whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

الگوی هارامی چیست؟

1402/04/20 ساعت 19:12


الگوی هارامی یک الگوی نموداری تحلیل فنی است که می ‌تواند در بازارهای مالی، به خصوص در نمودارهای شمعی، سیگنالی احتمالی برای برگشت قیمت ارائه دهد. "هارامی" کلمه ‌ای ژاپنی است که به معنی "باردار" یا "امیدوار" است و این الگو از شباهت بصری دو شمع بوده که از روی آن نامگذاری شده است.

الگوی هارامی شامل دو شمع است. شمع اول که یک شمع بزرگ است نمایانگر روند مهمی که بیشتر اوقات خریداری یا فروشی است. شمع دوم کوچکتر است و کاملاً درون بدنه شمع اول قرار می‌گیرد. شمع کوچکتر نشان ‌دهنده یک دوره تردید یا تجمع در بازار است.

تفسیر الگوی هارامی بستگی به روند فعلی و نوع الگوی هارامی دارد که شکل می ‌گیرد. دو نوع وجود دارد:

1. الگوی هارامی خرسی: 

این الگو در دوره نزولی رخ می ‌دهد که در آن شمع اول یک شمع بزرگ نزولی است که توسط یک شمع کوچک صعودی دنبال می ‌شود. این نشان می‌ دهد که فشار فروش در حال ضعیف شدن است و ممکن است یک برگشت صعودی احتمالی رخ دهد.

2. الگوی هارامی گاوی:

این الگو در دوره صعودی رخ می ‌دهد که در آن شمع اول یک شمع بزرگ صعودی است که توسط یک شمع کوچک نزولی دنبال می ‌شود. این نشان می ‌دهد که فشار خرید در حال ضعیف شدن است و یک برگشت نزولی احتمالی رخ می ‌دهد.

الگوهای شمعی در فارکس از کجا به وجود آمده است؟

نمودار شمعی توسط ژاپنی ‌ها در بازارهای مالی اختراع شده است و این نوع نمودار قیمت به زمان تغییرات روند قیمت ارزش بسیاری دارد و این امر باعث شده است که نمودار شمعی در فارکس و حتی در بازار ارز دیجیتال رواج یابد.

وقتی نمودار شمعی به عنوان یکی از رایج ‌ترین نمودارهای تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌ گیرد، معامله ‌گران همواره در حال بررسی اطلاعات موجود در این نمودار هستند و تحلیلگران حرفه ‌ای و افرادی که تجربه زیادی در بازارهای مالی دارند، می‌ توانند از نمودار شمعی برای شناسایی الگوهای مختلف استفاده کنند.

بهتر است تمرکز خود را بر روی یادگیری این الگوها و روش استفاد ه از آنها در بازار فارکس متمرکز کنید تا بتوانید معاملات موفقی را در این بازار به انجام برسانید. معامله‌ گری در بازار فارکس با استفاده از الگوهای شمعی می ‌تواند شما را به یک تریدر موفق در فارکس تبدیل کند و در طولانی مدت به شما قدرت قابل توجهی بخشید. مشابه الگوهای هارمونیک یا الگوهای هندسی، الگوهای کندل استیک در فارکس و سایر بازارهای مالی نیز با استفاده از تجربه معامله ‌گران مختلف به وجود آمده ‌اند و ممکن است هر کدام از این الگوها توسط شخصی خاص در بازار معرفی شده باشند.

به عنوان مثال در کانال سیگنال ارز دیجیتال با استفاده از ارائه دادن سیگنال ارز دیجیتال همانند سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز تریدر ها به سود بالاتری می رسند که احراز هویت بایننس هم دراین روند سوددهی تاثیر گذار است.

معامله‌ گری با شمع هارامی: نکات اصلی

هنگام معامله‌گری با الگوی شمع هارامی، چندین نکته کلیدی را باید مد نظر قرار دهید. در ادامه نکات اصلی مورد بحث آورده می‌شود:

  1. شناسایی الگوی هارامی: در نمودار قیمت خود به دنبال الگوی هارامی بگردید. این الگو از دو شمع تشکیل شده است، که شمع دوم کوچکتر است و کاملاً در محدوده بدنه شمع اول قرار دارد.
  2. تشخیص روند فعلی: قبل از تفسیر الگوی هارامی، جهت روند فعلی را تعیین کنید. الگوی هارامی می ‌تواند تأثیرات مختلفی داشته باشد وابسته به اینکه در دوره صعودی یا نزولی شکل گیرد.
  3. هارامی صعودی: اگر الگوی هارامی در دوره نزولی شکل گیرد و شمع بزرگی کاهشی دارای یک شمع کوچک صعودی پیش رو باشد، به یک برگشت صعودی احتمالی اشاره می ‌کند. معامله ‌گران قبل از ورود به معامله بلند ممکن است به دنبال سیگنال‌ های تأییدی صعودی دیگر باشند.
  4. هارامی نزولی: اگر الگوی هارامی در دوره صعودی شکل گیرد و شمع بزرگی صعودی دارای یک شمع کوچک کاهشی پیش رو باشد، به یک برگشت نزولی احتمالی اشاره می ‌کند. معامله‌ گران ممکن است قبل از در نظر گرفتن معامله کوتاه به دنبال سیگنال‌های تأییدی نزولی دیگر باشند.
  5. سیگنال ‌های تاییدی: اگرچه الگوی هارامی ممکن است سیگنال اولیه برگشت را ارائه دهد، اما مناسب است پیش از ورود به معامله به دنبال سیگنال‌ های تأییدی دیگر باشید. این سیگنال ‌ها ممکن است شامل الگوهای شمعی دیگر، سطوح پشتیبانی و مقاومت، خطوط روند یا شاخص ‌های فنی باشد.
  6. مدیریت ریسک: اجرای تکنیک ‌های مناسب مدیریت ریسک بسیار مهم است هنگام معامله ‌گری با الگوی هارامی یا هر استراتژی دیگری. سطح متوقف کردن مناسب را برای محدود کردن خسارت‌ های احتمالی در صورت عدم موفقیت معامله تعیین کنید و در نظر بگیرید که تارگت یا توقف پیگیری ممکن است به منظور حفظ سودها تنظیم شود.
  7. ترکیب با ابزارهای تحلیل دیگر: برای افزایش کارایی استراتژی معاملاتی خود، در نظر بگیرید الگوی هارامی را با سایر ابزارهای تحلیل فنی ترکیب کنید. این شامل شاخص ‌های روند، نوسانگرها یا الگوهای نمودار است که با سیگنال برگشت هارامی همخوانی دارند.
  8. تمرین و آزمایش: قبل از اتکای کامل به الگوی هارامی در معاملات زنده، تمرین در شناسایی و تفسیر الگو روی داده‌ های قیمت تاریخی مهم است. آزمایشات برگشتی و معاملات آزمایشی به شما کمک می‌ کند اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و کارایی الگوی هارامی در استراتژی معاملاتی خود را ارزیابی کنید.

الگوی صلیب هارامی چیست؟

الگوی صلیب هارامی (Harami Cross pattern) در بازار مالی زمانی رخ می‌ دهد که قیمت باز شدن یک دارایی مالی به قیمت بسته شدن آن بسیار نزدیک باشد. در این الگو، کندل دوم یا "بچه" به عنوان کندل قیمت، بدنه ‌ای بسیار کوتاه دارد و به شکل یک صلیب به نظر می ‌رسد. الگوی صلیب هارامی می ‌تواند به دو شکل صعودی یا نزولی رخ دهد. به طور خلاصه، دو حالت زیر برای این الگو وجود دارد:

۱. الگوی صلیب هارامی صعودی: این حالت زمانی رخ می ‌دهد که الگوی صلیب هارامی در کف روند قیمتی دارایی رخ دهد. به عبارت دیگر، قیمت ‌ها در حال کاهش بوده و در این نقطه الگوی صلیب هارامی صعودی شکل می‌ گیرد.

۲. الگوی صلیب هارامی نزولی: در این حالت، الگوی صلیب هارامی در سقف روند قیمتی دارایی رخ می‌ دهد. به عبارت دیگر، قیمت ‌ها در حال افزایش بوده و در این نقطه الگوی صلیب هارامی نزولی شکل می‌ گیرد.

معامله با الگوی هارامی

برای معامله با استفاده از الگوی صلیب هارامی، می ‌توان از اندیکاتورهای فنی مانند RSI استفاده کرد. در الگوی صلیب هارامی نزولی، می ‌توان پس از تشکیل کندل تأییدکننده، فروش را پس از شکست کندل دوم الگو انجام داد، زیرا در این حالت قیمت به سمت شکستن روند قبلی ممکن است حرکت کند و حد ضرر را در بالای کندل سفید قرار دهد.

برای تعیین حد سود، بهتر است از سطوح حمایت و مقاومت و سایر ابزارهای تحلیل فنی استفاده کرد. در بازار صعودی، الگوی صلیب هارامی نزولی بیشتر به عنوان الگوی ادامه‌دهنده عمل می ‌کند تا الگوی برگشتی. در الگوی صلیب هارامی صعودی، بهتر است یک کندل بعد از الگو شکل گرفته و با قیمتی بالاتر از روزی که الگوی صلیب هارامی شکل گرفته، بسته شود. در ۷۵ درصد موارد، این شرط به خوبی کار می‌ کند.

یکی از تأییدکننده‌ های خوب در الگوی صلیب هارامی صعودی، شکاف قیمت است. این شکاف پس از پایان الگوی هارامی در شکل صلیب بین کندل بچه و کندل تأیید الگو شکل می ‌گیرد و افزایش قیمت و بازگشت روند را پیش ‌بینی می ‌کند. با اعمال میانگین متحرک ۵۰ روزه بر روی نمودار، اگر الگو پایین‌تر از میانگین متحرک باشد، عملکرد الگو بهتر از زمانی است که در حالت صعودی بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه تشکیل می‌ شود.

نحوه ترید با الگوهای کندل در فارکس

روش ترید با استفاده از ترکیب کندل‌ های استیک با سطوح حمایت و مقاومت یکی از مهمترین روش‌های موجود در بازار فارکس است. این روش به شما اجازه می‌دهد همزمان از قدرت الگو کندل استیک و سطوح حمایت و مقاومت برای ترید و معامله استفاده کنید. زمانی که یک الگوی کندل استیک در نزدیکی سطوح حمایت و مقاومت شکل می ‌گیرد، قدرت بسیار زیادی به آن الگو اضافه می ‌شود. به همین دلیل، معامله گری در این شرایط می ‌تواند به سودآوری قابل توجه در بازار فارکس منجر شود.

زمانی که قیمت به یک سطح حمایتی یا مقاومتی می ‌رسد و در همان زمان یک الگوی کندل استیک شکل می‌ گیرد، احتمال موفقیت بالایی برای یک معامله موفق وجود دارد. معامله ‌گرانی که از روش پرایس اکشن کلاسیک استفاده می ‌کنند، بلافاصله پس از شاهد شدن سطح حمایتی یا مقاومتی وارد فرآیند خرید یا فروش در جفت ارزها می‌شوند. همچنین، کاربرانی که از پرایس اکشن مدرن برای معاملات خود استفاده می‌کنند، با دیدن الگوهای کندل استیک معاملاتی در خلاف جهت روند قبلی اخذ می ‌کنند. در نتیجه، در این نقطه بیشتر کاربران به طور کلی در شناسایی روند با یکدیگر موافقت می ‌کنند و شرایطی به وجود می‌آید که احتمال برگشتن روند بسیار زیاد است.

ترکیب کندل استیک با اندیکاتورها نیز یکی از روش ‌های موثر معامله گری در بازار فارکس است. اندیکاتورهایی مانند میانگین متحرک یا مووینگ اوریج ها قدرت قابل توجهی برای معامله گران در بازار فارکس دارند، و زمانی که قیمت و این اندیکاتورها با یکدیگر تعامل دارند، احتمال تأثیرگذاری این تعامل بسیار بالاست.

با توجه به اینکه اندیکاتورهای متعددی در بازار فارکس وجود دارند و همه آنها برای معامله گری مناسب نیستند، مهارت ‌های خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده و تنها از اندیکاتورهای رایج و شناخته شده برای این منظور استفاده کنید. همچنین، در ورود به معاملات با استفاده از این روش معامله گری، بسیار دقت کنید تا خطای کمتری رخ دهد.

به طور خلاصه، استفاده از ترکیب کندل استیک با سطوح حمایت و مقاومت و همچنین ترکیب آن با اندیکاتورهای معتبر می ‌تواند قدرت معامله‌گری شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، توجه به مهارت ‌ها و دقت در تحلیل بازار بسیار مهم است.

آیا الگوهای شمعی برای فارکس سودآور است؟

استفاده از الگو شمعی در معاملات بازار فارکس بسیاری از مزایا و فواید قابل توجه را به شما می ‌رساند. اما در همین حین، باید واقع ‌بینانه برخورد کنیم و از آنها بدون اغراق صحبت کنیم.

برای بررسی سودآوری یا عدم سودآوری الگوهای شمعی در فارکس، به صورت منطقی و واقع ‌بینانه باید بگوییم که استفاده از این الگوها به تنهایی و بدون بهره‌گیری از سایر روش‌های تحلیل تکنیکال نمی ‌تواند به موفقیت قابل توجهی در بازار منجر شود. الگوهای کندل استیک خود به خود ضعیف نیستند، اما استفاده از آنها بدون همراهی با سایر روش‌های تحلیلی می‌ تواند چالش‌ هایی را در معاملات شما ایجاد کرده و جلوی دستیابی به یک روند موفق و کامل را بگیرد. این مسئله در بلندمدت ممکن است وضعیت پیچیده ‌تری را برای شما ایجاد کند.

بنابراین، برای بهره ‌برداری بهینه از الگوهای شمعی در معاملات فارکس، نباید آنها را به تنهایی ببینیم. بلکه باید آنها را به عنوان یک ابزار تکمیلی و مکمل برای سایر روش ‌های تحلیلی مورد استفاده قرار دهیم. این شامل استفاده از اندیکاتورها، سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای قیمتی دیگر و سایر عوامل تحلیلی است که در بازار موثر هستند. با ترکیب الگو شمعی با این روش‌ها، می ‌توانید به یک روش معامله‌گری قوی و متعادل دست پیدا کنید که به شما کمک می ‌کند در بازار با موفقیت عمل کنید و پیچیدگی‌های طولانی‌مدت را کاهش دهید.

کلام آخر

تریدر‌های ارز دیجیتال به طور معمول از کندل ‌های هارامی برای پیش ‌بینی روند احتمالی بازار استفاده می‌ کنند. این نوع کندل، به طور گسترده در بازار ارزهای دیجیتال یافت می‌شود و تشخیص و ترید با آن بسیار آسان است.

تریدر‌ها به استفاده از کندل‌ های هارامی علاقه زیادی دارند زیرا این الگو هارامی نسبت ریسک و پاداش خوبی را به آن‌ها ارائه می ‌دهد. با این حال، باید توجه داشت که این الگو نیز همانند سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال، هیچ گونه تضمینی برای کاهش ریسک و افزایش سود ارائه نمی ‌دهد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.