whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اندیکاتور زیگ زاگ

1401/10/25 ساعت 22:19


اندیکاتور زیگ زاگ یک اندیکاتور دشوار برای خواندن خواندن درک برای معامله گران نیست و اگر معامله گران بتوانند آن را به درستی تفسیر کنند، این اندیکاتور بسیار سودآور است زیرا برای درک روند قیمت در بازار استفاده می شود. این اندیکاتور برای معامله گران بسیار مهم است زیرا از آن برای فیلتر کردن حرکت اندک یا خرد قیمت در بازار استفاده می شود تا معامله گران بتوانند روندها را در بازه های زمانی مختلف شناسایی کنند.

در پرشین الیت می‌توان از قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای مطلع شوید، به خرید اندیکاتور vip بپردازید و با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال از بهترین سیگنال ارز دیجیتال، گروه ارز دیجیتال، سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز در لحظه باخبر شوید و دست به خرید و یا فروش بزنید.

اندیکاتور زیگ زاگ 

نشانگر Zig Zag معمولاً در یک نمودار برای ترسیم نقاط در هر زمان که قیمت معکوس شود استفاده می شود. خطوط مستقیم معمولاً در این نقاط با اطمینان از درصد بیشتری از یک متغیر از پیش تعیین شده ترسیم می شوند. این اندیکاتور معمولاً تصور هرگونه نوسان قیمت دارایی های کریپتو را کاهش می دهد زیرا معمولاً برای مراقبت از هرگونه تغییر در قیمت دارایی های رمزنگاری استفاده می شود و این نشانگر همچنین میزان اختلال نویز در بازار کریپتو را کاهش می دهد و از این رو معامله گران را وادار می کند. قادر به تفسیر و گرفتن موقعیت های ورودی خوب در بازار است و این شاخص در یک بازار روند بسیار قوی چه در یک حرکت صعودی یا نزولی بهترین عملکرد را دارد.

هنگامی که حرکت قیمت در بازار وجود داشته باشد، خط زیگ زاگ بین یک نوسان پایین و بالا ظاهر می شود که معمولاً به طور قابل توجهی بیشتر از درصد توصیف شده است که اغلب 5٪ است.

نحوه محاسبه شاخص زیگ زاگ 

ابتدا با بیان چند نکته مهم، درک خود را از نحوه محاسبه این اندیکاتور نشان خواهم داد. قبل از محاسبه شاخص زیگ زاگ، باید موارد زیر را در نظر بگیریم

اول از همه نقطه شروع را انتخاب کنید که می تواند نوسان پایین یا بالا باشد سپس درصد حرکت قیمت خود را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، اکنون می توانید نوسان پایین یا بالا بعدی را شناسایی کنید که با نقطه شروع اولیه ای که انتخاب می کنید، یعنی درصد حرکت قیمت متفاوت است.

کار بعدی اکنون ترسیم نقطه شروع است که آن را به نقطه جدید دیگری مرتبط می کند و سپس نوسان دیگری را به پایین یا بالا که با نقطه جدید متفاوت است شناسایی می کند.

آخرین کار اکنون ترسیم خط روند است و اکنون می توانید نوسان جدید یا اخیر را به پایین یا بالا تکرار کنید.

موارد استفاده از نشانگر زیگزاگ

1 : معامله گران می توانند از این اندیکاتور زیگ زاگ برای تعیین و دانستن جهت روند و معکوس شدن روند استفاده کنند.

2 : اندیکاتور Zig Zag خوب است و به راحتی قابل تفسیر است زیرا هم معامله گران جدید و هم با تجربه می توانند از آن برای انجام تجزیه و تحلیل فنی به راحتی استفاده کنند.

 پارامترهای اصلی نشانگر زیگ زاگ  

نشانگر Zig Zag فقط دو پارامتر اصلی دارد که عبارتند از عمق و انحراف
عمق: این نقطه ای است که در آن کمترین سطح فاصله نمی تواند پایین ترین یا بالاترین نقطه جدیدی را تشکیل دهد که با نقطه قبلی متفاوت است با مقدار تقریباً برابر با انحراف و مقدار استاندارد معمولاً 10 تنظیم می شود.
انحراف: صحبت از انحراف، معامله‌گران باید بدانند که این پایین‌ترین نقطه‌ای است که تغییر قیمت باید حداقل یا حداکثر از اولین نقطه حداکثر قبلی یا حداقل داشته باشد تا اینکه زیگ زاگ اکنون با استفاده از یک قله جدید شناسایی شود. و درصد آن معمولاً 5 است.

نحوه اضافه کردن نشانگر زیگ زاگ در نمودار

برای انجام این کار، ابتدا باید وارد سایت رسمی tradingview.com شویم.

مرحله 1
نمودار زیر شامل یک جفت STEEM/USD است.

مرحله2  باید ابتدا به بالای نمودار خود بروید و روی دکمه fx کلیک کنید.

مرحله ۳ اکنون در کادر جستجو Zig Zag را انتخاب کرده سپس روی آن کلیک کنید . پس از کلیک بر روی نشانگر، اکنون به نمودار خود برمی گردید.

اندیکاتور با موفقیت به نمودار اضافه شد.

نحوه پیکربندی نشانگر Zig Zag

مرحله1  ابتدا باید روی پنجره سفارشی نشانگر کلیک کرده، سپس وقتی ظاهر شد، اکنون مطابق شکل زیر روی تنظیمات کلیک کنید.

مرحله 2 : ورودی

ورودی دارای مقدار پیش فرض 10 عمق و 5% انحراف است. در اینجا آن را تغییر می دهیم و سپس با کلیک بر روی مربع های مربع حاوی اطلاعات، تمام اطلاعات لازم روی نشانگر را حذف می کنیم تا بتوانیم نمودار خود را به وضوح مشاهده کنیم. سپس روی دکمه ok در زیر کلیک می کنیم.

مرحله 3 در این قسمت اطلاعاتی را تغییر نمی دهیم.

مرحله ۴ تنظیمات این قسمت را هم به حالت پیش فرض نگه می داریم.

با بازگشت به نمودار خود، می بینیم که با موفقیت آن را مطابق با سلیقه خود پیکربندی کرده ایم.

آیا تنظیمات پیش فرض توصیه می شود؟

بهتر است تنظیمات پیش‌فرض آن را گاهی تغییر دهید زیرا همه دارایی‌های کریپتو در بازار یکسان نیستند. بنابراین خوب است تنظیمات پیش فرض آن را بسته به روند بازار در آن دوره زمانی خاص تغییر دهید.

معامله گران همیشه باید بدانند که زیگ زاگ می تواند در هر بازه زمانی انتخابی حتی از جمله معاملات بین روزی کار کند. اما این همیشه به ماهیت بی ثبات بازار کریپتو بستگی دارد. بنابراین تنظیمات پیش فرض آن هنوز بسیار خوب است و هنوز هم می تواند موثر باشد. 

از مقایسه دو نمودار بالا، می‌توانیم ببینیم که چگونه دو نشانگر Zig Zag اضافه شده اما تنظیمات پیش‌فرض آنها را تغییر یافته و یکی را بالاتر و دیگری را پایین‌تر قرار داده شده است. ما می بینیم که چگونه این دو شاخص در بازار پرطرفدار تغییر می کند.

پیش بینی صعودی یا نزولی بودن بازار با زیگ زاگ

پیش بینی صعودی یا نزولی بودن یک روند در معاملات کریپتو با استفاده از شاخص Zig Zag چیزی است که معامله گران حرفه ای باید به خوبی بدانند تا بتوانند موقعیت های خرید و فروش را در بازار تعیین کنند. خوب است که تفسیر این اندیکاتور توسط معامله گران دشوار نیست، بنابراین با استفاده از این اندیکاتور با پشتیبان گیری از نمودار خود می توانید روند نزولی و صعودی را پیش بینی کنید.

پیش بینی روند صعودی به منظور تعیین سفارش خرید

زمانی که شاخص زیگ زاگ هم اوج و هم روند صعودی را ایجاد می کند، به این معنی است که قیمت در یک جهت حرکت صعودی است. هنگامی که این کار انجام شد، قله بعدی بالاتر از قبلی خواهد بود، حتی با احتساب پایین ترین سطح بعدی، زیرا از پایین ترین سطح قبلی نیز بالاتر خواهد بود.

هنگامی که تمام این معیارها برآورده شد، اکنون می توانیم نقطه خرید را تعیین کنیم و سپس در صورت تمایل، سفارش خرید را در روند صعودی اجرا کنیم. اما قبل از اجرای دستور خرید، در هر نقطه‌ای که قیمت پایین‌ترین قیمت بعدی را ایجاد می‌کند که بالاتر از قبلی است، ما اکنون ضرر خود را دقیقاً زیر نزدیک‌ترین پایین‌ترین نقطه می‌گیریم.

از نمودار BTCUSD بالا، می بینیم که چگونه اندیکاتور زیگ زاگ هر دو روند صعودی اوج و فرورفتگی را تولید می کند و قیمت در یک جهت به سمت قله ها و فرودها است. ما می بینیم که چگونه قله بعدی بالاتر از قله قبلی است که از جمله پایین ترین سطح بعدی است، زیرا از پایین ترین سطح قبلی نیز بالاتر است.بنابراین باید موقعیت خرید خود را در آنجا با قرار دادن یک سفارش خرید در نقطه‌ای که قیمت پایین‌تر بعدی را تولید می‌کرد که بالاتر از قبلی بود، شناسایی کنید. 

پیش بینی روند نزولی برای فروش 

زمانی که شاخص زیگ زاگ هر دو روند نزولی اوج و فرود را تولید می کند، به این معنی است که قیمت در همان جهت حرکت روند نزولی است. وقتی این کار انجام شد، قله بعدی کمتر از قله قبلی خواهد بود، حتی با احتساب اوج بعدی، زیرا از پایین‌ترین حد قبلی نیز پایین‌تر خواهد بود.
هنگامی که تمام این معیارها برآورده شد، اکنون می‌توانیم نقطه فروش را تعیین کنیم و در صورت تمایل، سفارش فروش را در روند نزولی اجرا کنیم. اما قبل از اجرای دستور فروش، در هر نقطه‌ای که قیمت بالاترین قیمت بعدی را ایجاد می‌کند که کمتر از قبلی است، اکنون ضرر خود را دقیقاً بالاتر از نزدیک‌ترین بالاترین می‌گیریم.

از نمودار BTCUSD بالا، ما می بینیم که چگونه شاخص Zig Zag هر دو روند نزولی اوج و فرورفتگی را تولید می کند و قیمت در یک جهت به سمت قله ها و فرودها است. ما می بینیم که چگونه قله بعدی از قله قبلی پایین تر است، از جمله اوج بعدی و همچنین پایین تر از اوج قبلی است.  باید موقعیت فروش خود را در آنجا با قرار دادن یک سفارش فروش در نقطه ای که قیمت بالاترین قیمت بعدی را تولید می کرد که کمتر از قبلی بود، شناسایی کنید. 

درک سطوح حمایت و مقاومت با زیگ زاگ 

استفاده از شاخص زیگ زاگ برای درک و تعیین سطح حمایت و مقاومت در بازار توسط معامله گران چیزی است که آنها باید بدانند زیرا در آن سطح است که فشار زیادی برای خرید و فروش دارایی های کریپتو وجود دارد. اینها همچنین نقاطی هستند که معامله گران به راحتی می توانند در صورت اجرای صحیح با انجام یک تحلیل تکنیکال خوب، سود زیادی به دست آورند.

برای شناسایی این نقاط، معامله گران باید بدانند که هر زمان که یک زیگ زاگ افقی وجود دارد، باید توجه داشت که یک نقطه حمایتی است و زمانی که یک زیگ زاگ افقی وجود دارد، باید توجه داشت که یک نقطه افقی و مقاومتی است. 

چگونه از شاخص Zig Zag برای درک پشتیبانی استفاده می شود

هنگامی که قیمت سهام به زیر پایین‌ترین سطح قبلی می‌رسد، خواهیم دید که چگونه شاخص زیگ زاگ نیز از قله‌ها به پایین‌ترین سطح سقوط می‌کند. در این سطح، معامله‌گران می‌توانند با قیمت پایین خرید کنند و زمانی که دارایی را به قیمت بالا بفروشند، از آن سود ببرند.

از نمودار بالا، می‌توانیم ببینیم که چگونه قیمت به پایین‌ترین سطح قبلی سقوط می‌کند، زیرا شاخص Zig Zag نیز از قله‌ها به پایین‌ترین سطح سقوط می‌کند. معامله‌گران می‌توانند در این نقطه از نمودار من با قیمت بسیار پایین خرید کنند و زمانی که دارایی را به قیمت بالا بفروشند، سود زیادی از آن کسب کنند. فقط اگر آنها به اندازه کافی صبور باشند تا منتظر افزایش قیمت دارایی و رسیدن به سطح مقاومت جدید باشند

چگونه از اندیکاتور Zig Zag برای درک مقاومت استفاده می شود

هنگامی که قیمت سهام بالاتر از بالاترین سطح قبلی افزایش می یابد، خواهیم دید که چگونه شاخص زیگ زاگ نیز از پایین ترین سطح به قله ها افزایش می یابد. در این سطح، معامله گران می توانند با قیمت بالا بفروشند و از آن سود ببرند.

از نمودار بالا، می‌توانیم ببینیم که چگونه قیمت بالاتر از بالاترین سطح قبلی است، زیرا شاخص Zig Zag نیز از پایین‌ترین سطح به اوج افزایش می‌یابد. معامله‌گران می‌توانند در این نقطه از نمودار با قیمت بسیار بالایی بفروشند، سپس در صورتی که دارایی را در حمایت قبلی قبل از تشکیل این سطوح مقاومت جدید خریداری کرده باشند، سود زیادی از آن کسب کنند

تعیین استراتژی معاملات روزانه با اندیکاتور زیگ زاگ 

Intradays عبارت است از معامله در روز در ساعات کاری منظم، بنابراین برای استفاده از روزهای بین روز برای تعیین نقاط مختلف مانند نقطه خرید/فروش با استفاده از اندیکاتور Zig Zag همراه با شاخص کانال کالا (CCI)، معامله گران باید قبل از هر چیز بدانند که CCI همیشه به آنها کمک می کند تا بدانند چه زمانی نقاط فشار فروش بالا در بازار وجود دارد یا اینکه آیا فشار خرید بالایی وجود دارد. اما اجازه دهید معامله گران همیشه از نشانگر زیگ زاگ در تنظیمات پیش فرض 10 عمق و انحراف 5 درصد استفاده کنند، به خصوص اگر معامله گر هنوز مبتدی است.

دوباره در معاملات روزانه با استفاده از شاخص زیگ زاگ با CCI، معامله گران باید شکست ها را در سطح حمایت یا مقاومت تعیین کنند تا نقاط ورودی آن معامله را تعیین کنند. این شکاف‌ها معمولاً قبل از تعیین شکست از قله‌ها یا فرورفتگی‌های زیگ زاگ به دست می‌آیند. راه دیگر برای تعیین این شکست، استفاده از Zig Zag در تنظیمات پیش‌فرض آن با استفاده از مزیت کشیدن خطوط مستقیم از تمام نقاط تاج است. این نقاط اکنون به عنوان نقاط حمایت یا مقاومت عمل می کنند که معامله گران می توانند با گرفتن نقاط ورودی عالی در بازار سود زیادی به دست آورند

شناسایی سیگنال های خرید با استفاده از اندیکاتورهای زیگ زاگ و CCI در استراتژی معاملات روزانه 

به‌علاوه برای شناسایی سیگنال‌های خرید با استفاده از زیگ زاگ همراه با اندیکاتورهای CCI در استراتژی معاملاتی روزانه، معامله‌گران نباید آخرین مقدار حداکثر شاخص زیگ زاگ را در همان دوره زمانی که ارزش CCI از علامت 100 فراتر می‌رود، دریافت کنند. در این مرحله، ورود سفارش خرید، شکست ارزش شدید اندیکاتور Zig Zag در آن نقطه خاص است.

شناسایی سیگنال های خرید با استفاده از اندیکاتورهای زیگ زاگ و CCI در استراتژی معاملات روزانه

 آیا نیاز به جفت نشانگر دیگری وجود دارد؟

هیچ شاخصی وجود ندارد که بتواند در صورت استفاده به تنهایی 100٪ دقیق باشد. بنابراین همیشه نیاز به ترکیب دو تا سه شاخص در قیمت یک دارایی وجود دارد تا نتایج دقیقی به دست آید. مجدداً ترکیب دو یا سه شاخص در قیمت دارایی معمولاً با دادن سیگنال‌های دقیق و دقیق به معامله‌گران برای گرفتن موقعیت‌های ورودی خوب در بازار به خلاص شدن از شر سیگنال‌های نادرست کمک می‌کند.

ترکیب اندیکاتورها همیشه معامله گران را برای تأیید سیگنال ها و شکست در بازار آسان می کند، اما معامله گران باید بدانند که کدام نوع اندیکاتورها را می توان با هم ترکیب کرد تا نتایج مؤثری حاصل شود، زیرا همه اندیکاتورها نمی توانند بهترین کار را با هم داشته باشند. 

مزایا و معایب نشانگر زیگ زاگ 

در این بخش، مزایا و معایب نشانگر زیگ زاگ را بیان می‌کنیم، زیرا بدون توجه به تمام مزایایی که قبلاً ذکر شد، قطعاً مانند یک نشانگر فنی دیگر دارای معایب کمی است.

مزایای نشانگر زیگ زاگ 

استفاده از نشانگر زیگ زاگ و تعیین روند یک دارایی بسیار آسان است.
اندیکاتور زیگ زاگ به شدت پذیرای قیمت یک دارایی است، بنابراین به سرعت واکنش نشان می دهد تا به معامله گران کمک کند تا روند معکوس شدن را تعیین کنند.

نشانگر Zig Zag برای استفاده برای افراد حرفه ای یا مبتدی بسیار ساده است زیرا نشان دهنده یک خط واحد در نمودار است.

معایب نشانگر زیگ زاگ

این اندیکاتور هرگز 100% دقیق نیست و در صورت ترکیب با شاخص های دیگر می تواند پیش بینی دقیق تری ارائه دهد.

از آنجایی که این اندیکاتور به شدت به قیمت یک دارایی واکنش نشان می دهد، ممکن است سیگنال های نادرست زیادی در بازار ایجاد کند، زمانی که تجزیه و تحلیل کامل انجام نشود.

این اندیکاتور برای نوسانات زیاد در بازار کریپتو خیلی خوب نیست، زیرا معمولاً با تولید سیگنال‌های نادرست بسیاری در بازار کریپتو، نسبت به قیمت واکنش بسیار سریعی نشان دهید.

کلام پایانی 

در این مطلب سعی کردیم توضیح مفصلی در مورد نشانگر زیگزاگ، کاربردهای آن و نحوه محاسبه آن بدهیم.  همچنین نحوه پیکربندی و پارامترهای احتمالی آن را نشان دادیم.

همچنین دیدیم که چگونه این اندیکاتور در تعیین جهت روند و معکوس کردن روند بسیار مناسب است. در استراتژی تقاطع قیمت، دیدیم که چگونه می توان از اندیکاتور برای تعیین حرکت صعودی و نزولی استفاده کرد و دیدیم که چگونه هر دو اندیکاتور میانگین متحرک و اندیکاتور RSI به تقویت سیگنال های تولید شده توسط این اندیکاتور زیگ زاگ کمک می کنند.

ما همچنین دیدیم که این اندیکاتور دارای مزایا و معایبی است زیرا هنگامی که به تنهایی برای تعیین جهت روند و معکوس شدن روند استفاده می شود هرگز نمی تواند 100٪ دقیق و بی نقص باشد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.