whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Hex

1400/11/30 ساعت 02:22


کوین Hex  یک ابزار مالی است. یک نوع سیستم سهامداری نظیر به نظیر یا P2P که در دسامبر 2019 در اتریوم راه‌اندازی شد. تمام تراکنش‌های Hex توسط اعتبارسنجی‌های شبکه بدون نیاز به واسطه تأیید می‌شوند. بدین ترتیب مبانی مالی غیرمتمرکز یا DeFi را در بر می گیرد.

بنیانگذار کوین Hex 

بنیانگذار مرموز Hex، ریچارد هارت، آرزوهای زیادی برای شرکت خود دارد. او اعلام کرده است که قصد دارد با ساخت بهترین دارایی در تاریخ بشریت، بیت کوین را بهبود ببخشد. در واقع او قصد دارد به این وسیله در نهایت صنعت مالی را بهبود ببخشد. چنین اهداف بلندی توسط یک کارآفرین نسبتاً جوان بیان شده است. در نتیجه جای تعجب نخواهد داشت که شک دیگران را نسبت به این پلتفرم برانگیزد. افراد مشکوک بر این باورند که کل این عملیات یک کلاهبرداری بزرگ است. 

image

تعریف کوین هگز 

 

Hex یک توکن با استاندارد ERC-20 است. بنابراین در شبکه اتریوم کار می کند و با قراردادهای هوشمند سازگار است. در ابتدا، دارندگان BTC می‌توانستند به راحتی اولین پذیرنده های Hex باشند. این مهم با مطالبه رایگان آن به مقدار کم یا کسب آن از طریق ایردراپ کریپتو محقق میشد. این روش بازاریابی مشابه روش هایی است که توسط شرکت های خرده فروشی اتخاذ شده است. در این روش از پاداش دادن به یک کاربر در آینده با آلتکوین بومی شرکت بهره گرفته می شود. این پاداش برای فعالیت هایی است که آگاهی از برند را ارتقا می‌دهند. از جمله:

  • پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی
  • تکمیل کردن یک نظرسنجی
  • پیشنهاد ملحق شدن به یک دوست از طریق فرستادن ایمیل
  • ثبت نام در خبرنامه

در حال حاضر، رایج ترین و پر استفاده ترین راه به دست آوردن Hex برای کاربران، فعالیت از طریق UniSwap است. استفاده از این نوع صرافی ها بسیار مفید واقع می شود. زیرا آنها برای آسان سازی تراکنش های خودکار بین ارزهای دیجیتال گوناگون از قراردادهای هوشمند استفاده می کنند.

چگونگی ساختار کوین Hex

کوین یا سکه Hex از یک الگوریتم اجماع اثبات کار یا PoW استفاده می‌کند. این روش مشابه الگوریتمی است که توسط بیت‌کوین (BTC) استفاده می‌شود. اما الگوریتم در ساختار سکه Hex، برای اینکه شامل عملکردهای یک الگوریتم اجماع اثبات سهام یا PoS نیز باشد، به صورت ترکیبی به کار گرفته شده است. در این روش، سرمایه‌گذاران به راستی آزمایی تراکنش کمک می کنند. برای رسیدن به این منظور بخش کوچکی از وجوه خود را قفل می‌کنند. هر چه مقدار سهام بیشتری داشته باشند، با تراکنش‌های بیشتری می‌توانند به تأیید راستی آزمایی تراکنش ها کمک کنند.

image

کوین هگز

 

سرمایه گذاران در عوض این همکاری، می توانند سود سهام خود را دریافت کنند. به این معنا که به آنها اجازه داده می شود درآمد غیر فعالی را بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت به دست آورند. شایان ذکر است که کاربران و سهامداران برای استخراج در حالت عادی به تجهیزات گران قیمتی نیاز خواهند داشت. هرچه قدر سرمایه گذاران Hex  بیشتری داشته باشند، پتانسیل بازدهی آنها نیز بالاتر خواهد بود.

خطرات و ریسک های مرتبط با تجارت سکه Hex

در هر صورت، در Hex مانند دیگر ارزهای دیجیتال، خطرات و ریسک هایی نیز در تجارت با این مدل از کسب و کار PoS وجود دارد. برخی از این موقعیت ها را در ادامه با هم مرور می کنیم.

 نوسانات قیمت کریپتو: به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، وجوه سرمایه گذاری شده ممکن است دچار افت قیمت زیادی شوند. این افت قیمت می تواند سود مبتنی بر بهره را به حداقل برساند و یا حتی به طور کامل منفی کند. مورد دیگری نیز وجود دارد. فرض کنید سرمایه ای به سهام تبدیل شده است، تا در زمان "حداقل دوره های قفل" تا حد امکان از ضرر جلوگیری کند. استخراج این سرمایه ها نیز می تواند بسیار دشوار باشد.

حداقل دوره‌های قفل: برخی از صرافی‌ها از کاربران خود می‌خواهند که یک هفته و یا حتی بیشتر برای آزاد سازی سهام خود صبر کنند. این کار مانع نقدینگی می‌شود. در اشکال سنتی تر امور مالی متمرکز یا CeFi، بانک ها به مشتریانی که به امضای گواهی سپرده (CD) یا سپرده های مدت دار تمایل داشته باشند، نرخ بهره بالاتری را ارائه می دهند.

دیگر امور مربوط به نقدینگی: فرض کنید سرمایه‌گذاری دارایی هایی داشته باشد که در یک سیستم PoS سهام شده اند. در حالت عادی، این سرمایه گذار نمی‌تواند از آن وجوه برای اهداف دیگری استفاده کند. این امر باعث شده است که برخی از کارشناسان از شبکه های سیستم PoS مانند کوین Hex انتقاد داشته باشند.

image

ریچارد هارت

 

طبیعتا برخی از کارشناسان نسبت به PoS انتقادهایی دارند. با این وجود، این امر برای کوین Hex مانع از استفاده کردن از آن نشده است. سکه Hex در طول راه اندازی خود از سال 2019 وارد هیچ رقابت سرمایه گذاری جدی ای نشده است. اما در سال های اخیر برای اینکه خود را به عنوان نوعی «بانک رمزنگاری» معرفی کند، اقداماتی را انجام داده است. این شرکت در طراحی ساختار ستون فقرات دیجیتالی پلتفرم خود، به جای ماینرها از سهامداران استفاده می کند. پرداخت سود سرمایه گذاران برای سپرده گذاری سرمایه هایشان به همان روشی انجام می پذیرد که در بانک انجام می شود. پروتکل اجماع ترکیبی یاد شده به بخش مرکزی مدل تجاری کوین Hex تبدیل شده است. این همان سیستمی است که آنها به جای PoW/PoS از آن به عنوان اثبات انتظار یا PoW  یاد می کنند.

آیا هدف از ایجاد این کوین کلاهبرداری است؟

از همان روزهای ابتدایی راه اندازی کوین Hex، منتقدان آقای هارت به شدت درگیر بحث و جدل هستند. از مفسران زیرمجموعه های متعدد Reddit گرفته تا پیتر مک کورمک، مجری پادکست "What Bitcoin Did". 

به لطف Reddit ریچارد بارها از نحوه سرمایه گذاری اش در این ارز دیجیتال صحبت کرده است. این صحبت ها از همان مراحل اولیه و ابتدایی کار ریچارد و در زمانی که بیت کوین هنوز حدود 1 دلار بود، آغاز شد. با این حال آقای هارت و ارز Hex بیشترین انتقادات را به خصوص در Reddit به خود جلب کرده اند.

image

کوین هگز

این امر به ظاهر بسیار کنایه آمیز و با منظور انجام شده است. اما به نظر می رسد که خود آقای هارت از این مشاهدات ناراحت نشده است. ریچارد هارت ثروت زیادی از سرمایه گذاری اولیه خود در بیت کوین به دست آورد. او با بهره گیری از این ثروت در اواخر سال 2019 ارز Hex را تأسیس کرد. سپس PulseChain که یک فورک از کوین Hex است را تأسیس کرد. آقای هارت به صورت پی در پی در YouTube دیده می‌شود. او در طی این سال‌ها در نشریات مختلف رسانه ای حضور داشته است. البته نتایج آن اغلب دو قطبی بوده است. او به خاطر سبک و مدل لباس ها و جواهرات پر زرق و برقش بسیار معروف شده است.

تحلیل قیمت سکه هگز

آن زمان اندیکاتورها و تحلیلگران پیش بینی کردند که احتمالا کوین Hex تا پایان سال 2020 به ارزش 1.1 میلیارد دلاری خواهد رسید. این خبر بزرگی بود. جالب اینکه واقعا این اتفاق افتاد. هرچند این کوین در 25 دسامبر 2020 و روزهای پایانی آن سال بود، اما بالاخره به ارزش فی بیش از 1 میلیارد دلار رسید. البته همه اینها قبل از سقوط کریپتوکارنسی 2021 و رونق عظیمی بود که پس از آن برای ارز دیجیتال به وجود آمد.

اندکی پس از آن در 8 سپتامبر 2021، یعنی کمتر از یک سال پس از رسیدن Hex به این نقطه قابل توجه و چشمگیر، ارزش فی آن تقریباً 80 برابر آن چیزی بود که 9 ماه پیش از آن کسب کرده بود. در آگوست 2021 قدرت رشد شگفت انگیز شرکت واقعاً نمایان شد. این مهم در حالی اتفاق افتاد که شرکت طی هشت ماه گذشته رشد و افزایش محبوبیت نسبتاً ثابتی را تجربه کرده بود. در طول آن ماه، ارزش فی این ارز تقریباً دو برابر شد. شاهکاری که کوین هگز پس از آن در یک دوره زمانی نه روزه، در ابتدای سپتامبر 2021 تکرار کرد. 

image

کوین هگز

 

 

با تمام اینها این روزها Hex کاهش قابل توجهی نسبت به ارزش 0.50 دلاری خود در گذشته شاهد بوده است. به همین ترتیب، ارزش فی Hex اگرچه رقم بالایی باشد، اما یک سقوط بزرگ از ارتفاعات بیش از 80 میلیارد دلار که قبلاً به آن رسیده بود داشته است. با این حال، با وجود نوسانات Hex، افزایش سریع و برجسته ارزش آن نه برای یک بار، بلکه دو بار، نشان دهنده توانایی بازیابی و پتانسیل پایدار آن است.

نتیجه گیری

ممکن است مدل کسب‌ و کار، شیوه ها، بنیانگذار و حتی بازاریابی ارز دیجیتال Hex مشکوک به نظر برسد. با این حال تردیدی وجود ندارد که Hex  بازدهی و نتیجه بسیار سودآوری برای برخی از سرمایه‌گذاران و کاربران خود داشته است. در هر حال حفظ احتیاط در هر زمینه ای توصیه می شود. شاید هم برخی احساس کنند می‌توانند در صورت بروز مشکل از پس ضرر آن بر بیایند. با این وجود بهتر است قبل از سرمایه گذاری سکه دیجیتالی Hex را کمی دقیقتر بررسی کنید.

 

image

کوین هگز

کلام آخر 

همانطور که میدانید هرگونه سرمایه گذاری در دنیای وسیع ارز دیجیتال با ریسکهای مختلفی مواجه است. لذا لازم است قبل از اقدام به فعالیت در این تجارت  به دقت آن را بررسی کرده و از  تجربه افراد آگاه بهره بگیرید. کارشناسان و مشاوران ماهر و مجرب پرشین الیت همواره آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در رابطه با این تجارت می باشند.

 همچنین می توانید برای برخورداری از خدمات مختلف ارائه شده توسط پرشین الیت همچون احراز هویت بایننس و استعلام قیمت ارزهای دیجیتال با کارشناسان پرشین الیت ارتباط برقرار نمایید. همچنین می توانید نسبت به خرید انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال کانال خارجی، سیگنال فیوچرز و یا فروش اندیکاتور اقدام کنید.

 پرشین الیت تمام آنچه در این صنعت به آن نیاز دارید را با هزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه در اختیار شما قرار خواهد داد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.