whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونه بدون اندیکاتور معامله کنیم؟

1402/05/01 ساعت 16:41


بیایید صادق باشیم، اکثر معامله گران شاخص ها را دوست دارند. وقتی یک ابزار درخشان جدید را برای دستکاری در نمودارهای خود کشف می کنید، همیشه یک عنصر هیجان وجود دارد. اما، حقیقت واقعی این است که همه به دنبال یک «شاخص جام مقدس» ساختگی هستند که اضطراب را از تصمیم‌گیری تجاری دور کند.

اکنون، در مرحله‌ای از سفر تجاری خود، به خود می گویید: "من می خواهم یاد بگیرم که چگونه بدون اندیکاتور معامله کنم!" فارغ از اینکه چه چیزی شما را به این نقطه رسانده است، این جستجوی جدید برای کسب دانش بیشتر و عموماً شما را در مسیر معاملات پرایس اکشن هدایت می کند.

پرایس اکشن یک روش است، مهارت خواندن مستقیم کندل ها. به عنوان یک معامله گر قیمت، تصمیمات خود را صرفاً بر اساس آنچه که قیمت در حال حاضر انجام می دهد، در مقایسه با آنچه در گذشته انجام داده است، قرار می دهید. امروز، من می‌خواهم شما را با دانش مقدماتی مسلح کنم تا با یک راهنمای گام به گام ساده برای درک نمودار قیمت، شما را به تجارت بدون اندیکاتور سوق دهم.

برای کسانی که در حال حاضر معامله‌گران فعال قیمت هستند، به خواندن ادامه دهید. همیشه خوب است که ذهن خود را از اصول اولیه تازه کنید تا شما را به پایه‌هایی که از آن معامله می‌کنید متصل نگه دارید. سایت پرشین الیت تحلیل و سیگنال های خود را در قالب سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس ارائه می دهد. همچنین شما می توانید به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

1.ساختار بازار را بخوانید.

یک حفره بزرگ ناتوانی یا غفلت از خواندن ساختار بازار قبل از فعال شدن معامله در فرآیند تصمیم گیری بسیاری از معامله گران وجود دارد. اگرچه ساختار بازار یک تحلیل تکنیکی اساسی است، اما بسیار مهم است. شما باید آن را در هر تصمیم معاملاتی که می‌گیرید تعبیه کنید.

درک ساختار بازار اساساً به این معنی است که خود را با نمودار هماهنگ کنید و یک "خواندن" خوب در مورد "باد از کدام طرف می وزد". این یک مهارت ساده «بازگشت به اصول» است که خیلی ها ارتباط خود را با آن از دست می دهند.

برای کسانی که نمی‌دانند منظور ما از «ساختار بازار» چیست، نگران نباشید این واقعاً ساده است. ساختار بازار عبارت است از تفسیر چیدمان نقاط بالا و پایین قیمت در نمودار، یا به صراحت بیان شود این تجزیه و تحلیل تکنیکی ترکیبی از موارد زیر است:

اوج های بالاتر (HH) و پایین ترین سطح ها (HL) یا پایین تر (HL) LL) و ارتفاعات پایین تر (LH) - که گاهی اوقات به عنوان نوسان اوج یا پایین نامیده می شود.

ترتیبی که در آن اوج یا پایین‌ترین قیمت جدید رخ می‌دهد، می‌تواند به شما پایه‌ای محکم بدهد تا مشخص کنید بازار به کجا می‌رود یا به کجا نمی‌رود.

تجزیه و تحلیل ساختار پایه به شما کمک می کند تا چیزهایی را شناسایی کنید که اکثر معامله گران به طور شگفت انگیزی با آنها دست و پنجه نرم می کنند. به شما اجازه می دهد تا عمل قیمت را با شما در میان بگذارد:

  • در یک روند صعودی
  • در یک گرایش نزولی 
  • محدوده بین دو سطح 
  • ظهور به یک روند جدید
  • تشکیل یک اصلی از پایین به بالا

نکته:

با دنبال کردن نوسانات بالا و پایین در نمودار قیمت، می توانید پایه خوبی برای تحلیل تکنیکال خود بسازید. بسیاری از معامله‌گران ساختار بازار را نادیده می‌گیرند و بنابراین با چیزهای ساده‌ای مانند تعیین زمانی که بازار روند رو به رشد است، یا اینکه بازار به کجا در حال حرکت است، دست و پنجه نرم می‌کنند.

شناسایی ساختار روند

هر روز، همین سوال مطرح می شود. چگونه روند را شناسایی کنم؟

این یک مانع ساده است که بسیاری از معامله گران را از پیشرفت در مهارت خواندن نمودار باز می دارد. بسیاری سعی می‌کنند از شاخص‌های پیچیده یا شاخص‌های ریاضی استفاده کنند تا به آن‌ها بگویند چه زمانی یک بازار در حال روند است.

این اقدام کاملاً غیر ضروری است. به نرم افزار تکیه نکنید تا به شما بگوید آیا یک بازار روند دارد یا نه، فقط چند ثانیه طول می کشد که از این قانون ساده پیروی کنید. یک بازار پرطرفدار، بازاری است که اوج‌های بالاتر و پایین‌ترین قیمت‌ها را افزایش می‌دهد یا  بازاری که کف و اوج‌های پایین‌تر را ایجاد می‌کند.

درست به نظر می رسد ساده است؟ این تنها چیزی است که برای شناسایی شرایط پرطرفدار باید به آن توجه کنید. اگر بتوانید این ساختار ساده را شناسایی کنید، می توانید یک روند را شناسایی کنید.

این تقریباً شبیه به اتصال پازل نقطه‌ها است. اوج و پایین های اصلی نوسان را ترسیم کنید، سپس آنها را به هم وصل کنید، همانطور که با فلش های زرد انجام دادیم و ساختار روند را می بینید. با وجود اینکه بازارهای پرطرفدار شرایط ایده آلی برای کسب درآمد هستند، معامله گران به دلیل اینکه یا در جهت اشتباه معامله می کنند یا از موقعیت خارج می شوند، به شدت توسط آنها می سوزند.

به یاد داشته باشید، شما می خواهید پایین بخرید، بالا بفروشید - بنابراین به طور کلی، می خواهید منتظر بمانید تا قیمت دوباره به سمت پایین حرکت کند یا قبل از وارد شدن به روند صعودی باشد. معامله‌گری نباشید که قیمت را دنبال می‌کند زیرا در حال رسیدن به اوج یا کف های پایین‌ترین قیمت است، اصلاح بعدی احتمالاً شما را از معامله خارج می کند.

نکته:

شرایط پرطرفدار به راحتی با اتصال بالا و پایین‌های نوسانی به یکدیگر، آشکار کردن یک حرکت نوسانی به سمت پایین یا افزایش پله در بازار شناسایی می‌شوند. اوج های جدید در یک روند صعودی و پایین های جدید در یک روند نزولی چاپ می شوند. برای وارد کردن روندها در موقعیت بهینه، از حالت های اصلاحی در نوسان اوج یا پایین استفاده کنید.

ساختار بازار رنج

مشاهده محدوده بازارها می تواند واقعاً آسان باشد و در موارد دیگر کمی دشوارتر است. مشکل شرایط محدوده این است که آنها یک نوع بازار جانبی خنثی «هر چیزی پیش می‌رود» هستند و ممکن است یک محیط تجاری نامطلوب را ایجاد کند.

در یک سناریوی کتب آموزشی بازارهای محدوده زمانی رخ می‌دهند که قیمت بین دو سطح اصلی به دام افتاده باشد. بنابراین شما به طور مداوم بالا و پایین‌هایی را می‌بینید که در همان سطوح افقی چاپ شده‌اند. همه ساختار محدوده کتاب های درسی را می شناسند اما این به ندرت در بازارهای روزانه رخ می دهد. محدوده ها معمولاً نامرتب و متلاطم هستند و مرزهای بالایی و پایینی مشخصی ندارند. به طور کلی شما باید با علامت گذاری نقاط نوسانی که در همان ناحیه رخ می دهد محدوده را شناسایی کنید.

توجه داشته باشید که بازار محدوده در نمودار بالا چقدر متفاوت است. این یک مثال واقعی‌تر است که محدوده‌ها معمولاً چگونه رفتار می‌کنند و چرا معامله با آنها بسیار دشوار است.

از آنجایی که هیچ بالا یا پایین مشخصی وجود ندارد، تعیین معاملات معکوس نقطه ای را دشوار می کند. همانطور که می بینید، قیمت در اطراف محدوده بسیار پر سر و صدا می شود. به همین دلیل است که هنگام تلاش برای تجارت این ساختارهای محدوده باید محتاط باشید.

هر چه محدوده مشخص تر باشد بهتر است. برخی محدوده ها آنقدر پر سر و صدا هستند که ارزش ریسک کردن را ندارد.

نکته:

محدوده ساختار بازار کاملاً مستقیم است. فقط نقاط نوسان شدید را که به عنوان نقطه عطف قیمت عمل می کند برجسته کنید. انتظار نداشته باشید که این کار به آسانی نمونه های کتاب درسی باشد - محدوده ها می توانند بسیار پر سر و صدا باشند و به جای سطوح سخت به عنوان نقطه عطف از «مناطق عمومی» استفاده کنند.

ساختار بازار ناخوانا

برای پایان دادن به بحث در مورد ساختار بازار، یک چیز بسیار مهم وجود دارد که باید بدانید. چیزی که بسیاری از معامله گران را به دام می اندازد و تبدیل به یک سیاهچاله بزرگ برای پول می شود. شما نمی توانید همه شرایط بازار را درک کنید. برخی نمودارها بسیار دیوانه کننده هستند که ساختار بازار آنها منطقی نیست. اگر نمی توانید وضعیت را مطالعه کنید، احتمالاً اصلاً ارزش معامله را ندارد.

گاهی اوقات هیچ توضیحی برای رفتار نامنظم قیمت وجود ندارد. حتی پس از دنبال کردن نقاط نوسان و برجسته کردن ساختار بازار، هیچ چیز در اینجا اتفاق نمی افتد. معامله‌گری نباشید که فکر می‌کند می‌تواند تحت هر شرایطی تحلیل کند و بازار را شکست دهد. اگر این کار را انجام دهید، پول زیادی از دست خواهید داد. صبر کنید تا شرایط روشن شود و بتوانید با اطمینان بیشتری وارد بازار شوید و به موفقیت بهتری دست یابید.

نکته:

بازارهای جانبی می توانند محیط آشفته ای باشند که هیچ معنایی ندارد. از اینکه نمی توانید تک تک شرایط بازار را بخوانید، خجالت نکشید. اگر نمی توانید ساختار بازار را به درستی بخوانید، پس پول خود را پشت سر آن قرار ندهید.

مرحله 2: نقاط عطف احتمالی را شناسایی کنید.

بعد از اینکه وضعیت نمودار را مطالعه کردید، باید بدانید که می خواهید در چه جهتی معامله کنید - این در صورتی است که اصلاً قصد معامله داشته باشید. نکته مهم بعدی پیدا کردن محتمل ترین قیمت مکانی است که قرار است تغییر کند. اینجاست که تحلیل تکنیکال خود را افزایش می دهیم و از چیزهایی مانند سطوح افقی و خطوط روند استفاده می کنیم.

سایر معامله گران ممکن است از نقاط عطف فنی اضافی استفاده کنند:

  • سطوح فیبوناچی
  • نقاط محوری

سطوح قیمت روانی مانند "اعداد گرد بزرگ"

اما صرفاً برای ثبت، من از هیچ یک از موارد بالا در تحلیل تکنیکال خود استفاده نمی کنم. من به اصول اولیه پایبند هستم و به خوبی به من کمک می کند. برای شروع ساختن یک مورد برای یک معامله با کیفیت بالا و احتمال بالا - نقاط عطف منطقی و اثبات شده را در نمودار بیابید. بیاید این مورد را با تجزیه و تحلیل حمایت و مقاومت ساده، اما قدرتمند نشان دهیم.

در نمودار بالا، ساختار بازار را شناسایی کرده و از سطح حمایت و مقاومت برای برجسته کردن نقاط عطف بالقوه استفاده می کنیم. اکنون، هر اتفاقی در هر زمانی در فارکس به وجود می آید. اما دو سناریو بسیار محتمل در اینجا وجود دارد.

  • قیمت به پشتیبان قدیمی باز می گردد و از آن به عنوان مقاومت جدید استفاده می کند و در آنجا معکوس می‌شود.
  • قیمت تا سطح حمایت از محدوده اصلی به فروش خود ادامه خواهد داد، جایی که به احتمال زیاد شاهد چرخش قیمت خواهیم بود - یا حداقل "جهش" کاهش می یابد.

به یاد داشته باشید که چگونه گفتم اکثر معامله گران معمولاً تحت تأثیر روندها قرار می گیرند، زیرا آنها خارج از موقعیت خود معامله می کنند؟ مثال نمودار زیر را برای یک مثال کلاسیک دنبال کنید.

مثال بالا نشان می‌دهد که چگونه ساختار بازار و تحلیل تکنیکال ساده می تواند به شما کمک کند تا واقعاً مهارت های خواندن نمودار خود را شروع کنید.

ما شرایط روند صعودی را شناسایی می کنیم و همچنین سطوح حمایت و مقاومت مهم را مشخص می کنیم تا نقاط عطف احتمالی را مشخص کنیم. می‌توانیم ببینیم که موقعیت فعلی قیمت برای در نظر گرفتن خرید در روند در موقعیت بدی قرار دارد. اینگونه است که معامله‌گران با معاملات نادرست روند پول خود را از دست می‌دهند.

آنها چون اعتقاد دارند روند صعودی است، شروع به خرید می کنند. به آن تعقیب قیمت یا خرید خارج از موقعیت می گویند. یاد بگیرید که چگونه یک معامله را به درستی وارد کنید. با پیروی از ساختار بازار همانطور که در مرحله 1 به شما نشان دادیم، می دانیم که قیمت احتمالاً به زودی کاهش می یابد و به پایین ترین حد جدید اصلاح می شود.

اینجاست که ضرب المثل «کم بخر - بالا بفروش» به میان می آید. این بدان معناست که از اصلاحات روند به نفع خود استفاده کنیم و همیشه با قیمتی هوشمندانه وارد روند شویم.

گاهی اوقات استفاده از سطوح حمایت و مقاومت منطقی نیست. بنابراین باید هر از گاهی یک خط روند را اتخاذ کنید. من سعی می‌کنم با خطوط روند بسیار مینیمالیستی رفتار کنیم. زیرا خیلی راحت می‌توان آن را از بین برد. در بیشتر موارد، برای انجام کار فقط باید یکی را در نمودار خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که در نمودار بالا، خطوط روند نزولی نقطه عطف اصلی بود که به راحتی توسط نوسان های اصلی که هر بار اوج های پایین تر را چاپ می کنند، نشان داده می شود. سیگنال‌های فروش چند قیمتی در نقطه عطف خط روند وجود داشت که معاملات بسیار سودآوری بود.

نکته:

موفق ترین معاملات شما از نقاط معکوس فنی در نمودار ناشی می شود. چند بار تا به حال معاملاتی را در میانه راه انجام داده اید و سپس متوقف شده اید؟ در عوض، روی نقاط عطف آشکار تمرکز کنید و از ابزارهای فنی مورد علاقه خود برای علامت گذاری مکان(های) احتمالی که انتظار می رود قیمت جهش یا معکوس شود، استفاده کنید تا شانس موفقیت بیشتری به معاملات خود بدهید.

مرحله 3: منتظر سیگنال تجاری باشید.

آخرین قطعه پازل این است که در واقع منتظر سیگنال خرید یا فروش از سیستم معاملاتی خود باشید. اگر نمودارهای قیمتی برهنه را معامله می کنید، به احتمال زیاد این به شکل یک سیگنال معکوس شمعی یا یک الگوی کاتالیزور شکست است.

رایج ترین سیگنال کندل استیک Rejection Candle است و بهترین سیگنال ماشه برای یادگیری ترید بدون اندیکاتور است. برای خلاصه کردن این راهنما، ما قصد داریم تمام مراحل را کنار هم بیاورم و از یک شمع رد به عنوان مثال برای سیگنال تجاری خود استفاده کنم. بنابراین ما ساختار بازار خود را برجسته می کنیم.

به یاد داشته باشید که با دنبال کردن نوسانات اوج و پایین، «نمودار را بخوانید». اجازه دهید نمودار آنچه را که می خواهد انجام دهد به شما اطلاع دهد.

ما می‌توانیم ببینیم که این بازار در حال حاضر در حال تثبیت است. من طرفدار زیادی از تلاش برای تجارت در ساختارهای ادغام نیستم، بنابراین بهترین کار این است که قبل از اقدام بیشتر منتظر یک شکست باشید.

هنگامی که یک شکست رخ داد و نمودار عملکرد قیمت امیدوارکننده‌تری را ارائه کرد. سپس به مرحله 2 بروید و نقاط عطف بالقوه را برای پیش‌بینی معکوس‌های بازار شناسایی کنید.

سپس باید با صبر و حوصله منتظر بمانید تا ایده تجارت شما به واقعیت تبدیل شود. بازار همیشه قرار نیست سیگنالی را رها کند، اما وقتی این کار را کرد زیاد به آن فکر نکنید، اقدام کنید.

پس از اینکه به اندازه کافی منضبط و صبور بودیم تا منتظر بمانیم تا همه مراحل در اینجا هماهنگ شوند. در نهایت سیگنال فروش خود را دریافت می کنیم که کادر آخر را علامت می زند.

در این مورد، یک شمع رد نزولی درست در جایی که ما می‌خواستیم شکل می‌گیرد. کلید معاملات پرایس اکشن و معامله در فارکس بدون اندیکاتور این است که زیاد به چیزها فکر نکنید. با دنبال کردن این 3 مرحله، تجارت را ساده نگه دارید:

برای خود یک چک لیست درست کنید:

مرحله 1: ساختار بازار را بخوانید بازار ضعیف است و روند رو به نزولی دارد زیرا اکنون در حال رسیدن به اوج های پایین تر است. بنابراین ما می دانیم که می خواهیم در این بازار فروشنده باشیم.

مرحله 2: شناسایی نقاط عطف احتمالی با استفاده از تجزیه و تحلیل حمایت و مقاومت ساده، ما تشخیص می دهیم که نقطه عطف محتمل حمایت ادغام قدیمی خواهد بود زیرا سطح بسیار قوی بود. اگر به عنوان مقاومت حفظ شود، بازار به احتمال زیاد در اینجا معکوس خواهد شد.

مرحله 3: منتظر یک سیگنال تجاری باشید در این سناریو نمودار یک شمع رد نزولی را چاپ می کند، که یک سیگنال فروش متداول قیمت است. آناتومی شمع فروش خوب به نظر می رسد، از نظر دامنه بزرگ است و قیمت بسته پایین‌تر از قیمت باز بود - بدنه نزولی به شمع می‌دهد.

همانطور که می‌بینید این معامله بسیار خوب انجام شد. شکست های تثبیت به طور کلی حرکت های انفجاری مانند این را ایجاد می کنند، اگر بازار سیگنالی برای گرفتن آنها ارائه دهد. اگر در حال حاضر از بازارها ناامید شده‌اید و احساس می‌کنید که وضعیت همیشه علیه شماست، احتمالاً یکی از این 3 مرحله حیاتی را نادیده می‌گیرید.

در اینجا چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد، اگر هر یک از این تنظیمات را نادیده بگیرید یا در تجزیه و تحلیل فنی خود وارد نکنید.

ساختار بازار:

اگر از مطالعه ساختار غافل شوید، می توانید به سادگی وارد بازارهای بسیار بد شوید و در شرایط آشفته بسیار نامطلوب گرفتار شوید.

نقاط عطف را شناسایی کنید:

بسیاری از معامله‌گران «خارج از موقعیت» وارد بازار می‌شوند، مانند فروش پایین یا خرید بالا. منتظر بمانید تا آن پایین‌ترین قیمت‌ها را بخرید و سطوح پایین‌تر را بفروشید. از نقاط عطف مانند سطوح افقی/خطوط روند برای پیش‌بینی این نقاط نوسان استفاده کنید.

سیگنال معاملاتی:

برخی از معامله گران کاری به نام معاملات لمسی انجام می دهند که کورکورانه خرید یا فروش بازار بدون سیگنال است. اگر مراحل 1 و 2 را به خوبی با هم تراز کنید، می تواند کارساز باشد، اما داشتن یک سیگنال تجاری اساساً ایده تجارت را تأیید می کند و به آن شانس بهتری برای کار می‌دهد.

این مراحل را روی یک تکه کاغذ بنویسید، یک چک لیست ایجاد کنید یا حتی بهتر، آنها را در برنامه معاملاتی خود بگنجانید. این به شما کمک می کند تا معاملات خود را صاف کنید و شما را از آن سیگنال های بد یا تصمیمات تکانشی "در لحظه" دور نگه می دارد.

امیدوارم این راهنما به تجارت شما کمک کند. من شخصاً وقتی به نمودارها نگاه می کنم از این قانون 3 مرحله ای پیروی می کنم. هنگامی که این 3 مرحله را بارها و بارها اعمال کردید، در نهایت به ماهیت دوم تبدیل می شود و می توانید فرصت های معاملاتی با کیفیت بالا را در عرض چند ثانیه مشاهده کنید. برای کسب درآمد دلاری بیشتر اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال ما را بررسی کنید.

کلام آخر

اگر می‌خواهید در مورد خواندن نمودارهای قیمت، معاملات اکشن قیمت یا استراتژی‌های معاملاتی نوسانی اطلاعات بیشتری کسب کنید، لطفاً اتاق جنگ ما را برای معامله‌گران بررسی کنید. ما یک دوره معاملاتی پرایس اکشن ارائه می‌دهیم که بر روی این درس تعمیم می‌یابد و به شما درک عمیق‌تری از خواندن نمودارها، زمان‌بندی معاملات خود را بهتر می‌دهد و سیگنال‌های معاملاتی بیشتری را به شما می‌آموزد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.