whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال forth

1401/03/27 ساعت 08:47


در این مقاله قصد داریم نگاهی به پروژه در حال تکمیل AMPL و ارز دیجیتال FORTH بیاندازیم و ببینیم رمز حکومت آمپلفورث (Ampleforth) چیست. آمپلفورث یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است و یک استیبل کوین به نام AMPL عرضه می‌کند. علاوه بر AMPL، آمپلفورث دارای یک توکن حاکمیتی به نام FORTH است که به دارندگان حق رای دادن پیرامون مسائل توسعه پروتکل و مکانیسم عدم تمرکز را می‌دهد.

آمپلفورث در سال 2018 تنها با توکن AMPL راه‌اندازی شد و توکن FORTH که در آوریل 2021 معرفی شد، توسعه نسبتا جدیدی برای این پلتفرم است. ارز دیجیتال FORTH با 15.10 دلار به ازای هر توکن معامله می‌شود و مجموعاً 15 میلیون توکن عرضه می‌شود که حدود 8.4 میلیون آن در گردش هستند. ارزش کل بازار این توکن در حدود 227 میلیون دلار و ارزش بازار بر اساس عرضه در گردش آن تقریباً 127 میلیون دلار است.

forth

توکن حاکمیتی آمپلفورث

آشنایی با AMPL 

آمپلفورث از زمان راه‌اندازی در سال 2018 تا آوریل 2021 تنها یک توکن به نام AMPL داشت. AMPL یک استیبل‌کوین می‌باشد که به دلار آمریکا متصل است. برخلاف اکثر استیبل‌کوین‌های دیگر، برابری AMPL با USD نه از طریق سپرده‌گذاری و تراکنش‌های کاربر بلکه از طریق تعدیل عرضه مبتنی بر پلتفرم به دست می‌آید. 
هر روز در ساعت 2 بامداد به وقت جهانی (UTC) این پروتکل نوسانات نرخ بین AMPL و USD را ارزیابی می‌کند. اگر نرخ در 1:1 ثابت باشد، هیچ رویداد عرضه‌ای ایجاد نمی‌شود. اگر AMPL بالاتر از دلار آمریکا باشد، عرضه جدیدی ایجاد می‌شود تا AMPL به برابری با دلار آمریکا بازگردد. اگر AMPL در برابری دلار کاهش یابد، مقداری از عرضه برای حفظ برابری سوزانده می‌شود.

ampleforth

آمپلفورث

آشنایی با FORTH 

در آوریل 2021، آمپلفورث تصمیم گرفت با معرفی FORTH یک مدل توکن دوگانه را دنبال کند. در حالی که بسیاری از پلتفرم‌ها مدل‌های توکن دوگانه را برای اهداف عرضه اولیه سکه (ICO) دنبال می‌کنند، Ampleforth در آن زمان از مرحله عرضه اولیه گذشته بود.

توکن فورث (FORTH) به عنوان نشانه حاکمیت آمپلفورث عمل می‌کند. توکن‌های حاکمیتی به دارندگان خود حق رای دادن پیرامون تصمیمات مهمی را می‌دهند که بر مسیر آینده پلتفرم تاثیر می‌گذارد. آمپلفورث علناً اعلام کرد که وظیفه کلیدی فورث این است که به دارندگانش اجازه دهد در مورد تغییرات پروتکل رای دهند و به طور خاص به تمرکززدایی بیشتر آمپلفورث کمک کند. 

هدف اصلی مدل دوگانه، جدا کردن استیبل‌کوین تراکنش‌های پروتکل یعنی AMPL از عملکرد حاکمیتی بود، طرحی که قبلاً در تعدادی از پلتفرم‌های استیبل‌کوین، به ویژه سازنده سازمان مستقل غیرمتمرکز (Maker DAO) اعمال شده بود.

توکن حاکمیتی

یک توکن حاکمیتی در آمپلفورث

عرضه توکن فورث (FORTH)

ارز دیجیتال FORTH با عرضه کل 15 میلیون توکن راه اندازی شد. طبق مشخصات توکن، پس از یک دوره در سال اول، از آوریل 2022 با نرخ تورم هدف 2% رشد خواهد داشت. در راه اندازی فورث (FORTH) در دسترس کاربرانی قرار گرفت که با استفاده از توکن‌های AMPL تراکنش انجام داده بودند. 
عوامل زیادی برای تعیین این‌که هر کیف پول واجد شرایط چه تعداد توکن فورث است، در نظر گرفته شد. دو عامل کلیدی در نظر گرفته‌شده شامل تراکنش‌های با استفاده از AMPL و فعالیت در برنامه نقدینگی آبفشان هستند. آمپلفورث، تحت برنامه آبفشان به کاربرانی که سرمایه خود را در استخرهایAMPL در صرافی‌های منتخب سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاداش می‌دهد. هنگام محاسبه مقدار فورث برای یک کاربر، شرط‌بندی فعالی تحت این برنامه در نظر گرفته شد.

عرضه فورث

عرضه فورث

ادعای مالکیت توکن فورث (FORTH)

حدود 75000 کاربر واجد شرایط دریافت فورث هستند و تا 16 آوریل 2022 فرصت دارند تا توکن‌های خود را درخواست کنند. آمپلفورث اظهار داشت که هر فورث ادعا نشده که از این تاریخ بگذرد، به یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) منتقل خواهد شد. از کل 15 میلیون توکن در زمان راه‌اندازی، 67 درصد در دسترس کاربران پلتفرم قرار گرفت، در حالی که 33 درصد به حامیان اولیه این پلتفرم تعلق گرفت. حامیان اولیه شامل تیم توسعه، مشاوران پلتفرم و بنیاد آمپلفورث بودند.

آشنایی با نحوه کار حکومت آمپلفورث 

معرفی توکن فورث یک نقطه عطف مهم برای پروژه آمپلفورث است. این نکته نشان می‌دهد که این پلتفرم موضوع حکمرانی را آنقدر جدی می‌گیرد که توکنی از خود را به آن اختصاص دهد. به اعتبار این پلتفرم، آمپلفورث دارای یک فرآیند حاکمیتی دقیق و شفاف بوده که به صورت آنلاین در دسترس عموم است. چیزی که بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، حتی آنهایی که دارای نشانه‌های حکومتی هستند، از آن برخوردار نیستند. حکومت‌داری در آمپلفورث یک فرآیند شش مرحله‌ای دقیق با ساختار مشخصی است که در ادامه توضیح داده شده است.

فرآیند حکمرانی در آمپلفورث

فرآیند حکمرانی شش مرحله‌ای در آمپلفورث، شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 - بحث

مرحله اول زمانی است که ایده‌های مرتبط با پروتکل به طور فعال در منابع عمومی مانند رسانه‌های اجتماعی، انجمن گفتگوی حکومت آمپلفورث یا DAOهای جامعه مورد بحث قرار می‌گیرند. اگر ایده‌ای از حمایت اولیه کافی برخوردار شود، می‌توان آن را به‌عنوان یک پروپوزال فرموله کرد و فرآیند به مرحله دوم منتقل می‌شود.

مرحله 2 - پیشنهاد رسمی

در این مرحله یک پروپوزال رسمی که تمام جزئیات فنی ایده را مشخص می‌کند، آماده می‌شود. دو نوع پیشنهاد در پلتفرم وجود دارد:

  • پیشنهادهای بهبود گسترده (AIPs) : این اسناد تغییرات پیشنهادی را در پروتکل اصلی، APIهای مشتری و استانداردهای قرارداد هوشمند مشخص می‌کنند.
  • پیشنهادهای تغییر پیکربندی (ACCPs) : این اسناد زمانی تهیه می‌شوند که تغییرات فنی عمیق‌تری در پیکربندی سیستم پیشنهاد می‌شود.

مرحله 3 - بحث هدفمند در انجمن

پیشنهاد رسمی مرحله 2 در یک موضوع اختصاصی در انجمن حکومت، مورد بحث قرار می‌گیرد. در این مرحله هرگونه مشکل باقی‌مانده یا شفاف‌سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دو توکن آمپلفورث

توکنی برای حکومت در آمپلفورث

مرحله 4 - سیگنال دهی خارج از زنجیره

اگر مرحله سوم هنوز همه مسائل باقی‌مانده را حل نکرده باشد، ممکن است با دریافت بازخورد از دارندگان توکن توسط بحث‌های خارج از زنجیره یا رای‌گیری غیر رسمی اولیه توسط رسانه های اجتماعی استفاده شود. چنین بحث‌هایی ممکن است، نشانه خوبی از نتیجه نهایی رای‌گیری باشد. آمپلفورث یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت خود برای پیگیری بحث‌ها در مرحله 4 دارد.

مرحله 5 - توسعه فنی

ایده‌هایی که چهار مرحله اول را با موفقیت پشت سر می‌گذارند از نظر فنی در شبکه آزمایشی پیاده سازی  و در آنجا آزمایش و ممیزی می‌شوند.

مرحله 6 - رای حکومتی رسمی

پس از پایان فرآیند فنی در مرحله 5، ایده به مرحله نهایی می‌رود که مربوط به رای رسمی حاکمیت زنجیره‌ای است. اینجا جایی است که شرکت‌کنندگان پلتفرم از توکن‌های فورث خود برای «رای دادن» استفاده می‌کنند. ایده‌هایی که در حین رای‌گیری پذیرفته می‌شوند، بدون این که نیازی به اقدام اضافی توسط نهادهای پلتفرمی باشد، به صورت خودکار در پلتفرم اجرا می‌شوند.

افراد مهم در پشت پروژه آمپلفورث و توکن فورث

آمپلفورث، پلتفرمی که فورث (FORTH) در آن مستقر است، در سال 2018 توسط دو فن‌آور بلاکچین مستقر در سانفرانسیسکو با نام‌های برندون ایلز (Brandon Iles) و ایوان کو (Evan Kuo) تاسیس شد. آقای کو به عنوان مدیر عامل پلتفرم فعالیت می‌کند.
این شرکت نزدیک به 10 میلیون دلار سرمایه ریسک‌پذیر (VC) از یک فرد و ده سرمایه‌گذار نهادی در چهار دور تأمین مالی جذب کرده است. اولین دور بودجه در مارس 2018 به مبلغ 3 میلیون دلار بود. در طول این دور بنیادی، True Ventures، یک شرکت VC که روی استارت‌آپ‌های فناوری در مراحل اولیه سرمایه‌گذاری می‌کند، به عنوان سرمایه‌گذار اصلی عمل کرد.
این پلتفرم توسط بنیاد آمپلفورث، تیمی متشکل از فن‌آوران، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بلاکچین مدیریت می‌شود. در بنیاد، آقای کو به توسعه محصول و روابط با VC رسیدگی می‌کند، در حالی که آقای ایلز بر معماری سیستم نظارت دارد.

تصمیم گیری با فورث

فرآیند رای گیری

تاریخچه مربوط به قیمت توکن فورث (FORTH)

راه‌اندازی فورث در اواخر آوریل با رشد حباب کلی بازار کریپتو مصادف شد. در ماه اول توکن FORTH عمدتاً در محدوده 30 تا 40 دلار معامله شد. با تخلیه حباب بازار، قیمت به سطح پایدارتری در حدود 15 تا 20 دلار کاهش یافت. از اواخر ماه مه، FORTH به طور قابل توجهی با ثبات است و تا حد زیادی در این محدوده معامله می‌شود.

آینده فورث (FORTH) 

نشانه حاکمیت آمپلفورث (FORTH) هنوز در ماه‌های اولیه وجود خود است. از آنجایی که FORTH به جای یک توکن معاملاتی، یک توکن حاکمیتی می‌باشد، بعید به نظر می‌سد که ابزاری برای تجارت بسیار فعال توسط دارندگانش باشد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که این توکن، نوسانات نرخ مشخصه‌های توکن‌های تراکنش را نشان دهد. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود، این است که آیا سرمایه‌گذاری بر روی آمپلفورث، سرمایه‌گذاری خوبی است؟

ثبات نسبی مورد انتظار برای FORTH در چند ماه گذشته از تاریخچه قیمت آن مشهود است. به جز تحولات بازار بسیار مهمی که بر پلتفرم آمپلفورث تأثیر می‌گذارد، توکن FORTH عملکرد نسبتاً پایداری را نشان می‌دهد.

آینده فورث

آینده فورث

جمع بندی

FORTH توکن حاکمیت پلتفرم مالی غیرمتمرکز آمپلفورث است. FORTH که در آوریل 2021 معرفی شد، همراه با استیبل‌کوین تراکنشی پلتفرم AMPL در آمپلفورث قرار دارد. حدود 75000 کاربر آمپلفورث تا آوریل 2022 حق ادعای فورث را دارند. مقدار توکن فورثی که این کاربران حق دارند، ادعا کنند، از طریق فرمولی تعیین می‌شود که در آن دو عامل کلیدی تراکنش‌های گذشته در پلتفرم با استفاده از سکه‌های AMPL و سطح فعالیت در برنامه نقدینگی Geyser مشخص می‌شود.

 گیسر یا آبفشان، برنامه آمپلفورث برای پاداش کاربران در امر سرمایه‌گذاری وجوهشان در استخرهای نقدینگی مبتنی بر AMPL برخی صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.

توکن فورث به دارندگان خود این حق را می‌دهد که با رأی دادن به تصمیمات مهمی که بر مسیر آینده آمپلفورث تأثیر می‌گذارد، در مدیریت پلتفرم شرکت کنند. به طور خاص، آمپلفورث قصد دارد سطح تمرکززدایی خود را با استفاده از اجماع مبتنی بر رأی افزایش دهد. آمپلفورث دارای یک فرآیند شش مرحله‌ای ساختار یافته برای بحث در مورد هرگونه تغییر در پروتکل دارد. هنگامی که درخواست تغییر، 5 مرحله اول را با موفقیت پشت سر می گذارد، دارندگان FORTH رای خود را به تغییر پیشنهادی می‌دهند. اگر اکثریت در رأی‌گیری به دست آید، تغییر به شکل خودکار توسط پروتکل اجرا می‌شود.

این پلتفرم توسط بنیاد آمپلفورث، تیمی متشکل از فن‌آوران و کارآفرینان بلاکچین به رهبری ایوان کو و براندون ایلز، بنیان‌گذاران پروتکل، مدیریت می‌شود. تا به امروز، آمپلفورث توانسته است بودجه VC را با مبلغی نزدیک به 10 میلیون دلار تضمین کند.

ampleforth

فورث و آمپلفورث

در یک کلام 

از زمانی که حباب بازار ارزهای دیجیتال آوریل 2021 فروکش کرد، توکن فورث (FORTH) به عنوان یک توکن حاکمیتی تا حد زیادی در طول چند ماه گذشته پایدار بوده است. انتظار می‌رود که این توکن در مقایسه با بسیاری از توکن‌های معاملاتی موجود در بازار، به همراه روند باثبات‌تری به مسیر تجاری خود ادامه دهد. اگر شما هم در زمینه سرمایه‌گذاری فعالیت دارید و می‌خواهید سرمایه خود را در مدت‌زمان کوتاهی افزایش دهید، با اشتراک وی آی پی، از بهترین سیگنال‌ ارز دیجیتال اسپات، فیوچرز و شت‌کوین باخبر شوید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.