whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چه کسی لوگوی بیت کوین را طراحی کرده است؟ داستان مبدأ بیت کوین

1401/03/29 ساعت 04:00


در اینجا پیرامون داستان مبدأ بیت‌کوین صحبت می‌کنیم. این که چه کسی لوگوی بیت‌کوین را طراحی کرده است. تا به امروز، علاقه‌مندان به انتشار لوگوهای جدیدی برای بیت‌کوین ادامه می‌دهند، اما جامعه بیت‌کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که درست به اندازه ₿ نارنجی محبوب باشد. 

 bitcoinlogo

این لوگوی نارنجی روشن که نمایشگر بیت‌کوین (BTC) است بیش از یک دهه است که در میان رکود امروزی و نظارت سختگیرانه دولتی با آزادی مالی مترادف شده است. با این حال، بر خلاف اسرار مرتبط با منشأ بیت‌کوین، توسعه آرم بیت‌کوین «₿» به نسبت در اعماق اینترنت ثبت شده است. زمانی که بیت‌کوین 13 سال پیش توسط خالق ساتوشی ناکاموتو معرفی شد، اولین تکرار آرم بیت‌کوین نشان دهنده یک سکه طلا با متن "BC" تعبیه شده در مرکز بود، همانطوری که در زیر نشان داده شده است. 

bitcoin1 

با این حال، در 24 فوریه 2010 ناکاموتو با یک لوگوی جدید بیت‌کوین جلو آمد که شاهد جایگزینی متن "BC" با "₿" در سکه طلا بود.

bitcoin2

دومین تلاش ساتوشی ناکاموتو برای لوگوی بیت کوین

بر اساس بازخورد جامعه، ساتوشی سپس تغییراتی را در لوگوی جدید وارد کرد و تصاویر بدون حق چاپ را در مالکیت عمومی منتشر کرد. سپس این لوگو برای مدت کوتاهی به عنوان لوگوی رسمی بیت کوین پذیرفته شد.

 

bitcoin3

 ساتوشی ناکاموتو تغییرات طراحی را بر اساس بازخورد جامعه اعمال می‌کند.

ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم بیت‌کوین به عموم مردم این امکان را می‌دهد تا به شکل‌های مختلف و بر اساس اجماع جامعه، به شبکه بیت‌کوین کمک کنند. و این شامل طراحی لوگوی بیت‌کوین نیز می‌شود.  در اول نوامبر 2010 بیت‌بوی (bitboy) عضو جامعه بیت‌کوین، تکرار جدیدی از لوگوی بیت‌کوین را بر اساس طرح ساتوشی منتشر کرد. با این حال، این بار طراح تصمیم گرفت سکه طلا را با دایره نارنجی نمادین جایگزین کند و لوگوی ₿ را 14 درصد در جهت عقربه‌های ساعت کج کرد.

bitcoin4

طراحی بیت بوی (bitboy) که با نام آرم رسمی بیت‌بوی شناخته می‌شود.

در نتیجه حمایت گسترده جامعه، طراحی بیت‌بوی به عنوان لوگوی رسمی بیت‌کوین در 12 سال گذشته شناخته شده است. پس از انتشار نسخه نهایی آرم بیت‌بوی، بیت‌بوی چنین بیان کرد:

 

« اکنون همه می‌توانند با استفاده از این مجوز و بدون محدودیت گرافیک، آزادانه از طراحی حتی برای مقاصد تجاری، استفاده کنند. »

 

تا به امروز، علاقه‌مندان زیادی به انتشار لوگوهای جدید برای بیت‌کوین ادامه می‌دهند، اما جامعه بیت‌کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که به اندازه ₿ نارنجی محبوب باشد. نصب‌های خودپرداز بیت‌کوین پس از کاهش مداوم در طول سال 2022 در ژوئن بهبودی شدیدی را تجربه کردند. 

schema

نموداری که تغییر خالص تعداد ماشین‌های ارز دیجیتال نصب‌شده و حذف شده ماهانه را نشان می‌دهد.

نمودار بالا نشان می دهد که افت در ماه می 2022 به محدوده‌ای رسیده است که آخرین بار در سال 2019 مشاهده شده است. طی دو سال گذشته یعنی در سال‌های 2020 و 2021، نصب خودپردازهای بیت‌کوین به دلیل مناظر نظارتی دوستانه‌تر در میان بازار پرارزش درست در زمانی که بسیاری از ارزهای دیجیتال به همه چیز خود دست یافتند، به طور مداوم رشد کردند. جایی که زمان به صورت لحظه‌ای به اوج می‌رسد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.