whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

28 ابزار‌ کاربردی برای ‌سرمایه‌گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال

1402/05/03 ساعت 18:39


این مقاله یکی از مفیدترین مطالبی است که قطعا برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مفید خواهد بود. دنیای ارز دیجیتال فضای بسیار وسیعی است که به تنهایی نمی‌توانیم از تمام اتفاقات آن مطلع شویم. معامله‌گران و ‌سرمایه‌گذاران کریپتو به ابزارهایی نیاز دارند که به‌‌‌ آن‌ها در شناسایی روندهای بازار و تصمیم‌گیری صحیح کمک کند.

ابزارهای معاملاتی، ابزارهای تحلیلی، اسکنر تراکنش‌ها و ابزارهای ردیابی فعالیت نهنگ‌ها، ابزارهای ارزیابی توکنومیکس و انتشار توکن، مقایسه کارمزد تراکنش و ... از جمله ابزارهایی هستند که کاربران ‌می‌توانند از‌‌‌ آن‌ها کمک بگیرند. در این مقاله، مجموعه‌‌ای از ابزارهای کاربردی ارز دیجیتال را معرفی ‌می‌کنیم که به صرفه‌جویی در زمان و شناسایی فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمک ‌می‌کند.

همانطور که گفتیم، دامنه دنیای رمزنگاری بزرگ است و ‌سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید اطلاعات مختلف را پیگیری کنند. اخبار و ترندهای بازار، رفتار VC ها، انتشار توکن‌های مختلف پروژه، ایردراپ‌ها و ... از جمله مواردی است که باید رصد شود. فعالان بازار باید از پروژه‌های تقلب و نکات امنیتی آگاه باشند. به عنوان مثال، دسترسی برخی از برنامه‌های غیرمتمرکز به کیف پول و دارایی‌های کاربران ‌می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

خبر مشکل این است که بررسی همه این موارد سخت و طاقت‌فرسا است و توسط یک نفر انجام نمی‌شود. اما خبر خوب این است که ابزارهایی وجود دارند که داده‌های لازم را در اختیار معامله‌گران و ‌سرمایه‌گذاران قرار ‌می‌دهند. در ادامه چندین ابزار کاربردی ارز دیجیتال را معرفی ‌می‌کنیم که به ترتیب زیر ارائه ‌می‌شوند:

•    ابزارهای امنیتی
•    ابزارهای تحلیلی
•    ابزارهای نظارت و مدیریت پورتفولیو
•    ابزارهایی برای بررسی اطلاعات مربوط به ترید
•    ابزارهای اطلاع رسانی Airdrop
•    ابزارهای مرتبط با توکن بدون همتا (NFT)
•    ابزارهای نظارت بر اخبار

 1.   دی دات فای (Dedotfi)

با ابزار اسکنر دی دات فای، به ارزیابی پروژه‌های هوشمند قراردادها بپردازید و اگر مورد مشکوکی به چشمتان خورد آن را بررسی نمایید. با این کار کم‌تر در معرض کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال قرار ‌می‌گیرید.

2.    پاکت یونیورس زد (Pocket Universe Z)

ابزارهای بررسی تراکنش‌ها مانند پاکت یونیورس زد می‌توانند به شما در شناسایی قراردادهای تقلبی کمک کنند. افزونه پاکت یونیورس زد نتایج تراکنش را قبل از تایید نشان ‌می‌دهد.

3.    ریوک کش (Revok Cash)

با ابزار ریوک کش، می‌توانید تمام قراردادهایی را که به‌‌‌ آن‌ها اجازه داده‌اید تا ارزهای دیجیتال خرج کنند، مدیریت کنید و در صورت لزوم، دسترسی برنامه‌ها به کیف پول ارزهای دیجیتال را متوقف کنید.

4.    چین ابیوز (Chain abuse)

اگر قربانی کلاهبرداری هستید، ‌می‌توانید در پلتفرم چین ابیوز گزارشی ارسال کنید و از دیگران به صورت آنلاین کمک بگیرید. هم‌چنین ‌می‌توانید کیف پول‌های مشکوک را جستجو و بررسی کنید.

5.    جذب سرمایه رمزنگاری یا کریپتو فاندریزینگ (Crypto fundraising)

این سایت آخرین دوره‌های تامین مالی در زمینه ارز دیجیتال را به شما نشان ‌می‌دهد. این اطلاعات ‌می‌تواند برای شناسایی پروژه‌های بالقوه و درک روندهای بازار بسیار مفید باشد.

6.    توکن ترمینال (Token Terminal)

Token Terminal جمع‌آوری داده‌های مالی از بلاک چین‌های بزرگ و برنامه‌های غیرمتمرکز است. این ابزار برای نظارت بر درآمد پروتکل‌های مختلف و یافتن توکن‌های ارزشمند مناسب است.

7.    دیفای لاما (Defi llama)

در این وبسایت ‌می‌توانید تقریباً تمام اطلاعات مربوط به DiFi را بیابید. دیفای لاما یکی از وبسایت‌های مطرح در زمینه ارائه اطلاعات است و به طور مداوم امکانات جدیدی را ارائه ‌می‌دهد.

8.    دون آنالیتیکس (Dune analytics)

Dune Analytics یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل چنین داده‌هایی است. در این وبسایت کاربران ‌می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را از شبکه‌های بلاک چین استخراج کرده و در قالب جداول و نمودار نمایش دهند. در این پلتفرم ‌می‌توانید از کدها و اطلاعات دیگران استفاده کنید.

9.    بابل مپس و آرخام (Bubble maps & Arkham)

این دو پلتفرم به کاربران این امکان را ‌می‌دهند که توزیع توکن‌ها و NFT‌ها را بررسی کنند. Arkham and Bubble maps تمام کیف پول‌هایی را که به یکدیگر متصل هستند به تصویر ‌می‌کشند و به شما نشان ‌می‌دهند که توزیع توکن به چه مقدار غیرمتمرکز است.

10.    آرتمیس (Artemis)

پلتفرم Artemis مقایسه اطلاعات بین بلاک چین‌های مختلف لایه 1 و لایه 2 را آسان ‌می‌کند. به عنوان مثال ‌می‌توانید به راحتی فعالیت کاربران و تعداد تراکنش‌ها را در شبکه‌های مختلف مقایسه کنید.

11.    هزینه‌های رمزنگاری یا کریپتو فیز (CryptoFees.info)

وبسایت CryptoFees میانگین هزینه روزانه و ۷ روزه شبکه‌های مختلف را نشان ‌می‌دهد. با بررسی کارمزد شبکه‌های مختلف در این سایت، ‌می‌توانید هرگونه هیپ در شبکه‌های مختلف را تشخیص دهید.

12.    دی بنک دیفای (De bank defi)

ابزار دی بنک دیفای یک ردیاب پورتفولیو است که تمام توکن‌ها، NFTها و پروتکل‌های DeFi شما را در زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) در یک مکان نشان می‌دهد.

13.    دراپس تب (Drops tab)

با ابزار دراپس تب ‌می‌توانید اطلاعات مختلف را بررسی کرده و نمونه کارهای خود را زیر نظر داشته باشید. هم‌چنین ‌می‌توانید وضعیت نمونه کارها سایر کاربران را مشاهده کنید.

14.    نانسن پورتفولیو (Nansan portfolio)

با این پلتفرم ردیاب نمونه کارها چند زنجیره‌ای، ‌می‌توانید وضعیت تمام NFT‌ها و دارایی‌های Defi خود را ردیابی کنید.

15.    وست لب (Vest lab)

این سایت تمامی توکن‌های عرضه شده در حوزه ارز دیجیتال را نشان ‌می‌دهد و ‌می‌تواند توکنومیک پروژه‌های مختلف را تحلیل کند.

16.    تنسور چارتز (Tensor charts)

سرویس TensorCharts اطلاعات کاملی را از لیست سفارش صرافی‌های ارز دیجیتال به شما نشان ‌می‌دهد.

17.    صفحه نمایش DEX یا دکس اسکرینر (DEX screener)

سایت Dex screener امکان مشاهده و تجزیه و تحلیل صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، روندها و نمودارهای ارزهای دیجیتال را فراهم ‌می‌کند.

18.    کوین گلس (Coin glass)

پلتفرم CoinGlass نسبت موقعیت‌های کوتاه به لانگ را در مبادلات ارز دیجیتال نشان ‌می‌دهد.

19.    ارنی فای (Earni fi)

پلتفرم Earni fi تمام ایردراپ‌های از دست رفته در دنیای رمزارز را نشان ‌می‌دهد.

20.    دراپس ارن (Drops earn)

پلتفرم Drops Earn اطلاعات کاملی در مورد شبکه‌های آزمایشی (تست نت)، برنامه‌های سفیر برند (Ambassador) و airdrops ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند.

21.    ان اف تی پرپ (NFT perp)

پلتفرم ان اف تی پرپ یک برنامه غیرمتمرکز در پلتفرم شبکه Arbitrom's Layer 2 است و به کاربران اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های آتی دائمی (تا ۱۰ برابر) را برای پورتفولیوهای NFT باز کنند.

22.    ان اف تی گو (NFT go)

پلت فرم NFT Go یک جمع کننده یا اگریگریتور داده NFT است. برای دستیابی به اطلاعاتی از قبیل توکن‌هایی که ترند هستند، تحلیل بازار مربوط به NFT، ایردراپ‌های آتی و سهمی که بازار نهنگ‌ها مربوط می‌شود، می‌توانید از این پلتفرم استفاده نمایید.

23.    کریپتو اسلم (Crypto slam)

CryptoSlam یک تجمیع کننده NFT است که داده‌های میلیون‌ها توکن منحصر به فرد را از 20 بلاک چین مختلف جمع آوری ‌می‌کند.

24.    پک شیلد آلرت (Peck shield alert)

ابزار پک شیلد آلرت یک افزونه رایگان مرورگر کروم است که توسط یک شرکت امنیتی بلاک چین توسعه یافته و شما را از آخرین هک‌ها، سرقت‌ها، راگ پول‌ها و حملات سایبری در دنیای ارزهای دیجیتال مطلع ‌می‌کند.

25.    کانال‌های اتنخاب شده تلگرام

این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی با موضوع وب 3 و موضوعات مرتبط ‌است. با عضویت در این کانال‌ها، می‌توانید خود را به‌روز نگه دارید و از‌‌‌ آن‌ها به عنوان منبعی برای موضوعات رمزنگاری استفاده کنید.

26.    تری نیوز یا اخبار درختی (Tree news)

Tree News Aggregator از دو بخش تشکیل شده است:

1) فید توییتر 

2) فید خبری.

این پلتفرم شما را در مورد آخرین اخبار و روندها در دنیای کریپتو مطلع ‌می‌کند.

27.    کریپتو پنیک (Crypto panic)

Crypto Panic یک جمع‌آوری کننده جدید برای یافتن روندهای جدید است که نمودارهای ارزهای دیجیتال مختلف را نیز نشان می‌دهد.

28.    دیلی دیجن (aily degen)

این پلتفرم با پشتیبانی Rektdiomedes، آخرین اخبار، داده ها، به روز رسانی‌ها و اطلاعیه‌های دنیای ارزهای دیجیتال و DeFi را در قالبی خوانا برای شما به ارمغان ‌می‌آورد.

سوالات متداول

ابزار ارزهای دیجیتال در چه زمینه‌هایی استفاده ‌می‌شود؟

با کمک ابزارهای معرفی شده در این مقاله ‌می‌توانید اطلاعات مختلفی از جمله امنیت پروژه، توکنومیک، انتشار توکن، رفتار شرکت‌های ‌سرمایه‌گذاری، اخبار، وضعیت توکن‌های NFT و ... را بررسی کنید.

از کدام ابزارها برای شناسایی ایردراپ‌ها، انتشار توکن‌ها و مقایسه هزینه‌های شبکه‌های مختلف استفاده ‌می‌شود؟

2 ابزار Earnifi و DropsEarn برای اطلاعات airdrops ،CryptoFees برای مقایسه میانگین هزینه‌های روزانه و 7 روزه شبکه‌های مختلف و VestLab برای اطلاعات در مورد توکن‌های اختصاص داده شده استفاده ‌می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله مجموعه‌‌ای از ابزارهای ارز دیجیتال در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت، یافتن پروژه‌های پرطرفدار، مقابله با کلاهبرداری‌های رمزنگاری، مدیریت پورتفولیو، نظارت بر رفتار نهنگ‌ها، بررسی توکنومیکس، انتشار توکن پروژه، بررسی اخبار و ... را معرفی کرده‌ایم که تا حد زیادی به شما کمک ‌می‌کند.

این ابزار قطعا برای ‌سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مفید خواهد بود. لطفا نظرات خود را در رابطه با ابزارها و پلتفرم‌های معرفی شده با ما در میان بگذارید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.