whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کیف پول حضانتی و غیرحضانتی چیست؟

1401/11/09 ساعت 02:23


آیا با دسته های متمایز کیف پول های رمزنگاری مانند کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی آشنا هستید؟ بیایید یک قدم جلوتر برویم و تفاوت‌های بین این دو کیف پول حضانتی و غیر حضانتی را درک کنیم.

امروزه به هر کجای دنیای فناوری نگاه کنید، اصطلاح «کریپتو» تقریباً در هر بحثی سرفصل‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد. کارشناسان صنعت از کریپتو به عنوان چیز بزرگ بعدی در حوزه مالی و فناوری به طور کلی استقبال می کنند. در حالی که محبوبیت ارزهای دیجیتال همچنان افزایش می یابد، مردم و موسسات مشتاق خرید ارزهای دیجیتال هستند. اینجاست که با نیاز به راه حل های قابل اعتماد برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود مواجه می شوید. 

اکنون، در جستجوی یک کیف پول رمزنگاری قابل اعتماد ، با دو گزینه متمایز، مانند کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی مواجه خواهید شد. این کیف پول ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ آیا آنها اجازه دسترسی آسان به ارزهای دیجیتال و دارایی های شما را می دهند؟ آیا آنها فضای ذخیره سازی امنی را برای رمزارز شما ارائه می دهند؟ اجازه دهید در بحث زیر پاسخ این سوالات را در مقایسه دقیق بین انواع  کیف پول‌های کریپتو پیدا کنیم. 

فراموش نکنید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای می‌توانید به پرشین الیت مراجعه کنید، همچنین برای خرید تتر و یا امکانات دیگری چون احراز هویت بایننس، عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال و یا خدمات فروش اندیکاتور vip از این فراسایت ارز دیجیتال کمک بگیرید.

کیف پول های رمزنگاری شده چیست؟

اصرار برای مشارکت در چشم انداز جدید ارزهای دیجیتال در هر شرایطی غیرقابل انکار است. شما می توانید از طریق روش های مختلفی مانند خرید رمزارز با استفاده از صرافی، ارز دیجیتال را به دست آورید. افراد همچنین می توانند ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت برای شغل خود یا به عنوان پاداش برای استخراج، سهام یا سایر وظایف دریافت کنند. 

به عنوان مثال، شما می توانید بیت کوین را از طریق یک صرافی متمرکز مانند Binance خریداری کنید. با این حال، منبع به دست آوردن دارایی کریپتو تا زمانی که کیف پولی برای ذخیره ایمن دارایی های رمزنگاری خود دارید، مهم نیست. کیف پول یک آدرس منحصر به فرد تولید می کند که به عنوان یک شناسه برای مکان یابی دارایی های شما در بلاک چین عمل می کند. 

یکی دیگر از جنبه های مهم کیف پول های کریپتو استفاده از دو نوع کلید مختلف مانند کلید عمومی و کلید خصوصی است. شما می توانید کلید عمومی را با هرکسی به اشتراک بگذارید، در حالی که کلید خصوصی بیشتر شبیه یک رمز عبور برای قفل کردن ایمن دارایی های شما است. شما باید به هر قیمتی از کلید خصوصی خود محافظت کنید زیرا دسترسی به تمام دارایی ها و توکن های رمزنگاری شما را باز می کند. 

بر اساس نوع امنیت وجوه خود، می‌توانید دو دسته مجزا از کیف‌پول‌ها مانند کیف‌پول‌های حضانتی و غیر حضانتی را پیدا کنید . مهم است که به طور جامع در مورد تفاوت های بین آنها برای شناسایی انتخاب بهتر برای فعالیت های رمزنگاری خود فکر کنید. بررسی اجمالی دقیق از هر نوع کیف پول به دنبال مقایسه کیف پول‌های حضانتی و غیر حضانتی بر اساس عوامل خاص می‌تواند به انتخاب مناسب کمک کند. 

پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت عضو شوید.

 کیف پول های غیر حضانتی

کیف پول های حضانتی 

اولین مدخل در میان بحث‌ها در مورد تفاوت بین کیف‌پول‌های  حضانتی و غیر حضانتی ، بدیهی است که توجه به کیف پول‌های حضانتی را جلب می‌کند. می توان به وضوح از اصطلاح «حافظت» استنباط کرد که این کیف پول ها حضانت چیزی را بر عهده می گیرند. در حقیقت، کیف‌پول‌های حضانتی، کیف پول‌های رمزنگاری هستند  که کلیدهای خصوصی کاربران را به عهده می‌گیرند. بنابراین، ارائه دهندگان کیف پول به نمایندگی از کاربر بر وجوه کاربر کنترل دارند. محبوب ترین کیف پول هایی که تازه واردان ترجیح می دهند، مانند کوین بیس، کیف پول های حضانتی هستند. 

کیف پول‌های حضانتی یکی از حیاتی‌ترین مزیت‌ها برای مبتدیان است. برای استفاده از کیف پول‌های حضانتی، نیازی به دانش فنی پیشرفته در مورد ارزهای دیجیتال ندارید. فقط با ایمیل و رمز عبور خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس وارد کیف پول حضانتی شوید. با این حال، در مورد کیف پول‌های حضانتی باید حافظ وجوه خود را نزد ارائه‌دهنده کیف پول قرار دهید. 

توجه به این نکته مهم است که هدف ارز دیجیتال به دست آوردن کنترل و مالکیت کامل بر پول شماست. برعکس، کیف پول‌های رمزنگاری شده، معنای اساسی ارز دیجیتال را از بین می‌برند. شما تمایلی به سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز با کیف پول های حضانتی ندارید. 

با استفاده از ارز رمزنگاری شده خود در یک کیف پول حضانتی، اساساً امنیت وجوه خود را به فرد دیگری واگذار می کنید. در حال حاضر، نمی توانید انتظار داشته باشید که ارائه دهندگان کیف پول حضانتی مشهور، وجوه کاربران را به سرقت ببرند. با این حال، زمانی که ارائه‌دهنده کیف پول شما را بدون اطلاع قبلی از کیف پول قفل کرد، ممکن است به ارز دیجیتال خود دسترسی نداشته باشید. کاربران کوین بیس بارها با چنین مسائلی مواجه شده اند و از این طریق شک و تردیدهایی در مورد اعتبار کیف پول های حضانتی ایجاد می کنند. 

کیف پول های غیر حضانتی 

عقب‌نشینی‌ها در کیف‌های حضانتی به عنوان سوخت برای بحث در مورد کیف‌پول‌های حضانتی در مقایسه با کیف پول‌های غیر حضانتی عمل می‌کنند. کیف پول های غیر حضانتی نه تنها جایگزینی برای کیف پول های حضانتی هستند، بلکه نمونه ای درخشان از معرفی غیرمتمرکز کامل هستند. یک کیف پول غیرمتمرکز که به طور کلی به عنوان کیف پول غیرمتمرکز شناخته می شود، اساساً یک کیف پول رمزنگاری است که کنترل کلیدهای خصوصی خود را به کاربران واگذار می کند. فقط کاربر می‌توانست به رمزنگاری موجود در کیف‌های غیرقانونی دسترسی داشته باشد و در نتیجه ارزش مطلوبی برای کاربران از نظر مالکیت ایجاد کند. علاوه بر این، کیف پول‌های غیرقانونی نیز تضمینی برای بهبود امنیت ارز دیجیتال شما ارائه می‌دهند. 

از سوی دیگر، مزایای کیف پول‌های رمزنگاری غیرحضانتی با یک شرایط بحرانی همراه است. کاربران باید دانش اولیه در زمینه پشتیبان گیری و بازیابی کیف پول داشته باشند. علاوه بر این، کیف پول‌های غیرحضانتی نیز از کاربران می‌خواهند که مسئولیت امنیت ارز دیجیتال خود را بر عهده بگیرند. کاربر کیف پول باید در قبال امنیت کلیدهای خصوصی خود پاسخگو باشد، بنابراین نیاز به دانش در زمینه پشتیبان گیری امن کیف پول را نشان می دهد. 

در بیشتر موارد، کلید خصوصی به طور کلی یک عبارت بازیابی 12 تا 24 کلمه ای است. کاربران باید عبارت بازیابی را در مکانی امن ذخیره کنند. به عنوان مثال، می توانید عبارت بازیابی را روی یک کاغذ یادداشت کنید و آن را در گاوصندوق قرار دهید. کاربران همچنین می توانند عبارت بازیابی را بر روی یک سند در رایانه خود تایپ کنند و هارد دیسک را با خیال راحت در مکانی امن ذخیره کنند. 

عبارت بازیابی یک نکته مهم برای همه کیف پول های رمزنگاری است زیرا به بازیابی دسترسی به کیف پول کمک می کند. با این حال، هر فردی که عبارت بازیابی را داشته باشد می تواند به کیف پول غیر حضانتی دسترسی داشته باشد. بنابراین، کاربر باید از ذخیره عبارت بازیابی خود به صورت آنلاین یا اشتراک گذاری آن با افراد دیگر خودداری کند. 

تفاوت کیف پول حضانتی و غیرحضانتی

پس از بررسی اجمالی کیف پول‌های حضانتی و غیر حضانتی  ، باید مشتاق باشید که تفاوت‌های بین آنها را شناسایی کنید. شما می توانید با در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورها، دو نوع محبوب کیف پول ها را برای ذخیره ارز دیجیتال خود متمایز کنید. در اینجا برخی از تفاوت های برجسته ای است که می توانید در هر مقایسه بین کیف پول های غیرحضوری و حضانتی توجه کنید. 

دسترسی به وجوه 

مهم‌ترین عاملی که در مقایسه کیف‌ پول حضانتی و غیر حضانتی دخیل است، بر دسترسی به وجوه متمرکز است. در مورد کیف پول های غیر حضانتی، می توانید دسترسی کامل به دارایی های رمزنگاری شده در کیف پول خود داشته باشید. از سوی دیگر، کیف‌پول‌های حضانتی به این معناست که ارائه‌دهنده کیف پول می‌تواند به کلیدهای خصوصی شما نیز دسترسی داشته باشد. بنابراین، کیف‌پول‌های حضانتی، وجوه مرتبط با کلیدهای خصوصی را نیز در اختیار می‌گیرند. 

کیف پول‌های حضانتی از نظر دسترسی به وجوه در تفاوت کیف پول‌های حضانتی غیر حضانتی به خوبی ظاهر نمی‌شوند . صاحبان کریپتو قطعاً خطراتی را در اعتماد به برنامه های شخص ثالث با دارایی های ارز دیجیتال خود درک می کنند. با این حال، کیف پول‌های حضانتی محبوب مانند Binance و Coinbase با موفقیت اعتماد کاربران رمزارز را به خود جلب کرده‌اند. اگر نمی خواهید سختی محافظت از کلیدهای خصوصی خود را در برابر دسترسی غیرمجاز متحمل شوید، کیف پول های نگهبانی یا حضانتی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. در مقابل، معامله گران با تجربه با دانش فنی پشتیبان گیری و بازیابی کیف پول خود می توانند کیف پول های غیر حضانتی را انتخاب کنند. 

بازیابی وجوه  

در حالی که دسترسی به وجوه قطعاً یک نقطه مقایسه مهم بین کیف‌پول‌های حضانتی و غیر حضانتی  است، بررسی احتمالات بازیابی وجوه نیز مهم است. اکثر صرافی‌های رمزنگاری دارای کیف‌پول‌های حضانتی هستند که مستقیماً به حساب‌های کاربری روی پلتفرم متصل هستند. اگر کاربران اعتبار ورود خود را فراموش کنند، می توانند برای بازیابی اعتبار خود به ارائه دهنده کیف پول اعتماد کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات اضافی ارائه شده در زمان ایجاد حساب کاربری را وارد کنید. 

کیف‌پول‌های حضانتی بازیابی وجوه را آنقدر آسان می‌کنند که ممکن است نخواهید به کیف پول‌های غیر حضانتی نگاه کنید. در مورد کیف پول‌های رمزنگاری غیرقانونی ، شما باید مسئولیت حفاظت از عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی خود را بر عهده بگیرید. اگر کاربر کلید خصوصی و عبارت اولیه خود را گم کند، نمی تواند دسترسی به حساب خود را بازیابی کند. کلیدهای خصوصی تنها راه برای دسترسی یا بازیابی وجوه شما از کیف پول های غیر حضانتی هستند و از دست دادن کلیدها به معنای از دست دادن وجوه شما برای همیشه است.

امنیت 

مهم‌ترین عامل در مقایسه کیف‌پول‌های حضانتی و غیر حضانتی توجه شما را به سمت امنیت جلب می‌کند. هر صاحب رمزارز زمانی که دارایی های خود را در یک پلت فرم خاص ذخیره می کند، نگران امنیت دارایی های خود خواهد بود. بسیاری از کیف‌پول‌های حضانتی که می‌توانید در حال حاضر در بازار پیدا کنید، برای ذخیره دارایی‌های رمزنگاری کاملاً امن و ایمن هستند. 

کیف پول حضانتی و غیرحضانتی

علاوه بر این، کیف پول‌های نگهبانی یا حضانتی محبوب مکانیسم‌های احراز هویت منحصربه‌فردی را برای اطمینان از حفاظت در برابر دسترسی غیرمجاز اجرا می‌کنند. در عین حال، توجه به این نکته مهم است که کیف پول های نگهبانی نیاز به اتصال به اینترنت دارند. بنابراین، کیف پول‌های نگهبانی در برابر حملات هکرها بسیار آسیب‌پذیر هستند. به عنوان مثال، کیف پول‌های نگهبانی محبوب مانند Mt. Box و Cryptopia توسط هکرها در معرض خطر قرار گرفتند که منجر به سرقت میلیون‌ها دلار شد. علاوه بر این، کاربران چیزی از این حمله بازیابی نکرده‌اند و در نتیجه سؤالاتی در مورد کارایی کیف پول‌های حضانتی ایجاد می‌کنند. 

بازیکن دیگر در تفاوت کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی دارای مزیت آشکاری نسبت به کیف پول های حضانتی است. اولین چیزی که باید در مورد کیف پول‌های غیرحضانتی برای امنیت توجه داشته باشید، کنترل کلیدهای خصوصی است. فقط کاربر می تواند به کلیدهای خصوصی خود در کیف پول های غیرحضانتی دسترسی داشته باشد. 

بنابراین، کیف‌پول‌های غیرحضانتی روشی مطمئن برای محافظت از وجوه شما در برابر دسترسی غیرمجاز ارائه می‌دهند. کاربران کیف پول غیرمجاز باید عبارات بازیابی و کلیدهای خصوصی خود را به طور ایمن ذخیره کنند تا از دسترسی غیرمجاز به وجوه خود جلوگیری کنند. 

ایجاد حساب ها 

یکی دیگر از نکات مهم در مقایسه بین کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی  به سهولت ایجاد حساب ها اشاره دارد. در مورد کیف پول‌های حضانتی، باید رویه‌های مختلف KYC و AML را برای ایجاد حساب کاربری یا استفاده از کیف پول انجام دهید. پیچیدگی رویه های KYC و AML برای ارائه دهندگان خدمات مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که این رویه‌ها برای امنیت ضروری هستند، برخی کیف‌پول‌های حضانتی ممکن است برای تکمیل تأیید KYC زمان بسیار طولانی‌تری داشته باشند. 

کیف پول‌های غیر حضانتی یک قدم جلوتر در مقایسه کیف‌پول‌های حضانتی و غیر حضانتی  برای سهولت ایجاد حساب هستند. آنها به هیچ روش KYC یا AML نیاز ندارند و همچنین هویت کاربران را ناشناس نگه می دارند. با یک فرآیند سریع و آسان برای ایجاد حساب های شما، کیف پول های غیر حضانتی قطعا سهولت استفاده را ارائه می دهند. 

کاربر پسند بودن 

مبتدیان و همچنین معامله گران با تجربه از کیف پول های حضانتی محبوب مانند Binance، Coinbase و دیگران استفاده می کنند. کیف‌پول‌های حضانتی مبتنی بر وب، به‌ویژه برای رابط‌های کاربرپسندشان، ارجح‌ترین انتخاب هستند. علاوه بر این، کیف‌پول‌های حضانتی همچنین به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون هیچ مشکلی در صرافی‌های مختلف محبوب معامله کنند. 

در مورد کیف پول های غیر حضانتی، کاربران باید دارایی های خود را به صورت دستی بین صرافی های مختلف جابجا کنند. علاوه بر این، برخی از کیف پول‌های غیرقانونی امکان دسترسی به اتصال اینترنت را ندارند. بنابراین، ممکن است مجبور شوید مراحل پیچیده ای را برای انجام تراکنش با کیف پول های غیر حضانتی انجام دهید. 

کلام پایانی 

رای نهایی در مورد انتخاب بین کیف پول های حضانتی غیر حضانتی  تا حد زیادی به آنچه می خواهید بستگی دارد. نیازها و برنامه های شما برای پیگیری ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تعیین انتخاب کیف پول رمزنگاری خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر در حوزه رمزنگاری مبتدی هستید، می توانید از کیف پول های حضانتی برای تجارت کریپتو استفاده کنید. 

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال را به صورت امن ذخیره کنید، کیف پول‌های غیرحضانتی انتخاب مناسبی خواهند بود . هر نوع کیف پول رمزنگاری مزایا و موانع خاص خود را دارد و مقایسه بین آنها وضوح تصمیم گیری را نشان می دهد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.