whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش ایردراپ

1401/02/28 ساعت 23:52


ایردراپ (Airdrop) به معنای بسته‌های حمایتی است که توسط هواپیما یا هلیکوپترهای نظامی پرتاب می‌شود. احتمالا شما هم در اخبار و یا فیلم‌های تلویزیونی این بسته‌ها را دیده‌اید. این بسته‌ها در زمان جنگ، قحطی و یا حوادث طبیعی به افراد آسیب‌دیده کمک می‌کنند تا بتوانند به طور موقت منابع و نیازمندی‌های اساسی خود را تأمین کنند. جالب است که از این مفهوم در دنیای رمزارزها هم استفاده می‌شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به معرفی و نکات آموزشی ایر دراپ بپردازیم.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

یردراپ چیست؟

ایردراپ (Airdrop) یک سیستم تبلیغاتی در حوزه مارکتینگ است که با هدف دسترسی به بازار فروشی بهتر ارائه می‌شود. هدف اصلی یک ایر دراپ، سودآوری و یا سرمایه‌گذاری نیست، بلکه با ایر دراپ هزینه تبلیغات مابین مشتریان تقسیم می‌شود تا فروش بیشتر شود!
پیش از این، شیوه‌های تبلیغاتی مانند تیزر تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی(مثل اینستاگرام) و یا ایمیل‌مارکتینگ استفاده می‌شد تا یک محصول و خدمت جدید در دنیا معرفی شود. برای این کار هزینه زیادی صرف می‌شد تا خدمت نوین دیده ‌شود و یا محصول جدید بتواند شانس بیشتری در بازار فروش به دست بیاورد. ایر دراپ هم چنین نقش مشابهی در دنیای رمزارزها دارد. با استفاده از ایر دراپ، بدون این که ارزدیجیتال خریداری کنید، صاحب کریپتو می‌شوید!
درحقیقت، استارت‌آپ‌ها به جای این که هزینه هنگفتی را به تبلیغات گسترده اختصاص دهند، درصدی از محصولاتشان را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا آن‌ها علاوه بر آشنایی با این محصولات، نسبت به خرید بیشتر و سرمایه‌گذاری بر روی این محصولات، تشویق شوند!

نکات مربوط به ایردراپ ها

ایر دراپ شبیه به هدیه‌ای است که توسعه‌دهندگان یک رمزارز به سرمایه‌گذاران آن می‌دهند. معمولا افراد در سایت آن ارز دیجیتال ثبت نام می‌کنند و آدرس کیف پول خود را نیز اعلام می‌کنند تا بتوانند سکه‌های جایزه خود را در زمان‌ مشخص در ولت دریافت کنند! دراپ‌ کوین‌ها مقادیر کم و ناچیزی دارند ولی هدیه رایگان همیشه شیرین است.
خیلی از این افراد ممکن است در کمپین تبلیغاتی این ارز شرکت کرده باشند و به معرفی و بازنشر تبلیغ آن کمک کنند. در این صورت سکه بیشتری دریافت می‌کنند.گاهی برای دریافت ایردراپ باید از قبل مقداری سکه خریداری و در کیف پول خود ذخیره کرده باشید.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

انواع ایردراپ

ایر دراپ‌ها به چند روش مختلف اجرا می‌شود و در برخی از این روش‌ها نیاز است تا کاربران فعالیت‌هایی را انجام دهند. البته، این فعالیت‌ها رایگان هستند و نیازی نیست تا پولی بابتشان هزینه شود. روش‌های ایردراپ رایج زیر را می‌توانیم نام ببریم و در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هر روش ارائه می‌دهیم.

  •    روش استاندارد
  •    روش انحصاری
  •    روش همراه با جایزه
  •    هارد فورک
  •    هولدر

روش ایردراپ استاندراد 

در این روش، توکن‌ها بدون هیچ فعالیت خاصی، به کیف پول مشتریان ارسال می‌شود.

روش ایردراپ جایزه

در این روش که به آن مدل بانتی (Bounty) هم گفته می‌شود، کاربران با انجام فعالیت‌های خاصی، توکن دریافت می‌کنند. این فعالیت‌ها شامل کارهای ساده‌ای چون دیدن پست‌های توئیتر، عضویت در کانال تلگرام، ارسال پست در اینستاگرام می‌شود.

روش ایردراپ انحصاری

در این روش به کسانی که از قبل در پروژه ارز دیجیتال فعالیت داشته‌اند، توکن ایردراپ داده می‌شود. برای مثال یونی‌سواپ در سپتامبر 2020 به هر یک از مشتریان وفادارش 2500 توکن یونی به ارزش 1200 دلار اهدا کرد. 

روش ایردراپ هاردفورک 

در این روش، شبکه با تقسیم شدن به دو پروژه جدید به‌روزرسانی می‌شود. پس از هر هاردفورک به مالکین سکه، توکن‌های جدیدی داده می‌شود. برای مثال، پس از هاردفورک به مالکین بیت‌ کوین، توکن بیت کوین کش اهدا شد و میزان هدیه نیز به مقدار دارایی‌های هر مشتری بستگی داشت.

روش ایردراپ هولدر

در این روش کاربرانی که در طولانی‌ مدت نسبت به نگهداری ارز (هولدینگ) اقدام می‌کنند، سکه ایر دراپ دریافت می‌کنند. برای مثال، در بلاکچین‌ ایاس و اتریوم این نوع ایر دراپ زمانی رخ داد که پروژه‌های جدیدی در بستر آن‌ها راه‌اندازی شد و کسانی که سکه‌های خود را هولد کرده بودند، مقداری توکن دریافت کردند.

اهداف ایردراپ

اهداف ایر دراپ

اهداف ایردراپ

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است که اهداف ایردراپ چیست و چرا باید یک دارایی ارزنده به شکل رایگان اهدا شود؟ بدون شک، ایر دراپ‌ها برای توزیع‌کنندگان منافعی به همراه دارد. در ادامه به جنبه‌هایی از اهداف انجام ایر دراپ اشاره می‌کنیم. 

  •  آگاهی و معرفی 
  •  اعطای جایزه 
  •  توزیع توکن به شکل نامتمرکز
  •  تأمین سرمایه
  •  گردآوری اطلاعات

آگاهی و معرفی

مهم‌ترین هدف انجام ایردراپ، آگاهی دادن به مردم است. عرضه‌های اولیه راه‌اندازی شدند تا مردم بتوانند در تأمین سرمایه پروژه‌های‌ بلاکچینی مشارکت کنند. همین امر سبب شد تا استارت‌‌آپ‌های فعال در زمینه ارز دیجیتال به طراحی روشی جذاب بپردزاند تا مردم نسبت به پروژه‌های جدید استقبال نشان دهند. بنابراین، تعدادی از توکن‌ها را به شکل رایگان توزیع کردند تا علاوه بر تبلیغ کردن، طرفداران جدیدی به دست آورند. با این روش، هزینه کمی خرج می‌شود تا منجر به گسترش جامعه و سرمایه‌گذاری در پروژه شود.

اعطای جایزه

سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که با دیدگاه نرخ بازگشت پا به دنیای رمزارزها می‌گذارند و سرمایه‌ زیادی را به این پروژه‌ها اختصاص می‌دهند. گاهی توقع دارد که خیلی زود به سرمایه خود برسند و به سرمایه‌گذاری بلندمدت نمی‌اندیشند! خیلی از این افراد به شکل مداوم در حال جابه‌جایی بین پروژه‌های متنوع هستند تا بتوانند با نوسانگیری از سرمایه‌گذاران خرد، سود کسب کنند. یکی از دلایل توزیع رایگان رمزارز، اعطای جایزه بود تا کسانی که سکه‌های خود را در طولانی مدت هولد می‌کنند، تشویق شوند.

توزیع توکن به شکل نامتمرکز

سرمایه‌گذاران یک پروژه می‌توانند در آغاز طرح، مقادیر قابل توجهی از عرضه اولیه را خریداری کنند که در این صورت قدرت شبکه فقط در دست چند نفر خواهد بود که شبکه‌ای متمرکز است. برای مثال دوج کوین گریبان‌گیر همین موضوع است. بنابراین برای پرهیز از چنین موضوعی می‌توان توکن‌های شبکه را به شکل رایگان در اختیار افراد زیادی قرار داد تا یک شبکه نامتمرکز داشته باشیم. زیرا شبکه‌های متمرکز پایداری کم‌تری دارند.

تأمین سرمایه

گاهی همراه با ایرداپ، عرضه اولیه هم صورت می‌گیرد تا به معرفی و بازاریابی پروژه جدید کمک شود و البته، سرمایه‌گذاران جدید جذب پروژه شوند. با یک ایردراپ موفق، پروژه رشد می‌کند و توکن‌ها ارزش بالایی پیدا می‌کنند. در این صورت، نافعین پروژه که ممکن است با ایر دراپ سود خوبی به دشت آورده باشند، بیشترین نقش را در تبلیغ و گسترش رشد دارند. 
با رشد خوب پروژه و برآوردهای آتی، سرمایه‌گذران بزرگ به افزایش سرمایه پروژه کمک شایانی می‌کنند. در حقیقت، برگزاری یک ایر دراپ سبب تعامل کاربران، تبلیغ و رشد پروژه می‌شود و شرکت سرمایه‌های جدیدی کسب می‌کند. آمار نشان می‌دهد که میزان جذب سرمایه پس از ایر دراپ زیاد است.

گردآوری اطلاعات

برای این که بتوانیم یک کمپین موفق راه‌اندازی کنیم، باید جامعه هدف را به خوبی بشناسیم و برای این کار لازم است تا اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کنیم. در روش‌های سنتی افراد با پر کردن پرسشنامه اطلاعات خود را در اختیار یک شرکت قرار می‌داد و معمولا با استقبال کمی همراه بود. در یک پروژه ایردراپ کاربران با کمال میل فرم‌های اطلاعاتی را پرم می‌کنند و در ازای آن توکن دریافت می‌کنند. اطلاعات دریافت شده در کمپین‌های بعدی به صورت هدفمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گول ایر دراپ‌های تقلبی را نخورید!

گول ایر دراپ‌های تقلبی را نخورید!

گول ایردراپ های قلابی را نخورید! 

چگونه می‌توانیم ایر دراپ‌های قلابی و معتبر را از همدیگر تشخیص دهیم؟ گاهی کاربران تازه‌کار و ناآگاه در دام افراد سودجویی می‌افتند که با وعده ایر دراپ و اهدای توکن رایگان آن‌ها را اغوا می‌سازند. در این صورت به ولت آنها نفوذ نموده و دارایی‌هایشان را تصاحب می‌کنند. به همین دلیل باید نسبت به نکات امنیتی زیر توجه کنیم: 

  • به هیچ عنوان کلید خصوصی و یا عبارات بازیابی ولت را در اختیار افراد و یا سایت‌ها قرار ندهیم.
  • هرگز ایر دراپ‌ها برای مشارکت در طرح، از شما درخواست واریز پول یا توکن نمی‌کنند!
  • برای آگاهی از ایر دراپ‌ها از منابع معتبری مثل گوگل اطلاعات کسب کنید. هرگز اقدام به کلیک بر روی لینک‌های ناشناخته نکنید! گاهی نیز برگزارکنندگان ایردراپ در شبکه‌های رسمی و اجتماعی خود مانند توییتر و اینستاگرام به صورت عمومی، افراد را نسبت به ایر دراپ مطلع می‌کنند. توصیه می‌شود که حتی در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز حتما به نظرات و کامنت‌های کاربران و تاریخ ارسال آن‌ها توجه فرمایید. حتما به فواصل زمانی توییت‌های پشت هم دقت کنید تا درگیر صفحات تقلبی و کلاهبرداری نشوید!
  •  به لوگوها، تصاویر و اسامی ایر دراپ‌ها دقت کنید، برخی از شرکت‌های کلاهبرداری با یک تغییر جزئی در نام ایر دراپ، افدام به کلاهبرداری و فریب افراد می‌کنند.
  • همیشه توجه داشته باشید که در یک ایر دراپ دارید شانستان را امتحان می‌کنید و حتی ممکن است به نتیجه نرسید! حتی شاید به این نتیجه برسید که هر ایر دراپی ارزش ثبت نام ندارد! برای این که یک ایر دراپ خوب را تشخیصص دهید، بهتر است پروژه را مطالعه و تحلیل کنید و نسبت به تیم توسعه‌دهنده آن تحقیق نمایید. از اهداف پروژه و ارزش افزوده آن مطلع شوید.

دریافت ایر دراپ

دریافت ایر دراپ

اطلاع از اخبار ایر دراپ 

ممکن است سوال کنید، چگونه می‌توانیم از اخبار ایردراپ‌ها مطلع شویم؟ باید بگوییم که تعداد ایر دراپ‌ها محدود است و حتی زمان ثبت نام آنها نیز با محدود است! برای اطلاع از ایر دراپ‌ها راه‌هایی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • شبکه اجتماعی توئیتر، مدیران و توسعه‌دهندگان زیادی اکانت توئیتر دارند و در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. پس اگر در این شبکه حساب کاربردی ندارید، زودتر اقدام کنید و airdrop# را فالو کنید تا به موقع از اطلاعات مربوط به ایر دراپ‌ها مطلع شوید.
  • با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید با ایر دراپ‌های در حال اجرا، آشنا شوید. 
  • مراجعه به برخی سایت‌های معتبر مثل کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) ‌این سایت، علاوه بر ارائه اطلاعات ارشمند، در قسمت تقویم، بخشی به نام ایر دراپ‌های مجانی(Free Airdrops) دارد که می‌توانید در آنجا لیست جدیدترین ایر دراپ‌ها را پیدا کنید. وب‌سایت Airdrop alert و Airdrops.io نیز سایت‌های خوبی برای کسب اطلاع از ایر دراپ‌ها هستند.

این نکته را یادآور شویم برای این که متوجه شوید توکن ایردراپ دریافت کرده‌اید، کافی است از قسمت بالای کیف پول خود، بر روی ردیاب توکن (Token Tracker) کلیک کنید. 

آموزش ایردراپ در کوین مارکت کپ

  •  در سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) وارد قسمت تقویم (Calender) شوید. 
  • بخشی به نام ایر دراپ‌های مجانی(Free Airdrops) دارد که می‌توانید در آنجا لیست جدیدترین ایر دراپ‌ها را پیدا کنید. 
  • در بخش Ongoing ایر دراپ‌های در حال برگزاری و در بخش Upcoming ایر دراپ‌هایی معرفی شده است که در آینده برگزار خواهند شد. 
  • پس از انتخاب ایر دراپ بر روی گزینه Log in to Participate کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، باید ایمیل و پسورد خود را جهت ورود به حساب کاربردی وارد کنید. اگر در این سایت، حساب کاربری ندارید، بر روی Create an account کلیک کنید. 
  • گاهی نیاز است یک سری مراحل طی کنید، برای مثال خواسته می‌شود تا در اکانت توییتر، کانال یوتیوب، صفحه فیسبوک و کانال تلگرام فعالیت کنید تا امکان ثبت نام در ایر دراپ فعال شود.
  • در مرحله نهایی نیاز است تا آدرس کیف پول خود را وارد کنید.
  • در پایان بر روی Join Airdrop کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود!

آموزش ایر دراپ

آموزش ایر دراپ

آموزش ایردراپ در سایت ایردراپ الرت

  • در سایت ایردراپ الرت (airdropalert) بر روی یکی از ایر دراپ‌ها کلیک می‌کنیم. البته بهتر است کمی راجع به اعتبار  و ازش آن تحقیق کنیم. 
  • باید یک سری عملیات مرحله به مرحله انجام دهید که با راهنمای Step- by- Step Guid مشخص می‌شود. البته، هر دراپ ایری یک سری دستورالعمل ویژه دارد. برای مثال دسترسی به فرم ایردراپ، فالو کردن توئیتر، نوشتن کامنت در توئیتر، عضویت در کانال و گروه تلگرامی و ...
  • وارد کردن آدرس کیف پول 

کلام آخر

در این مقاله با مفهوم ایردراپ آشنا شدیم و گفتیم که یک روش بهینه در بازاریابی است، در ادامه با اهداف برگزاری ایر دراپ آشنا شدیم. ایر دراپ‌ها طرز کار بسیار ساده‌ای دارند و به همین مورد توجه افراد سودجو و کلاهبردار قرار گرفته‌اند. بنابراین باید موارد امنیتی را در خصوص آن‌ها رعایت کرد و از منابع معتبر اطلاعات آنها را بررسی کرد. برای اطلاع از ایر دراپ‌ها منابعی وجود دارد که ضمن معرفی چند منبع، در مورد نحوه استفاده از این منابع آموزش‌های مختصری را ارائه دادیم.  


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.