whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ورود به فارکس

1401/08/13 ساعت 21:32


فارکس نوعی بازار مالی بوده که تمام افراد می‌توانند به‌ عنوان معامله‌گر، در آن به داد و ستد انواع ارزهای دیجیتال بپردازند و سود قابل توجهی به دست آورند. در این بازار ارزها با همدیگر معامله می‌شوند و از تغییرات قیمت‌شان، معامله‌گر دچار سود یا زیان خواهد شد. دقت داشته باشید طریقه ورود به فارکس اصلا کار دشواری نیست و هر کسی با در نظر گرفتن یک‌سری موارد ساده، می‌تواند از مزایای این بازار بهره ببرد.

به‌ طور معمول برای ورود به بازار فارکس در اولین مرحله لازم است یک بروکر قابل‌ اعتماد و مطمئن جهت انجام معاملات‌ خود شناسایی کنید و سپس اقدامات بعدی را برای ثبت‌ نام انجام دهید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این حوزه توصیه می‌کنیم مطالب مهمی که در ادامه ذکر می‌شود را نادیده نگیرید و حتما در اسرع وقت هم نسبت به عضویت در پرمیوم تریدینگ اقدام نمایید. 

در این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه iExec و RLC چیست، چگونه کار می کنند و برای چه برنامه‌هایی می توان از این فناوری‌ها استفاده کرد، به دست آورید. پس با ما در ادامه این محتوا همراه باشید. در پرشین الیت می‌توانید از رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای در معاملات خود کمک بگیرید و با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال از انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال‌های دیگر برخوردار شوید.

نحوه ورود به فارکس 

فارکس هم مانند بورس به‌ عنوان بزرگ‌ ترین بازار مالی در دنیا شناخته‌ شده است و در آن روزانه مبلغی حدود 4 تریلیون دلار مورد تراکنش و معامله قرار می‌گیرد. در این بازار بین‌ المللی، معامله‌ گران می‌توانند هر موقع که خواستند، به تبادل ارزهای مختلف بپردازند. البته قبل‌ از این کار لازم است به‌ خوبی با نحوه ورود به فارکس آشنا باشند و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

توجه داشته باشید افرادی که بدون آگاهی و مهارت کافی به دنیای فارکس وارد می‌شوند، ممکن است شاهد ضرر و زیان زیادی باشند. به‌ همین دلیل هم باید حتما تحقیقات لازم در این زمینه صورت بگیرد. لازم است بدانید با توجه به فیلتر بودن کارگزاری‌های فارکس در داخل ایران، کاربران ایرانی نمی‌توانند به شکل مستقیم با آی‌ پی ایران به بروکرهای فارکس مراجعه نمایند. 

از این رو برای انجام دادن روند ثبت‌ نام در سایت نیاز است حتما با استفاده از یک فیلتر شکن مناسب، ابتدا آی‌ پی کشورهای دیگر را بگیرید و سپس مرحله به مرحله، کارهای ثبت‌ نام‌تان را در فارکس را انجام دهید. هنگامی‌ که به صورت مستقیم و با کمک یک بروکر قابل‌ اعتماد ثبت‌ نام اولیه را انجام دادید، نیاز است به‌ خوبی مفاهیم مربوط به این بازار را هم یاد بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید. 

جهت خرید و فرش در بازار فارکس نیز بهتر است یک حساب آزمایشی را باز کنید تا در مرحله اول با نحوه معامله و کار در آن آشنا شوید. در صورتی که تجربه کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است از افراد متخصص راهنمایی و کمک بگیرید. 

دقت داشته باشید آموزش فارکس را باید پیش از وارد شدن به این حوزه فرا گیرید تا در حین سرمایه گذاری دچار خطا نشوید.

دقت داشته باشید آموزش فارکس را باید پیش از وارد شدن به این حوزه فرا گیرید تا در حین سرمایه گذاری دچار خطا نشوید.

معرفی انواع بازار فارکس 

در این بخش از مقاله قرار است شما را با انواع بازار فارکس آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخاب عالی‌تری داشته باشید و به موفقیت‌های بیشتری هم برسید. پس تا انتها همراه ما بمانید. 

  • فارکس تایم

بعد از این‌ که با طریقه ورود به فارکس آشنا شدید، بهتر است چند مورد از انواع بازار فارکس را هم بشناسید.‌ فارکس در اصل نماینده فارکس تایم به شمار می‌رود که در آن امور گوناگونی در رابطه با خدمات بروکر فارکس که شامل برداشت واریز به افتتاح حساب بوده، در کوتاه‌ ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

فارکس تایم از بروکرهای مختلفی تشکیل‌ شده که همواره خدمات و محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند و کاربران توسط آن‌ها می‌توانند در بازارهای مالی فعالیت مطمئنی داشته باشند. ورود به این بازار بسیار راحت بوده و افراد می‌توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن این کار را انجام دهند. فارکس تایم از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و خدمات کاملی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

جهت افتتاح حساب در این بازار ابتدا باید از کارت ملی یا پاسپورت‌تان اسکن بگیرید و سپس برای اثبات آدرس، دفترچه حساب بانکی یا قبضی را تهیه کنید. بعد از آن می‌توانید به شکل اینترنتی مراحل ثبت‌ نام را انجام دهید و در این بازار به درآمد بالایی دست یابید.

  • فارکس دمو

افرادی که می‌خواهند با نحوه خرید و فروش ارزهای مختلف در سراسر دنیا آشنا شوند و بهترین راه‌های شناخت عملکرد فارکس را هم بشناسند، علاوه‌بر عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال می‌توانند از حساب دمو فارکس نیز کمک بگیرند.  

فارکس دمو یک محیط آزمایشی بوده که بدون ریسک و با استفاده از پول مجازی، می‌توانید در آن به معامله بپردازید و با عملکردهای معاملاتی نیز بیشتر آشنا شوید. معمولاً بیشتر افراد موفقی که با پول واقعی در این بازار معاملات مختلف را انجام می‌دهند، قبل از آن تنظیمات و استراتژی‌های مختلف را با استفاده از حساب‌های دمو بررسی و امتحان کرده‌اند.

به‌ همین دلیل حساب دمو بعد از ورود به دنیای واقعی تجارت هم می‌تواند بسیار مفید واقع شود و کمک کند معامله‌ گران رشد بهتری در فارکس داشته باشند.  همچنین بهتر است بدانید فارکس دمو به‌ عنوان یک محیط مناسب جهت آزمون و خطا شناخته شده‌ است و به سرمایه گذاران کمک می‌کند راحت‌تر استراتژی‌ مورد نظرشان را پیدا کنند.  

  • فارکس ایران 

توجه داشته باشید ورود به فارکس در کشور ایران، کاملا غیر قانونی بوده و توسط مراجع اقتصادی، قضایی و مذهبی ممنوع اعلام شده‌ است زیرا از لحاظ ایران که بر مبنای شرع و قانون بوده، به دلیل نبودن قواعد مشخص و همچنین نظارت در آن، معاملات صورت‌ گرفته شبه ربوی دارد و انجام هرگونه فعالیت در آن هم پیگرد قانونی خواهد داشت. 

جهت ثبت‌ نام در فارکس لازم است کارگزاری مطمئن پیدا کنید و با راهنمایی آن اقدامات لازم را انجام دهید. در ایران با بروکرهای مختلفی وجود دارد که به ارائه خدمات جامعی می‌پردازند اما به‌‌ صورت غیرقانونی هستند و هیچ‌ گونه کنترلی بر فعالیت‌شان وجود ندارد. به‌ همین دلیل پیش‌ از ثبت‌ نام حتما باید در مورد آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. 

  • فارکس الپاری

الپاری یکی از بهترین و باسابقه‌ ترین بروکرهای جهان بوده که در بازارهای فارکس سابقه طولانی‌ مدتی دارد. این بروکر در سال 2014 توانست به‌ عنوان برترین بروکر روسی انتخاب شود و جایزه ققنوس طلایی را از آن خود کند. الپاری برای تریدرهای ایرانی ارزش بسیار بالایی قائل بوده و از این‌ جهت پشتیبانی فارسی را نیز راه‌ اندازی کرده تا بهترین رابط کاربری برای مردم ساکن ایران فراهم شود. 

  • هات فارکس

بروکر هات فارکس یکی دیگر از بزرگ‌ ترین کارگزاری‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود که در سال 2010 تأسیس‌ شده و در زمینه‌های مختلف، خدمات معاملاتی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. این کارگزاری هیچ دخالتی در معاملات مشتریان خود ندارد و آن‌ها را به شکل خودکار به بازار جهانی وصل می‌کند. از این طریق نیز توانسته تاکنون نظر معامله‌ گران زیادی را به خود جلب نماید.

دقت داشته باشید برای نگهداری از دارایی‌های خود حتما یک صرافی مطمئن نظیر بایننس انتخاب کنید تا شاهد مشکلات زیادی نباشید و سرمایه‌تان هم از دست نرود. احراز هویت بایننس نیز مانند دیگر صرافی‌های معتبر، اصلا کار دشواری نیست و هر کسی از عهده آن بر می‌آید.

  • لایت فارکس

دفتر سرمایه‌ گذاری بروکر لایت فارکس، در جزایر مارشال با یک مسئولیت محدود تحت همین نام در فارکس ثبت‌ شده و حدود 18 سال سابقه دارد. معامله‌ گران جهت ورود به لایت فارکس می‌توانند از بین انواع حساب که هر کدام از آن‌ها مطابق با کارکردشان نام‌ گذاری شده، گزینه مناسبی را انتخاب نمایند و به انجام معامله در آن مشغول شوند. 

شناخت اصطلاحات رایج در فارکس می‌تواند به شما در معاملات بسیار کمک کند.

شناخت اصطلاحات رایج در فارکس می‌تواند به شما در معاملات بسیار کمک کند.

اصطلاحات مهم و رایج در بازار فارکس 

کاربرانی که قصد ورود به فارکس را دارند، بهتر است قبل‌ از هر چیزی با اصطلاحات مهم و رایج در این حوزه آشنا شوند تا بعداً به مشکل برنخورند و بتوانند به‌ راحتی سرمایه گذاری کنند. از این‌ جهت نیز در ادامه سعی داریم شما را با هر آنچه که لازم است در این زمینه بیاموزید، آشنا کنیم. 

  • سواپ (Swap)

معمولا هنگامی‌ که بروکرها کار خرید و فروش را انجام می‌دهند، معاملات در شبکه بانکی رخ خواهند داد. از آن جایی‌ که نرخ سود در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق می‌کند، بروکرها نیز ما به تفاوت نرخ سود معاملات در حال انجام را حساب می‌کنند و همچنین زیان و سود آن را در معاملات به کار می‌برند.

بهتر است بدانید سواپ جهت معاملاتی رخ خواهد داد که بیشتر از یک روز کاری به طول می‌انجامند و شما آن معامله را نبستید. در صورتی‌ که دید بلند مدت در این بازار را دارید، توصیه می‌کنیم حتما با مفهوم سواپ آشنا شوید و آن را به‌ صورت اصولی بشناسید زیرا این‌ مفهوم به‌ شدت کاربردی بوده و در بازار فارکس به دردتان می‌خورد. 

  •  جفت ارزها

در بازار بورس همیشه ارزش یک ارز نسبت‌ به ارز دیگر سنجیده خواهد شد و این قیاس همیشه وجود دارد. به‌ همین خاطر نیز نام جفت ارزها را برای آن‌ها انتخاب کرده‌اند. مثلا USD/JPY ارزش دلار در برابر ین ژاپن، EUR/USD برای یورو در برابر دلار، GBP/USD برای پوند در برابر دلار و یا USD/CHF دلار در برابر فرانک سوییس است.

ارزهای نام‌ برده‌ شده به‌ عنوان جفت ارزهای اصلی شناخته شده‌اند و هنگامی‌ که یک ارز با ارز دیگر به‌ غیر از دلار آمریکا سنجیده شود، جفت ارز را متقاطع می‌نامند. این مفهوم اهمیت زیادی دارد و کسانی که قصد دارند به‌ صورت جدی در این بازار فعالیت کنند، باید حتما جفت ارزها را به شکل کامل بشناسند.

  • لوریج (Leverage) 

لوریج در واقع همان اهرم یا ابزاری بوده که کارگزاران در بازار فارکس آن‌ها را در اختیار افرادی که می‌خواهند کار خرید و فروش را انجام دهند، قرار می‌دهند. با استفاده از لوریج می‌توان حجم بیشتری از ارز یا سهم موردنظر را با مبلغی کمتر در حساب خود معامله کرد.  

  • لات (Lot)

لات به حجمی گفته می‌شود که کاربران جهت باز کردن معامله‌ای خود آن را انتخاب می‌نمایند و به گونه‌ای واحد ورود به معامله به شمار می‌رود زیرا کاربران با دلار وارد معامله نمی‌شوند و این کار را با لات انجام خواهند داد. همچنین لازم به ذکر است که مقدار لات به‌ عنوان یک استاندارد در بازار فارکس، با 100 هزار واحد برابر است. 

  • اسپرد (Spread) 

پیش از ورود به فارکس بهتر است بدانید همیشه در این بازار 2 قیمت برای ارز وجود دارد که یکی از آن‌ها قیمتی بوده که شما می‌توانید فروش خود را به ثبت برسانید و دیگری قیمتی است که می‌توانید در آن کار خرید را انجام دهید. تفاوت این قیمت‌ها اهمیت زیادی دارد و آن را اسپرد می‌نامند. 

سرمایه لازم جهت ورود به فارکس 

بازار فارکس یکی از دست‌ نیافتنی‌ ترین و پرطرفدارترین بازارهای مالی به حساب می‌آید و برای این‌ که بتوانید در آن یک حساب کاربری باز کنید، نیاز به سرمایه اندکی خواهید داشت. با این که سپرده اولیه کمی را کارگزاران فارکس از شما درخواست می‌کنند اما این دلیل نخواهد شد که مبلغ سپرده‌تان کم باشد. به همین دلیل نیاز است به حداقل سرمایه ممکن رسیده باشید.

در بازار فارکس بر خلاف سایر بازارها همچون سهام، حداقل قانونی جهت شروع آن مشخص نشده و شما می‌توانید با مبلغی بسیار ناچیز معاملات فارکس خود را آغاز کنید. مسلماً مقدار اولیه‌ای که جهت سرمایه‌ گذاری در نظر می‌گیرید، بر روی درآمدتان تاثیر زیادی خواهد داشت.

به‌ همین دلیل اگر قصد دارید از این طریق به کسب درآمد بپردازید و سود زیادی به دست آورید، توصیه می‌شود پول بیشتری را جمع کنید و مبلغ سرمایه‌ گذاری‌تان را هم چندین برابر افزایش دهید چون در صورت ایجاد سرمایه‌ گذاری با سرمایه نسبتاً کم، علاوه‌بر این‌ که وقت و انرژی زیادی را هدر می‌دهید، ممکن است دچار نا امیدی نیز بشوید. 

فراموش نکنید کمک گرفتن از یک سیگنال ارز دیجیتال معتبر هم در سرمایه‌ گذاری می‌تواند برای‌تان بسیار کارآمد باشد. البته سیگنال ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید باید از اعتبار و کارایی لازم برخوردار باشد تا شاهد نتایج بسیار عالی باشید.

در فارکس تا حد امکان مدیریت سرمایه و دارایی را جدی بگیرید و از انجام ریسک‌‌های  غیرمنطقی نیز بپرهیزید.

در فارکس تا حد امکان مدیریت سرمایه و دارایی را جدی بگیرید و از انجام ریسک‌‌های  غیرمنطقی نیز بپرهیزید.

فعالیت کارگزاری یا بروکر در ایران 

همان‌ طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد شناسایی یک کارگزاری یا بروکر مطمئن و قابل‌ اعتماد برای انجام معاملات، اولین اقدامی بوده که جهت ورود به فارکس لازم است انجام دهید. از این‌ رو توجه داشته باشید کارگزارانی که در ایران فعالیت می‌کنند، هیچ گونه نظارت و کنترلی بر روی کارشان انجام نمی‌شود.

با این‌ حال ناگفته نماند که خیلی از بروکرها هم به‌ صورت مطمئن و عالی فعالیت خود را ادامه می‌دهند. برای انتخاب آن‌ها کافی است ابتدا تحقیقات لازم را در خصوص درجه اعتبارشان انجام دهید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید. برای ورود به فارکس نیاز به تخصص خاصی نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بروکر مورد نظرتان را پیدا کنید و سپس قراردادتان را با آن ببندید.

بعد از آن حساب خود را شارژ کنید تا خیلی راحت به دنیای تبادل ارزها وارد شوید. در آخر نیز دقت داشته باشید که فقط ثبت‌ نام در فارکس کافی نبوده و قبل‌ از آن باید به‌ خوبی با ساز و کار این بازار آشنا شوید تا به مشکل برنخورید.

مهم ترین مزایا و معایب فارکس 

بازار فارکس نیز مانند سایر بازارهای مالی دارای برخی مزایا و معایب بوده که معامله‌ گران بهتر است اطلاعات مفیدی در مورد آن‌ها داشته باشند تا در حین تصمیم‌ گیری دچار سردرگمی نشوند. به‌ همین خاطر توصیه می‌کنیم نسبت‌ به موارد مهمی که در ادامه ذکر می‌شود بی‌تفاوت نباشید. 

مزایا:

  • قوانین موجود در بازار فارکس دارای ثبات هستند و از این طریق نمی‌توانند به صورت ناگهانی و راحت، دچار تغییر شوند.
  • در بازار فارکس به دلیل وجود نقدینگی بسیار بالا و همچنین خاصیت معتبر بودن پول رسمی اکثر کشورها، بالاترین اعتبار موجود را در بین انواع بازارهای مالی شاهد خواهید بود.
  • برای ورود به فارکس نیاز به طی کردن مراحل پیچیده و دشواری نخواهید داشت و می‌توانید به‌ سادگی و در سریع‌ ترین زمان ممکن، این کار را انجام دهید.
  • در این بازار، ریسک معاملات قابل‌ کنترل را می‌توان به‌ عنوان کم ریسک ترین بازار مالی در جهان معرفی کرد.
  • کاربران در فارکس می‌توانند هم از پایین آمدن قیمت و هم از بالا رفتن قیمت سود مناسبی را به دست آورند زیرا این بازار به‌ صورت دو طرفه بوده و ثبات بسیار بیشتری نسبت‌ به سایر بازارهای مالی دارد. 

معایب:

  • از جمله اصلی‌ ترین معایب بازار فارکس نیز این بوده که گرفتن سود توسط یک کاربر، باید حتما منجر به زیان دیدن کاربر دیگر شود! در بازار فارکس ارزش پول‌ها در واقع بین نهادهای مالی و افراد رد و بدل خواهد شد که سود بعضی باید حتما منجر به زیان عده‌ای دیگر شود.
  • بهتر است بدانید که معایب بازار فارکس چندان زیاد نبوده و بیشتر مشکلات آن، به کارگزاری یا بروکرهای نا معتبر مربوط خواهد شد.  

کلام آخر

توجه داشته باشید که هدف از انجام دادن ترید و معامله در بازار فارکس این بوده که بتوانید در موقعیت‌های مطلوب، با وارد شدن به معاملات فروش یا خرید از فرصت نوسانات قیمتی بهره بگیرید و به درآمد عالی برسید.‌ به همین خاطر جهت ورود به فارکس مطالبی که در این مقاله ذکر شد را نادیده نگیرید و همچنین برای پیشرفت بیشتر از اندیکاتورهای مناسب بهره بگیرید. در حال حاضر سایت‌های بیشماری به فروش اندیکاتور vip می‌پردازند اما نباید به تمام اعتماد کنید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.