whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال لاسلس (Lossless) چیست و آینده آن

1401/02/23 ساعت 05:40


خبر هک پروتکل کریم فایننس برای سومین بار در سال جاری منتشر شد. طبق گزارش اطلس، در طول سال 2020، 122 هک جداگانه، 3.8 میلیارد دلار از دنیای کریپتو به سرقت رفت. وقتی صحبت از میلیاردها دلار می شود، موضوع امنیت جدی است. با گسترش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، به ویژه از اواسط سال 2020، منابع مالی عظیمی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد، چیزی بی سابقه. با تزریق این حجم از منابع مالی، انگیزه مجرمان کلاه سیاه و هکرها برای بهره برداری از این ثروت افزایش یافت. با افزایش حملات سایبری، نیاز به اقدامات امنیتی بیش از پیش احساس می شود. پروتکل لاسلس (Lossless) تلاشی جدید برای بازگرداندن احساس امنیت به دنیای Defa است.

Defi چیست؟ همه چیز درباره امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به زبان ساده

پروتکل لاسلس چیست؟ در این مقاله با نحوه عملکرد این پروژه و حفاظتی که ارائه می کند بیشتر آشنا خواهیم شد. در مورد رمز لاسلس (LSS) بیشتر صحبت خواهیم کرد. با سرزمین مادری بلاک چین همراه باشید.

 

Lossless

پروتکل لاسلس چیست؟

با توجه به نوپا بودن ارزهای رمزنگاری شده و وجود موانع کم برای ورود، بسیاری از پروژه ها بدون نظارت لازم وارد عرصه شدند و منابع مالی کاربران را در دست گرفتند. این پروژه ها اهداف جذابی برای هکرها هستند. هدف از پروتکل لاسلس "اطمینان از بسترهای متفاوت برای همه گیری عمومی در این زمینه" است. هدف لاسلس ایجاد یک محیط امن و مطمئن در اکوسیستم Defy است تا همه بتوانند آزادانه سرمایه گذاری کنند و در عین حال کمترین ریسک ممکن را در برابر هکرها، سوء استفاده ها و مهندسی اجتماعی بپذیرند.

سرپیچی از پروتکل ها، صرافی ها و کیف پول ها عموماً بر جلوگیری از حملات تمرکز دارند. شاید اصطلاح حسابرسی قرارداد هوشمند را شنیده باشید.چندین پروژه، متشکل از کارشناسان امنیتی، کد امنیتی را قبل از انتشار و انتشار بررسی می‌کنند، مسائل امنیتی را شناسایی می‌کنند و آنها را در اختیار توسعه‌دهندگان پروژه قرار می‌دهند تا برای جلب اعتماد کاربران، گزارش‌هایی را منتشر کنند. با این حال، در طول تاریخ، مجرمان همیشه یک قدم جلوتر از نگهبانان بوده اند و در نتیجه، ابزارهایی مانند بیمه برای کاهش ریسک پدید آمده اند.

بیمه ویژه بلاک چین نیز شروع به ظهور کرده است که تلاش می کند زیان های مالی را جبران کند. رویکرد لاسلس اما کمی متفاوت است. آنها تحت تأثیر روش رمزنگاری تتر، امکان انجماد را با ماهیت غیرمتمرکز، شفاف و غیرقابل هضم بلاک چین ترکیب کرده اند. به این ترتیب، به جای تلاش برای جلوگیری از هک، به پروتکل‌ها اجازه می‌دهند وجوه و توکن‌های سرقت شده را بازیابی کنند. برای اطلاع از نحوه انجام این کار به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

هک بلاک چین

پروتکل لاسلس چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، گردش کار پروتکل لاسلس با یک قطعه کد شروع می شود که توسط سازنده توکن در کد قرارداد هوشمند توکن ها گنجانده شده است. این قطعه کد اضافه شده به لاسلس اجازه می دهد تا در صورت شناسایی کلاهبرداری/حمله/هک کردن، مسدود کردن تراکنش های مخرب و بازگرداندن توکن ها، مداخله کند.

این فرآیند تشخیص و عمل در دو سطح توسعه یافته است.

در بخش اول، پروتکل لاسلس را می توان نوعی پلت فرم تشخیص دزدی دریایی مبتنی بر اثبات وجود در نظر گرفت. Lossless داشبوردی طراحی کرده است که می توان از آن برای گزارش تراکنش های هک مشکوک استفاده کرد. همچنین یک API برای ربات‌ها وجود دارد که بر اساس برخی از اصول تشخیص تقلب، تراکنش‌ها را سفارش می‌دهند.بنابراین مکانیسم تشخیص این پروتکل علاوه بر تیم داخلی پروژه، بر اساس گزارش های عمومی کاربران و هکرهای کلاه سفید است. این امر باعث عدم تمرکز و افزایش شفافیت می شود. همچنین دامنه تشخیص را گسترش می دهد. در این روش نیاز به مشوق هایی برای موتورهای جستجوگر و البته طراحی مکانیزمی برای جلوگیری از گزارش دهی غیر منطقی است که در ادامه به آن می پردازیم.

معاملات گزارش شده در پروتکل

قبل از پرداختن به جزئیات، منابع اطلاعات کشف دزدی دریایی چیست؟ موتورهای جستجو معمولاً از یک یا ترکیبی از روش های زیر استفاده می کنند:

 

پروتکل لاسلس

اطلاعات Anchin: به دلیل شفاف بودن بلاک چین، اعمال مجرمانه همراه با اعمال عادی کاربران در شبکه ثبت می شود. برخی از عملکردهای پرخطر، مانند تابع mint یا تابع OwnershipTransferred، کاندیدهای اصلی برای برخی از حملات هستند. موتورهای جستجو با نظارت بر اطلاعات شبکه و بررسی این تغییرات موارد مشکوک را علامت گذاری می کنند.

جابجایی مشکوک توکن ها – مدیریت بزرگ، به ویژه کیف پول های پروژه اعلام نشده، یکی دیگر از مواردی است که می تواند حساس و بدنام باشد.

گزارش شخص ثالث: به عنوان مثال، در مورد هک صرافی های متمرکز، تراکنش ها معمولا با کمک دست اندرکاران شناسایی می شوند.

تغییر کد توکن و پیوستن به پروتکل لاسلس رایگان است. فقط در صورت دزدی دریایی مبلغی (7%) از مبلغ برگشتی کسر خواهد شد. این مبلغ کسر شده (به صورت توکن های هک شده) برای خرید توکن های LSS استفاده می شود و به شرح زیر تقسیم می شود:

2% به سالک تعلق می گیرد

2% به دارندگان توکن LSS که آن را تگ کرده اند تعلق می گیرد.

2٪ مشارکت کمیته پروتکل لاسلس است (در زیر توضیح خواهیم داد)

1٪ به لاسلس (تیم تولید) می رسد

تاکنون عوامل محرک شناسایی شده اند.اما چگونه سیستم از گزارش های غیرمستند جلوگیری می کند؟ راه حل ساده است؛ هر هکر کلاه سفیدی که هک یا حمله ای را گزارش می کند باید 5000 دلار در توکن های LSS به همراه گزارش تعهد کند. در صورت گزارش های غیر منطقی، این توکن ها ثبت خواهند شد. وقتی گزارش ارسال می کنم چه اتفاقی می افتد؟

پس از ارسال گزارش، تراکنش به مدت 24 تا 48 ساعت مسدود می شود. در این مدت، تیم لاسلس آدرس را تأیید می کند. کد مربوطه را ارزیابی کنید. با توسعه دهنده قرارداد تماس بگیرید و صحت گزارش را تعیین کنید. اگر گزارش اشتباه ارسال شود، نشانه های گزارش ثبت می شود. اگر حمله ای رخ داده باشد وارد مرحله دوم حفاظت می شویم.

پروتکل لاسلس چگونه کار می کند؟

پس از تایید اولیه هک، هیئت تصمیم گیری لاسلس که از سه بخش تشکیل شده است.

 

توسعه دهنده توکن/قرارداد هوشمند هک شده، کمیته لاسلس و شرکت Lossless

لاسلس از بین سرمایه گذارانی که دارای تعداد زیادی توکن LSS هستند (و البته تصمیماتی برخلاف منافع مالی خود نمی گیرند) و شخصیت های عمومی شناخته شده ای که توانایی تصمیم گیری منصفانه و تخصصی را دارند (مثلا نمایندگان شرکت های بررسی کننده) انتخاب می شود. امنیت). برای پایان دادن به وضعیت هک، اکثریت آرا مورد نیاز است. به این ترتیب، لاسلس تضمین می کند که فرآیند شناسایی تا حد امکان غیرمتمرکز و شفاف باقی می ماند. در صورت تایید کمیته تصمیم گیری هک، آدرس تا 14 روز دیگر مسدود می شود و کمیته پیشنهادی برای تعلیق دائم آدرس و بازگرداندن تراکنش ارائه می دهد.

تفاوت عملکرد پروتکل لاسلس با ظرفیت انجماد و نجات جان استبل کوئین تتر در موارد ذکر شده است. مهمتر از همه، فرآیند تصمیم گیری بسیار شفاف است و برای افراد ناشناس در شرکت مادر تترا در دسترس نیست.همچنین این قابلیت فریز تنها محدود به ارزهای رمزنگاری شده خاصی نخواهد بود و تمامی توکن هایی که دارای کد لاسلس هستند می توانند از این ویژگی استفاده کنند. خدمات لاسلس در حال حاضر محدود به اتریوم و بایننس هوشمند چین (بر اساس ماشین مجازی اتریوم EVM) است، اما برنامه هایی برای گسترش آنها وجود دارد.

علاوه بر این، لاسلس به دنبال افزایش توانایی نفوذ توکن ها (مانند اتر و بیت کوین) با گسترش خدمات خود است. این مستلزم پذیرش بیشتر این توکن‌ها است که آن را L-token می‌نامد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.