whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معاملات جفت ارزها

1402/01/12 ساعت 03:55


معاملات ارزهایی همچون فارکس به صورت جفت انجام می شود که در آن یک ارز در برابر فروش ارز دیگر خریداری می شود. اولین ارز از دو ارز در یک جفت، ارز پایه نامیده می شود، در حالی که ارز دوم به عنوان ارز مظنه شناخته می شود. این روشی برای مقایسه ارزش یک ارز با ارز دیگر است که به معنای ارز پایه در برابر ارز مظنه است. این نشان می دهد که چند واحد ارز مظنه برای خرید ارز پایه مورد نیاز است.در ادامه ی این مقاله به بررسی جزئی تر معامله جفت ارز ها خواهیم پرداخت.

پرشین الیت وب سایتی که جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال و بهترین اندیکاتور VIP را در میان رقبا در اختیار شما قرار می‌دهد.

منظور از جفت ارزهای معاملاتی چیست؟

جفت ارزها در بازار ارز معروف به بازار فارکس معامله می شوند. بازار فارکس به معامله گران امکان خرید، فروش و مبادله ارزهای خارجی را می دهد. این بازار همچنین تبدیل ارزها را برای تجارت و سرمایه گذاری جهانی تسهیل می کند. جفت ارز مظنه ای از دو ارز مختلف است که یکی در برابر دیگری پرداخته می شود. اولین ارز فهرست شده در یک جفت ارز، پایه نامیده می شود، در حالی که ارز دوم که معیار است، مظنه نامیده می شود.

جفت ارز اغلب در بازار ارز انجام می شود. بازار فارکس امکان خرید و فروش و تبدیل ارزها را برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی فراهم می کند. به طور کلی، بازار فارکس 5 روز در هفته و 24 ساعت شبانه روز باز است. معاملات فارکس شامل خرید و فروش مداوم ارز است. هنگام خرید یک جفت ارز، سرمایه گذاران ارز پایه را خریداری کرده و ارز مظنه شده را می فروشند. قیمت پیشنهادی نشان دهنده مقدار ارز مظنه مورد نیاز برای دریافت یک واحد از ارز پایه است.

از سوی دیگر، زمانی که جفت ارز فروخته می شود، سرمایه گذار ارز پایه را می فروشد و ارز مظنه را دریافت می کند. بنابراین، قیمت فروش جفت ارز، مبلغی است که فرد برای ارائه یک واحد ارز پایه در ارز مظنه دریافت می کند. با این وجود، هنگام معامله ارز، سرمایه گذاران یک ارز را به منظور خرید ارز دیگر می فروشند.

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت روزانه بهترین سیگنال فیوچرز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جفت ارزهای اصلی کدامند؟

تعریف "جفت ارزهای اصلی در بین معامله گران متفاوت است، اما اکثر آنها شامل چهار جفت محبوب ترین برای معامله هستند EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD و USD/CHF. "ارزهای کالا" و "جفت متقابل" نیز به عنوان ارزهای اصلی طبقه بندی می شوند. در زیر دسته‌های اصلی جفت ارز را بررسی می‌کنیم. پرمعامله ترین جفت ارزها در زیر فهرست شده است. آنها نماینده برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان هستند و در حجم بالایی معامله می شوند. حجم بالاتر منجر به اسپردهای کوچکتر می شود.

EUR/USD – یورو/ دلار

یورو/دلار آمریکا با نام مستعار «فیبر» پرمعامله‌ترین جفت ارز جهان است که 23 درصد از معاملات FX را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. یورو و دلار آمریکا نشان دهنده دو اقتصاد بزرگ جهان، اقتصاد ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا هستند. محبوبیت EUR/USD تضمین می کند که با اسپردهای محدود معامله می شود. حجم بالا منجر به کاهش تفاوت قیمت بین قیمت خرید و قیمت پیشنهادی می‌شود.

USD/JPY – دلار/ ین

USD/JPY (دلار آمریکا/ین ژاپن) با نام «نینجا» نیز شناخته می‌شود و دومین جفت ارز پرمعامله است. ین اغلب توسط معامله گران حمل و نقل استفاده می شود که ین را قرض می گیرند و آن را در ارزهای با بازده بالاتر سرمایه گذاری می کنند. بانک ژاپن سال هاست که مجبور بوده با تورم و رشد پایین مبارزه کند و در نتیجه نرخ بهره بسیار پایینی دارد.

USD/JPY همچنین در حجم بسیار بالایی معامله می‌شود که منجر به اسپرد پیشنهادی-فروش پایین و نقدینگی زیاد می‌شود. ین همچنین به عنوان یک ارز امن در میان معامله گران شناخته می شود.

GBP/USD – پوند/ دلار

GBP/USD (پوند استرلینگ/دلار آمریکا) به دلیل کابل های زیردریایی که برای انتقال قیمت پیشنهادی و درخواستی در سراسر اقیانوس اطلس استفاده می شد، "کابل" نامیده می شود.این جفت عمده فارکس شباهت هایی با EUR/USD دارد. هر دو به شدت مرتبط هستند زیرا اقتصاد بریتانیا به اتحادیه اروپا گره خورده است. معامله گران به دلیل نقدیندگی بالای آن، از اسپردهای پیشنهادی-فروشی محدود در پوند/دلار آمریکا لذت می‌برند.

USD/CHF – دلار/ فرانک سوئیس 

USD/CHF (دلار آمریکا/فرانک سوئیس)، با نام مستعار "سوئیسی"، محبوبیت خود را از وضعیت پناهگاه امن فرانک سوئیس گرفته است. هنگامی که ریسک/نوسان وارد بازار می شود، معامله گران فرانک سوئیس را پیشنهاد می کنند زیرا به نظر می رسد اقتصاد سوئیس ریسک کمتری دارد.

برای معاملات بهتر لازم است که از سیگنال فارکس استفاده کنید.

چه چیزی بر نرخ جفت ارزهای اصلی تأثیر می گذارد؟

عوامل بنیادی اصلی که بر جفت ارزها تأثیر می گذارد، تغییرات در نرخ بهره یک شبه توسط بانک های مرکزی، داده های اقتصادی و سیاست است.

نرخ بهره :

بانک های مرکزی حفظ ثبات پولی و مالی را در دستور کار خود دارند. آنها این کار را با تأثیرگذاری بر نرخ بهره انجام می دهند. هنگامی که بانک مرکزی نرخ بهره یک شبه خود را افزایش می دهد باعث افزایش تقاضا برای آن ارز می شود زیرا سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال سود بالاتر هستند که به نوبه خود ارزش ارز را نسبت به سایر ارزها افزایش می دهد.

داده های اقتصادی :

انتشارات اقتصادی گزارش هایی هستند که به معامله گران نگاهی اجمالی به عملکرد اقتصاد یک کشور می دهند. داده‌های اقتصادی مهمی که بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارند عبارتند از داده‌های CPI (تورم)، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (داده‌های اشتغال)، تولید ناخالص داخلی (GDP)، خرده‌فروشی، شاخص مدیران خرید (PMI) و غیره.

سیاست:

جنگ های تجاری، انتخابات، رسوایی های فساد و تغییر در سیاست ها باعث بی ثباتی می شود که در بازار فارکس منعکس می شود. دولت این قدرت را دارد که بر اقتصاد تأثیر بگذارد که می تواند ارزش نسبی یک ارز را تقویت یا کاهش دهد.

نوسانات:

معامله گران معمولاً موقعیت های کوچک تری را در ارزهای با نوسان بیشتر و موقعیت های بزرگ تری را در موقعیت های با نوسان کمتر می گیرند. به دلیل تغییرات ناگهانی در نرخ‌های بهره، تغییرات شدید چشم‌انداز اقتصادی یا بی‌ثباتی سیاسی، نوسانات می‌توانند در هر زمانی به هر یک از این جفت‌ها ضربه بزنند. 

احراز هویت بایننس به شما این امکان را می‌دهد که معاملات بهتری را تجربه کنید.

جفت ارز چگونه کار می کند؟

در بازار فارکس، یک جفت ارز را می توان به صورت واحد خرید یا فروخت. با خرید یک جفت ارز، ارز پایه را دریافت کرده و دیگری را می فروشید. به همین ترتیب، همانطور که یک معامله گر یک جفت ارز را می فروشد، آنها ارز پایه را می فروشند و ارز دوم (مظنه) را دریافت می کنند.

دو قیمتی که در معاملات فارکس مرتبط هستند، قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی هستند. هنگامی که یک کارگزار فارکس یک ارز پایه از یک معامله گر در ازای ارز مظنه خریداری می کند، او قیمت "پیشنهاد" را می پردازد. از سوی دیگر، هنگامی که یک کارگزار ارز پایه را در ازای ارز مظنه به معامله‌گر می‌فروشد، قیمتی که در آن می‌فروشد به‌عنوان قیمت درخواستی شناخته می‌شود.

خرید جفت ارزها

خرید یک جفت ارز فارکس تقریباً شبیه خرید یک سهام است. هنگام خرید سهام، شخص یک ارز مانند دلار آمریکا را با سهم یک تجارت یا یک کالا مبادله می کند. هنگام خرید یک جفت ارز، یک ارز را در ازای یک ارز دیگر می خرند. اگر دلار آمریکا را بخرند، یورو را می فروشند و بالعکس. می توان آن را به جفت ارزهای اصلی و فرعی گروه بندی کرد.

تتر یک ارز دیجیتال با آینده‌ای درخشان است. برای اطلاع از قیمت خرید تتر به پرشین الیت مراجعه کنید.

نحوه معاملات جفت ارزها

افراد به دلایل مختلف از جمله سفته بازی، گردشگری، تجارت بین المللی و ریسک صندوق های تامینی، ارز را مبادله می کنند. هنگام معامله جفت ارز، شخص به طور همزمان یک ارز را می فروشد تا ارز دیگری را خریداری کند. اینجا از بسیاری جهات مانند معامله سهام است. به عنوان مثال، ما به دنبال یافتن ارزش با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی هستیم و برای کسب سود نیاز به نظم و انضباط مناسبی است.

تحلیل تکنیکال 

انجام تحلیل تکنیکال شامل بررسی حرکت های گذشته قیمت برای شناسایی روندها برای کمک به پیش بینی عملکرد قیمت در آینده است. معامله گران فارکس به دنبال سطوح پشتیبانی خاص هستند، جایی که خریداران وارد عمل شده اند و قیمت را افزایش داده اند. آنها همچنین به سطوح مقاومت نگاه می کنند، جایی که قیمت ها تمایل به کاهش دارند. یک فرد می تواند از مجموعه ای از منابع مختلف برای کمک به خود در تجزیه و تحلیل فنی استفاده کند، از جمله ابزارهای تحلیل تکنیکال شاخص ها، ابزارهای مختلف مطالعه و استفاده از میانگین های متحرک است.

تحلیل بنیادی 

تحلیل بنیادی شامل تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی یک کشور و کاتالیزورهای آتی است که می تواند منجر به تغییرات قیمت شود. بنابراین، فرد باید به عوامل بنیادی قوی به عنوان یک عامل مثبت در ارزش یک ارز نگاه کند.

کلام آخر

معاملات جفت ارز با داشتن یک برنامه و مجموعه ای از قوانین شروع می شود تا یکی از آنها را در حین معامله نظم و قوانین را حفظ کند. برای مثال، دانستن زمان و نحوه خروج از معامله به همان اندازه مهم است که بدانید چه زمانی باید وارد معامله شوید. همانطور که در این مقاله از پرشین الیت خواندید شما میتوانید با استفاده از جفت ارزها معاملات بهتری را داشته باشید.

پرشین الیت وب سایتی است که شما را با جدیدترین اخبار قیمت ارز دیجیتال و بهترین سیگنال فارکس آشنا می‌کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.