whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نهنگ بازار (Whale)

1401/07/25 ساعت 04:24


دنیای ارز دیجیتال با اصطلاحات زیادی همراه است. یکی از این اصطلاحات نهنگ بازار یا Whale می‌باشد. شاید بپرسید این اصطلاح چه معنایی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا این اصطلاح را تعریف کنیم و در ادامه توضیح دهیم که نهنگ بازار ارزهای دیجیتال چه تاثیری بر روند بازار خواهد داشت. با ما در خواندن این نوشته همراه باشید.

whales what is

نهنگ ها چه کسانی هستند؟

برخی از افراد و یا حتی سازمان‌ها مالک مقادیر زیادی از یک ارز دیجیتال خاص می‌باشند. هرچند، این مقدار زیاد تعداد مشخص و ثابتی ندارد. این افراد می‌توانند به دلیل داشتن این مقادیر زیاد با خرید و فروش‌هایی که انجام می‌دهند، تاثیر بسزایی در بازار بگذارند و حتی قیمت‌ها را جا به جا کنند. همین باعث شده است تا به این افراد نهنگ بگوییم. بعضی از کارشناسان در مورد رمزارز بیت کوین، یک نهنگ را مالک دست کم 1000 کوین می‌دانند. نهنگ‌ها سبب می‌شوند تا جهش‌های شارپ و ناگهانی بر روی نمودار ارز ایجاد شود. این افراد تاثیر زیادی بر روی ارزش ارز می‌گذارند.

گروه‌های سرمایه‌گذاری بزرگی به عنوان نهنگ ارز دیجیتال شناخته می‌شوند. سه مورد از معروف‌ترین این گروه‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • Pantera Capital
  • Fortress Investment
  • Falcon Global Capital

تاثیر نهنگ ها در دنیای ارزهای دیجیتال

با تبانی کردن نهنگ‌ها این تاثیرپذیری شدیدتر می‌شود. بنابراین شناخت این نهنگ‌ها و انجام به موقع اقدامات لازم اهمیت زیادی دارد. گاهی آینده مالی شما با رفتار این افراد مشخص می‌شود! به دلیل تمرکز ثروتی که این نهنگ‌ها دارند، بازار را با چالشی جدی رو به رو می‌کنند. اگر راکد بمانند یک کاهش نقدینگی در بازار داریم. اگر حرکت کنند، بازار نوسانی می‌شود. اگر دست به فروش جمعی بزنند، به دلیل افزایش عرضه، ارزش ارز کم می‌شود. بیایید ببینیم این نهنگ‌ها چه تاثیری در کریپتو و بازار رمزارزها دارند. 

ممکن است یک نهنگ خبیث دست به انجام معاملات صوری بزند، او در صرافی‌های متعددی سفارشات زیادی ثبت می‌کند تا ماهی‌های خرد که همان معامله‌گران ناشی هستند، با اشتیاق خرید کنند. به این ترتیب، به شکلی کاذب قیمت‌ها رشد می‌کند. در اوج جریان است که او سفارشات خود را حذف می‌کند تا ارزهای خودش را گران‌تر بفروشد. با عرضه زیاد ارز، فضای ترس را در بازار حکم‌فرما می‌کند و ماهی‌های ناشی و فریب خورده، این بار با قیمت کمی ارزشان را به فروش می‌رسانند. در این مرحله است که نهنگ سفارشات فروشش را حذف می‌کند و با قیمتی کم دست به خرید می‌زند.

نهنگ‌ها خیلی راحت شرایط بازار و قیمت‌ها را تغییر می‌دهند. کافی است تصمیم به این کار بگیرند. به خصوص اگر به طور مشترک این کار را انجام دهند. برای مثال فرض کنید این افراد دست به خرید انبوه بزنند. فاجعه با تغییر قیمت یک رمز ارز خاص رخ می‌دهد. سیگنال ارز دیجیتال تقاضای بالا سبب بالارفتن ارزش این رمز ارز می‌شود. البته، بیشترین فعالیت نهنگ‌ها در معاملات OTC رخ می‌هد.

نهنگ های بیت کوین و میزان دارایی نهنگ ‌ها

نهنگ های بیت کوین و میزان دارایی نهنگ ‌ها

افراد و یا سازمان‌هایی که به اندازه زیادی ارز بیت کوین داشته باشند، نهنگ بیت کوین هستند. بدیهی است که این افراد می‌توانند قیمت بیت کوین را جا به جا کنند. اینجا هم قانون 20 80 حاکم است. در ایالت متحده آمریکا بیشتر از 80 درصد بیت کوین‌ها در دست 20 درصد مالک است.

طبق آماری که در سال 2020 توسط بیت اینفو چارتس به دست آمده است، از کل بیت کوین‌های در گردش، سه کیف پول که محتوی 2.71 درصد است، دارای 4.3 میلیارد دلار ارزش می‌باشد. 106 کیف پول با ارزش‌تر دارای 15 درصد از گل بیت کوین‌های در گزدش با ارزش 25.1 میلیارد دلار می‌باشد.

نتیجه گیری

اگر شما هم بتوانید در پروژه‌های خاصی ICO بخرید و استراتژی‌های درستی در پیش بگیرید، احتمالا به یک نهنگ تبدیل خواهید شد. درست است که نهنگ‌ها تاثیر زیادی در بازار دارند ولی دنبال کردن اخبار جهانی می‌تواند به شما در پیش‌بینی روند بازار کمک کند و بتوانید به موقع اقدام درست را انجام دهید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.