whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال XRD

1400/11/30 ساعت 21:04


تعریف کلی Radix و توکن XRD 

Radix DLT یک پروتکل تک لایه فول استک است. این پروتکل ساخت و مقیاس‌ پذیری برنامه‌های مالی غیرمتمرکز را بدون خطر تراکم شبکه، هک قرارداد هوشمند و سوء استفاده‌، برای توسعه‌ دهندگان تسهیل می‌ سازد. موتور Radix محیطی مقیاس پذیر و ایمن برای اجرا است که در عین حال ترکیب پذیری را به خطر نمی اندازد. پلتفرم Radix DeFi برای پروتکل های تک لایه چندین راه حل ارائه می دهد. با این وجود هیچ یک برای پذیرش در مقیاس بزرگ DeFi مناسب نیستند. معرفی توکن Radix (XRD) با راه اندازی Olympia Mainnet همراه است. این امر نشان میدهد معرفی توکن ERC-20 e-Radix، با تکنولوژی های پایه ای همراه است که اساس همه به‌روزرسانی های پروتکل خواهد بود. همچنین Radix ساخت و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر را با استفاده از الگوهای باکیفیت یا "آجرهای لگوی DeFi" برای توسعه دهندگان ساده می‌کند.

 

image

ردیکس

 

 

در این مقاله، در رابطه با اکوسیستم Radix DeFi صحبت خواهیم کرد. به علاوه به بررسی موتور Radix، توکن XRD و مفهوم آجرهای لگوی DeFi خواهیم پرداخت. نگاهی نیز به مکانیسم اجماع Cerberus، کاتالوگ کامپوننت Radix و سیستم حق امتیاز توسعه دهندگان Radix خواهیم انداخت.

شما همواره میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ارز دیجیتال و بهره مندی از خدماتی چون احراز هویت بایننس و یا استعلام قیمت ارزهای دیجیتال با کارشناسان پرشین الیت در تماس باشید.

 

تعریف Radix DLT 

Radix DLT راه حل فناوری یکپارچه ایست که به مسائل رایجی که برای تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانع ایجاد می کند، می پردازد. ردیکس عقیده دارد تنها شبکه غیر متمرکزی است که توسعه‌ دهندگان می‌توانند سریع و بدون تهدید مدام سوءاستفاده کنندگان و هک‌ کننده ها بسازند. ردیکس همزمانی متقاطع را بهینه کرده، بدون مصالحه درباره ترکیب‌پذیری یا امنیت، مقیاس‌پذیری چند زنجیره‌ای را امکان‌پذیر می‌سازد. انجمن توسعه دهندگان ردیکس در ازای هر پیشرفتی در این پروتکل که با استفاده از توکن بومی XRD محقق شود، پاداش دریافت می کند.

 

Radix به رفع چهار مشکل اساسی توسعه دهندگان در ساخت برنامه های کاربردی تکنولوژی دفتر کل توزیع شده یا DLT و DeFi می پردازد. برای دستیابی به پذیرش گسترده، سازندگان برنامه های  کاربردی غیرمتمرکز (dApps) باید بتوانند موارد زیر را اجرا کنند.

  • استفاده از قراردادهای هوشمند را به حداقل برسانند.
  • برنامه های کاربردی با قابلیت همکاری سریعتری ایجاد کنند.
  • برای تقویت جامعه غیرمتمرکز توسعه دهندگان انگیزه هایی را فراهم کنند.
  • در برنامه ها مقیاس پذیری را بدون کاهش قابلیت ترکیب پذیری فراهم کنند.

 

image

ردیکس 

 

Radix با توجه به هر یک از لایه‌های استک DeFi، پلتفرمی را ایجاد میکند. این پلتفرم به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد در محیطی هدفمند و با اطمینان خاطر نسبت به ابداع قراردادهای هوشمند نسل بعدی در DeFi اقدام کنند. در عین حال خطر هک شدن، شکسته شدن کد و امکان سوءاستفاده را به حداقل می رساند. 

Radix از همان ابتدا از پروتکل اجماع Cerberus مبتنی بر تحمل خطای بیزانس (BFT) استفاده کرده است. بدین وسیله به DeFi اجازه میدهد بدون ایجاد هرگونه اختلال در ترکیب‌پذیری عمل مقیاس‌پذیری را انجام دهد.

ترکیب پذیری و DeFi Lego Bricks

در کل، اصطلاح "ترکیب پذیری" در امور مالی غیر متمرکز یا DeFi، به منابع استفاده شده برای ساخت پلتفرم ها و توانایی آنها در استفاده مجدد اشاره می کند. به اصطلاح به آن "DeFi Lego Bricks" می گویند. در واقع منابع داخلی یک پروتکل DeFi به صورت ماژولار هستند. در نتیجه می توانند هم در برنامه های موجود و هم برای ساخت پروتکل ها و اپلیکیشن های جدید استفاده شوند. علاوه بر این، ترکیب‌پذیری به اپلیکیشن ها اجازه می‌دهد با یکدیگر همچون آجرهای لگوی DeFi در ارتباط باشند. این امر برای ساخت سریع اپلیکیشن ها ضروری است. 

لازم نیست هر خط از کد دوباره نوشته شود. اجزای کد های متن باز مختلف می توانند به عنوان بلوک های سازنده برای ساخت اپلیکیشن های DeFi جدید مورد استفاده قرار بگیرند.  به عنوان مثال، الگوهای متن باز زیادی از طریق OpenZeppelin در دسترس هستند. این مسئله شامل استانداردهای توکن ERC-20، ERC-721، و ERC-1155، در کنار الگوهایی برای صرافی های غیرمتمرکز، بازارها، و اپلیکیشن های نظرسنجی نیز می شود.

 

image

ردیکس 

 

اجماع Cerberus 

Cerberus پروتکل اجماعی مورد استفاده Radix است. پروتکل اجماع Cerberus از نام سگ سه سر در اساطیر یونانی گرفته شده است. این پروتکل با استفاده از پروسه اجماع BFT برای اجماع DLT غیرمتمرکز موازی رویکرد نوینی را ارائه کرده است. با استفاده از Cerberus، تمام تراکنش ها به صورت اتمی با چند تراکنش کوچک ترکیب می شوند.

اگر DeFi بخواهد به پذیرش گسترده دست یابد و به میلیاردها کاربر سرویس دهد، برای مقیاس پذیری این اجماع نیاز دارد. همچنین، با افزایش تعداد گره ها در سراسر شبکه، توان عملیاتی شبکه نیز افزایش می یابد. این موفقیت به خاطر لایه اپلیکیشن موتور ردیکس است.

موتور رادیکس

Radix Engine یا موتور رادیکس محیطی برای افزایش توسعه با حداقل خطر هک و سوء استفاده از قراردادهای هوشمند می باشد. موتور رادیکس مانند یک "اکوسیستم توسعه دهنده خودانگیزشی" غیرمتمرکز عمل می کند. به این ترتیب رشد جامعه مبتنی بر ابزارهای توسعه رادیکس را تقویت می کند.

 

image

ردیکس 

 

Radix Engine به ویژه طراحی شده تا لاجیکی بسازد که نتایج قابل پیش‌بینی و صحیح را در پاسخ به درخواست‌ها، در دفتر کل را تعریف کند. این موتور قابلیت برنامه ریزی خود را از ماشین‌های حالت محدود یا FSMs گرفته است. این ماشین ها در سیستم های مهم ماموریتی که دائما به صحت قابل پیش بینی نیاز دارند، مورد استفاده قرار میگیرند. قراردادهای هوشمندی که موتور ردیکس ایجاد می کند به درستی "Components" نامیده می شوند.

کاتالوگ کامپوننت و سیستم حق امتیاز توسعه دهندگان را می توان دو مورد از خلاقانه ترین ویژگی های موتور ردیکس دانست.

سیستم حق امتیاز توسعه دهندگان  Radix

سیستم حق امتیاز توسعه دهندگان Radix انگیزه ای برای توسعه دهندگان به منظور گسترش اپلیکیشن ها در رادیکس است. سیستم اتومات دفتر کل در Radix DLT به توسعه دهندگان در ازای ساخت قراردادهای هوشمند برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) پاداش می دهد. این ویژگی پتانسیل ایجاد یک بازار مستقل غیرمتمرکز اتومات برای کامپوننت ردیکس را دارد.

کامپوننت

Radix از نوعی قرارداد هوشمند که به نام "کامپوننت" شناخته شده است، استفاده می کند. کامپوننت ها عملکرد مستقیم بهتر و بالاتری نسبت به قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم دارند. به همین دلیل نتایج قابل پیش‌بینی ثابت و قابل اعتماد تری را به وجود می آورند. همچنین، کامپوننت ها شبیه آجرهای لگوی DeFi عمل می کنند و می توانند به سادگی با سایر برنامه ها و اپلیکیشن ها ادغام شوند. 

 

image

ردیکس

توکن رادیکس (XRD)

توکن Radix (XRD) توکن بومی شبکه Radix DLT است. توکن XRD می تواند بخشی از مکانیسم اثبات سهام واگذاری شده یا DPoS رادیکس باشد. همچنین، توکن XRD برای پرداخت هزینه های تراکنش سراسر شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. تنها واحد معتبر برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه توکن‌های XRD هستند.

توکن های  E-Radix

Radix برای اولین بار توکن XRD را به عنوان یک توکن ERC-20 روی اتریوم راه اندازی کرد. استقرار یک نسخه اولیه ERC-20 از توکن یک پروژه در حال توسعه با شبکه اصلی در حال توسعه، در فضای بلاک چین رایج شده است. این امر به پروژه‌ها اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را در بزرگترین بلاک چین فعال قرارداد هوشمند، که قابلیت اجرا در اکثر کیف پول‌ها، صرافی‌ها و پلتفرم‌های موجود در این صنعت را دارد، معرفی کنند. مالکان این توکن ها می‌توانند دارایی‌های مبتنی بر ERC-20 شان را پس از راه‌اندازی شبکه اصلی به استاندارد توکن بومی پروژه تبدیل کنند. البته این موضوع در ردیکس کمی متفاوت است.

پس از راه اندازی Olympia Mainnet توکن XRD در شبکه اصلی خود مستقرشد. اما توکن‌های XRD مبتنی بر ERC-20 روی بلاک‌چین اتریوم باقی ماندند و به نسخه‌ای از توکن XRD، e-Radix یا توکن eXRD تبدیل شدند. صاحبان توکن eXRD می توانند توکن های خود را با نسبت 1:1 با توکن جدید و بومی XRD تعویض کنند. هر دو این توکن ها ابزار و ارزش یکسانی دارند. تفاوت آنها در این است که توکن eXRD با اکوسیستم اتریوم سازگار شده است.

همچنین، دارندگان توکن eXRD می‌توانند از طریق Instabridge دارایی‌ خود را به صورت یکپارچه با توکن‌های XRD مبادله کنند. Instabridge یک پل توکن XRD است که توسط Radix ایجاد شده است. این پل اکوسیستم های اتریوم و رادیکس را به هم وصل می کند. به این ترتیب تبادل 1:1 برای این توکن ها را از دو طرف ساده می سازد.

برای دارندگان توکن e-Radix تاریخ انقضایی تعیین نشده است. کاربران می توانند همواره بین توکن های XRD و توکن های eXRD تبادل داشته باشند.

Olympia Mainnet 

Olympia Mainnet نسخه اولیه شبکه عمومی Radix است. این نسخه پایه و اساس توسعه اکوسیستم Radix DeFi را ایجاد می‌کند. همچنین به معرفی تکنولوژی های اصلی Radix که در پیشرفت‌های آینده آن موثر خواهند بود، می پردازد. بعلاوه، Olympia معرفی توکن بومی XRD و سه بخش از نرم افزار را نیز به عهده دارد.

  • Radix Node نرم افزاری است که روی شبکه عمومی Radix کار می کند. این نرم افزار برای ویندوز، مک و لینوکس سازگار شده است. پس از نصب در یکی از سه حالت Validator Node، Full Node و Archive Node کار می کند.
  • کیف پول دسکتاپ Radix کیف پول پرچمدار برای ذخیره، سهامداری و انجام تراکنش با توکن های XRD است. با استفاده از کیف پول رادیکس دسکتاپ، انجمن Radix DeFi می‌تواند به راحتی توکن‌های XRD را به اشتراک بگذارد و بالعکس.
  • Radix Explorer ابزاری برای لیست کردن تمام گره‌های اعتباردهنده ثبت شده موجود برای سهامداری است. این لیست شامل اطلاعاتی در مورد هر اعتباردهنده به منظور کمک به سهامداران در انتخاب آنهاست.

 

image

نسخه اولیه شبکه عمومی ردیکس 

کلام آخر

در این مقاله تا حدودی با مفاهیم اساسی مرتبط با Radix  آشنا شدید. اکنون می توانید برای تکمیل تحقیقات خود در رابطه با سایر ارزهای دیجیتال و تصمیم گیری درباره یک سرمایه گذاری پرسود و زودبازده از راهنمایی مشاوران پرشین الیت بهره مند شوید. همچنین می توانید برای دریافت خدمات گوناگون در رابطه با رمز ارزها با صرف کمترین هزینه ممکن، مانند خرید سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال کانال خارجی، سیگنال فیوچرز و یا فروش اندیکاتور، از طریق سایت اینترنتی پرشین اقدام نمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

Reza
Reza 1402/03/24
با سلام و عرض ادب ، خیلی ممنونم واسه زحمتی که کشیدین بنده خیلی وقته روی این شبکه سرمایه گذاری کردم و اطلاعات خودم را در زیر قرار می دهم شاید بدرد یه نفر بخوره! ۱.توکن اصلی این شبکه xrd# است و از خرید توکن exrd# که در شبکه اتریوم است و کارمزد انتقالا خیلی بالاست خودداری کنید. ۲. این توکن در صرافی های خارجی کوکوین ، کوینکس ، mexc , bingx و ... لیست شده است و خیلی راحت میتونید از اینجا بخرید و احضار هویت لازم ندارد . ۳. بعضی از صرافی های ایرانی هم توکن xrd# را لیست کرده اند که جدید ترین آن آبان تتر هست البته صرافی رمزینکس هم فک کنم داره و ... ۴. کیف پول اصلی این توکن فعلا نسخه کامپیوتر داره و خیلی راحت میتونید روی اون ارز رو استک کنید. ۵. کیف پول اصلی گوشی اون قراره دو ماه دیگه بیاد البته چند تا کیف پول گوشی هم که زیر مجموعه ی پروژه های رادیکس است و خود من هم از اون استفاده کردم مثل radix stream که قابل اعتماد هست و میشه توکن را استک کنید . ۶.پروژه رادیکس از یک توکن خیلی بالاتر هست و در واقع رادیکس یک شبکه کامل هست که توکن اصلی اون xrd# است و اکوسیستم رادیکس هم استیبل کوین و Nft و صرافی غیرمتمرکز و ... وجود داره (بیشتر از ۲۰۰ تایی) و روز به روز این مجموعه بیشتر میشه . ۷. نکته مهم اینه که شبکه اصلی رادیکس به اسم بابیلون دقیقا ۵۰ روز دیگر لانچ و قرار خواهد گرفت که بسیار پیشرفته تر از شبکه موجود المپیا هست و احتمال زیاد قیمتش رو منفجر میکنه ( نظر شخصی است چون یک ماه پیش که خبر اومدن شبکه بابیلون اومد قیمت رادیکس دیقا ۴ برابر شد و همه را شوکه کرد اما الان اصلاح کرده و ۶ سنت قیمت فوق العاده ایی هست واسه خرید ) ۷. دو سال قبل که شبکه المپیا در رادیکس لانچ شد باعث شد قیمت تاریخی ۶۵ سنت را بزنه و نزدیک به ۵۰ روز دیگر شبکه بابیلون که اصلی هست چطور قیمت رو تکون میده ؟ ۸. خود من حدود ۳۰۰ میلیون روی این رادیکس سرمایه گذاری کردم و انقد نگهداری میکنم تا بلاخره در قیمت بالا بفروشم و سود خوبی بکنم ( پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست) ۹. هر کسی خواست بخره میتونه پله ایی بخره تا خیالش راحت تر باشه مثلا اگه ۱۰ میلیون خواستی بخری اول ۳ تومن بخر و اگه رفت پایین تر ۳ تومن دیگه و به همین ترتیب توکن بیشتری میتونی بخری تا وقتی رفت بالا بیشتر سود کنی . ۱۰ . راستی رتبه رادیکس در کوین مارکت کپ ۲۱۱ که عمدا غلط قرار داده و بارها خود سازندگان رادیکس گفتن و از مارکت کپ معلومه که باید رتبه اش نزدیک ۵۰ باشه حتی در سایت های دیگه مثل کوین گکو یا صرافی ها رتبه ۵۰ اینا زده پس گول رتبه کوین مارکت کپ را نخورید . امیدوارم حرف هام بدرد بخور بوده باشه خداحافظ