whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پلتفرم Yat چیست؟

1402/01/07 ساعت 03:53


آیا ایموجی ها به نسخه Web3 به یک نام کاربری تبدیل می شوند؟ این سوال همان سوالی است که به تازگی توانسته است ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کند. پلتفرم Yatرشته ای از یک تا پنج ایموجی است که می تواند به عنوان نام کاربری دیجیتال، URL وب سایت و آدرس پرداخت برای کیف پول دیجیتال شما استفاده شود.

این نوعی تلاقی بین یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) و آدرس دامنه است  اگرچه همه Yat ها توکنیزه نمی شوند. این شرکت در سرور Discord خود نوشت: "Yat به شما امکان می دهد از ایموجی ها به عنوان نام کاربری و هویت جهانی خود در اینترنت استفاده کنید." در ادامه ی این مقاله از پرشین الیت قصد داریم پلتفرم YAT را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم و روند فعالیت آن را زیر ذره بین قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پرشین الیت مرجع تخصصی در حوزه ی ارز دیجیتال است که جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال و اخبار ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار میدهد.

YAT

پلتفرم YAT چیست؟

بسیاری از پیچیده ترین سیستم های وب با نامگذاری و تأیید هویت سر و کار دارند. اگر وب‌سایتی را مدیریت می‌کنید، حتماً با URLهای وب، آدرس‌های IP، گواهی‌های SSL امضاشده و شاید آدرس‌های ارزهای دیجیتال آشنا هستید. اما اگر می‌توانید یک نام خاص داشته باشید که به همه هویت‌های آنلاین شما پیوند می‌خورد، شناسه‌ای که منحصراً متعلق به شما باشد و با دسته‌های رسانه‌های اجتماعی و نام‌های دامنه شما مرتبط باشد، چه؟ و چه می‌شود اگر به جای آدرس‌ها و شماره‌های وب، شناسه شما چیزی شبیه به این باشد: 🌊 🍳 🐘؟ 

این هدف یک سیستم نامگذاری آنلاین جدید به نام Yat است. یات رشته ای از حداکثر شش ایموجی است که یک شناسه ایموجی را تشکیل می دهد. هر یک منحصر به فرد است و کاربران می توانند یات خود را به داده های مرتبط با هویت آنلاین خود متصل کنند. ممکن است آدرس Yat خود را به دسته‌های رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود پیوند دهید، اما Yat از انواع داده‌های دیگر، از جمله آدرس‌های ارزهای دیجیتال و حتی تکه‌های متن دلخواه نیز پشتیبانی می‌کند. هدف تیم Yat ایجاد یک نام آنلاین با کاربری آسان، جهانی و فوراً قابل تشخیص است.

کاربران شکلک‌هایی را انتخاب می‌کنند که هویت آنها را به بهترین شکل بیان می‌کند و می‌توانند از آن نماد منحصر به فرد شخصی در هر نقطه از وب استفاده کنند. Yat قصد ندارد خود را با پول تبلیغات تامین کند، زیرا کاربران هنگام خرید Yat برای استفاده از نام کاربری خود چه با قیمت 4 یا 400,000 دلار،  را  باید پرداخت کنند.

مدیرعامل Yat می گوید که این شرکت قصد دارد از فناوری بلاک چین به عنوان راهی برای استقلال خود استفاده کند. Yats به دارایی هایی تبدیل می شود که در پایگاه های داده غیرمتمرکز و توزیع شده منتشر می شوند. امروزه، چندین پروژه برای ایجاد یک جایگزین غیرمتمرکز برای سیستم نام دامنه فعلی (DNS)، که توسط مرجع نظارتی اینترنت ICANN مدیریت می‌شود، در حال انجام است. DNS نحوه یافتن مسائل مختلف در اینترنت است، اما از یک سیستم متمرکز و سلسله مراتبی استفاده می کند. یک سیستم نام دامنه بلاک چین هیچ قدرت مرکزی ندارد و برخی معتقدند این می تواند پایه و اساس یک وب نسل بعدی یا "Web 3.0" باشد.

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت با ارائه بهترین سیگنال فیوچرز جزو بهترین کانال های سیگنال ارز دیجیتال در ایران است.

سیگنال ارز دیجیتال در کنار ابزاری همچون اندیکاتور میتواند بهترین سود را برای شما به ارمغان بیاورید. برای استفاده از بهترین اندیکاتور VIP میتوانید به وب سایت ما سر بزنید.

Yats چگونه کار می کند؟

Yat شرکتی است که نرم افزار و زیرساخت را برای پشتیبانی از شناسه های ایموجی Yat توسعه می دهد. یات اولین مجری این ایده نیست. همچنین می توانید از شناسه های مبتنی بر ایموجی در بلاک چین اتریوم با سرویس نام اتریوم استفاده کنید. اما راه‌اندازی و استفاده از شناسه‌های ایموجی با پشتیبانی اتریوم پیچیده است.

در مقابل، Yat قصد دارد تجربه کاربری را ساده کند تا افرادی که در فرهنگ ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین غرق نیستند، بتوانند از شناسه های ایموجی استفاده کنند. Yats بر اساس یک پایگاه داده کلید-مقدار است. Yat کلید است و مقادیر رکوردهای شناسه ایموجی هستند که می توانند دسته های رکوردهای مختلفی را شامل شوند. فهرست کامل که احتمالاً در حال رشد است، شامل موارد زیر است:

  1. آدرس های وب سایت
  2. دسته های رسانه های اجتماعی
  3. آدرس ارزهای دیجیتال
  4. روش های  پرداخت
  5. مکان ها
  6. آدرس ایمیل
  7. فیلدهای سیستم نام دامنه
  8. داده های متنی دلخواه

فیلدهای سیستم نام دامنه ممکن است مورد توجه کاربران cPanel و WHM باشد. Yat از طیف گسترده ای از رکوردهای DNS، از جمله رکوردهای A، CNAME و رکوردهای تبادل نامه (MX) پشتیبانی می کند. به طور کلی، این بدان معناست که Yat می‌تواند جایگزین برخی از جنبه‌های سیستم نام دامنه شود. با این حال، زیرساخت متمرکز میزبانی شده در دامنه y.at تنها از تغییر مسیرهای ساده پشتیبانی می کند. Yat یک پروژه آلفا در مراحل اولیه است و زیرساخت آن هنوز با جاه طلبی های پروژه مطابقت ندارد.

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت روزانه جدیدترین سیگنال فیوجرز را برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد داد.

آیا YAT ها NFT هستند؟

اگر به فناوری بلاک چین علاقه دارید، متوجه شده اید که ما در مورد نحوه پیاده سازی Yats صحبت نکرده ایم. به نظر می رسد آنها یک برنامه ایده آل برای دفتر کل توزیع شده بلاک چین هستند. با این حال، پیاده سازی فعلی مبتنی بر بلاک چین موجود نیست. پایگاه داده کلید-مقدار از ساختار داده درختی Merkle استفاده می کند که در زیرساخت متمرکز مدیریت شده توسط کسب و کار Yat ذخیره شده است. استفاده از بلاک چین برای ذخیره و مدیریت طولانی مدت شناسه ها در سیستم نام دامنه غیرمتمرکز چیست؟

بلاک چین ها به عنوان یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز، توزیع شده و ضد دستکاری، شناسه ها و داده های مرتبط را در سیستمی ذخیره می کنند که به زیرساخت ها و اهداف یک شرکت وابسته نیست. همانند NFT ها، که NFT چیست؟ توکن‌های غیرقابل تعویض توضیح داده می‌شود، یک بلاک چین همچنین می‌تواند از یک بازار قابل اعتماد در شناسه‌های ایموجی پشتیبانی کند و امکان فروش و انتقال آنها را فراهم کند.

یات ها هیچ کدام از این ویژگی ها را در هنگام نوشتن این مقاله نداشتند، زیرساخت توزیع نشده است و پایگاه داده به طور عمومی قابل تأیید نیست Yats قابل انتقال نیست. در واقع، شرایط خدمات فروش یا انتقال شناسه های ایموجی را ممنوع می کند. با این حال، شناسه های ایموجی Yat در مراحل اولیه توسعه هستند و تیم در حال کار برای انتقال به بلاک چین Tari است. Tari یک پروتکل بلاک چین متمرکز بر دارایی دیجیتال است که به کاربران امکان ثبت، خرید و انتقال دارایی‌هایی مانند بلیط رویداد و شناسه‌های ایموجی را می‌دهد.

احراز هویت بایننس یکی از اصلی ترین اقدامات در دنیای دیجیتال میباشد که باید به صورت دقیق انجام شود.

نحوه دریافت شناسه یات ایموجی 

به عنوان یک محصول آلفا اولیه، یات ها هنوز به صورت عمومی در دسترس نیستند. برای ثبت نام Yat، به یک کد دعوت نیاز دارید که می توانید آن را از کاربری که کدهایی برای ذخیره دارد یا با پیوستن به لیست انتظار در y.at دریافت کنید. در ماه آوریل، Yat حراجی را برای فروش مجموعه‌ای از مطلوب‌ترین شناسه‌های ایموجی، از جمله رشته‌های ایموجی تک و دوتایی برگزار کرد. این حراج موفقیت آمیز بود و برخی از شناسه ها به پیشنهادهای شش رقمی دست یافتند. به عنوان مثال، 🚀 🌕 به قیمت 200000 دلار فروخته شد و بیکینی بره که به عنوان لامبورگینی یات تبلیغ می شود به قیمت 60000 دلار فروخته شد.

بالاترین قیمت تا به امروز کلید طلایی است و اگر می خواهید یک یات کوتاه و مطلوب داشته باشید، ممکن است بهترین گزینه شما باشد. با این حال، لازم به یادآوری است که مردم با این انتظار که یات ها به کالایی قابل فروش تبدیل می شوند، هنگام انتقال به بلاک چین Tari، رقابت می کنند. این تلاشی است برای ایجاد بازاری مشابه بازاری که در حال حاضر برای NFT وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، یات ها هنوز مبتنی بر بلاک چین نیستند و در حال حاضر نمی توان آنها را فروخت.

اگر وسوسه شده اید که به لیست انتظار بپیوندید، یک محدودیت دیگر وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. برخی از ایموجی ها را نمی توان در یات استفاده کرد. محدودیت‌های فنی و مسائل امنیتی به این معنی است که شما باید از یک لیست تأیید شده انتخاب کنید. شما نمی توانید از پرچم های کشور استفاده کنید زیرا تشخیص آنها دشوار است و ممکن است در حملات فیشینگ استفاده شوند. همین امر در مورد ایموجی های دارای تنوع رنگی متعدد، مانند شکلک قلب صادق است. فقط قلب قرمز می تواند در یات ظاهر شود. متأسفانه Yat از شکلک‌های قابل تغییر، از جمله اصلاح‌کننده‌های جنسیت یا نژاد، پشتیبانی نمی‌کند.\از جدیدترین ارزهای دیحیتال تتر است که توانسته است سود خوبی را به سرمایه گذاران خود منتقل کند برای اطلاع از قیمت خرید تتر به وب سایت پرشین الیت مراجعه کنید.

سخن پایانی

 همانطور که در این مقاله از پرشین الیت خواندید، در این مقاله به بررسی پلتفرم Yatپرداختیم. Yat یک تنوع جذاب در شناسه های آنلاین است، به ویژه هدف آن از ایجاد یک اکوسیستم شناسه ایموجی است که افراد غیر فنی می توانند از آن برای ایجاد نام های رسا و قابل تشخیص جهانی استفاده کنند. با این حال، مدتی طول می کشد تا Yat به یک بلاک چین مهاجرت کند و به وعده اولیه سیستم عمل کند.

وب سایت پرشین الیت یکی از متخصص ترین وب سایت ها در حوزه ی ارز دیجیتال است که جدیدترین سیگنال فارکس و مقالات و اخبار مربوط به ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار میدهد. مثل همیشه، اگر بازخورد یا نظری دارید، لطفاً به ما اطلاع دهید. ما اینجا هستیم تا به بهترین شکل ممکن کمک کنیم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.