whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بیشتر معاملات بیت کوین در چه ساعاتی از روز انجام می‌شود؟ زمان اوج گیری حجم معاملات

1401/03/01 ساعت 02:35


گاهی صحبت هایی پیرامون زمان اوج گیری حجم معاملات شنیده می شود. به ادعای برخی بیشتر معاملات ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در ساعات خاصی انجام می شود. همچنین هنگامی که معاملات در نیویورک شروع می شوند، ارزش سکه پرطرفدار بیت کوین حتی سیار بیشتر از سایر بازارهای سهام دچار نوسان می گردد. به گفته ایشان زمان شروع کار بازار سهام لندن و آسیا نیز، البته بسیار کمتر از بازارهای مالی آمریکا، روی این نوسانات تاثیر گذار هستند.

با در نظر گرفتن ادعاهای پیرامون زمان اوج گیری حجم معاملات ارزهای دیجیتال و تاثیر بازار سهام آمریکا بر نوسانات ارزش بیت کوین، در این مقاله به بررسی  زمان مناسب برای این معاملات می پردازیم.

 

زمان اوج معاملات

وجود بهترین زمان برای معامله ارز دیجیتال بر اساس آمار و اطلاعات

بر خلاف آنچه در بازارهای سنتی و سهام در رابطه با زمان اوج گیری حجم معاملات وجود دارد، تجارت ارزهای رمزنگاری شده بدون هیچ محدودیتی در زمان، به صورت ۲۴ ساعته فعال است. کاربران ارزهای دیجیتالی مختلف می توانند حتی در تعطیلات رسمی نیز در بازار کریپتو به تریدینگ سکه های محبوب خود مشغول باشند. 

با توجه به محبوبیت بازار ارز دیجیتال، بسیار طبیعی است که کاربران و دارندگان سکه های کریپتو به دنبال یافتن زمان اوج گیری حجم معاملات آن باشند. به خصوص که این تجارت دارای یک ماهیت جهانی بوده و معاملات آن بی وقفه در سراسر دنیا در حال انجام است. به خصوص سرمایه‌گذارانی که معاملات و سفارش های خرید و فروش بزرگی را انجام می دهند، نیاز دارند ساعاتی که حداکثر نقدینگی در بازار کریپتو وجود دارد را شناسایی کنند. این برای ایشان به منزله آگاهی از ساعات در دسترس بودن طرف دیگر معامله برای خروج یا ورود به معامله و تعداد دفعات تغییر مالکیت یک سکه در یک زمان مشخص است. 

برای درک اهمیت زمان اوج گیری حجم معاملات یک غرفه دار را در نظر بگیرید. کاملا مشخص است که فروشنده قصد دست یافتن به بیشترین میزان فروش را دارد. در نتیجه بگونه ای برنامه ریزی می کند که غرفه خود را در شلوغ ترین بازار با بیشترین بازدیدکننده برپا کند. البته برای سرمایه گذاران خرد و کاربران تازه کار در بازار سکه های رمزگذاری شده، میزان نقدینگی از اهمیت کمتری برخوردار است. با این حال، احتمالاً ایشان نیز به دنبال یافتن پلتفرم های معتبر برای انجام معاملات خود هستند. علت این امر این است که این پلتفرم ها از تاثیر پذیری کمتری نسبت به سفارش های کلان برخوردارند. سرمایه گذاران بزرگ یا نهنگ ها کمتر می توانند معاملات این پلتفرم ها را تحت تاثیر قرار داده و از آنها سوء استفاده کنند.

 

نوسان ارزش کریپتو در ساعات مختلف

اهمیت یافتن زمان اوج معاملات

درک زمان اوج گیری حجم معاملات برای معامله گران نقطه ای یا Spot، که به انجام معاملات آنی و روزمره می پردازند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که روی توکن های مالی غیرمتمرکز (DeFi) سرمایه گذاری کرده اند، نیز یافتن این زمان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. به علاوه کارمزد تراکنش های یک بلاک چین، همچون کارمزد گاز اتریوم، ممکن است در ساعات مختلف، تغییرات قابل توجهی داشته باشد. در واقع تغییرات کارمزدهای گاز، بیشتر تحت تاثیر ترافیک و تراکم شبکه هستند تا حجم یک معامله. در نتیجه تغییرات این قیمت ها تاثیر زیادی روی هزینه معاملات آن دسته از کاربران تازه واردی که حجم معاملات آنها کوچک است، خواهد داشت.

 برای درک بهتر تاثیر زمان اوج گیری حجم معاملات روی معاملات کوچک به این مثال توجه کنید. شخصی را در نظر بگیرید که قصد دارد با سرمایه ۱۰۰ دلار در بازار سکه های رمزنگاری شده تجارت کند. چنانچه شخص معاملات خود را در ساعات اوج گیری معاملات کریپتو انجام دهد، باید دو برابر ساعات دیگر برای کارمزد گاز هزینه پرداخت کند. در نتیجه نه تنها سرمایه گذاران بزرگ و حرفه ای، بلکه سرمایه گذاران تازه کار و کاربران جز نیز به منظور صرفه جویی در هزینه های تجاری خود باید به این ساعات در معاملات خود توجه کنند.

تغییر قاره

پیدا کردن زمان اوج گیری حجم معاملات برای بازار کریپتو در گذشته از اهمیت چندانی برخوردار نبود. این تجارت تا پیش از محبوب شدن گسترده آن و جدی شدن معاملات بازار ارز دیجیتال در نیمه های سال 2020  با الگوهای نسبتاً ساده ای انجام می گرفت. زیرا شرکت ها و سازمان های غربی به شیوه های مختلف سعی در مقابله با ارزهای دیجیتال را داشتند. تا جایی که این تجارت و تمام فعالیت های سکه های رمزنگاری شده همچون فرآیند استخراج، در آسیا متمرکز شد. حتی تا اوایل سال 2021، تاثیر بازارهای آسیایی روی این ارزها به حدی بود که گاوهای بیت کوین را از شروع سال نو در چین که در فوریه رخ می داد، نگران می کرد. این تاریخ، زمانی بود که ماینرها از طریق dump ارزش بیت کوین را پایین می آوردند.

 

تاثیر شروع سال نو در چین روی ارزش بیت کوین در گذشته

تغییرات تمرکز

با تغییر تمرکز بازار ارز دیجیتال از شرق به غرب، یافتن زمان اوج گیری حجم معاملات در این بازار اهمیت پیدا کرد. متی گرینسپن، بنیانگذار و مدیر عامل گروه مشاوره سرمایه گذاری کوانتوم اکونومیکس، در زمان این تغییرات ابراز کرد: "در طول رالی سال 2017، قیمت بیت کوین وابستگی زیادی به طلوع خورشید در ژاپن داشت. اکنون که فعالیت های این بازار در وال استریت متمرکز شده است، این وابستگی تا حد زیادی به غرب انتقال داده شده است." به عقیده او امروزه جلسات آسیایی درباره بازار ارز دیجیتال آنقدر اهمیت ندارد که نگران سوء استفاده برخی از معامله‌گران از این جلسات برای دستکاری قیمت سکه های کریپتویی باشیم.

در سوی دیگر اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد شروع فعالیت معاملاتی کریپتو با ساعات بازار سنتی ایالات متحده همزمان شده است. این مسئله که پیرو تغییر وابستگی این بازار از شرق به غرب صورت گرفته، موجب اهمیت پیدا کردن شناسایی زمان اوج گیری حجم معاملات ارزهای دیجیتال شده است. به گفته ویلیام جانسون، تحلیلگر شرکت تحلیل رمز ارز کوین متریکس، حجم معاملات بیت کوین در ساعات فعالیت بازار سهام ایالات متحده به ویژه در زمان شروع آن به اوج خود می رسد. در ادامه می توانید همبستگی شروع معاملات کریپتو با ساعات معاملاتی ایالات متحده را در سه ماه اول سال 2022 مشاهده کنید.

 

همبستگی ساعات معاملات کریپتو و ایالات متحده در سه ماه اول سال 2022

معاملات کریپتو در آخر هفته

برخلاف بازار ارز دیجیتال، بازار بورس و سهام ایالات متحده در آخر هفته غیر فعال هستند. به این ترتیب یافتن زمان اوج گیری حجم معاملات، تا حد زیادی اهمیت خود را از دست میدهد. به عقیده برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار کریپتو این بازار برای تجارت در اواخر هفته از جذابیت کمتری برخوردار است. زیرا نوسانات ارزش کمتری را در آخر هفته ها تجربه می کند. به ویژه اینکه معمولاً در صورتی که ارزش یک سکه کریپتویی مانند بیت کوین در آخر هفته افزایش یابد، می توان انتظار داشت در طول هفته آینده با کاهش این ارزش مواجه شویم. به علاوه سرمایه ای که توسط سازمان ها و سرمایه گذاران حرفه ای کنترل می‌شود، در این زمان ها فعال نیست. همچنین حجم بالایی از فعالیت ها در تعطیلات آخر هفته توسط ربات های معاملاتی الگوریتمی و ارائه دهندگان نقدینگی انجام می شود.

بهترین زمان برای معامله توکن های DeFi

معاملات بسیار زیادی در حوزه DeFi انجام می پذیرد. سرمایه گذاران این حوزه می توانند با معامله توکن هایی که در صرافی های متمرکز فهرست نشده اند، ارزش آنها را دستکاری کنند. اهمیت زمان اوج گیری حجم معاملات در این حوزه برای کاربران جز و معاملات کوچک بیشتر است. این اهمیت به دلیل هزینه کارمزد تراکنش ها، به ویژه کارمزد گاز تراکنش های اتریوم می باشد که با توجه به تراکم شبکه، قیمت آن افزایش یا کاهش می یابد. طبق گفته کانر هیگینز، دانشمند و متخصص در حوزه اطلاعات این کارمزد ها در ساعات مختلف متفاوت هستند.

 

تاثیر ساعات کار وال استریت در معاملات بیت کوین

طبق نظر این متخصص تعداد تراکنش های کمتر اما با حجم بیشتر را در حوالی نیمه شب، و فعالیت بیشتری را در حوالی ساعت 5 بعد از ظهر که پیش از این پرهزینه ترین زمان برای انجام معاملات محسوب می شد، شاهد هستیم. به گفته او کاربران با یافتن زمان اوج گیری حجم معاملات، در فعال ترین ساعات، معاملات خود را کاهش دادند. اما این مسئله باعث شده ساعات کم تحرکی فعال تر و در نتیجه گرانتر شوند.

 

ردیابی کیف پول های بیت کوین و اتریوم برای یافتن زمان اوج معاملات

کلام آخر

شرکت های تجزیه و تحلیل داده می توانند کیف پول های سکه های کریپتویی مانند بیت کوین و اتریوم را برچسب گذاری کنند. زیرا این سکه ها بر روی یک بلاک چین عمومی اجرا می شوند. به این شکل برای یافتن زمان اوج گیری حجم معاملات، فعالیت های آنها را ردیابی می کنند. اگرچه صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ویژگی‌های کاملاً متفاوتی دارند، به نظر میرسد که در الگوی زمانی رفتار مشابهی از خود نشان می دهند. این زمان ها تابعی از ساعات معاملاتی ایالات متحده هستند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.