whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پراپ تریدینگ چیست؟

1401/10/29 ساعت 21:32


بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند فکر کنند که بخش عمده ای از حجم معاملات بازار سهام از سوی سرمایه گذاران خرده فروشی است. با این حال، این نمی تواند دورتر از واقعیت باشد. به غیر از معامله گران خرده فروشی، چندین موسسه، شرکت و شرکت نیز در فعالیت های روزانه بازار سهام شرکت می کنند.

در واقع، حتی شرکت‌های کارگزاری سهام که سرمایه‌گذاران در آن ها دارای حساب‌های تجاری هستند، تمایل دارند به طور منظم در بازار سهام معامله و سرمایه‌گذاری کنند. این پدیده همان چیزی است که از آن به عنوان تجارت اختصاصی یاد می شود. آیا می خواهید در مورد تجارت اختصاصی یا پراپ تریدینگ بیشتر بدانید؟ برای اطلاع از جزئیات این مفهوم منحصر به فرد به ادامه این مطلب از پرشین الیت مراجعه کنید.

برای بهرمندی از بهترین سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز شما میتوانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بپویندید و با عضویت VIP از جدید ترین اخبار مربوط به ارز دیجیتال با خبرشوید.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ به یک شرکت مالی یا بانک تجاری اطلاق می‌شود که به‌جای کسب درآمد مستقیم از طریق معامله از طرف مشتریان، برای سود مستقیم بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. این نوع فعالیت تجاری که به عنوان "معاملات تجاری" نیز شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که یک شرکت مالی به جای کمیسیون های با حاشیه که از طریق فعالیت معاملاتی مشتری به دست می آید، از فعالیت های بازار سود ببرد. معاملات اختصاصی یا پراپ تریدینگ  ممکن است شامل تجارت سهام، اوراق قرضه، کالاها، ارزها یا سایر ابزارها باشد.

شرکت‌های مالی یا بانک‌های تجاری که در معاملات اختصاصی یا پراپ تریدینگ  شرکت می‌کنند، معتقدند که دارای مزیت رقابتی هستند که آنها را قادر می‌سازد بازده سالانه‌ای بیش از سرمایه‌گذاری شاخص، افزایش بازده اوراق قرضه یا سایر سبک‌های سرمایه‌گذاری کسب کنند.

شما میتوانید به کمک پرشین الیت از قیمت ارز دیجیتال با خبر شوید و سیگنال ارز دیجیتال که در بهترین گروه ارز دیجیتال وجود دارند را برای معاملات خود در دنیای ارز دیجیتال به کار ببرید. 

نکات کلیدی در ارتباط  با پراپ تریدینگ ارز دیجیتال 

معامله گران پراپ تریدینگ ممکن است مجموعه ای از استراتژی های بازار را اجرا کنند که شامل آربیتراژ شاخص، آربیتراژ آماری، آربیتراژ ادغام، تحلیل بنیادی، آربیتراژ نوسانات، تحلیل تکنیکال و یا تجارت کلان جهانی می شود.

تحلیلگران بازار می‌دانند که مؤسسات مالی بزرگ عمداً جزئیات مربوط به عملیات پراپ تریدینگ  در مقابل غیرمتخصصان فاش نمیکنند تا فعالیت‌هایی را که موجب ارتقای منافع شخصی شرکت‌ها می‌شوند، پنهان بماند.

اگر در احراز هویت بایننس دچار مشکل هستید متخصصان پرشین الیت میتوانند به شما کمک کنند تا به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

پراپ تریدینگ چگونه کار می کند

 پراپ تریدینگ چگونه کار می کند؟

پراپ تریدینگ، که به عنوان "معاملات تجاری" نیز شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که یک میز معاملاتی در یک موسسه مالی، شرکت کارگزاری، بانک سرمایه گذاری، صندوق تامینی یا سایر منابع نقدینگی از سرمایه و ترازنامه شرکت برای انجام تراکنش های مالی خود استفاده می کند. این معاملات معمولاً ماهیت سفته‌بازی دارند و از طریق انواع مشتقات یا سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری پیچیده انجام می‌شوند.

فراموش نکنید که سیگنال فیوچرز میتواند به شما در هر معامله ای کمک کند و سبب کسب سود بیشتر شود، با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید.

چرا موسسات مالی پراپ تریدینگ می پردازند؟

پاسخ به این سوال کاملا ساده است. مؤسسات مالی صرفاً برای منافع شخصی خود و  شرکت در پراپ تریدینگ ارز دیجیتال شرکت می کنند. به دلیل رقابت سختی که شرکت های مالی و شرکت های کارگزاری سهام با آن مواجه هستند، آنها با بودجه های  ناچیز در محصولات و خدمات خود فعالیت می کنند. درآمد حاصل از فعالیت های تجاری اولیه آنها ممکن است برای حفظ آنها در بلندمدت کافی نباشد. و بنابراین، آنها برای کسب سود از تجارت و سرمایه گذاری در بازار سهام، به پراپ تریدینگ ارز دیجیتال می پردازند. سپس درآمد حاصل از بازار توسط شرکت برای حفظ تجارت و پیشبرد اهداف  استفاده می شود.

ثانیاً، شرکت‌ها در حوزه مالی عموماً تمایل دارند که مزیت رقابتی بهتری نسبت به بخش سرمایه‌گذاران خرد داشته باشند. آنها نه تنها دارای مقادیر قابل توجهی سرمایه و سرمایه گذاری هستند، بلکه دسترسی بهتر و سریع تری به اطلاعات سطح بالا و حساس به قیمت دارند که می توانند از آنها به نفع خود استفاده کنند. پراپ تریدینگ معاملات اختصاصی  به موسسات مالی اجازه می دهد تا در مقایسه با سرمایه گذاری در گزینه های دیگر مانند اوراق قرضه و سپرده های مدت دار از نرخ بازده بالاتری برخوردار شوند.

شما میتوانید برای معاملات بهتر در دنیای ارز دیجیتال از گروه سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید. شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت  از جدیدترین سیگنال فیوچرز  و سیگنال ارز دیجیتال و همچنین قیمت ارز  دیجیتال مطلع شوید. 

شرکت هایی که به پراپ تریدینگ فارکس می پردازند روی چه بخش هایی تمرکز می کنند؟

در حالی که شرکت‌های مالی در بخش سهام شرکت می‌کنند، تمرکز اصلی آنها بر روی اوراق مشتقه مانند معاملات آتی ومعاملاتی اختیاری است. یکی از دلایل اصلی افزایش فعالیت معاملاتی در معاملات آتی و معاملات اختیاری این واقعیت است که معاملاتی که این شرکت ها انجام می دهند تقریباً همیشه صرفاً سفته بازی هستند. معامله گران پراپ تریدینگ از ترکیبی از چندین استراتژی تجاری مانند تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و آربیتراژهای مختلف استفاده می کنند.

شما میتوانید برای معاملات بهتر در فارکس از سیگنال فارکس استفاده کنید شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت  از جدیدترین سیگنال فیوچرز  و سیگنال ارز دیجیتال و همچنین قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید.

قانون ولکر در مورد پراپ تریدینگ ارز دیجیتال 

قانون ولکر در مورد پراپ تریدینگ ارز دیجیتال 

قانون ولکر بخشی از قانون اصلاحات فرانک وال استریت و برای حمایت از مصرف کننده است. این پیشنهاد توسط رئیس سابق فدرال رزرو، پل ولکر، در سال 2010 ارائه شد. این قانون  به منظور محدود کردن بانک‌ها از انجام برخی سرمایه‌گذاری‌های سفته‌بازی است که مستقیماً سبب نفع بردن سپرده‌گذاران آنها نیست. زمانی که تنظیم‌کننده‌های دولتی تشخیص دادند که بانک‌های بزرگ ریسک‌های سفته‌بازی زیادی را متحمل می‌شوند پس از بحران مالی جهانی این قانون پیشنهاد شد.

وولکر با دلیل بیان کرد که بانک‌های تجاری که در سرمایه‌گذاری‌های با سود بالا مشارکت می‌کنند، بر ثبات کلی سیستم مالی تأثیر خواهند گذاشت. بانک‌های تجاری که معاملات اختصاصی یا پراپ تریدینگ را انجام می‌دادند، به افزایش استفاده از اوراق مشتقه به عنوان راهی برای کاهش ریسک  پرداختند با این حال، این اغلب منجر به افزایش خطر در بخش های دیگر خواهد شد.

قانون ولکر بانک‌ها و مؤسساتی را که مالک یک بانک هستند از انجام پراپ تریدینگ یا حتی سرمایه‌گذاری یا مالکیت یک صندوق تأمینی یا صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی منع می‌کند. از دیدگاه بازارسازی، بانک ها بر راضی نگه داشتن مشتریان تمرکز می کنند و غرامت بر اساس کارمزد است. با این حال، از نقطه نظر پراپ تریدینگ یا معاملات انحصاری مشتری بی ربط است و بانک ها از سود کامل بهره مند می شوند.

تفکیک هر دو عملکرد به بانک ها کمک می کند تا در انجام فعالیت هایی که به نفع مشتری است و تضاد منافع را محدود می کند، هدفمند باقی بمانند. در پاسخ به قانون ولکر، بانک‌های بزرگ عملکرد پراپ تریدینگ را از فعالیت‌های اصلی آن جدا کرده‌اند یا به طور کامل تعطیل کرده‌اند. تجارت انحصاری یا پراپ تریدینگ  در حال حاضر به عنوان یک سرویس مستقل توسط شرکت های تخصصی تجارت پروپ ارائه می شود.
قانون ولکر، مانند قانون داد-فرانک، عموماً توسط صنعت مالی با دید نامطلوب مواجه می شود. این دخالت غیرضروری و غیرمولد دولت تلقی می شود. به عنوان مثال، همانطور که در بالا ذکر شد، پراپ تریدینگ بانک ها نقدینگی مهمی را برای سرمایه گذاران فراهم می کرد. آن منبع نقدینگی اکنون از بین رفته است.

متخصصان پرشین الیت به شما پیشنهاد میکنند که با عضویت در کانال ارز دیجیتال  پرشین الیت نسبت به استفاده از اندیکاتور های VIPو سیگنال های ارز دیجیتال اقدام کنید.

آیا پراپ تریدینگ فارکس مزایایی دارد؟

تجارت اختصاصی یا پراپ تریدینگ مزایای زیادی برای مؤسسه مالی یا بانک تجاری به همراه دارد که مهمترین آنها سودهای فصلی و سالانه بالاتر است. هنگامی که یک شرکت کارگزاری یا بانک سرمایه گذاری به نمایندگی از مشتریان معامله می کند، درآمدهایی به صورت کمیسیون و کارمزد به دست می آورد. این درآمد می تواند درصد بسیار کمی از کل مبلغ سرمایه گذاری شده یا سود ایجاد شده را نشان دهد، اما این فرآیند همچنین به مؤسسه اجازه می دهد تا 100٪ از سود حاصل از سرمایه گذاری را محقق کند.

از نظر فنی، حضور معامله گران اختصاصی در بازار به نوعی به عنوان یک مزیت برای فعالان بازار عمل می کند. از آنجایی که آنها توسط یک صندوق سرمایه گذاری بزرگ حمایت می شوند، به راحتی قادر به انجام معاملات بزرگ هستند. این امر حجم زیادی از نقدینگی را در پیشخوان تزریق می کند و خرید و فروش اوراق بهادار را برای سرمایه گذاران آسان تر می کند. علاوه بر این، معاملات پروپ به شرکت تجاری اجازه می‌دهد تا به یک بازارساز تبدیل شود و به آن درجه خاصی از نفوذ بر بازارها می‌دهد.

دیگر مزیت پراپ تریدینگ فارکس این است که موسسه می تواند موجودی اوراق بهادار را ذخیره کند. این از دو طریق کمک می کند. اول، هر موجودی سوداگرانه به موسسه اجازه می دهد تا مزیت غیرمنتظره ای را به مشتریان ارائه دهد. دوم، به این مؤسسات کمک می‌کند تا زمانی که خرید یا فروش اوراق بهادار در بازار آزاد سخت‌تر می‌شود، برای بازارهای نزولی یا غیر نقدشونده آماده شوند.

درواقع پراپ تریدینگ کمک میکند که شرکت ها سهام شرکت ها را به عنوان موجودی انبار کنند. سپس شرکت ها می توانند سهام ذخیره شده را به مشتریان خود که مایل به خرید آنها هستند بفروشند و در این فرآیند سود کسب کنند.

در آخر پراپ تریدینگ به یک مؤسسه مالی اجازه می دهد تا با تأمین نقدینگی روی یک اوراق بهادار یا گروهی از اوراق بهادار، به یک بازارساز تأثیرگذار تبدیل شود.

شما میتوانید برای معاملات بهتردر فارکس از سیگنال فارکس استفاده کنید شما میتوانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت از جدیدترین سیگنال فیوچرز  و سیگنال ارز دیجیتال و همچنین قیمت ارز  دیجیتال مطلع شوید.

نمونه ای از پراپ تریدینگ ارز دیجیتال

نمونه ای از پراپ تریدینگ ارز دیجیتال  

برای اینکه پراپ تریدینگ مؤثر باشد و همچنین مشتریان مؤسسه را در نظر داشته باشد، پراپ تریدینگ معمولاً از سایر میزهای معاملاتی تمیز داده میشود. این روش مسئول بخشی از درآمد مؤسسه مالی است که به کار مشتری مرتبط نیست و در عین حال مستقل عمل می کند.

با این حال، میزهای پراپ تریدینگ نیز می توانند به عنوان بازارسازان، همانطور که در بالا ذکر شد، عمل کنند. این وضعیت زمانی به وجود می آید که مشتری بخواهد مقدار زیادی از یک اوراق بهادار را معامله کند یا یک اوراق بهادار با نقدشوندگی بالا را معامله کند. از آنجایی که خریدار یا فروشنده زیادی برای این نوع تجارت وجود ندارد، یک میز معاملاتی اختصاصی به عنوان خریدار یا فروشنده عمل می کند و طرف دیگر معامله مشتری را آغاز می کند.

برای مثال بانک ABC یک میز پراپ تریدینگ دارد که معاملات انحصاری یا پراپ تریدینگ را از طرف بانک انجام می دهد. بر اساس تحقیقات کامل و اطلاعات بازار، میز بازرگانی تصمیم گرفت مقدار زیادی، مثلاً 1 میلیون سهم هر کدام 100 روپیه، از Insync International، یک شرکت فعال در حوزه خودرو، خریداری کند. در چنین حالتی، بانک ABC مبلغ هنگفتی به مبلغ 1 میلیارد روپیه سرمایه‌گذاری می‌کند و در صورت افزایش قیمت Insync International بازدهی بزرگ‌نمایی خواهد داشت. با این حال، در صورت کاهش قیمت اوراق قرضه در صورت وخامت شرایط بنیادی شرکت یا سیاست های نامطلوب شرکت، میزان زیان نیز بسیار بالا خواهد بود. بنابراین، پرداختن به پراپ تریدینگ یا Proprietary Trading بانک ABC برای دستیابی به سودهای کلان، جنبه ریسک بانک را نیز افزایش می دهد.

متخصصان پرشین الیت به شما پیشنهاد میکنند که با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت نسبت به خدمات فروش اندیکاتور vip ، خرید تتر و  سیگنال های ارز دیجیتال اقدام کنید.

سخن آخر درباره Proprietary Trading 

از آنجایی که شرکت ها از سمت خود برای پراپ تریدینگ  استفاده می کنند، می توانند ریسک بالاتری را متحمل شوند زیرا در مقابل مشتریان خود پاسخگو نیستند. هر سود یا زیان واحدی که آنها ایجاد می کنند باید صرفاً توسط خود واحد تجاری متحمل شود. با این حال، شرکت‌های تجاری از نرم‌افزارهای پیچیده و پیشرفته معاملاتی استفاده می‌کنند که برای استفاده عمومی در دسترس نیستند. علاوه بر این، آنها همچنین از پلتفرم های معاملاتی الگوریتمی و خودکار و همچنین برای معاملات با فرکانس بالا استفاده می کنند. این به آنها برتری واضحی نسبت به معامله گران خرده فروشی و سرمایه گذاران عادی می دهد.

سیگنال ارز دیجیتال در معاملات دنیای ارز دیجیتال حائز اهمیت هستند چرا که تحلیل درست این سیگنال ها میتواند به  شما در تخمین قیمت ارز دیجیتال و کسب سود بیشتر کمک کند. سیگنال فیوچرز در کنار سیگنال ارز دیجیتال سبب میشود که در معاملات سود بیشتری کسب کنید. شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت از جدیدترین سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز استفاده کنید و از جدیدتری تغییر قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.