whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

شت کوین pex چیست؟

1401/01/04 ساعت 02:44


شت کوین pex یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است که توسط افرادی ناشناس با اطلاعاتی مبهم ایجاد شده است. ناشناس بودن سازندگان این ارز در کنار عوامل دیگری که نشان از ضعف آن دارد، موجب شده بسیاری از فعالان تجارت کریپتو آن را یک شت کوین بدانند. همچنین احتمالاتی درباره قصد کلاهبرداری توسط سازندگان آن به وجود آمده است. در این مقاله ادعای سازندگان و نظر برخی از فعالان و کارشناسان ارز دیجیتال را درباره پکس بررسی می کنیم. برای این منظور ابتدا لازم است، تا حدودی با واژه شت کوین و علت اطلاق آن به یک ارز دیجیتال آشنا شویم.

 

شت کوین پیکس

شت کوین چیست؟

در دنیای کریپتو شت کوین به یک ارز دیجیتال اطلاق میشود که هدف مشخص و منحصر به فردی نداشته باشد. اغلب این کوین توسط یک شخص و یا تعداد انگشت شماری از سازندگان ایجاد شده و پشتوانه محکمی ندارد. حتی احتمال اینکه مانند BBC تنها یک ارز هرمی بوده باشند که با هدف کلاهبرداری از سرمایه گذاران ناآگاه ایجاد شده باشد نیز وجود دارد. به دنبال ظهور بیت کوین و رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، ورود افراد سودجو به این عرصه یک امر اجتناب ناپذیر بود. اما تنها این کوین ها با نام شت کوین شناخته نمی شوند. در اصل این واژه پس از ایجاد بیت کوین و مورد توجه قرار گرفتن آن توسط سرمایه گذاران، برای تمام آلت کوین ها و ارزهای دیجیتال دیگر بکار رفت. در واقع در یک شت کوین ممکن است یک ارز دیجیتال بر پایه یک فناوری جدید ایجاد نشده باشد. همچنین ممکن است ارزش آن بر اساس یک معیار منطقی و واقعی تعیین نشده باشد.

شت کوین pex نیز توسط تعدادی از کارشناسان به این اصطلاح معروف شد. منتقدان این ارز دیجیتال بر این باورند که علت عدم شفافیت مشخصات و پیشینه سازندگان پکس به احتمال زیاد اهداف کلاهبردارانه ایشان است. سازندگان به شدت در برابر این اتهامات واکنش نشان داده و آن را نپذیرفته اند. اما قیمت این کوین پس از اعلام نظر منتقدان به شدت کاهش یافت و تا امروز  نیز نتوانسته با جایگاه ابتدایی خود باز گردد.

هدف پروژه شت کوین pex

هدف پروژه شت کوین pex آنچنانکه در صفحه رسمی این ارز دیجیتال بیان شده است کمک به سازندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوای خلاقانه خود بدون در نظر گرفتن پلتفرم مورد استفاده برای به اشتراک گذاشتن آن با مخاطب می باشد. از نظر کارشناسان احقاق این هدف و یا حتی صحت این مدعا با اشکال مواجه است. زیرا نحوه رسیدن به هدف مشخص نشده و در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

 

 

فعالیت شت کوین پیکس در رسانه های اجتماعی

پیشینه و تجارب کاری سازندگان شت کوین pex

سازندگان شت کوین pex ادعا میکنند که از یک تیم مجرب با بیش از 5 سال تجربه در رسانه های اجتماعی، توسعه قراردادهای هوشمند، اکوسیستم NFT و ... تشکیل شده اند. این ادعا نیز از سوی کارشناسان یک ادعای باطل و غیر واقعی اعلام شده است. هیچ اطلاعی درباره این سازندگان وجود ندارد و تنها دلیل وجود این ادعا گفته سایت رسمی این ارز دیجیتال است. حتی نام رسانه اجتماعی یا هر سازمان دیگری که سازندگان در گذشته در آن فعالیت داشته اند، مشخص نشده است.

هولدرها

در سایت رسمی شت کوین pex ادعا شده که این ارز دیجیتال به سرعت رو به رشد بوده و در زمان نگارش مقاله بیش از 35 هزار نفر آن را هولد کرده اند. این در صورتی است که در همین زمان نمودار ارزش این ارز دیجیتال حاکی از فراز و نشیب زیاد قیمت آن است.

 

نمودار ارزش شت کوین پیکس از ابتدای فعالیت

اکوسیستم شت کوین pex

شت کوین pex در سایت خود اعلام کرده در حال ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز برای تولیدکنندگان محتوا می باشد. بر این اساس اکوسیستم خدمات پکس بر پایه سه اصل ساخته شده است:

  1. توکن غیر قابل تعویض: توکن های غیرقابل تعویض یا همان NFT بخشی جدایی ناپذیر از آینده ارتباطات بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آنها هستند. بر طبق اعلام سازندگان، آنها قراردادهای هوشمند برای ضرب NFT، یک گالری برای ارائه NFT ها و یک بازار برای خرید و فروش توکن های NFT ارائه خواهد کرد.
  2. تبلیغ و ترویج: تبلیغ و ترویج محتوای خاص در رسانه های اجتماعی محدودیت های مختلفی دارد. از اینرو موثرترین راه جذب مخاطب جدید برای تولیدکنندگان محتوا به شمار نمی رود. راه حل پکس امکان ایجاد یک کمپین سفارشی برای تولیدکنندگان را فراهم کرده تا دقیقا آنچه را که می خواهند ارائه و حمایت کنند.
  3. بازی و بازی سازی: سازندگان پکس میگویند ارائه محتوای جذاب مهم است. به همین دلیل آنها قصد دارند برای ایجاد یک تجربه کاربری جذاب به عنوان واسط بین کاربران با محصولات، از بازی و گیمیفیکیشن استفاده کنند.

تخصیص بودجه شت کوین pex

مطابق اعلام سازندگان شت کوین pex بودجه این پروژه در حال حاضر به سه فعالیت اصلی اختصاص داده شده است: توسعه محصول، فروش و بازاریابی، و انجمن. بر طبق داده های سایت رسمی پکس، 40 درصد از بودجه پروژه به توسعه محصول، 30 درصد به فروش و بازاریابی و 30 درصد نیز به فعالیت های انجمن اختصاص یافته است. اما میزان دلاری این بودجه اعلام نشده است.

 

تبلیغات و توسعه شت کوین پیکس

پشتوانه مالی شت کوین pex

سازندگان شت کوین pex ادعا می کنند قرارداد هوشمند توکن آنها توسط سالیدیتی فاینانس حسابرسی شده است. ایشان همچنین خلاصه ای از  این حسابرسی را در سایت خود قرار داده اند.

توجه داشته باشید آنچه ما در این مقاله برای شما ذکر می کنیم تنها ادعای سازندگان این ارز دیجیتال است و اطمینان از صحت این ادعا بر عهده خواننده می باشد.

نقشه راه و وایت پیپر

در سایت رسمی شت کوین pex اطلاعاتی درباره نقشه راه و وایت پیپر آن نیز بیان شده است. در صورت تمایل به آگاهی بیشتر در زمینه میتوانید این سایت مراجعه نموده و تحقیقات خود را درباره آن کامل نمایید. در هنگام مطالعه موارد ذکر شده در این سایت دقت داشته باشید که صحت این اطلاعات را بررسی کرده و به کلی گویی ها توجه نکنید.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال شت‌ کوین

همانطور که بیان شد، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شت کوین مانند شت کوین pex با ریسک بالایی همراه است. اما ممکن است گاهی مخصوصا در بازه های زمانی کوتاه مدت سودمند نیز باشد. از جمله اینکه در این ارزها احتمال افزایش شدید و شارپی ارزش وجود دارد. همچنین شما میتوانید به دلیل نیاز سرمایه اولیه پایین آنها در تعداد نامحدودی از شت کوین ها سرمایه گذاری کنید. این امر به تنوع کیف پول شما و کاهش ریسک سرمایه گذاری کمک خواهد کرد. علاوه بر این علیرغم قیمت پایین شت کوین ها شما می توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید از این ارزها خریداری کرده و آنها را هولد کنید.

 

مزایا و معایب شت کوین ها

با این وجود در تجارت این نوع ارز دیجیتال مانند شت کوین pex خطراتی نیز وجود دارد که لازم است توسط سرمایه گذاران مورد توجه قرار بگیرند. از جمله اینکه به همان نسبت که امکان سیر صعودی آنها وجود دارد، میتوانند به سرعت ارزش خود را از دست داده و افت کنند. این امر اغلب به دلیل پشتوانه ضعیف مالی و نبود سرمایه گذاران و ماینر های قوی می باشد. خطر دیگری که سرمایه گذاران این ارزها با آن مواجه هستند احتمال بالای کلاهبرداری توسط سازندگان است. به علاوه در صورت لغو پشتیبانی صرافی ها سرمایه گذاران قادر به فروش دارایی خود و جلوگیری از ضرر سرمایه خود نخواهند بود.

کلام آخر

با توجه به آنچه درباره شت کوین pex در این مقاله بیان شد، خرید این ارز دیجیتال ممکن است در بازه ای بسیار کوتاه مدت سود خوبی را نیز برای برخی سرمایه گذاران فراهم آورد. اما ابهاماتی که درباره این ارز و سازندگان آن وجود دارد ریسک سرمایه گذاری در آن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به علاوه که باید دقت کرد حتی در صورت خرید و کسب سود با این ارز دیجیتال آیا امکان فروش آن، آن هم به آسانی و در زمان دلخواه وجود دارد یا خیر.

دنیای کریپتو حتی برای ارزهای دیجیتال بزرگ و معتبر نیز بسیار پرخطر و نابسامان است. به همین خاطر به شما پیشنهاد میکنیم قبل از هرگونه اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه با کارشناسان با تجربه و آگاه مشورت نموده و اطلاعات خود را افزایش دهید. مشاوران ماهر و کارآمد پرشین الیت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره این تجارت و ارائه راهکارهای مناسب و ایمن مانند سیگنال ارز دیجیتال برای رسیدن به بازدهی بالا در کوتاه ترین زمان می باشند.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.