whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تعریف Anchor Protocol و سکه ANC

1400/12/12 ساعت 00:11


Anchor Protocol یک پروتکل ذخیره سازی و پس انداز محبوب است که بر اساس بلاک چین Terra کار می کند. سکه پروتکل انکر ANC است. این سکه با در نظر گرفتن نرخ انکر، بازدهی با نوسان کمتر از 20 درصد را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Anchor Protocol توسط Terraform Labs ایجاد شده و در مارس 2021 راه اندازی شد. یکی از دلایل ایجاد این پروتکل، کمک به افزایش تقاضای کلی برای UST بود. UST یک استیبل کوین دلاری در Terra است. هنگامی که سکه پروتکل انکر برای اولین بار معرفی شد، سپرده گذاری فقط در UST امکان پذیر بود. با این حال، EthAnchor خیلی زود با کمک ارز Orion Money راه اندازی شد.

کاربران اکنون می توانند استیبل کوین های مبتنی بر اتریوم مختلفی را واریز کنند. استیبل کون هایی مانند BUSD، USDC، Dai و USDT. بازدهی و سود UST معمولاً از 19.5 تا 20.5٪ متغیر است و حول نرخ انکر که توسط پلتفرم حفظ می شود، در نوسان است. اگر استیبل کوین های دیگر را سپرده گذاری کنید، سود شما حدود 16.5 درصد خواهد بود. اگرچه این سود مقدار بالایی است، اما ثابت است. در صورتی می خواهید به سبد کریپتویی خود تنوع ببخشید، این ویژگی یک سرمایه گذاری فوق العاده را برای شما تضمین می کند. 

 

پروتکل انکر

هنگامی که پول خود را در Anchor Protocol  قرار دادید، همچنانکه سود هر ارزی را که سپرده‌گذاری کرده‌اید دریافت می کنید، می‌توانید با دارایی‌های خود قرض گرفته و وام دهید. این امر در نهایت با بررسی گزینه های مختلف استخر نقدینگی، فرصت هایی را برای بازدهی بالاتر ایجاد می کند. 

 اگر در رابطه با Anchor Protocol  یا هر ارز دیجیتال دیگری کنجکاو هستید میتوانید با کارشناسان پرشین الیت ارتباط برقرار نمایید. شما میتوانید با تماس با کارشناسان با تجربه و کارآمد پرشین الیت از خدماتی همچون خرید انواع سیگنال ارز دیجیتال و فروش اندیکاتور برخوردار شوید.

چگونگی عملکرد Anchor Protocol

Anchor Protocol بر روی سه مکانیسم اصلی اجرا می شود که شامل پرداخت وام، دارایی اوراق قرضه یا bAsset و بازار پول می شود. bAsset سهام توکن شده ایست که روی یک بلاک چین اثبات سهام (PoS) قرار دارد. داشتن یک توکن bAsset، مالکیت یک دارایی PoS را نشان می دهد. نگه داشتن یک bAsset، مانند دارایی پایه که به سهام تبدیل شده، امکان دریافت پاداش های بلاک را برای شما فراهم میکند.

تفاوت اصلی بین bAsset و دارایی تبدیل به سهام شده این است که دارایی اوراق قرضه قابل تعویض و قابل حمل است.  یعنی میتوانید به همان روشی که از دارایی پایه برای انجام تراکنش ها استفاده می کنید، تراکنش ها را با bAsset تکمیل کرد. به خاطر داشته باشید که این امکان وجود دارد که bAsset را بر روی هر بلاک چین مبتنی بر PoS که به قراردادهای هوشمند مجهز باشد ساخت.

bAssets یکی از اجزای کلیدی Anchor Protocol است، زیرا می‌تواند نرخ بهره ثابتی را به هر سپرده Terra ارائه دهد.

 

پروتکل انکر

Anchor Protocol و پایداری سود

Anchor Protocol با ارائه سود تا 20 درصد، موجب شک بسیاری از کاربران در مورد پایداری سود خود شده است. این سود بسیار زیاد بوده و عملاً حتی برای استیبل کوین ها هم سابقه نداشته است. اما این بازدهی به دلیل ساختار Anchor Terra امکان پذیر است. سکه پروتکل انکر با توانایی خود در پذیرش bAssets به عنوان نوعی وثیقه، این امکان را فراهم کرده است.

در Anchor Protocol  کاربرانی که دارای bAssets هستند بازدهی ثابتی را از طریق سهامداری بدست می آورند. مادامی که این امر برقرار است خود پروتکل هم مقدار تقریباً ثابتی، درآمد کسب می کند. این ویژگی موجب ترغیب به استفاده از این پروتکل می شود. انکر در کنار سود سهامی که از هر یک از دارایی‌های سپرده گذاری شده ایجاد می‌شود، از کل سودی که کاربر هنگام گرفتن وام موظف به پرداخت آن است نیز، درآمد کسب می‌کند. به این شکل Anchor می‌تواند همزمان از دو جریان درآمد داشته باشد. در نتیجه این پروتکل می‌تواند بازدهی ۲۰ درصدی خود را که به سپرده‌گذاران UST پرداخت می‌شود، حفظ کند.

امنیت Anchor Protocol

Anchor Protocol با ارائه سود ثابت 20٪ موجب وابستگی کاربران به خود میشود. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا پروتکل انکر از ایمنی لازم برخوردار میباشد یا خیر. حتی اگر برای مدت طولانی با اکوسیستم Terra کار کرده باشید، باز هم خطراتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. این خطرات شامل موارد مختلفی است. از کاهش پیوستن به UST گرفته تا سقوط احتمالی سود. احتمال وقوع برخی از ریسک‌های زیر وجود ندارد یا بسیار کم است. اما مهم است که احتمال آن‌ها را در نظر بگیرید تا از ریسکی که به‌عنوان سرمایه‌گذار پروتکل انکر متحمل می‌شوید، آگاه باشید.

UST De-pegging

در Anchor Protocol، ارزش UST بر اساس یک الگوریتم تعیین می‌شود و صرفاً توسط LUNA پشتیبانی می‌شود. ممکن است نسبت تبدیل 1:1 به‌ ویژه در بازارهای پرنوسان متفاوت باشد. این امر میتواند از ثبات سرمایه‌گذاری کریپتویی انکر شما بکاهد. برای اینکه UST به $1 برگردد، LUNA باید سوزانده شود، به این معنی که LUNA کمتری برای فروش در دسترس خواهد بود.

 

پروتکل انکر

اگرچه ارزش UST نسبتاً ثابت مانده است، اما پیدایش آن به اواخر سال 2020 برمیگردد. این یعنی در شرایط نوسان بازار به طور گسترده آزمایش نشده است. UST در طول مدت کوتاه عمر خود در اکوسیستم Terra با دو افت قیمت قابل توجه مواجه شده است. بدترین آنها در دسامبر 2020 رخ داد که حدود 15٪ از ارزش خود را از دست داد. البته دوباره ارزش آن بهبود یافت.

اگرچه اکوسیستم Terra در حال حاضر قوی به نظر می رسد، همیشه این احتمال وجود دارد که از ارزش UST کاسته شود. حتی ممکن است هرگز بهبود نیابد. ارزش یکی دیگر از سکه‌های متصل به دلار که با نام IRON شناخته می‌شود، در سال 2021 به صفر رسید. با اینکه به طور رسمی توسط USDC پشتیبانی می‌شد. ارزش IRON کاهش یافت، اما UST به طور بالقوه ممکن است سقوط کند، زیرا تنها استفاده از این سکه کشت سود بوده است. در عوض، UST در کل اکوسیستم Terra پخش شده است و بخشی از پروتکل Pylon، Anchor و Mirror است.

خطر هک DeFi

ریسک اصلی در امور مالی غیرمتمرکز، خطای انسانی است که می تواند منجر به هک کردن پلتفرم شود. اگر Anchor Terra هک شود، احتمالا پروتکل و کاربران آن به خطر می افتند. Anchor Terra در تلاش است تا با انجام ممیزی های امنیتی منظم و با اجرای برنامه Bug Bounty موثر، این خطر را کاهش دهد.

برنامه Bug Bounty توانایی آزمایش Anchor Protocol را به منظور شناسایی باگ ها ارائه می دهد. اکوسیستم گسترده تر Terra هر زمان که یک اشکال کشف و گزارش شود، از 500 تا 150،000 دلار به کاشف آن جایزه می دهد.

 

پروتکل انکر

در مورد ممیزی های امنیتی که با رمز ارز Anchor انجام می شود، Terra دو شرکت حسابرسی را استخدام کرده است تا مطمئن شود که پروتکل برای همه کاربران ایمن باقی می ماند. این شرکت ها مرتبا ممیزی را انجام می دهند تا هر گونه مشکل امنیتی که ممکن است وجود داشته باشد را شناسایی کنند.

سقوط احتمالی در سود

Anchor Protocol و اکوسیستم Terra به طور کلی پلتفرم‌های قدرتمندی هستند که سرمایه‌گذاری مناسبی را ایجاد می‌کنند. اما شما نمی‌توانید به طور کامل احتمال سقوط بازدهی را از بین ببرید. در صورت عدم تعادل بین وام گیرندگان و وام دهندگان، ممکن است بازدهی نوسان یافته و کل سیستم را در معرض خطر قرار دهد.

فرض کنید بازار کریپتو در مدت زمان کوتاهی به طور قابل توجهی کاهش یابد. در این صورت افرادی که از Anchor Terra وام گرفته‌اند احتمالاً در معرض خطر از دست دادن تمام وثیقه خود هستند. وقتی وام ها تسویه می شوند، وام گیرندگان به سپرده گذاران بهره نمی پردازند. این امر فشار قابل توجهی به نرخ بهره وارد می کند.

تخلیه ذخایر سود 

همانطور که قبلاً ذکر شد، در Anchor Protocol  همیشه این احتمال وجود دارد که ذخیره سود  تخلیه شود. به این معنی که نمی توان به کسانی که دارایی های خود را سپرده گذاری کرده اند، نرخ انکر 20٪ را پرداخت کرد. اگر این ذخیره تمام شود و از اکوسیستم Terra کمک نگیرد، احتمالاً بلافاصله مشکلاتی به وجود می آید. از آنجایی که احتمال دارد ذخایر سود تمام شود، مهم است که همیشه مراقب ANC و ارزش آن باشید.

 

پروتکل انکر

بیمه پروتکل انکر

اکنون در مورد خطرات Anchor Protocol  می‌دانید. این را هم بدانید که با خرید طرح‌های بیمه Anchor Terra می‌توانید این خطرات را کاهش دهید. بیمه کریپتویی در این دوران بی ثبات مورد توجه روزافزون کاربران قرار گرفته است. بنابراین، Anchor Terra با ارائه‌دهندگان بیمه شخص ثالث که برنامه‌هایی را برای کاهش خطرات قراردادهای بی‌ ثبات و هوشمند ارائه می‌دهند، شریک شده است. این بیمه را می توان با کاهش سود سالانه خریداری کرد.

ممکن است قیمت حق بیمه برای یک طرح بیمه با بیمه کننده های مختلف متفاوت باشد. با این حال میانگین قیمت آن حدود 7.3 درصد در سال است. به خاطر داشته باشید که بیمه‌ کننده تعیین می‌کند که در صورت اثبات ادعای شما چقدر پرداخت می‌کند. به این معنی که این احتمال وجود دارد که میزان پرداختی کمتر از آنچه شما می‌خواهید باشد. با این حال، طرح‌های بیمه راه مناسبی برای کاهش میزان ریسکی است که هنگام سرمایه‌گذاری در ارز Anchor متحمل می‌شوید.

 

پروتکل انکر

کلام آخر

با Anchor Protocol و ویژگی ها و خطرات آن آشنا شدید. اکنون میتوانید پس از تکمیل اطلاعات خود و استفاده از تجربیات افراد ماهر نسبت به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال تصمیم بگیرید. مشاوران با تجربه و کارآزموده پرشین الیت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و شما را برای داشتن یک تجارت پرسود یاری می‌کنند.

شما می توانید برای خرید به صرفه و مناسب سیگنال کانال خارجی، سیگنال فیوچرز و …  با کارشناسان پرشین الیت تماس بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی پرشین الیت از خدمات گوناگون در زمینه ارزهای دیجیتال مانند استعلام قیمت ارزهای دیجیتال و احراز هویت بایننس بهره مند شوید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.