whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی بهترین بازارهای معاملاتی

1401/06/02 ساعت 23:31


تغییرات مستقیم در اتریوم در حال انجام است، اما توسعه دهندگان همچنین در تلاشند تا راه حل هایی را در شبکه (لایه 2) ایجاد کنند. ویتالیک بوترین، بنیانگذار رویایی اتریوم، معتقد است که راه‌حل‌های لایه ۲ سنگ بنای تلاش‌های مقیاس‌ پذیری شبکه در کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و احتمالاً بلندمدت خواهند بود. پرشین الیت با ارائه خدمات برجسته‌ای چون سیگنال ارز دیجیتال، احراز هویت بایننس و مقالات سودمند در تلاش است تا به سرمایه‌گذاران کمک کند. در ادامه این مقاله پیرامون بازارهای معاملاتی ارز دیچیتال با ما همراه باشید.

ارتقا به لایه۲ 

DeFi کاربران زیادی را برای استفاده از این DApp های جدید به شبکه اتریوم آورد. متأسفانه، پردازش قراردادهای هوشمند نسبت به تراکنش‌های معمولی، محاسبات بیشتری را می‌طلبد و زمانی که به طور باورنکردنی محبوب شدند، سرعت شبکه را کاهش دادند. 

ارتقا اتریوم به لایه دوم سبب افزایش سرعت تراکنش در شبکه شد.

ارتقا اتریوم به لایه دوم سبب افزایش سرعت تراکنش در شبکه شد.

بنابراین راه حل این مشکلات به ارتقا اتریوم منجر شد.

ارتقاء اتریوم به 2 دسته تقسیم می شود: لایه 1 و لایه 2. لایه 1 معماری بلاک چین اصلی را توصیف می کند. لایه 2 یک بلاک چین دیگر در بالای آن است و حداقل تا حدی توسط شبکه اصلی ایمن شده است. اتریوم در وسط یک سری مهم از به‌روزرسانی‌های لایه 1 قرار دارد که امیدواریم در اواخر سال 2022 راه‌اندازی شود. این پروژه به قدری تأثیرگذار به نظر می‌رسد که اتریوم 2.0 نامیده می‌شود و به درستی هم چنین است. 

اتریوم 2.0 دارای 2 تغییر زیرساخت اصلی خواهد بود که مکانیسم اجماع را از Proof of Work به Proof of Stake و Sharding تغییر می‌دهد . اثبات سهام تأثیر زیست محیطی اتریوم را به طور چشمگیری کاهش می دهد و امنیت شبکه را افزایش می دهد. از سوی دیگر، شاردینگ، بلاک چین را به قطعاتی تقسیم می‌کند که امکان اعتبارسنجی بیشتر و توان عملیاتی بالاتر را فراهم می‌کند. انتقال به Proof of Stake باید به زودی اتفاق بیفتد، در حالی که اشتراک گذاری هنوز برای آینده نسبتاً دور برنامه ریزی شده است.

DeFi کاربران زیادی را برای استفاده از این DApp های جدید به شبکه اتریوم آورد. متأسفانه، پردازش قراردادهای هوشمند نسبت به تراکنش‌های معمولی، محاسبات بیشتری را می‌طلبد و زمانی که به طور باورنکردنی محبوب شدند، سرعت شبکه را کاهش دادند. 

 با این وجود، یکی از مشکلات کلیدی چندین شبکه بلاک چین، مقیاس پذیری است. 

مشکلات مقیاس‌پذیری زمانی رخ می‌دهد که به دلیل ظرفیت‌های ناکافی بلاک چین، مقدار داده‌های عبوری از زنجیره بلوکی به حدی برسد. توسعه دهندگان بلاک چین در تلاش هستند تا دامنه آنچه که بلاک چین  را افزایش دهند. این باعث می شود تعداد تراکنش های بالاتر در ثانیه و زمان های پردازش سریع تر انجام شود. 

راه حل های مقیاس بندی لایه 2 از جمله روش های مورد استفاده برای حل این مشکلات هستند. آنها سیستم های بلاک چین را به صورت ایمن و راحت در دسترس مردم قرار می دهند. با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال می‌توان از این سیستم‌های بلاک چین نیز استفاده کرد.

بهترین بازارهای معاملاتی مبتنی بر شبکه دوم

پذیرش فناوری بلاک چین در حال افزایش است و پروتکل های لایه 2 باید بر این اساس تکامل یابند. مروری بر پروتکل های لایه 2 مشترک می تواند روشن کند که چگونه آنها می توانند نقطه عطف قابل توجهی در تکامل بلاک چین باشند. در ادامه به معرفی یک لیست از پروتکل های محبوب لایه 2 که امروز می توانید پیدا کنید، می پردازیم.

بهترین بازارهای معاملاتی با تکیه بر شبکه دوم در یک نگاه

بهترین بازارهای معاملاتی با تکیه بر شبکه دوم در یک نگاه

Parastate

Parastate یکی از محبوب ترین شبکه های لایه 2 اتریوم است.  این پلتفرم همچنین از EVM پشتیبانی می کند تا سازگاری یکپارچه با برنامه های غیرمتمرکز توسعه یافته بر روی اتریوم را تضمین کند. 
متمایزترین ویژگی Parastate، Ethereum WebAssembly (EWASM)، نوع WebAssembly EVM است. EWASM به اشتراک گذاری ساختار داده بلوک ها و حساب ها را در EVM تسهیل می کند. Parastate به دلیل ساختار توکن دوگانه یک پلت فرم قابل اعتماد است. از یک توکن بومی پروتکل اتریوم به نام STATE استفاده می کند. صرافی‌های رمزنگاری مورد اعتماد از این شبکه برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری استفاده می‌کنند و اطمینان می‌دهند که کاربران به طور کارآمد و ایمن به سیستم‌های خود دسترسی دارند .

Polygon

Polygon که قبلاً به عنوان شبکه Matic شناخته می شد، از معماری Proof-Of-Stake (POS) استفاده می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا DApp های خود را ایجاد کنند.

Polygon چارچوبی برای ایجاد و اتصال شبکه های بلاک چین مبتنی بر اتریوم است. این پلتفرم تمام ابزارها و مؤلفه های لازم را فراهم می کند که توسعه دهندگان می توانند از آنها برای ایجاد نمونه های بهینه از اتریوم استفاده کنند. و همچنین  دارای تمام اجزای ضروری و ابزارهایی است که توسعه دهندگان برای ایجاد شبکه های بهینه اتریوم نیاز دارند. این شبکه ها مجموعه کاملی از ویژگی های بلاک چین مستقل مانند مقیاس پذیری و حاکمیت را ارائه می دهند.

از آنجایی که اتریوم انتقال خود به ETH2.0 را به تاخیر می اندازد، شبکه Polygon با سرعتی تصاعدی در حال رشد است. با وجود کندی بازار، قیمت توکن بومی Matic در محدوده قیمتی 2 دلار قرار دارد.  بنابراین سعی کنید مطالب مهمی که در کانال ارز دیجیتال وجود دارد را دنبال کنید و با توجه به آن‌ها سرمایه گذاری لازم را انجام دهید.

آربیتروم

Arbitrum یک راه حل L2 است که برای امنیت و تایید تراکنش به اتریوم وابسته است.

Arbitrum از یک مکانیسم جمع آوری خوش بینانه برای مدیریت تراکنش استفاده می کند و سیستم عامل ArbOS خود را برای نظارت بر همه تراکنش ها و جمع آوری هزینه ها دارد.

مانند Polygon، Arbitrum هیچ توکن بومی برای اداره شبکه ندارد. در عوض، Arbitrum بر ارائه یک معماری مقیاس پذیر برای ساخت DApps برای توسعه دهندگان تمرکز می کند.

آربیتروم ماشین مجازی خود را دارد مانند اتریوم که EVM (ماشین مجازی اتریوم) را برای اجرای قراردادهای هوشمند دارد. به طور مشابه، Arbitrum دارای AVM (ماشین مجازی Arbitrum) است که از معماری EVM پشتیبانی می کند تا توسعه دهندگان بتوانند همانطور که در حال توسعه آن در شبکه اتریوم هستند روی Arbitrum توسعه دهند.

Optimism

Optimism یک پروتکل L2 است که بر روی بلاک چین اتریوم با استفاده از Optimistic rollup برای پردازش تراکنش ها ساخته شده است.

Optimism از تمام DApp های اتریوم پشتیبانی می کند اما فقط به فرآیند جمع آوری Optimistic متکی است. بنابراین تراکنش در نهایت توسط بلاک چین اتریوم تایید می شود.

به طور خاص، در زنجیره Optimism L2، بلوک ها ساخته و اجرا می شوند در حالی که تراکنش ها دسته بندی می شوند و به بلاک چین اتریوم ارسال می شوند.  تراکنش ها بلافاصله پذیرفته یا رد می شوند. بنابراین برای معتبر دانستن تراکنش ها، می توان آنها را برای ارائه مدرک اعتبار برای مدت معینی (در حال حاضر هفت روز) به چالش کشید. پس از آن، یک معامله نهایی در نظر گرفته می شود.

Cartesi

Cartesi اولین پروژه ای است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از زیرساخت لینوکس برنامه های بلاک چین ایجاد کنند.

 Cartesiبا اجازه ایجاد قراردادهای هوشمند به زبان‌های آشنا مانند پایتون و C++، شکاف بین نرم‌افزار اصلی و بلاک چین را پر کرد. افرادی که به احراز هویت بایننس بپردازند، می‌توانند از این پروژه مهم هم بهره بگیرند.

کارتزی به مشکلات مقیاس پذیری و هزینه های بالای تراکنش می پردازد. علاوه بر این،  از حل مشکلات سازگاری با نرم افزار و فناوری قدیمی پشتیبانی می کند. کارتزی از CTSI، توکن بومی خود، برای ارائه انگیزه به اپراتورهای پلتفرم استفاده می کند. به دنبال این، اپراتورها را تشویق می کند تا به طور شفاف با شبکه تعامل داشته باشند. 

شبکه رایدن

شبکه رایدن  یک راه حل مقیاس بندی L2 برای تمام توکن های ERC-20 است.

شبکه رایدن  مانند یک شبکه لایتنینگ بیت‌کوین کار می‌کند ، که یک راه‌حل L2 برای بیت‌کوین است و امکان انجام ریزتراکنش‌ها را از زنجیره فراهم می‌کند.

این شبکه یک  کانال پرداخت خارج از زنجیره را برای 2 طرفی که سپرده را قفل می کنند باز می کند. هنگامی که سپرده قفل می شود، شبکه رایدن یک کانال پرداخت را باز می کند که امکان انتقال نامحدود توکن ها را بدون هیچ کارمزدی فراهم می کند تا زمانی که مجموع خالص انتقال آنها از توکن های سپرده شده بیشتر نباشد.

حتی شما نیازی به ایجاد یک کانال پرداخت جدید برای هر پرداخت کننده یا گیرنده ندارید، زیرا اگر حداقل یک مسیر از طریق شبکه ای از کانال ها وجود داشته باشد که دو طرف شبکه رایدن  و پروتکل مرتبط با آن را به هم متصل می کند، مسیریابی و انتقال کانال را به هم متصل می کند. 

رایدن از تمام توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و RDN توکن بومی خود را برای موارد استفاده مختلف مانند پرداخت‌های خرد، بازارهای M2M، دسترسی API و صرافی‌های غیرمتمرکز دارد.

Loopring

Loopring یک پروتکل ZK rollup L2 است که کاربران را برای تبادل ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف تسهیل می کند.

هدف پروتکل این است که هر دو سفارش متمرکز مطابق با تسویه سفارش غیرمتمرکز در بلاک چین را با اجازه دادن به صرافی متمرکز و غیرمتمرکز برای مشارکت در شبکه ترکیب کند. بنابراین Loopring سفارش‌ها را تا حد امکان از صرافی‌ها جمع‌آوری می‌کند و سپس این سفارش‌ها را با تطبیق آن‌ها با دفترچه‌های سفارش همه صرافی‌هایی که در شبکه Loopring شرکت می‌کنند پر می‌کند.

نکته منحصر به فرد در مورد Loopring حلقه های سفارش AKA سیستم معاملاتی دایره ای آن است. در هر حلقه سفارش، پروتکل حداکثر 16 ارز دیجیتال مختلف را در یک معامله دایره ای ترکیب و مطابقت می دهد. به این ترتیب، سفارشات برای اجرا نیازی به تطابق مستقیم بین خریداران و فروشندگان ندارند.

دلیل اصلی پشت این حلقه‌های سفارش، حفظ نقدینگی در پلتفرم است و گره‌های شبکه سفارش‌های فردی را برای سفارش حلقه‌ها، حفظ کتاب‌های نظم عمومی و تاریخ تجارت ترکیب می‌کنند. 

زنجیره xDAI

XDai Chain یک زنجیره جانبی مبتنی بر اتریوم است که به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش های سریع و ارزان را پردازش کنند. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد توکن xDAI بومی را در شبکه به اشتراک بگذارند تا اعتباربخش شوند. xDAI یک استیبل کوین است که ارزش آن به دلار آمریکا متصل است.

اکوسیستم xDai با ادغام و مشارکت با پروژه ها و پلتفرم های مختلف به شکوفایی خود ادامه می دهد. 

درصد فراوانی استفاده از شبکه های لایه دوم اتریوم 
درصد فراوانی استفاده از شبکه های لایه دوم اتریوم 

کلام آخر

اتریوم از همیشه بیشتر در حال رشد است اما دقت داشته باشید که برای ادامه رشد، به پلتفرم های لایه 2 با عملکرد بالا نیاز دارد. مزایای ارزش متفاوت پروتکل‌های بلاک چین لایه 2 و اصول کار آن‌ها نشان می‌دهد که لایه 2 در حال حاضر ضروری است. استفاده از فناوری بلاک چین هر روز که می‌گذرد به طور قابل توجهی در حال افزایش است و در عین حال مجموعه متنوعی از پیشنهادات جدید را ارائه می‌دهد. بنابراین، پروتکل‌های لایه ۲ بخش مهمی از آینده فناوری بلاک چین خواهند بود. لایه 2 می‌تواند امکانات شبکه‌های بلاک چین جدید را با مزایا و کاربردهای متمایز برای کاربران معرفی کند. شما می‌توانید از طریق سایت پرشین الیت به راحتی از خدمات مطلوبی بهره بگیرید و تازه ترین خبرها را هم در مورد این ارز دیجیتال محبوب، دریافت نمایید.
 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.