whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Arbitrum

1402/05/12 ساعت 16:17


ارز دیجیتال Arbitrum یک راه‌حل اسکیلینگ (Scaling solution) برای شبکه اتریوم (Ethereum) است. ایده اصلی این پروژه، ارائه یک لایه دوم برای شبکه اتریوم است که باعث افزایش تراکنش‌های قابل پردازش در شبکه می‌شود و هزینه‌ها و زمان انجام تراکنش‌ها را به حداقل می‌رساند.

Arbitrum در واقع یک پلتفرم اجرای قراردادهای هوشمند است که به صورت متن‌باز بر روی اتریوم اجرا می‌شود. این پلتفرم به کمک تکنولوژی Rollups عمل می‌کند. Rollups در اصطلاح اتریوم به معنای جمع‌آوری تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند در یک لایه دوم می‌باشند و سپس نتایج آن‌ها را به لایه اصلی اتریوم ارسال می‌کنند.

 

از مزیت‌های Arbitrum می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. افزایش اسکیلینگ: با استفاده از Rollups، تعداد تراکنش‌های قابل پردازش در واحد زمانی افزایش می‌یابد که باعث افزایش ظرفیت شبکه می‌شود.

۲. هزینه‌های کمتر: به دلیل کاهش تعداد تراکنش‌هایی که باید مستقیماً در شبکه اتریوم اجرا شوند، هزینه‌های تراکنش نیز به حداقل می‌رسند.

۳. سرعت بالا: زمان انجام تراکنش‌ها در پلتفرم Arbitrum بسیار کمتر است که باعث افزایش سرعت عملکرد شبکه می‌شود.

۴. سازگاری با قراردادهای هوشمند اتریوم: از آنجا که Arbitrum روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود، تقریباً هر قرارداد هوشمندی که بر روی اتریوم اجرا می‌شود، می‌تواند به راحتی به این پلتفرم منتقل شود.

Arbitrum در واقع یک پلتفرم اجرای قراردادهای هوشمند است که به صورت متن‌باز بر روی اتریوم اجرا می‌شود. این پلتفرم به کمک تکنولوژی Rollups عمل می‌کند. Rollups در اصطلاح اتریوم به معنای جمع‌آوری تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند در یک لایه دوم می‌باشند و سپس نتایج آن‌ها را به لایه اصلی اتریوم ارسال می‌کنند.

از مزیت‌های Arbitrum می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. افزایش اسکیلینگ: با استفاده از Rollups، تعداد تراکنش‌های قابل پردازش در واحد زمانی افزایش می‌یابد که باعث افزایش ظرفیت شبکه می‌شود.

۲. هزینه‌های کمتر: به دلیل کاهش تعداد تراکنش‌هایی که باید مستقیماً در شبکه اتریوم اجرا شوند، هزینه‌های تراکنش نیز به حداقل می‌رسند.

۳. سرعت بالا: زمان انجام تراکنش‌ها در پلتفرم Arbitrum بسیار کمتر است که باعث افزایش سرعت عملکرد شبکه می‌شود.

۴. سازگاری با قراردادهای هوشمند اتریوم: از آنجا که Arbitrum روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود، تقریباً هر قرارداد هوشمندی که بر روی اتریوم اجرا می‌شود، می‌تواند به راحتی به این پلتفرم منتقل شود.

 

در ادامه قسمت هایی از مطالب اشاره شده در وایت پیپر این ارز را باهم مرور میکنیم .با پرشین الیت همراه باشید.

ما Arbitrum را یک سیستم رمزارزی معرفی می‌کنیم که قراردادهای هوشمند را بدون محدودیت مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی مانند سیستم‌های قبلی از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. Arbitrum، همانند اتریوم، اجازه می‌دهد تا طرف‌ها با استفاده از کدها، رفتار یک ماشین مجازی (VM) که عملکرد قرارداد را پیاده‌سازی می‌کند، تعریف کنند. Arbitrum از طراحی مکانیسم استفاده می‌کند تا طرف‌ها را ترغیب به توافق خارج از زنجیره در مورد اقدامات ماشین مجازی کند، به طوری که ماینرهای Arbitrum تنها نیاز به تأیید امضاهای دیجیتالی دارند تا تایید کنند که طرف‌ها در مورد عملکرد ماشین مجازی موافقت کرده‌اند. در صورتی که طرف‌ها به توافق مشترک خارج از زنجیره نرسند،Arbitrum به همچنان اجازه می‌دهد تا طرف‌های صادق به وضعیت ماشین مجازی در زنجیره پیشروی کنند.

اگر طرفی تلاش کند تا درباره رفتار ماشین مجازی دروغ بگوید، تأیید کننده‌ها (یا ماینرها) با استفاده از یک پروتکل چالشی بسیار کارآمد، طرف نادرست را شناسایی و مجازات می‌کنند که از ویژگی‌های معماری ماشین مجازی Arbitrum بهره می‌برد. جابجایی تأیید رفتار ماشین مجازی خارج از زنجیره به این روش، بهبود‌های چشمگیری در مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند. ما پروتکل و معماری ماشین مجازی Arbitrum را شرح می‌دهیم.

ترکیب ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند یک ازدواج طبیعی است. ارزهای رمزنگاری شده به طرف‌ها امکان انتقال ارز دیجیتال را مستقیماً فراهم می‌کنند و بر اساس پروتکل‌های توزیع‌شده، رمزنگاری و انگیزه‌ها، قوانین پایه را اعمال می‌کنند. قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهند تا طرف‌ها ترتیب‌دهنده‌های مجازی معتمد را ایجاد کنند که بر اساس قوانین دلخواه توافق شده، عمل می‌کنند، این امر اجازه می‌دهد که پروتکل‌های چندمسیره پیچیده با ریسک بسیار کمی از ناکارآمدی طرف مقابل ایجاد شوند. با اجرای قراردادهای هوشمند بر روی یک ارز دیجیتال، می‌توان شرایط مالی و جرایم را داخل قرارداد رمزنگاری کرده و این‌ها توسط مکانیزم توافق‌نامه پایه اجرا می‌شوند.

اتریوم [31] اولین ارز رمزنگاری شده بود که قراردادهای هوشمند دارای قابلیت تورینگ کامل و دارای حالت را پشتیبانی می‌کرد، اما از محدودیت‌های مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی رنج می‌برد. اتریوم نیاز دارد که هر ماینر هر مرحله اجرای هر قرارداد را شبیه‌سازی کند، که هزینه‌بر و به طور جدی محدودیت‌های مقیاس‌پذیری را ایجاد می‌کند. همچنین، نیاز است که کد و داده هر قرارداد عمومی باشد، مگر اینکه برخی از ویژگی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را به صورت لایه‌ای اضافه کنید که در این صورت نیز هزینه‌های خودش را به همراه دارد.

 

نقش های پروتکل و سیستم Arbitrum

در پروتکل و سیستم آربیترام، چهار نوع نقش وجود دارد:

1. تأییدکننده (Verifier): این نقش یک موجودیت جهانی یا پروتکل توزیع شده است که اعتبار معاملات را تأیید و معاملات تایید شده را منتشر می‌کند. تأییدکننده می‌تواند یک موجودیت مرکزی یا یک سیستم توافقات چند نفره توزیع شده مانند سیستم توافق چند نفره توزیع شده (distributed quorum system)، یا حتی یک قرارداد هوشمند در یک ارز رمزنگاری موجود باشد. از آنجا که طراحی آربیترام برای نوع سیستم توافقی مورد استفاده کارآگاه نیست، به‌خاطر کوتاهی از اصطلاح "تأییدکننده" برای هر سیستم توافقی که در حال عمل است، استفاده می‌شود.

2. کلید (Key): کلید یک شرکت‌کننده در پروتکل است که می‌تواند ارز داشته باشد و معاملات را پیشنهاد دهد. هر کلید توسط یک کلید عمومی (هش آن) شناسایی می‌شود. او می‌تواند معاملات را با استفاده از کلید خصوصی مربوطه امضاء کند.

3. ماشین مجازی (Virtual Machine - VM): یک مشارکت‌کننده مجازی در پروتکل. هر ماشین مجازی شامل کد و داده‌ها است که رفتار آن را تعیین می‌کند، بر اساس مشخصات ماشین مجازی آربیترام (AVM) که در نسخه گسترده‌تر این مقاله وجود دارد. مشابه کلیدها، ماشین‌های مجازی نیز می‌توانند ارز داشته باشند و ارز و پیام‌ها را ارسال و دریافت کنند. یک ماشین مجازی با استفاده از نوع خاصی از معامله ایجاد می‌شود.

4. مدیر ماشین مجازی (VM Manager): یک طرفی است که پیشرفت یک ماشین مجازی خاص را نظارت می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که رفتار صحیح ماشین مجازی حفظ می‌شود. هنگامی که یک ماشین مجازی ایجاد می‌شود، معامله‌ای که ماشین مجازی را ایجاد می‌کند، مجموعه‌ای از مدیرها برای ماشین مجازی مشخص می‌کند. هر مدیر با استفاده از کلید عمومی (هش آن) شناسایی می‌شود.

 

جزئیات طراحی آربیترام (Arbitrum Design Details)

در این بخش، طراحی پروتکل آربیترام و ماشین مجازی (VM) به صورت دقیق‌تر توضیح داده می‌شود. پروتکل کنترل‌کننده فرآیند عمومی است که وضعیت عمومی سیستم کلی و هر ماشین مجازی را مدیریت و پیش می‌برد. همچنین، معماری ماشین مجازی نحو و معناشناسی برنامه‌های آربیترام را که در یک ماشین مجازی اجرا می‌شوند، نظارت می‌کند.

پروتکل آربیترام
آربیترام از یک طراحی ساده ارز دیجیتال (cryptocurrency) استفاده می‌کند که با ویژگی‌هایی تکمیل شده‌است تا ایجاد و استفاده از ماشین‌های مجازی (VMs) را ممکن سازد که می‌توانند تابعیت خود را نمایان کنند. ماشین‌های مجازی برنامه‌هایی هستند که بر روی معماری ماشین مجازی آربیترام اجرا می‌شوند و این معماری در ادامه توضیح داده می‌شود.

پروتکل آربیترام دو نوع عوامل را تشخیص می‌دهد: کلیدها و ماشین‌های مجازی. هر کلید با هش رمزنگاری شده‌ای از یک کلید عمومی شناسایی می‌شود و این عامل به عنوان انجام عملی در نظر گرفته می‌شود اگر آن عمل با استفاده از کلید خصوصی متناظر امضاء شود. نوع دیگر عامل، ماشین مجازی است که با اجرای کد، عملیات انجام می‌دهد. هر عامل می‌تواند ارز را داشته باشد و آربیترام مقدار ارز متعلق به هر عامل را پیگیری می‌کند.

ماشین مجازی با استفاده از نوع خاصی از معامله ایجاد می‌شود. معامله ایجاد ماشین مجازی شامل هش رمزنگاری شده‌ای از وضعیت اولیه ماشین مجازی است، همراه با برخی پارامترهای ماشین مجازی، مانند طول دوره چالش، مقادیر پرداختی و سپرده‌های مختلفی که طرفین در طول اجرای پروتکل انجام می‌دهند، و همچنین لیست مدیرهای ماشین مجازی است.

 

نتیجه گیری

ما آربیترام را یک پلتفرم جدید برای قراردادهای هوشمند با قابلیت مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی بهتر نسبت به راه‌حل‌های قبلی معرفی کردیم. راه‌حل ما قراردادهای هوشمند را بدون توجه به مکانیزم موجود برای توافق در یک زنجیره بلوکی، پشتیبانی می‌کند و با هر مکانیزم موجودی قابل ادغام است. آربیترام به سادگی و شیوه بیان آن بسیار الگانت است و ساختار انگیزشی روشن و آشکار آن از بسیاری از مشکلاتی که بر سیستم‌های پیشنهادی دیگر تأثیر می‌گذارد، پرهیز می‌کند.

آربیترام انگیزه‌ها برای طرفین ایجاد می‌کند تا خارج از زنجیره به توافق برسند که ماشین‌های مجازی قراردادهای هوشمند چه کاری انجام می‌دهند و حتی اگر طرفین به انگیزه‌ها عمل نکنند، هزینه برای ماینرها یا تأییدکنندگان دیگر کم است. علاوه بر این، آربیترام از معماری ماشین مجازی استفاده می‌کند که به طور اختصاصی طراحی شده‌است تا هزینه‌های رفع اختلافات روی زنجیره را کاهش دهد. انتقال اجرای رفتار ماشین‌های مجازی به حداکثر خارج از زنجیره و کاهش هزینه‌های رفع اختلافات روی زنجیره، منجر به مزایای آربیترام در مقیاس‌پذیری و حفظ حریم خصوصی می‌شود.

در پرشین الیت ، بهترین سیگنال های ارز دیجیتال خارجی در دسترس شماست .


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.