whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کریپتو موزیک چیست؟

1401/11/07 ساعت 04:08


رمزارز علاوه بر اینکه یک دارایی جایگزین عالی برای سرمایه گذاری است، بخش های مختلف از جمله صنعت موسیقی را نیز درگیر می کند. موسیقی کریپتو یا NFT به هر آهنگ یا آلبومی اطلاق می شود که می توان آن را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کرد یا بر روی پلت فرم بلاک چین توزیع کرد. همه کسانی که در تولید موسیقی نقش دارند، می توانند از این روش جدید تولید و توزیع موسیقی بهره مند شوند. 

موسیقی NFT فرصت‌های سودآوری برای افراد خلاق دارد تا درآمدزایی کنند، زیرا به حذف واسطه‌هایی مانند شرکت‌های تولیدکننده‌ی ضبط از طریق فروش خود و همچنین ایجاد حق امتیاز برای هنرمندان مستقل کمک می‌کند. برای دریافت انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید در کانال vip پرشین الیت عضو شوید. پرشین الیت آماده است تا با ارائه قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای، احراز هویت بایننس، فروش اندیکاتور vip و خرید تتر به تمامی مشتریان عزیز خدمت کند.

موسیقی NFT یا  کریپتو موزیک دقیقا چیست؟

موسیقی NFT مرز جدیدی است که برای نوازندگان و هنرمندان مستقل باز شده است. به زبان ساده، موسیقی NFT دارای یک دارایی دیجیتال است که یک قطعه موسیقی را در خود جای داده است. این می تواند شامل یک نسخه نمادین از یک آهنگ، یک آلبوم، کالای دیجیتال، فرصتی برای ملاقات با هنرمندان، بلیط های ویژه یا حتی یک موزیک ویدیو باشد. مجموعه موسیقی NFT تنها به این بستگی دارد که هنرمند چگونه می خواهد NFT ها را ساختار و بسته بندی کند.

در مقایسه با توزیع موسیقی دیجیتال سنتی، NFT ها فرصت های نامحدودی را ارائه می دهند. در حالی که پلتفرم های پخش موسیقی فقط مجوزهایی برای گوش دادن به آهنگ های پولی ارائه می دهند که هیچ مالکیتی ارائه نمی دهند. NFT های موسیقی بر خلاف پلتفرم های پخش موسیقی، مالکیت جمعی یا انحصاری آن فایل NFT محدود را به خریداران ارائه می دهند. موسیقی NFT ذاتاً منحصر به فرد و غیرقابل جایگزین است و به سرعت در حال تبدیل شدن به کلکسیونی بسیار پرطرفدار است. آن‌ها به نوازندگان این امکان را می‌دهند که خودشان NFT موسیقی ایجاد کنند تا مستقیماً به طرفدارانی که با استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و دیگران پرداخت می‌کنند، حراج کنند یا بفروشند. این امر قدرت زیادی را به دست هنرمندانی باز می‌گرداند که اکنون راه دیگری برای کسب درآمد از هنر خود یا سایر اشکال تجارت دیجیتال بدون مراجعه به اشخاص ثالث یا واسطه‌ها دارند.

صنعت موسیقی کریپتو در سال 2022

از زمانی که محدودیت‌های COVID-19 منجر به لغو ورزش‌ها، کنسرت‌ها و سرگرمی‌های زنده شد، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان ابزاری برای طرفداران برای ارتباط با هنرمندان و گروه‌های موسیقی مورد علاقه‌شان پدید آمدند. حجم معاملات NFT در سال 2021 بیش از 44.2 میلیارد دلار افزایش یافت و به طور مداوم رکوردها را می شکند و انتظار می رود ارزش بازار NFT تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار برسد و NFT های موسیقی درآمد بیشتری ایجاد کنند.

موسیقی NFT علاوه بر کمک به صنعت موسیقی با نزدیک‌تر کردن هنرمندان و طرفداران، به کسب درآمد بیشتر هنرمندان نیز بدون نیاز به واسطه کمک می‌کند. هنرمندان نیز متوجه شده‌اند که Kings of Leon اولین گروهی است که آلبوم NFT منتشر می‌کند، گروهی مانند اسنوپ داگ و مایک شینودا از لینکین پارک نیز سوار قطار NFT شده‌اند.

چرا باید کریپتو موزیک یا NFT خود را بسازید؟

اگر به موسیقی علاقه دارید، ایجاد موسیقی NFT خود می تواند مزایایی را ارائه دهد:

برای طرفداران خود تجربیاتی ایجاد کنید: موسیقی NFT نسخه محدودی از موسیقی و یادگاری های شماست. آنها پتانسیل بالایی برای طرفداران دارند تا این مجموعه های کمیاب را داشته باشند. علاوه بر این، می‌توانید از آنها برای تبلیغ آلبوم‌های آینده‌تان، ارائه تجربیات منحصربه‌فرد برای طرفداران و حتی ارائه محتوای انحصاری محدود استفاده کنید.

اقتصاد دیجیتال آینده است: اگر شما نیز می‌خواهید بخشی از این بازار بسیار سودآور و جذاب باشید، امروز زمان مناسبی است که قدمی رو به جلو بردارید و در تجارت دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

فرصتی برای ایجاد درآمد بیشتر: NFT ها دیوانگی در اقتصاد دیجیتال هستند که فرصت های پول سازی را هنگام معامله ارائه می دهند. برخی از NFT ها نشان داده اند که ارزش آنها در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

واسطه‌ها را کنار بگذارید: NFTها فرصت منحصربه‌فردی را به شما ارائه می‌دهند تا مستقیماً با خریداران درگیر شوید و به هنرمندان مستقل کمک می‌کنند تا 100٪ درآمد حاصل از آن را بدون نیاز به رفتن از طریق اشخاص ثالث مانند پلتفرم‌های استریم کسب کنند.

What is Crypto Music1

کلید یافتن بازار مناسب برای شما در NFT هایی است که می خواهید جمع آوری کنید. 

چگونه موسیقی را به NFT تبدیل کنیم؟

تبدیل موسیقی به NFT مستلزم فرآیندی به نام minting است. می توانید موسیقی NFT خود را از طریق مراحل زیر ضرب کنید:

  1. یک دارایی دیجیتال را انتخاب کنید: شما باید یک قطعه هنری موسیقی اصلی داشته باشید، ممکن است یک کلیپ صوتی، کلیپ ویدیویی، انیمیشن سه بعدی، GIF، جلد هنری یا هر دارایی دیجیتال دیگری باشد.
  2. یک کیف پول رمزنگاری دریافت کنید:  برای اینکه بتوانید استخراج NFT را شروع کنید، به مکانی برای ضرب کردن و ذخیره آنها نیاز دارید. آنها همچنین ابزارهای حیاتی برای خرید، تجارت و فروش ارزهای دیجیتال هستند که واسطه مبادلات NFT هستند. کیف پول های کریپتو چه به صورت سخت افزاری و چه نرم افزاری وارد بازار می شوند.
  3. مقداری ارز دیجیتال بخرید: باید مقداری ارز دیجیتال بخرید تا به شما کمک کند NFT خود را ضرب کنید یا فایل دیجیتال خود را به موسیقی NFT تبدیل کنید. اکثر NFT به گاز نیاز دارند که معیاری برای "سوخت" محاسباتی مورد نیاز برای تبدیل دارایی های دیجیتال به NFT است.
  4. فایل NFT خود را در یک پلتفرم NFT آپلود کنید: هنگامی که دارایی های دیجیتال خود را به NFT تبدیل کردید، گزینه ای برای لیست کردن آنها برای فروش در چندین بازار NFT موجود ارائه می شود. می توانید از بازارهایی مانند بلاک چین اتریوم، OpenSea، Rarible یا Axie Marketplace استفاده کنید.

NFT های موسیقی چگونه درآمد کسب می کنند؟

سازندگان موسیقی NFT می توانند از طریق موارد زیر درآمد کسب کنند:

Single Collectible: نوازندگان می توانند انتخاب کنند که یک کلکسیون واحد ایجاد کنند که NFT منحصر به فرد را ایجاد کند.

Multiple Collective: نوازندگان می توانند چندین نسخه از یک مجموعه را منتشر کنند.

حق امتیاز: سازندگان می توانند حق امتیاز را از NFT دریافت کنند که در یک بازار ثانویه معامله شود.

مزیت کریپتو موزیک برای هنرمندان 

در اینجا چند مزیت مهم موسیقی کریپتو برای هنرمندان و شنوندگان آورده شده است: 

پتانسیل درآمد بهتر

پلتفرم های توزیع غیرمتمرکز موسیقی می توانند درآمد بیشتری برای هنرمندان داشته باشند. بزرگترین چیزی که در مورد این پلتفرم‌های توزیع موسیقی غیرمتمرکز باید به آن توجه کرد این است که به هنرمندان اجازه می‌دهند مستقیماً به طرفداران بفروشند و واسطه‌ها را حذف کنند. ماهیت همتا به همتا بودن فناوری بلاک چین به این معنی است که هزینه های سربار کمتری برای پلتفرم و در نتیجه پول بیشتری برای هنرمند وجود دارد.

همچنین شایان ذکر است که دیگر هیچ‌کس به هنرمندان نمی‌گوید که چه چیزی می‌توانند برای موسیقی خود هزینه کنند (یا چه زمانی می‌توانند آلبوم‌های جدید منتشر کنند). هنرمندان در حال حاضر کنترل کامل دارند، که عالی است. و طرفداران نیز آن را دوست خواهند داشت، زیرا می توانند هر قیمتی را که برای یک آهنگ (یا آلبوم) می خواهند بپردازند.

به اشتراک گذاری ایمن موسیقی  

فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال، می‌تواند اشتراک‌گذاری موسیقی را ایمن‌تر کند و به مشکلات کپی رایت کمک کند. هنگامی که آهنگ مورد علاقه خود را در بلاک چین به اشتراک می گذارید، آن آهنگ در یک کتاب رکورد به نام دفتر ثبت می شود. دفتر کل می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که اولین بار چه کسی آهنگ را ساخته و از کجا آمده است. این رکوردها زمانی مفید خواهند بود که نوازندگان مجبور باشند برای کپی رایت ثبت کنند یا آثار خود را بفروشند.

بلاک چین همچنین می‌تواند با افزودن لایه‌های جدید مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) بر روی لایه‌های قدیمی بدون تغییر هیچ چیز، از محافظت از حق نسخه‌برداری اطمینان حاصل کند. این اطمینان حاصل می کند که موسیقی شما محافظت می شود حتی اگر کسی بعداً سعی کند مجوزهای آن را تغییر دهد زیرا هر کسی که این تغییرات را ایجاد کرده است قبل از اینکه بتواند هر کاری را با تغییرات خود در بالا انجام دهد باید به هر لایه قبلی دسترسی داشته باشد.

تجربه شنیداری پیشرفته 

یکی از مزیت های اصلی بلاک چین این است که می تواند ابرداده آهنگ ها را ذخیره کند و به هر آهنگ و هنرمند یک شناسه منحصر به فرد بدهد. این کار باعث می‌شود افراد راحت‌تر موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنند و صحت آن را تأیید کنند. فراداده را می توان به عنوان اطلاعاتی در مورد اطلاعات در نظر گرفت.

در این مورد، وقتی در مورد فراداده در رابطه با موسیقی صحبت می‌کنیم، به طور خاص به داده‌های مربوط به ترکیب و استفاده مجاز از یک آهنگ اشاره می‌کنیم. فراداده شامل مواردی است مانند اینکه چه کسی آهنگ را نوشته است، چه کسی مجوز استفاده از آن را در تبلیغات داده است، چه زمانی و کجا ضبط و منتشر شده است، در چه آلبوم یا لیست پخشی قرار دارد.

 برچسب‌های ضبط معمولاً این اطلاعات را در پایگاه داده‌های خود (یا «کاتالوگ‌ها») قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند به طور مؤثرتری در محتوای خود جستجو کنند. اما همانطور که ممکن است از چنین حجم زیادی از داده ها که در یک مکان متمرکز ذخیره می شود انتظار داشته باشید، این کاتالوگ ها مستعد تقلب و خطا هستند.

مانند بسیاری از انواع دیگر فایل‌های دیجیتال (به عنوان مثال، تصاویر)، هنگامی که نسخه‌های MP3 یا فایل‌های صوتی در سراسر دفترهای غیرمتمرکز (مانند زنجیره‌های بلوکی) توزیع می‌شوند، آسیب‌پذیری کمتری نسبت به دستکاری یا حذف می‌کنند، زیرا به جای اینکه نسخه‌های متعددی در مکان‌های مختلف وجود دارد، چندین نسخه وجود دارد. فقط یک کپی که می تواند به راحتی توسط یک مهاجم خراب یا حذف شود. آزادی بیشتر برای هنرمندان یکی از نکات کلیدی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که با بلاک چین، هنرمندان می توانند مستقیماً با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند.

هنرمندان می توانند مستقیماً موسیقی خود را به صورت رایگان، برای مخاطبان محدود یا برای فروش به اشتراک بگذارند. آنها همچنین می توانند به طور مستقیم با طرفداران و غیره تعامل داشته باشند. این امکان پذیر است زیرا بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز عمل می کند که هم ایمن است و هم برای همه قابل دسترسی است.

این به هنرمندان اجازه می‌دهد تا فراتر از دروازه‌بان‌ها مانند شرکت‌های ضبط موسیقی دست یابند و در عین حال مالکیت مالکیت معنوی خود (IP) را حفظ کنند. بهبود تعامل با مخاطب بلاک چین چیزی بیش از یک روند است. به سرعت در حال گسترش در صنعت موسیقی است و نحوه تعامل هنرمندان، طرفداران و سرمایه گذاران را با یکدیگر تغییر می دهد.

با اپلیکیشن‌هایی مانند Musicoin، طرفداران می‌توانند آهنگ‌ها یا آلبوم‌ها را در ازای ارز دیجیتال خریداری کنند. آنها همچنین می توانند کپی آهنگ یا آلبوم خود را نیز بفروشند. هنرمندان می‌توانند موسیقی خود را به توکن‌های ارز دیجیتالی که در بلاک چین مبادله می‌شوند، بفروشند. این تراکنش ها در یک دفتر کل عمومی غیرقابل تغییر ثبت می شوند که هر کسی می تواند بدون شخص ثالث آن را مشاهده و تأیید کند.

با استفاده از این فناوری، نوازندگان راه‌های خلاقانه‌ای برای کسب درآمد از کار خود پیدا کرده‌اند و کنترل بیشتری بر مالکیت معنوی خود به مصرف‌کنندگان می‌دهند. ممکن است برخی از طرفداران برای گوش دادن به موسیقی تشویق شوند زیرا مالکیت جزئی آن بر روی بلاک چین را دارند.

این تراکنش ها در یک دفتر کل عمومی غیرقابل تغییر ثبت می شوند که هر کسی می تواند بدون شخص ثالثآن را مشاهده و تأیید کند. با استفاده از این فناوری، نوازندگان راه‌های خلاقانه‌ای برای کسب درآمد از کار خود پیدا کرده‌اند و کنترل بیشتری بر مالکیت معنوی خود به مصرف‌کنندگان می‌دهند. ممکن است برخی از طرفداران برای گوش دادن به موسیقی تشویق شوند زیرا مالکیت جزئی آن بر روی بلاک چین را دارند. در نتیجه کریپتوکارنسی در حال تغییر روشی است که موسیقی بین طرفداران و سازندگان به اشتراک گذاشته می شود و این به معنای پول بیشتر برای هنرمندان، امنیت بیشتر و کنترل بیشتر بر نحوه اشتراک گذاری هنرشان است.

آهنگ‌هایی که از هنرمندان مورد علاقه‌تان دوست دارید، تغییری نکرده‌اند. خود هنرمندان هم این کار را نکرده‌اند - آنها هنوز در اتاق‌خواب‌هایشان، در استودیوهای ضبط و اتوبوس‌های تور موسیقی می‌نویسند. اما به‌عنوان یک طرفدار موسیقی و به‌عنوان یک استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال، می‌توانید با دادن پاداش مستقیم به آنها با ارز دیجیتال، اگر دوست دارید کاری که انجام می‌دهند، نقش جدید مهمی در رابطه داشته باشید.

What is Crypto Music2

سازندگان با باز کردن یک حساب کاربری در یک بازار و ایجاد فایل دیجیتالی برای توکن‌سازی شروع می‌کنند.

بهترین بازارهای موسیقی کریپتو 

چندین بازار محبوب موسیقی کریپتو وجود دارد که به شما امکان می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی بازی NFT خود را ایجاد کنید، نعناع کنید و با آنها تجارت کنید، در اینجا برخی از آنها آورده شده است:

رمزنگاری 

کریپتو پلتفرمی است که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد تا به راحتی با اقلام کلکسیونی از جمله NFT معامله کنند. با استفاده از آن، کاربران همچنین می‌توانند NFTهای مدیریت‌شده‌ای را که قبلاً حذف شده‌اند، و همچنین انواع NFTهای دیگر ایجاد شده توسط کاربران در بازار آزاد آن را مرور و خریداری کنند. علاوه بر ارائه سهولت استفاده برای تازه‌کاران، روش‌های پرداخت متعددی از جمله پرداخت کارت نقدی و اعتباری را می‌پذیرد.

دریای آزاد

بلاک چین OpenSea به کاربران کمک می کند NFT های موسیقی را جمع آوری، بفروشند و معامله کنند. این فناوری بلاک چین به کاربران این امکان را می‌دهد تا NFTهای موسیقی خود را نیز بسازند و هر NFT حداکثر پنج بار محدود می‌شود. وقتی صحبت از پذیرش پرداخت می شود، بیش از 150 ارز دیجیتال از جمله اتریوم، سولانا، USDC، DAI و بسیاری دیگر را می پذیرد.

راریبل 

Rarible یکی دیگر از بازارهای محبوب NFT موسیقی است. این مجموعه گسترده ای از NFT های موسیقی را ارائه می دهد و از چندین بلاک چین از جمله اتریوم، فلو، تزوس و پلیگون پشتیبانی می کند. علاوه بر ارائه خدمات ضرب‌کاری رایگان و حق امتیاز آن برای سازندگان می‌تواند تا 10 درصد افزایش یابد.

بایننس 

بازار NFT بایننس به کاربران امکان می دهد NFT ها را ضرب، خرید، پیشنهاد و فروش کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی را که شامل هنر دیجیتال، ویدئوها، دامنه‌های وب‌سایت و اشیاء دنیای واقعی می‌شود، معامله کنند. این مجموعه با انتخاب بزرگی از NFT های موسیقی همراه است در حالی که کارمزد تراکنش های پایینی را ارائه می دهد. روش‌های پرداخت موجود در این بازار شامل کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، ارزهای دیجیتال و حواله‌های بانکی است.

ضرابخانه 

Mintable یک بازار NFT محبوب برای دارایی های دیجیتالی مانند آثار هنری، موسیقی، تصاویر، کلکسیون های دیجیتال و سایر آیتم های درون بازی است. از طریق گزینه استخراج بدون گاز، کاربران مجبور نیستند برای ایجاد NFT های خود هزینه گاز را از قبل پرداخت کنند. این بازار از بلاک چین های اتریوم، Immutable X و Zilliqa پشتیبانی می کند.

رویال

رویال یک بازار NFT است که به طور خاص برای NFT های موسیقی ایجاد شده است. این به کاربران کمک می کند تا قطعه ای از آهنگ های مورد علاقه خود را داشته باشند تا در کنار هنرمند، حق امتیاز کسب کنند. با آن، هنرمندان انتخاب می‌کنند که چند درصد از حق امتیاز آهنگ را برای فروش بگذارند یا حتی تجربه‌های طرفداران، آهنگ‌های ویژه، هنر دیجیتال و موارد دیگر را جمع کنند. کاربران می توانند موسیقی NFT را از طریق کارت های اعتباری یا ارزهای دیجیتال معامله کنند.

What is Crypto Music3

کیف پول هایی مانند کیف پول های Coinbase و Gate.io به شما امکان می دهند NFT های خود را از دستگاه انتخابی خود نمایش دهید.

کلام پایانی 

بازارهای NFT به عنوان یک نهاد شخص ثالث عمل می کنند ، صرفاً یک پلت فرم برای سازندگان و گردآورندگان برای فهرست کردن و فروش NFTها و معمولاً در صورت بروز مشکل در تراکنش مسئولیتی ندارند. NFT ها می توانند مخاطره آمیز باشند، بنابراین قبل از کاهش هزینه های کلان برای NFT تحقیق کنید. درباره تاریخچه مالکیت آن تحقیق کنید.

برای بالا بردن احتمال موفقیت خود در ترید ارز دیجیتال می‌توانید در بهترین گروه ارز دیجیتال عضو شوید و از سیگنال‌های مهمی که به صورت روزانه در کانال سیگنال ارز دیجیتال درج می‌شود، بهره‌مند شوید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.