whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال CRV

1400/11/30 ساعت 20:19


ارز دیجیتال CRV یا کرو دائو توکن Curve DAO Token، یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم Ethereum می باشد. می توان گفت کرو دائو Curve DAO یک DEX یا به عبارت دیگر یک صرافی غیر متمرکز برای Stablecoin ها یا استیبل کوین‌ ها می باشد، که جهت مدیریت نمودن نقدینگی از AMM ( یک بازارساز خودکار ) استفاده می کند. کرو دائو یک توکن منحصر به ‌فرد و ویژه می باشد که از پتانسیل بالقوه بازار مالی غیر متمرکز و دیفای Defi بهره می برد. در این مقاله می خواهیم با توکن کرو دائو Curve DAO و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم. پیشنهاد می شود تا پایان ما را همراهی کنید.

 

image

ارز دیجیتال CRV

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال CRV

کرو دائو Curve DAO Token در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان یک دیفای Defi یا یک پلتفرم امور مالی غیر متمرکز راه اندازی گشت و رشد چشمگیری را شاهد بود. چند ماه دچار روند خرسی یا نزولی شد و می شود گفت توکن کرو دائو تا پایان آن سال یک روند ثابت و خنثی را طی نمود و با تغییرات قیمتی چندانی مواجه نشد.

مایکل اگروف Michael Egorov، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کرو Curve بود که یک دانشمند اهل کشور روسیه بود و تجربه فراوانی در حوزه شرکت ها و کمپانی های مرتبط با ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی داشت. وی در سال ۲۰۱۵ میلادی، مدیر ارشد و بنیانگذار فناوری NuCypher CT بود و در آن زمان یک کسب‌ و کار که در حوزه کریپتو و دنیای ارزهای رمزنگاری شده که پروتکل ها و زیرساخت‌ های حفظ حریم خصوصی بود را راه اندازی نمود. علاوه بر آن بنیانگذار شبکه غیر متمرکز وام دهی و بانکی LoanCoin را نیز در کارنامه خود دارد. در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی، مایکل اگروف تعداد زیادی از توکن های ارز دیجیتال CRV را در واکنش به قدرت رأی دادن در پروتکل yEarn.Finance یرن فایننس قفل نمود. که همین امر سبب شد میزان ۷۱ درصد حاکمیت شبکه را در اختیار خود درآورد.

 

image

ارز دیجیتال CRV

چگونگی عملکرد ارز دیجیتال CRV

ارز دیجیتال CRV یا همان کرو دائو با دنبال کردن وظیفه خود به عنوان یک بازارساز خودکار به خصوص در معاملات مربوط به Stablecoin استیبل کوین ها مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است. راه ‌اندازی ارز دیجیتال Curve Dao Token سودآوری بیشتری را با در نظر گرفتن استفاده از این توکن به منظور مشارکت در مدیریت پلتفرم، به همراه داشته است. یکی از موارد استفاده نمودن از این رمز ارز به عنوان پاداش برای کاربرانی می باشد که نقدینگی را تامین و نگهداری می نمایند. رشد چشمگیر معاملات Defi دیفای ( غیر متمرکز ) و برگشت میزان زیادی از نقدینگی و سود های مرتبط با آن به کاربر به واسطه بازارسازهای خودکار، سبب شده ماندگاری ارز دیجیتال CRV تضمین شود. می توان اینگونه عنوان نمود که کرو Curve گزینه مناسبی برای هر کس که در فعالیت های Defi مانند استخراج نقدینگی و ییلد فارمینگ Yield farming مشارکت دارد و همچنین کاربرانی که در پی به ماکزیمم رساندن سوددهی بدون ریسک به وسیله نگهداری استیبل کوین ها هستند، می باشد. این پلتفرم به وسیله کسر نمودن کارمزد بسیار کمی که به تامین‌ کنندگان و ارائه دهندگان نقدینگی پرداخت خواهد شد، کسب درآمد می‌کند. نکته قابل ذکر در مورد این ارز رمزنگاری شده این است که رمز ارز کرو curve خطرات استاندارد مربوط به واریز وجه برای قراردادهای هوشمند و معامله کردن با پروتکل AMM ممکن است ضرر های ناگهانی را به همراه داشته باشد. 

ارز دیجیتال CRV دارای ارزشی برابر با بیش از ۳/۱ میلیارد دلار می باشد و بر اساس سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap در رتبه ۷۰ بازار کریپتو قرار دارد و سهمی معادل ۰۶/۰ درصد از کل این بازار را به خود اختصاص داده است. بیشترین قیمت توکن کرو دائو مربوط به تاریخ ۱۴ آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۹ بوده است و در حال حاضر ارزش آن بیش از ۹۴ درصد پایین تر از آن زمان می باشد. به دلیل این که توکن های CRV بر مبنای استاندارد ERC - 20 می باشند، طیف وسیعی از کیف پول ها و صرافی ها از آن پشتیبانی می نمایند. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن معاملات ارز دیجیتال CRV انجام می شود، صرافی بایننس Binance می باشد که ۲۶ درصد از حجم معادلات روزانه  این توکن در آن صورت می گیرد.

صرافی بایننس Binance از جمله صرافی های معتبر و محبوب در نظر کاربران مختلف در سراسر دنیا است که در طول شبانه روز حجم معاملات بسیار بالایی دارد و از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می کند. برای استفاده از این صرافی ابتدا می بایست در آن ثبت نام نمایید و پروسه احراز هویت را بگذرانید که ممکن است کمی زمان بر باشد. یکی از خدمات ارائه شده توسط سایت پرشین الیت انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت بایننس Binance می باشد. لذا با مراجعه به این سایت می توانید به راحتی حساب کاربری بایننس را برای انجام معاملات ارزهای مختلف دیجیتال دریافت نمایید.

تعداد توکن ‌های در گردش کرو Curve DAO دائو چقدر است

همانطور که گفته شد ارز دیجیتالToken  Curve DAO  در آگوست سال میلادی ۲۰۲۰ راه‌ اندازی گشت. این رمز ارز به عنوان یک ابزار تشویق، مدیریتی و روشی جهت پرداخت نمودن کارمزد ها و همچنین راهی برای به دست آوردن درآمد بلند مدت به منظور تامین نقدینگی عمل می کند. تعداد کل توکن های عرضه شده CRV برابر با ۰۳/۳ میلیارد واحد می باشد، که حدود ۶۲ درصد از آن ها در میان ارائه دهندگان و تامین کنندگان نقدینگی توزیع شده است. از میزان توکن های باقی مانده نیز معادل ۳ درصد به کارکنان، ۳۰ درصد به سهامداران و در حدود ۵ درصد به ذخیره جامعه اختصاص داده شده است. توکن هایی که برای سهامداران و کارمندان در نظر گرفته شده است، تحت برنامه واگذاری در طی مدت ۲ سال ارائه خواهد شد. ارز دیجیتال CRV قابلیت استخراج و ماینینگ ندارد و باز کردن قفل توکن ها به صورت تدریجی به این معنی است که می بایست یک سال پس از راه اندازی تعداد حدودی ۷۵۰ میلیون واحد توکن در بازار در گردش باشند.

 

image

ارز دیجیتال CRV

خطرات تامین نقدینگی در کرو Curve

خطر اصلی در مورد استفاده از کرو Curve و سایر پروتکل های باارساز خودکار AMM، عبارت است از خطر ضرر ناپایدار Impermanent Loss. به بیان ساده تر، ضرر ناپایدار ضرری می باشد که می توان با واریز نمودن ارز دیجیتال به پروتکل AMM و نگهداری این دارایی ‌ها در والت یا کیف پول با آن مواجه شد. این ضرر هنگامی به وجود می آید که ارزش یک توکن در استخر نقدینگی دچار تغییر شود. همان طور که از نام این ضرر قابل حدس می باشد، ناپایدار است. اما لازم به ذکر می باشد که امکان دائمی شدن آن وجود خواهد داشت. در صورتی این ضرر به صفر خواهد رسید که آربیتراژرها که وظیفه متعادل نمودن هر استخر را دارند، با قیمت دارایی های تجمیع شده توازن را در استخرها متعادل نمایند. ( منظور از آربیتراژ Arbitrage خرید و فروش همزمان یک نوع دارایی در بازارهای متفاوت می باشد که موجب کسب سود اندک از اختلاف قیمت ها می شود )

گفتنی است که این مسئله‌ صرفا مربوط به کرو نیست و سایر AMM ها نیز همچون یونی سواپ Uniswap و بالانسر Balancer نیز ممکن است دچار خطر ضرر ناپایدار شوند. از آنجایی که کرو Curve تنها از استیبل کوین‌ ها پشتیبانی می نماید، تامین‌ کنندگان و ارائه دهندگان نقدینگی در صورت متحمل شدن ضرر ناپایدار، با ضرر بسیار کمتری رو به رو خواهند شد. این موضوع تامین نمودن نقدینگی در کرو Curve را از برخی جنبه ها جذاب ‌تر از یونی سوآپ Uniswap خواهد کرد، چرا که در نوسانات کم بازده آن مناسب تر می باشد.

 

image

ارز دیجیتال CRV

حرف آخر

همانطور که ذکر شد ارز دیجیتال CRV از پتانسیل خوبی در بخش های Defi برخوردار می باشد و می توان از آن  به دلیل ارائه کردن صرافی غیر متمرکز با کارمزد کم برای استیبل کوین ها به عنوان یک پروژه ارزشمند نام برد. افزایش سوددهی پلتفرم کرو توانسته است نظر کاربران و افراد بسیاری را به این رمز ارز جلب نماید. اما در حالت کلی پیش بینی روند ارز دیجیتال CRV در آینده کار دشواری به نظر می رسد. با این حال نمی توان مزایای پلتفرم این ارز دیجیتال و پیشرفت آن را در نظر نگرفت.

برای گرفتن تصمیم درست و اطلاع یافتن از محدوده های مطلوب برای خرید و فروش ارز دیجیتال CRV و دیگر رمز ارزها می توانید به سایت های معتبری همچون سایت پرشین الیت که اقدام به ارائه سیگنال ارز دیجیتال، و دیگر خدمات مثل فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز ، می نماید، مراجعه نمایید. سایت پرشین الیت به منظور استفاده نمودن راحت تر کاربران خود از سیگنال کانال های خارجی وی آی پی کانال های معتبر و درجه یک را گردآوری و گلچین نموده است. کاربران می توانند با داشتن تنها یک اشتراک از امکانات این کانال ها به صورت یکجا بهره مند شوند. همچنین می توان با مراجعه نمودن به این سایت از نمودارها و قیمت ارزهای دیجیتال به صورت آنی و لحظه ای مطلع شد. از این که تا انتها همراه ما بودید سپاسگزاریم، امیدواریم اطلاعات کافی در مورد رمز ارز CRV را با مطالعه این مقاله در اختیار شما قرار داده باشیم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.