whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

مون (Moon)

1401/07/07 ساعت 01:06


لغت مون به معنای ماه است. اگر یک ارز خاص رشد زیادی کند، این وضعیت را با اصطلاح رسیدن به ماه توصیف می‌کنند، همچنین اگر شور و هیجان افراد نسبت به رشد ارزهایی که خریده‌اند، خیلی زیاد باشد، اصطلاحاتی مثل To The Moon و یا Mooning به معنای به سمت ماه و یا مانند ماه را به کار می‌برند. این نوع بیان و اصطلاح، ذوق، اشتیاق، خوشبینی و امیدواری را نسبت به شرایط آینده ابراز می‌دارد.

Mooning

درباره ارزهای رمزنگاری شده اصطلاحات عامیانه و محاوره‌‌های اصطلاحی زیادی وجود دارد. برای مثال استفاده از اصطلاح مثل ماه توسط سرمایه‌گذاران این ارز رایج می‌باشد. این اصطلاح به وصف ارز رمزنگاری شده‌ای می‌پردازد که در اثر شرایط صعودی بازار روندی صعودی خواهد داشت.

To The Moon

این اصطلاح بیان می‌کند که با احتمال زیادی معتقد هستید که رمز ارزتان به زودی افزایش قیمتی زیادی خواهد داشت. این اصطلاح کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد و ممکن است با واقعیت هم مطابقت نداشته باشد. زیرا گاهی از این اصطلاح در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا سرمایه‌گذاران را نسبت به ارز رمز خاصی ترغیب کند و روی ایشان تاثیر بگذارد. برای مثال این شبکه‌ها اعلام می‌کنند که ارز رمز خاصی در آستانه رفتن به ماه است. این افراد سعی دارند تا به سود خود و دارایی‌هایشان بر بازار رمز ارزها اثر بگذارند و از این طریق منفعت کسب کنند. یک نمونه واقعی در مورد این اصطلاح مربوط به بازار نزولی سال 2017 میلادی بود که نه تنها سرمایه‌گذاران بلکه رسانه‌ها نیز نسبت به افزایش قیمت در مورد رمز ارزهای پایه و به خصوص بیت کوین امیدوار بودند و خوشحالی می‌کردند.

When Moon

این اصطلاح نیز بیان می‌کند که چه زمانی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با سرعت زیاد، به وقوع می‌پیوندد. این افزایش قیمت به قدری زیاد است که گویی به ماه می‌رسد. معادل فارسی این اصطلاح به فلک کشیدن قیمت‌ها در یک زمان مشخص می‌باشد. به طور معمول، زمانی که افراد این امید را دارند که قیمت‌ها رشد پیدا کند و بتوانند ارزهای دیجیتال خود را به فروش برسانند و سود ببرند، از این عبارت استفاده می‌کنند.

آشنایی با افزونه ارز دیجیتال مون (MOON)  

امکان جدید خرید آنلاین از سایت آمازون، با استفاده از ارزهای دیجیتال سبب شده است تا گوگل فکری برای سایت‌هایی بکند که از بیت کوین و دیگر رمز ارزهای دیجیتالی برای پرداخت آنلاین پشتیبانی به عمل نمی‌آورند. از طرفی خیلی از کاربران به دلایل زیر علاقه‌مندند تا پرداخت خود را از طریق ارزهای دیجیتال انجام دهند:

  • کارمزد کمتر
  • عدم نیاز به تبدیل ارز محلی به دلار 
  • عدم نیاز به استفاده از کارت‌های اعتباری 
  • استفاده از فناوی نوین

بنابراین، افزونه‌ای به نام مون معرفی شده است تا کاربران بتوانند برای خرید از فروشگاه‌ های اینترنتی با استفاده از بیت کوین، اقدام کنند. شاید بپرسید افزونه چیست و چگونه می‌توانیم با استفاده از افزونه مون پرداخت اینترنتی خود را انجام دهیم. برای کسب آگاهی بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

کار کردن با افزونه های گوگل کروم 

افزونه‌های گوگل کروم به دلایلی مثل ساده‌ کردن استفاده از برنامه‌ها و حفظ حریم خصوصی یا پرایویسی کاربران شکل گرفته‌اند. این افزونه‌ها به شکل پلاگین می‌باشند. شاید شما هم با برخی از این پلاگین‌ها مثل الکسا، ترجمه، آب و هوا، ارزهای دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ، جستجو و موارد زیاد دیگر کار کرده باشید و این پلاگین‌ها در صفحه گوگل پیش فرض شما، سفارشی سازی شده باشند. 

افزونه مون نیز از جمله همین افزونه‌ها می‌باشد که می‌توانید بر روی مرورگر خود نصب کنید. این افزونه بیشتر در امر پرداخت رمز ارزها و فراهم ساختن درگاه‌های پرداخت رمز ارزی کمک می‌کند. وجود مون بر روی مرورگر کروم سبب می‌شود تا بتوانید با استفاده از کیف پول بیت کوین‌تان که دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه لایتنینگ می‌باشد، از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید. پس برای خرید از فروشگاه آمازون آن هم به وسیله بیت کوین، تنها کافی است تا دو اقدام اساسی انجام دهید. کیف پول لایتنینگ برای بیت کوین خود داشته باشید. بر روی مرورگرتان افزونه من را نصب کنید.

چگونگی نصب افزونه مون بر روی مرورگر کروم

  • برای نصب کردن افزونه مون مراحل زیر را انجام دهید:
  • از قسمت برنامه‌ها در مرورگر کروم اولین گزینه یعنی Chrome Web Store را انتخاب کنید. آیکون قسمت برنامه‌ها در سمت چپ مرورگر و به شکل مربع‌های رنگی قرار گرفته است.
  • حالا باید از بین افزونه‌های موجود، مون را پیدا کنید. بر روی گزینه اضافه کردن کلیک کنید. یک پیام مبنی بر اجازه شما برای نصب این افزونه در قالب یک محاوره پدیدار می‌شود. برای نصب آن اقدام فرمایید.
  • برای حذف افزونه هم کافی است تا از بالای مرورگر کروم خود، آیکون افزونه مون را پیدا کنید، روی این آیکون کلیک کنید و حذف را انتخاب نمایید.

  • در صورتی که موفق به پیدا کردن آیکون مون نشدید، از قسمت ابزارها گزینه Extensions را انتخاب نمایید. سپس افزونه مون را پیدا و حذف کنید.
  • برای مدیریت افزونه مون نیز می‌توانید از قسمت Extensions ویژگی‌های مورد نظرتان را خاموش یا روشن کنید. برای مثال اجازه دسترسی به سایت روشن بماند ولی اجزه ناشناس خاموش باشد.

آشنایی با شبکه لایتنینگ در پرداخت 

این شبکه به عنوان راه حلی برای محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از مقیاس‌پذیری بیت کوین به وجود آمده است. این شبکه به صورت یک لایه اضافه در بلاکچین به کار برده می‌شود تا سرعت تراکنش را بهبود بخشد و مشکلات مربوط به درگاه‌های پرداخت با بیت کوین را از میان بردارد. وجود افزونه مون در کنار این شبکه، امکان خرید از فروشگاه‌های آنلاینی را که از بیت کوین و دیگر رمزارزها پشتیبانی نمی‌کنند، به وجود می‌آورد. می‌توانید نقش مون را به شکل یک واسط بین مشتریانی که دارند با بیت کوین خرید می‌کنند و سایت‌های فروشگاهی تصور کنید. پس این افزون در عمل به افزایش قدرت بیت کوین و اعتبار آن کمک شایانی کرده است.

عملکرد این افزونه طوری است که ابتدا پرداخت‌های لایتنینگ مشتریان را دریافت و سپس آنها را به ارزهای فیات تبدیل می‌کند. در حقیقت کاربر دارد خرید خود را با بیت کوین پرداخت می‌کند ولی سایت این پرداختی را به شکل ارز فیات مانند دلار می‌گیرد و با استفاده از سیستم صرافی داخل شرکتش، تبدیل می‌کند. این در حالی است که شما دارید تنها از یک افزونه خودکار استفاده می‌کنید. حتی این نکته هم مهم نیست که خرید شما از چه سایتی انجام می‌شود. شما به راحتی می‌توانید در ایران از فروشگاه‌های مشهوری مثل ای بی، آمازون و علی بابا به صورت آنلاین خرید کنید.

کلام آخر

در این مقاله با اصطلاحاتی مانند یاMooning ، To The Moon و When Moon آشنا شدیم و در انتها در مورد افزونه ارز دیجیتال مون توضیحاتی را دادیم، همچنین با کاربرد این افزونه و شبکه لایتنینگ در خریدهای آنلاین ارز دیجیتال، مسائلی را بیان کردیم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم تا در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید و از تحلیل‌های فوق‌العاده تریدرهای بین‌المللی جهان برخوردار شوید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.