whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Dione

1402/03/25 ساعت 02:45


در مورد پلتفرم دایون تا چه اندازه اطلاعات دارید؟ دنیای ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال گسترش و توسعه است. در این مسیر بلاک‌چین‌ها و توکن‌های آن‌ها برای کاربران فقط یک دارایی به‌حساب نمی‌آیند؛ بلکه قرار است به زندگی آن‌ها کمک کنند.

Dione جزو بلاک‌چین‌هایی است که اهداف بزرگی در سر دارد و ایده اصلی ایجاد آن کمک به تولید انرژی تجدیدپذیر در کره زمین است. ما در این نگارش سعی داریم تا شما را با این پلتفرم، توکن و طرز کارش آشنا کنیم. پس اگر به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید تا پایان این نگارش با ما همراه باشید.

در پرشین الیت می‌توانید با دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و با کمک احراز هویت بایننس به فعالیت بین‌المللی در فارکس و دیگر بازارهای مالی جهان بپردازید. تنها کافی است در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید.

ارز دیجیتال Dione چیست؟

Dione با راه‌اندازی ارز محلی خود به کاربران کمک شایانی کرده است تا بتوانند پرداخت‌های داخلی خود را در این بلاک‌چین نهایی نمایند. توکن دایون روی پلتفرم اتریوم استوار شده است؛ مانند اغلب پروژه‌های دیفای که روی این بستر طراحی شده‌اند و قابلیت‌های بسیاری هم دارند.

Dione ارزی گاورننسی به‌حساب می‌آید که می‌توان با استیک کردن آن در خود شبکه از استخر دایون پاداش دریافت کرد. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که مفهوم توکن گاورننسی یا حاکمیتی چیست؟ ما قبل از اینکه بخواهیم به بررسی دقیق توکن Dione بپردازیم باید شما را با مفهوم توکن گاورننسی آشنا نماییم.

توکن Governance چیست؟

هدف اصلی توکن‌های حاکمیتی نقش داشتن کلیه کاربران در تصمیم‌گیری‌های پروژه است. گرفتن تصمیمات کلیدی در ارزهای دیجیتال به عهده مدیران شبکه است و این موضوع یکی از مشکلات اساسی و مهم در این حوزه به شمار می‌رود. این کار می‌تواند ضررهای بسیاری را به شبکه وارد نماید؛ زیرا همه مدیران تصمیمات درستی را اتخاذ نمی‌کنند.

در چنین شرایطی مدیران مسئول اتفاقات ناگوار هستند و کاربران این احساس را دارند که اگر تصمیمات با مشورت آن‌ها انجام می‌گرفت چنین پیشامدی رخ نمی‌داد؛ اما مدیریت پروژه در توکن‌های گاورننسی با مشورت صاحبان توکن و کاربران آن‌ها صورت می‌گیرد.

چرا توکن‌های گاورننسی طرفداران بسیاری دارند؟

توکن‌های حاکمیتی مزیت‌های زیادی دارند به همین منظور از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. یکی از دلایل این محبوبیت‌ها اطمینانی است که پروژه‌های DeFi ایجاد کرده‌اند. در پاراگراف بعدی به طور کامل درباره این موضوع توضیح خواهیم داد. اما به‌صورت خلاصه باید بگوییم که پروژه‌های DeFi با معرفی توکن‌های گاورننسی برنامه‌ریزی مسیری امن را ثابت کرده‌اند.

سامانه کارمزد و نرخ بهره سبب ایجاد بازدهی پایدار در چنین شبکه‌هایی می‌شود. صاحبان توکن‌های گاورننسی بر این باورند که این پروژه‌ها بین مردم در آینده‌ای نه‌چندان دور اعتبار بالاتری را دریافت خواهند کرد و به‌راحتی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

رابطه بین توکن‌های گاورننسی و پروژه‌های دیفای چیست؟

توکن‌های گاورننسی از قدرت تصمیم‌گیری و مشارکت در نظرسنجی پروژه‌های دیفای بهره‌مند می‌شوند. همین امر سبب شده تا اکوسیستم اتریوم هم رشد بسیاری داشته باشد زیرا %90 پروژه‌های دیفای بر اکوسیستم اتریوم منطبق شده است به همین منظور رشد پروژه‌های دیفای سبب رشد پروژه‌های گاورننسی و معرفی به سایر افراد خواهد شد.

در این سامانه صاحبان توکن ها و کاربران آنها قدرت رشد و پیشرفت پروژه را با اتخاذ تصمیمات جمعی به عهده دارند. در این پروژه‌ها هر فرد که توکن زیادتری داشته باشد قدرت تصمیم‌گیری بیشتری خواهد داشت؛ زیرا هر توکن برابر با یک رأی است.

معرفی بلاک‌چین Dione

در سال 2021 در دنیا برق مصرف شده بیش از 23000 تراوات اعلام شد که %80 این برق از منابع تجدیدناپذیر بود. این میزان مصرف در مقایسه با سال 2000 حدود %90 افزایش‌یافته بود به همین منظور تخمین زده می‌شود که در آینده مصرف برق بیشتر هم شود. اگر بخواهیم مصرف انرژی را تا سال 2050 به همین روال ادامه دهیم با مشکلات جدی و جهانی بسیاری روبرو خواهیم شد.

تشویق‌کردن کلیه افراد به استفاده و گسترش انرژی سبز هدف اصلی بلاک‌چین و ارز دیجیتال Dione است. در این سیستم با درنظرگرفتن ماهیت شبکه می‌توانیم سیستمی قانون‌مدار، شفاف و کارآمد را ایجاد نماییم.

گره‌گشایی دایون جهت مشکل انرژی در جهان

منتشرشدن دی‌اکسیدکربن از بزرگ‌ترین مشکلات سوزاندن سوخت‌های فسیلی است. اما چگونه می‌توان انرژی پاک را تولید کرد؟ زمانی که کربن از مراحل تولید انرژی حذف شود یا به عبارتی کربن‌زدایی صورت بگیرد انرژی پاک تولید می‌گردد. طبق این آمار ما این قدرت را داریم که تا سال 2050 این فناوری را در سراسر جهان‌ گسترش دهیم. اما برای این مقیاس بزرگ به سه عنصر اصلی تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و تأمین‌کنندگان نیاز داریم.

در حال حاضر این عناصر سرعت لازم را جهت کربن‌زدایی کره زمین ندارند. Dione تلاش می‌کند یک بلاک‌چین لایه اول را ایجاد نماید تا اتفاقات زیر رخ دهد:

  • حذف‌شدن کربن از مسیر تولید انرژی در سراسر دنیا
  • تشویق‌کردن مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشی‌ها به تجارت انرژی و مدیریت آن‌ها

به همین دلیل هدف دایون تعیین شده و همه صاحبان توکن‌ها و علاقه‌مندان به این بلاک‌چین قادر هستند تا آن را به‌راحتی مشاهده نمایند.

پروتکل دایون شامل چه مواردی است؟

ارز Dione یک بلاک‌چین لایه اول سازگار با EVM است که معماری آن بر اساس Avalanche  صورت‌گرفته است. این فنّاوری اثبات شده، تا حد زیادی متمرکز بر مقیاس‌پذیری است. در کل چند مزیتی که پروتکل Dione را در مقایسه به دیگر رقبا متمایز می‌کند عبارت‌اند از:

  • مقیاس‌پذیری پیشرفته
  • حفظ حریم خصوصی بهتر
  • توان عملیاتی بالاتر
  • کارمزد تراکنش کمتر
  • امنیت تراکنش‌های پیشرفته
  • ردپای کمتر کربن

این بلاک‌چین درجه بالایی از توان عملیاتی را با اجازه‌دادن به بیش از 5000 تراکنش در ثانیه بدون به خطر انداختن امنیت شبکه ایجاد کرده است. بی شک با ساختار اعتبارسنجی‌های به‌روزرسانی شده و افزودن راهکارهای مقیاس‌پذیر خواهیم توانست توان عملیاتی بیشتری را تجربه کنیم.

برای بالابردن امنیت این شبکه، هر تراکنش قادر است بعد از یک ثانیه نهایی شده و دیگر برگشت‌پذیر نخواهد بود. Dione دقیقاً برعکس بسیاری از بلاک‌چین‌های مشهور، تراکنش‌ها را به‌عنوان جزئی از مکانیزم اجماع پشتیبانی می‌کند.

 Nebra در بلاک‌چین چیست؟

در شبکه دایون، نبرا یک بازار تجارت انرژی است که واحدهای متنوع در آن بر حسب نقش آن‌ها خریدوفروش می‌شوند. این بازار به‌صورت مستقیم به بلاک‌چین وصل می‌گردد و کلیه فعالیت‌های انجام شده در آن به‌واسطه کاربران در یک دفترکل قابل‌مشاهده و ردیابی است.

مکانیزم اصلی زیر ساخت این بازار مانند یک صرافی رمزنگاری P2P است. در این سیستم مصرف‌کنندگان قادرند با به‌کارگیری قراردادهای هوشمند به تولیدکننده تبدیل شوند و برق شبکه را مهیا نمایند. در آینده Dione در نظر دارد با به‌کارگیری بازار نبرا تجارت انرژی بین شبکه‌ای را نیز ساده‌سازی نماید.

عملیات پلتفرم Dione  برای تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان

اگر بخواهیم پلتفرم operations موجود در وایت پیپر دایون را مورد بررسی قرار دهیم به دو عملیات مخصوص تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان می‌رسیم که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عملیات پلتفرم: تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برق

کلیه تولیدکنندگان برای مسیر هر منبع تغذیه و واحد الکتریکی باید از منابع تجدیدپذیر استفاده نمایند. این مورد دقیقاً در قراردادهای هوشمند مشخص شده است و تأمین‌کنندگان موظف به رعایت قوانین محلی در خصوص چنین مواردی هستند.

قراردادهای هوشمند شبکه بدون کوچک‌ترین محرک خارجی انجام می‌گردد؛ زیرا به‌صورت خودکار بر روی محرک‌های خاصی تعریف شده‌اند. پس‌ تولیدکنندگان باید قبل از آغاز فعالیت خود آگاهی لازم را نسبت به جزئیات قراردادهای هوشمند این شبکه داشته باشند.

هزینه‌ای که از مصرف‌کننده اخذ می‌شود، به‌صورت خودکار بین پلتفرم، تأمین‌کننده و توزیع‌کننده تقسیم خواهد شد.پس از توزیع، سهم هر فرد به کیف پول شخصی او واریز می‌گردد و ازآن‌پس جزو دارایی‌های او محسوب خواهد شد.

عملیات پلتفرم: مصرف‌کنندگان برق

برای به‌کارگیری از بلاک‌چین Dione نقطه ورود کاربران مصرف‌کننده یک اپلیکیشن موبایلی است. تجهیزات انرژی تجدیدپذیر و کنتور هوشمند قادر خواهند بود به این سیستم وصل شده و بعد از آن می‌توانند تجارت واحدها را شروع کنند.

هنگامی که داده‌ها گردآوری شوند مشتریان به دو گروه عمومی و خصوصی دسته‌بندی خواهند شد. بازار نبرا به مشتریان این فرصت را می‌دهد که نوع انرژی تجدیدپذیر خود را انتخاب نمایند.

ارز دیجیتال Dione را از کجا بخریم؟

صرافی‌های غیرمتمرکز بسیاری مانند یونی‌سواپ، پنکیک سواپ و... وجود دارند که بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند ارز Dione را به شما عزیزان بفروشند. شما می‌توانید برای مشاهده فهرست کامل آن‌ها به وب‌سایت دایون پروتکل مراجعه نمایید. برای خرید این ارز در صرافی‌های غیرمتمرکز باید ارز محلی آن را داشته باشید تا بتوانید توکن را خریداری و به کیف پولتان اضافه نمایید.

کیف پول دایون پروتکل

برای سیو کردن دایون پروتکل، گزینه‌های بسیاری پیش روی شماست. کیف‌های متعددی در بازار وجود دارند که بر حسب نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. کیف پول‌های نرم‌افزاری دایون پروتکل از قبیل تراست ولت، یکی از گزینه‌های است که امنیت بسیار بالایی در نگهداری و انتقال دایون پروتکل دارد. این کیف پول به‌صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای استفاده از آن پرداخت نمی‌کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری دایون پروتکل از امنیت بیشتری برخوردار هستند، ولی برای خرید آنها باید مبلغی پرداخت کنید. این نکته را فراموش نکنید که به‌هیچ‌عنوان ارز دیجیتال دایون خود را در کیف پول‌های صرافی‌ها ذخیره نکنید؛ زیرا با این کار اجازه دارایی خود را به آنها می‌سپارید و به همین دلیل ریسک نابودشدن دارایی شما افزایش می‌یابد.

قیمت ارز دیجیتال Dione

قیمت ارز Dione در بازار رمزارزها به فاکتورهای مختلفی وابسته است. فاکتورهای مهم فاندامنتال، سیاسی و اقتصادی در تغییر قیمت این ارز تأثیرگذارند. یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در قیمت ارز دیجیتال Dione، ترازوی عرضه و تقاضاست. با افزایش عرضه دایون قیمت آن کاهش می‌یابد و با کاهش عرضه این ارز قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

کلام آخر

ارز دیجیتال Dione یک ارز بومی برای بلاک‌چین دایون است که با پلتفرم‌های معروف بسیاری در سراسر جهان از قبیل بایننس، کوین مارکت، یونی‌سواپ، کریپتو دات‌کام، کوین بیس و کمپانی‌های بسیار دیگری همکاری دارد و همین امر باعث جلب‌اعتماد کاربران شده است.دارندگان ارز Dione قادر هستند از بازار نبرا برق مصرفی خود را تأمین نمایند و توزیع‌کنندگان هم می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند.

مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران پروژه‌های دیفای، Dione قطعاً می‌تواند راه‌حلی ایمن جهت چالش کربن‌زدایی باشد و احتمالاً به‌زودی این توکن رشد بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. شما می‌توانید با تحقیق و بررسی بیشتر اقدام به خریدوفروش و یا سرمایه‌گذاری در این ارز نمایید. در کنار این موارد اگر تصمیم دارید سود بسیاری را از سرمایه‌گذاری خود کسب نمایید می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت تصمیمات منطقی بگیرید که در نهایت سودآوری بسیار شگفت‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

شما با استفاده از پلن‌های تیم پرشین الیت می‌توانید به 180 کانال سیگنال تلگرام برای ارز دیجیتال Dione، سیگنال فارکس و... دست یابید و با خاطری آسوده به این بازار وارد شوید. شما با سیگنال‌های مطمئن کانال‌های تلگرامی پرشین الیت دسترسی آسانی به آخرین تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های بازار رمزارزها خواهید داشت.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.