whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

وب 3 و ابتکارات مالیاتی در مواجهه با فروپاشی بازار

1401/03/16 ساعت 15:23


با وجود تمام تلاطم‌های موجود در بازار دارایی‌های دیجیتال، توسعه‌دهندگان وب 3، سرمایه‌گذاران نهادی و تنظیم‌کننده‌هایی که برای مالیات سودهای متاورسی آماده می‌شوند، ثابت می‌مانند. 

وب 3 و ابتکارات مالیاتی در مواجهه با فروپاشی بازار

وب 3 و ابتکارات مالیاتی در مواجهه با فروپاشی بازار

سلوا اوزلی (Selva Ozelli) وکیل مالیاتی بین‌المللی در ستون ماهانه خود یعنی اکسپرت تیک، تقاطع بین فناوری‌های نوظهور و پایداری را پوشش می‌دهد و آخرین پیشرفت‌ها در مورد مالیات‌ها، مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و مسائل حقوقی مؤثر بر کریپتو و بلاکچین را ارائه می‌دهد.

در سال 2021 توکن‌های غیرقابل تعویض به بزرگترین اخلالگر در هنر تبدیل شدند، هنرمندانی بودند که آنها را در نمایشگاه گذاشته و حراج می‌کردند و سرمایه‌گذارانی بودند که آن‌ها را می‌خریدند، می‌فروختند و معامله می‌کردند ولی در ماه می 2022 فروش NFT بیش از 90 درصد کاهش یافت و چیزی در حدود 17000 کارگر فناوری شغل خود را از دست دادند. این خیلی شبیه به رکود سال 2018 بود، زمانی که ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین و اتر بیش از هشتاد درصد سقوط کردند.

توسعه‌دهندگان وب 3، سرمایه‌گذاران نهادی و تنظیم‌کننده‌ها که از نوسانات شیدایی بازار دارایی‌های دیجیتال مصون هستند و با آرامش به تجارت عادی خود در سراسر جهان ادامه می‌دهند. بازار نزولی NFT به سرمایه‌داران سطح بالا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس هشدار داده است زیرا بانک‌های مرکزی شروع به تشدید سیاست‌های پولی در پس‌زمینه کند شدن فعالیت‌های اقتصادی کرده‌اند. روزهایی که بانک‌های مرکزی و مدیران صندوق‌های تامینی را نگران می‌کردند، گذشته است. آنها بیشتر نگران جمعیت جدیدی هستند، متاورسیون‌ها که در حال دیجیتالی کردن جنبه‌های مختلف زندگی به صورت سه بعدی با هوش مصنوعی هستند.

کانادا

پیش از این، فروپاشی بازار دارایی‌های دیجیتال توسط شوستر پیش‌بینی شده بود. برایان شوستر، بنیانگذار و مدیرعامل اوترورس (Utherverse) در کانادا است. این شخص بیش از صد حق ثبت اختراع و پتنت‌های معلق، مربوط به فناوری‌های اصلی اینترنت و متاورس ایجاد کرده است. او چنین گفت: « انبوهی از شرکت‌ها وجود دارند که متاورس را می‌سازند و صادقانه بگویم، بیشتر شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند دارایی و توکن‌ ارائه می‌کنند، پیچیدگی کار را به‌طور خطرناکی دست کم گرفته‌اند. فروپاشی بازار دارایی دیجیتال برای آن دسته از شرکت‌هایی که محصولات و فناوری‌های وب 3 بادوام و پایدار مانند اتریوم و آوالانچ را ارائه می‌دهند، ایمن است. من توکن اوترورس خودم را در سه ماهه 2022 راه‌اندازی خواهم کرد. » 

در همین بین، شرکت اسلریت فایننشیال تکنولوژی (Accelerate Financial Technologies) مستقر در کلگری اعلام کرد که صندوق NFT این شرکت را ایجاد می‌کند. این شرکت سرمایه‌گذاران با ارزشی را هدف قرار می‌دهد که مایل به ریسک در محصولات سرمایه‌گذاری وب 3 و کلکسیون‌های دیجیتال موجود در بلاکچین هستند. 

image

محصولات سرمایه‌گذاری وب 3 و کلکسیون‌های دیجیتال 

چین

با توجه به سقوط بیش از پنجاه درصدی قیمت برخی از مجموعه‌های بزرگ NFT در ماه گذشته در میان فروش گسترده، رکود بازار دارایی‌های دیجیتال باعث کاهش سرعت سرمایه‌گذاری زیرساختی متاوس در چین نشده است، زیرا صندوق‌های سرمایه‌گذاریNFT هر روز در حال ظهور هستند. 

ییفان هی (Yifan He) مدیرعامل رددیت (Red Date) شرکت بلاکچین تحت حمایت دولت در هنگ‌کنک چنین می‌گوید: « شبکه خدمات مبتنی بر بلاکچین (BSN) زیرساخت ملی NFT را در چین راه‌اندازی خواهد کرد. NFT یک گواهی دیجیتال یا واحدی از داده‌های ذخیره شده در بلاکچین است. NFTها به دلیل منحصر به فرد و غیرقابل تقسیم بودنشان به طور گسترده در هنر دیجیتال و محتوای دارای حق چاپ استفاده می‌شوند. با این حال، موارد استفاده بالقوه آنها بسیار فراتر از آن چیزی است که امروز در دنیای هنر می‌بینیم.

از لحاظ فنی، یک NFT را می‌توان برای هر سناریویی که نیاز به اثبات علاقه است، از مالکیت کلکسیونی و IP آثار خلاقانه گرفته تا اسنادی مانند کارت شناسایی، گواهی‌های تحصیلی، مجوزهای املاک و غیره اعمال کرد. این فناوری می‌تواند برای تأیید صحت، اسناد، جلوگیری از دستکاری یا سرقت و تسهیل در تأیید و ردیابی استفاده شود.

با این حال، امروزه بیشتر NFTها بر روی فناوری‌های زنجیره عمومی ساخته می‌شوند که در بازار چین مجاز نیستند. برای حمایت از توسعه فناوری NFT در چین، BSN فناوری‌های زنجیره عمومی را به بلاک‌چین‌های مجاز باز (OPBs) تغییر داده است تا با جایگزینی ارز دیجیتال با ارز فیات برای پرداخت هزینه‌های گاز و مجوز استقرار گره، بر موانع نظارتی در چین غلبه کند. برای جدا کردن ارتباط طبیعی با زنجیره‌های عمومی و ارزهای دیجیتال، NFT به گواهی دیجیتال غیرمتمرکز یا به اختصار DDC تغییر نام داد. BSN-DDC یک شبکه زیرساخت گواهی دیجیتال در BSN چین است که شامل ده OPB است.

BSN-DDC دسترسی به شبکه، APIهای اصلی و SDK را ارائه می‌دهد. يك فروشگاه مربوط کسب‌وکارها و توسعه پورتال‌های کاربر و یا برنامه‌هايي برای همه انواع برنامه‌های NFT كه کلیه پرداخت‌ها و هزینه‌های تراکنش به ارز فیات از طریق درگاه‌های BSN-DDC پرداخت می‌شود. BSN-DDC كاربرد گواهی دیجیتال را فراتر از حوزه هنری و مجموعه‌های سرگرمی و با پشتیبانی از انواع گواهینامه‌های دیجیتال، اسناد، بلیط‌ها، شناسایی، مالکیت معنوی و موارد دیگر تشویق مي‌کند. شبکه BSN-DDC در حال حاضر متنوع‌ترین، شفاف‌ترین، مقرون به صرفه‌ترین و کاربرپسندترین زیرساخت بلاکچین است که از استقرار قانونی NFTها در چین پشتیبانی می‌کند. اين شبكه تا پایان ژانویه 2022 به طور رسمی راه‌اندازی خواهد شد تا از پذیرش انبوه NFT در چین حمایت کند.»

فرانسه

صنعت فیلم از NFTها برای تامین مالی فیلم‌ها استفاده می‌کند و با توکن‌های غیرقابل تعویض در جشنواره فیلم کن، سر و صدای زیادی به پا کرد. در فرانسه، فیلم پلاس که قرار است در سال 2023 اکران شود، توسط جامعه سرمایه‌گذار از طریق فروش NFT تولید خواهد شد. دارندگان NFT سهمی از سود فیلم دریافت می‌کنند و اجازه حضور در نمایش‌های ویژه به آنها داده می‌شود و حتی ممکن است NFTهاي محبوب خود را در فیلم ببینند.

هندوستان

بنیانگذار و مدیر عامل هولوورلد (HoloWorld) هارشاواردهانا کیکری، هولوسوئیت (HoloSuit) را طراحی کرده است. دنیایی که میزبان متاورس‌های فیگیتال (فیزیکی و دیجیتالی) در آموزش، ورزش، رباتیک و امنیت است. هولوسوئیت، شامل 40 حسگر تعبیه شده برای ردیابی حرکات بازوها، پاهای کاربر و انگشتان دست است و آن‌ها را به صورت دیجیتالی برای افزایش تعاملات در دنیای فیژیتال ارائه می‌کند.

ژاپن

شرکت چندملیتی ژاپنی سونی قصد دارد با استفاده از نقاط قوت منحصر به‌ فرد ارائه شده توسط کسب ‌وکارهای متنوع و تخصص خود در فناوری بازی که اساس تجربه‌های سرگرمی آینده را تشکیل می‌دهد، در فضاهای متاورس و هوش مصنوعی پیشرو باشد.

این شرکت با باشگاه منچستر سیتی همکاری کرده است و قصد دارد تجربه‌های سرگرمی جدیدی را در اطراف رویدادهای ورزشی زنده ایجاد کند، همچنین به صنعت موسیقی و پتانسیل ارائه اجرای زنده مجازی از دیدگاه هنرمندان موزیک سونی نگاه می‌کند. همانطور که مدیر عامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، توضیح داده است: «متاورس در عین حال که یک فضای اجتماعی و شبکه‌ای زنده است، فضایی است که در آن بازی‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها تلاقی می‌کنند.»

image

فضای متاورس و هوش مصنوعی

سنگاپور

ریاز مهتا، بنیانگذار و مدیرعامل رایت استریم (Ritestream) در سنگاپور این طور توضیح می‌دهد: «ما تیم پیشرو و پشت پلتفرم کسب درآمد رایت استریم هستیم، یک سکوی راه‌اندازی فیلم و تلویزیون برای تأمین مالی، کسب درآمد و توزیع محتوا که از طریق فناوری بلاکچین است. در برنامه تعاملی، می‌توانید نمایش‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید و سکه رایت جایزه بگیرید. از سینماهای متاورس و شب‌های قرار مجازی لذت ببرید و با خرید نسخه محدود NFT از محتوا، بازیگران و افراد مشهور حمایت کنید.

این NFTها نه تنها می‌تواند به بودجه نمایش‌ها کمک کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد بخشی از آن‌ را بخرند و مالک شوند و در صورت محبوب شدن نمایش‌ها، اعتبار تولید کننده و پتانسیل درآمد آینده را به آنها می‌دهد. ما یک قرارداد انحصاری برای صدور NFT برای فیلم آینده Stealing McCloud داریم که الهام گرفته از جان مکافی، غول نرم‌افزار است. جنازه او که به دلیل فرار مالیاتی ایالات متحده زندانی شده بود، در سال 2021 در زندانی اسپانیایی پیدا شد. ما از این هیجان‌زده هستیم که انقلابی ایجاد می‌کنیم که در نحوه مصرف و سرمایه‌گذاری محتوا به صرفه است.»

متاکوریو در مقابل سنگاپور یک سرمایه‌گذاری مشترک و جدید بین متاکوریو و مدیا است که خانه انحصاری مدیا و مالکیت معنوی آن و بخش‌هایی مانند ایجاد، بازاریابی و توزیع NFTها را در بر می‌گیرد. متاکوریو تجربه خود را در استراتژی‌های جمع‌آوری خلاقانه و NFT متمرکز بر وب 3 و موارد دیگر ارائه خواهد کرد، همچنین پایگاه مشتریان خود را به همراه داشته و با بیش از 70 استعداد و برند برتر ارتباط برقرار می‌کند. پرزیستنس (Persistence) در حال ایجاد یک اکوسیستم از محصولات چند زنجیره‌ای وب 3 برای کاربران خرده فروشی و نهادی است که امکان ایجاد و مبادله NFTها را در بین زنجیره‌ها و ساخت محصولات فراهم می‌کند و برای ایجاد فرصت‌ها و رفع چالش‌ها پیرامون مکانیسم اجماع اثبات سهام در یک محیط چند زنجیره‌ای تلاش می‌کند.

آفریقای جنوبی

نلسون ماندلا، رهبر انقلابی به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک آفریقای جنوبی از سال 1994 تا 1999 خدمت کرد. با اولین NFT ماندلاورس، همکاری بین خانواده ماندلا، تینی‌وینز، فوانیکس جیمز آرت هاس و رنج وارد متاورس شد. شرکای رسانه‌ای پروژه خیریه وب 3 شامل چهار مجموعه NFT است که درآمد حاصل از آن به نفع برنامه آموزشی ماندلا است. ابتکاری برای گسترش دسترسی کتاب برای کودکان در آفریقا و فراتر از آن انقلابی در نحوه عملکرد بشردوستانه است.

اسپانیا

پس از اولین اجلاس سران آوالانچ در بارسلون، اولین کنفرانس اتریوم اسپانیایی از 6 تا 8 ژوئیه در همان شهر برگزار شد. این در حالی است که ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، خواستار حفاظت مانند شرکت بیمه سپرده فدرال برای سرمایه‌گذاران کوچک کریپتو شده است. در مواجهه با رکود اخیر بازار روبرتو د آرکوئر، یکی از بنیانگذاران و افسر ارشد متاورس گامیوم مستقر در اسپانیا توضیح داد: « ما در حال ساختن اولین فراجهت اجتماعی غیرمتمرکز و هویت دیجیتالی انسان‌ها هستیم.

ساخت متاورس

ساخت متاورس

گامیوم ورلد یک محیط سه بعدی و کاملاً غوطه‌ور است که به کاربران این امکان را می‌دهد که به فراواژه اجتماعی غیرمتمرکز گامیوم دسترسی داشته باشند. آواتارهای بازیکن دنیا را می‌سازند و می‌توانند از طریق کیت توسعه نرم‌افزار گامیوم و خرید و فروش زمین، تجربیاتی ایجاد کنند. در جاهای دیگر متاورس، دارندگان NFTهای مربوط به املاک و مستغلات بازی‌های ویدیویی هزاران تا میلیون‌ها دلار هزینه‌های مربوط به تراکنش، حملات فیشینگ و موارد دیگر را از دست داده‌اند.

در یک نظر ردیت، پیرامون تجارت املاک مجازی این طور توضیح داده شده است: « پروژه اینتروپیا یونیورس، از اوایل دهه 2000 دارای اسناد زمین بوده است. جان نووردای ژاکوبس، دی جی نام بزرگی است که صاحب یک ایستگاه فضایی در بازی است و اکنون کل سیاره‌های شریک متعلق به شخص لمی از موتورهد است. املاک مجازی همیشه دست نیافتنی بوده و تا آنجا که من فکر می‌کنم همیشه این املاک راهی برای پولشویی بوده است. »

ترکیه

مهمت ارییلماز، بنیانگذار فارو در ترکیه، این طور توضیح می‌دهد: « فارو یک شرکت سرگرمی نمادین است که فیلم و محتوای تلویزیونی تولید می‌کند، مالک کاتالوگ‌های موسیقی و IP است و سرگرمی‌های زنده و حقوق وب 3 را مدیریت می‌کند. این شرکت پس از کووید، از اوج علاقه به محتوای محلی، افزایش بودجه تولید، صادرات محتوا و تقاضای سرگرمی زنده با مضامین آینده‌نگر وب 3 از مالکیت جمعی کسب ‌وکارهای جدید مبتنی بر ابزارهای مفید بهره می‌برد. عملیات فارو توسط دارایی‌های رسانه‌ای درآمدی تکرار شونده دنیای فیزیکی پشتیبانی می‌شود. دارندگان توکن فارو می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و از حقوق درآمد حاصل از تمام تولیدات و دارایی‌های فارو سود ببرند. علاوه بر این، آن‌ها از تمام پیشنهادات NFT با محوریت طرفداران، دسترسی و ابزار، درآمد کسب می‌کنند.

فارو می‌خواهد تجارت خود را در بازارهای نوظهور توسط همین مدل گسترش دهد. » رفیک آنادول، اولین هنرمندی است که از هوش مصنوعی در یک اثر هنری فراگیر و عمومی استفاده کرد و آثارش در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد که با رکود بازار NFT متوقف شده است. او در ماه‌های آوریل و می، به فروش NFTهای خود ادامه داد. فروش مجموعه «یک خاطره مهم برای بشریت» او به 6.2 میلیون دلار رسید و یک NFT منحصر به فرد با عنوان معماری زنده: کازا باتلو از طریق اولین حراجی در کریستیز به فروش 1.38 میلیون دلاری رسید.

امارات متحده عربی

لوکش رائو، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه‌های شبکه تریس (Trace Network Labs) که دفاتری در امارات متحده عربی دارد، این طو توضیح می‌دهد که پلتفرم او برندها، به ویژه مد را قادر می‌سازد تا دسته‌های جدیدی از محصولات دیجیتال و منحصر‌ به ‌فرد ایجاد کنند که می‌توان از جزئیات پلتفرم‌های مختلف وب 2 و وب 3 برای تبادل محصول استفاده کرد. 

اخیراً، گوچی، دولچه و گابانا، لویی ویتون، تریبیوت، فابیکنت، مؤسسه مد دیجیتال و NFTهای قرمز دائو مربوط به مد (Red DAO NFT) در غرفه هنری غیرمتمرکز شهر ونیز به نمایش گذاشتند و در مورد آینده صنعت نیز بحث کردند. انتظار می‌رود که تا سال 2030 میلادی، فناوری متاورس، چهار میلیارد دلار به اقتصاد دبی کمک کند و از ایجاد 42000 شغل مجازی حمایت نماید.

مجموعه محبوب NFTهای کلوپ قایقرانی میمون‌های کسل

مجموعه محبوب NFTهای کلوپ قایقرانی میمون‌های کسل

ایالت متحده

مجموعه محبوب NFTهای کلوپ قایقرانی میمون‌های کسل (NFT Bored Ape Yacht Club) که توسط آزمایشگاه یوگا مستقر در ایالات متحده ایجاد شده است، شاهد کاهش قیمت کف آن به 88 اتر در 27 می بود که 138 ETH نسبت به یک ماه قبل کاهش یافت. این مظلب در یک نظر ردیت پیرامون تجزیه و تحلیل بازار درباره کاهش شدید قیمت‌ها به اشتراک گذاشته شد: « چرا یک عکس میمون را به قیمتی بالاتر از آنچه اولین خریدار آن را خریده است، بخرم؟» این نظر، با توجه به این‌که دادگاه‌های ایالات متحده ادعان دارند که هنر و موسیقی تولید شده توسط رایانه یا هوش مصنوعی از حمایت حق چاپ برخوردار نیست، برجسته است.

با این وجود، بیل استارکوف، بنیانگذار پروژه  NFTکلوپ قایقرانی میمون‌های کسل می‌گوید: « اصلاح فضای کریپتو  NFT بسیار سالم است.» مجموعه ملکه میمون به رهبری زن پروژه در دومین افت NFT بیش از 1.5 میلیون دلار جمع‌آوری کرد و در کمتر از سه ساعت، درست قبل از رکود، فروخته شد. اکنون سرمایه‌گذاران این فضا، از این رکود برای خرید NFT مانند جمعه سیاه استفاده می‌کنند. NFT شماره 15ملکه میمون یک NFT موسیقی منحصر به فرد ست که با آهنگ‌های هنرمندان نوظهور موسیقی جفت شده است. استارکوف می‌گوید: «این یک فرصت بزرگ برای هنرمندان نوظهور است تا با پیوستن و ترویج موسیقی خود به یک جامعه NFT از قبل تأسیس شده، وفادار و پرشور، حرفه خود را از طریق وب 3 پیش ببرند.

علاوه بر این، سهم درآمد سخاوتمندانه 45 درصدی به دارندگان این NFTهای موسیقی میمون ملکه اهدا می‌شود. این امر، فرصتی برای هنرمندان نوظهور است تا به هزاران نفر معرفی شوند که انگیزه‌ای برای تبلیغ ایشان خواهند داشت. » از دیگر پروژه‌های NFT تحت رهبری زنان می‌توان به ددفلاز (DeadFellaz) و گاترکت گنگ (Gutter Cat Gang) اشاره کرد. PolyientX یک مبتکر وب 3 است که ابزارهایی را برای دستیابی به کاربرد بیشتر NFTها ارائه می‌دهد، محصولی را عرضه کرد که به دارندگان NFT پروژه‌های منتخب اجازه می‌دهد تا پاداش هفتگی دریافت کند. نیک کاسارس، رئیس محصول PolyientXمی‌گوید: «در سال‌هایی که در فضای NFT نوآوری کردیم، دو چیز روشن شد. NFTها پتانسیل رشد فوق‌العاده‌ای دارند و جوامع NFT ارزش بیشتری می‌خواهند. PX Drops برای ادغام این فرصت‌ها عمل می‌کند.

سی سال پس از انتشار کتاب بدنام سکس، نماد پاپ مدونا با هنرمند دیجیتال بیپل (Beeple) برای ایجاد سه NFT خیریه که آواتار برهنه او را به تصویر می‌کشید، همکاری کرد. اسطوره هیپ هاپ جیم جونز با موگل برای NFT همکاری کرد، در حالی که کیتی پری، اسطوره موسیقی، NFTهای دی‌سوی خود را از طریق پخش فیلیک ارائه کرد. پلتفرم متاورس اجتماعی که با تعامل تیک تاک، گیم پلی پوکمون گو اسکیو (Pokemon Go-esque) و واقعیت افزوده سازگار است.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده

پیرینا مرینو، موسس و مدیر عامل پخش فلیک توضیح داد ویژگی‌های دوربین به منظور ارائه ابزارهای دنیای واقعی برای لوازم جانبی دیجیتال NFT ساخته شده‌ است. در دنیای ورزش، اسطوره زنده بیسبال میگل کابررا با پخش فلیک ستاره‌های بسکتبال، آندره دراموند، تای جروم و چیبی دینوس، قهرمان سابق بسکتبال، نماد مد دنیس رادمن و جف هود از متاکوریو را با هم شریک شدند. در حالی که تیم مک لارن فرمول 1 و مک لارن، تیم سایه ورزش الکترونیک را  با OKX شریک شدند تا NFTهای خود را راه‌اندازی کند.

نیفتی چس (NiftyChess) در دنیای بازی‌ها، یک استارت‌آپ وب 3 به نام تریژر دات چس دات کام را با مشارکت Chess.com تأسیس کرد تا اولین بازار NFTای‌ را ایجاد کند که امکان خرید، فروش، ایجاد و جمع‌آوری NFT بازی‌های شطرنج (از جمله توسط استادان شطرنج) را بدون نیاز به خرید ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

اکبر حمید و سیمون بری، بنیانگذاران آزمایشگاه خلاق و نوآور افراد آزمایشگاه کریپتو (POC) معتقدند که: « لازم نیست یک افسانه، نماد، ستاره یا استاد باشید تا در متاورس مورد توجه قرار بگیرید. ماموریت ایجاد طرحی متاورس برای گنجاندن در سراسر وب 3 است که با توسعه، سرمایه‌گذاری و تبلیغ برندها با داستان‌ها، تیم‌ها و پروژه‌های متنوع است. ایشان  معتقدند وب 3 تنها زمانی می‌تواند مقیاس‌پذیر باشد که ریشه در تنوع و شالوده چیزی که در حال ساخت است، داشته باشد.

زنان سیاه‌پوست، قهوه‌ای، رنگین‌پوستان و افراد ترنس قدرت هزینه‌ و نفوذ فرهنگی بی‌سابقه‌ را با هم ترکیب کرده‌اند و تأثیر هر جامعه‌ای را کوچک‌تر می‌کنند. فرهنگ تجارت را پیش می‌برد، به همین دلیل است که ما باید فعالانه این جوامع را آموزش دهیم و در کنار آن‌ها، آینده‌ای عادلانه و سودآور برای وب 3 تضمین کنیم.» مایکروسافت، اپل و متا در توسعه فناوری متاورس پیشتاز هستند. توسعه دهنده بازی اپیک وب 3 که میزبان کنسرت متاورس ستاره پاپ آریانا بود، در طول همه‌گیری جهانی مقیاس و درآمد بی سابقه‌ای را نشان داد، همچنین در دعوای نقض حق اختراع با اوترورس درگیر است و گفته که برای باز نگه داشتن متاورس با اپل و گوگل مبارزه خواهد کرد.

فیدلیتی دو صندوق قابل معامله در بورس برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های متاورس وب 3 راه‌اندازی کرد و a16z چهارمین صندوق خود را به ارزش 4. 5 میلیارد دلار را راه‌اندازی کرد.

ویتنام

در مورد ویتنام، تریفام یکی از بنیان‌گذاران کاردیاچین و بنیانگذار وایدا گفت: «کاردیاچین اولین زیرساخت غیرمتمرکز بلاکچین است که قابلیت همکاری و خود بهینه‌سازی دارد. هدف ما ایجاد یک پلتفرم یکپارچه است تا تمام نقاط قوت جمعی شرکت‌کنندگان را ترکیب کرده و پایه و اساس پذیرش انبوه بلاکچین را در جهان ایجاد کند.»

 فناوری‌های متاورس وب 3 

 فناوری‌های متاورس وب 3 

سند مشاوره عمومی دارایی دیجیتال (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)

دارایی‌های دیجیتال و کسب‌ وکارهای مستقر در متاورس از جمله موضوعاتی هستند که چالش‌هایی در رابطه با مالیات برون مرزی، پولشویی، حمایت از مصرف‌کننده و قوانین داده‌های شخصی کشورها ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در 22 مارس یک سند مشاوره عمومی پیرامون چارچوب جهانی جدید به منظور شفافیت مالی منتشر کرد که امکان ارائه گزارش‌ها و تبادل اطلاعات پیرامون دارایی‌های رمزنگاری را فراهم می‌کند، همچنین اصلاحیه‌های پیشنهادی استاندارد گزارش‌دهی مشترک برای تبادل خودکار اطلاعات کشورها در مورد حساب‌های مالی را پوشش می‌دهد.

چارچوب جدید توانایی مقامات مالیاتی کشورهای شرکت‌کننده را برای نظارت بر تراکنشهای مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود بیش از 100 کشور شرکت کننده در CRS آن را اتخاذ کنند. ایالات متحده قبلاً اقداماتی را اتخاذ کرده است که مالیات دهندگان را ملزم به گزارش اطلاعات مالیات دارایی دیجیتال می‌کند. صنعت کریپتو در جلسه مشاوره عمومی مورخ 23 می، از OECD خواسته است تا این چارچوب را اجرایی کند. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.