whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اشتباهات یک تریدر چیست؟ اشتباهات فاجعه بار تازه کارها

1402/04/19 ساعت 09:44


اشتباهات معاملاتی "مبتدی" توسط همه انجام می شود - از تازه واردها گرفته تا کهنه سربازان بازار فارکس. مهم نیست که چه مدت معامله می کنید، مطمئناً با کاستی هایی در نظم و انضباط معاملاتی مختلفی مواجه خواهید شد، خواه این کاستی ها ناشی از تحولات غیرعادی بازار یا افراط های احساسی باشد.

نکته کلیدی این است که یک درک شهودی از مشکلات عمده تجارت ایجاد کنید، به طوری که بتوانید زودتر تشخیص دهید که آیا می‌خواهیداز معامله خود خارج بشوید یا خیر. اگر شروع به مشاهده هر یک از خطاهای زیر در معاملات خود کردید، احتمالاً ایده خوبی است که به میدان بروید، از بازار عقب نشینی کنید و تمرکز و انرژی خود را دوباره بر روی قوانین اساسی معاملات متمرکز کنید.

شما می توانید در سایت پرشین الیت به راحتی با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز ترید کرده و سود های فوق العاده ای کسب کنید. همچنین می توانید از طریق سایت پرشین الیت به راحتی احراز هویت بایننس و یا کوکوین انجام دهید.

تجارت خود را با یک حساب آزمایشی فارکس آغاز نمی کنید

بهترین راه برای یک معامله گر جدید برای آشنایی با تجارت، افتتاح یک حساب آزمایشی است. یک حساب آزمایشی به شما این امکان را می دهد تا بدون ریسک کردن پول خود، شرایط معاملاتی در دنیای واقعی را تجربه کنید. با داشتن یک حساب آزمایشی، می توانید خدمات و قوانین  یک کارگزار مورد نظر فارکس را امتحان کنید و همچنین یاد بگیرید که چگونه تجارت کنید.

یک حساب آزمایشی همچنین به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های معاملاتی خود را آزمایش کنید، شاخص‌های فنی مختلف را امتحان کنید، نحوه استفاده از تکنیک‌های مدیریت ریسک مانند استاپ ضرر را بیاموزید (استاپ ضرر نوعی سفارش معاملاتی است که به شما کمک می‌کند ضرر خود را محدود کنید) و موارد دیگر.

چیزی که معامله گران بزرگ را از معامله گران خوب جدا می کند، یادگیری مداوم آنها در طول سفر تجاری خود است. بنابراین، حتی زمانی که از یک حساب آزمایشی به یک حساب کاربری زنده تغییر می‌کنید، فرصت‌های کسب دانش و ارتقای مهارت‌های خود را از دست ندهید.

عدم استفاده هوشمندانه از اهرم در معاملات فارکس

هنگامی که تازه شروع به کار می کنید، توصیه می شود از اهرم به میزان اندک استفاده کنید. اهرم توسط کارگزاران فارکس ارائه می شود تا به شما کمک کند موقعیت های بسیار بزرگتری را نسبت به سرمایه ای که در حساب معاملاتی خود دارید باز کنید. برای افزایش میزان سرمایه قرار گرفته در بازار، می توانید معامله با اهرم را انتخاب کنید، به این معنی که بخشی از معامله شما توسط کارگزار تامین می شود.

لوریج بر حسب نسبت هایی مانند 1:100، 1:500 و غیره بیان می شود. به عنوان مثال، با اهرم 1:100، می توانید موقعیتی به ارزش 100 دلار باز کنید در حالی که فقط 1 دلار از پول خود را سرمایه گذاری کنید.

 مابقی توسط کارگزار تامین می شود. با این حال، به یاد داشته باشید که اهرم سود و زیان شما را چند برابر می کند. به همین دلیل است که برای معامله گران جدید مفید است که با اهرم کمتر شروع کنند. با کسب تجربه و اعتماد به نفس بیشتر، می توانید مقدار اهرم را افزایش دهید.

ریسک بیشتر از مقدار سرمایه ای که در فارکس می توانید از دست بدهید

گرفتار شدن در لحظه و معامله با مبالغ بیشتر و بیشتر آسان است. با این حال، بازارهای مالی می توانند در هر زمان معکوس شوند و پول سرمایه گذاری شده شما را در معرض خطر قرار دهند. به همین دلیل است که معامله‌گران موفق توصیه می‌کنند که حتی زمانی که بازار به نفع شما پیش می‌رود، بیشتر از آنچه که می‌توانید از دست بدهید، ریسک نکنید.

یک معامله گر مسئول بودجه معاملاتی سختی خواهد داشت. این بودجه تضمین می کند که حتی یک معامله بازنده نیز حساب معاملاتی شما را خالی نمی کند. کارگزاران تنظیم شده نیز با ارائه محافظت از تعادل منفی در این زمینه کمک می کنند. این بدان معنی است که موقعیت های شما به طور خودکار قبل از اینکه موجودی حساب شما به محدوده منفی برود بسته می شود.

عدم یادگیری اصول

تجارت دارای یک منحنی یادگیری تند است. این مسئله به معنای این است که در ابتدای راه  مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد. با این حال، با گذشت زمان، آسان تر می شود. بنابراین، اگر یک معامله گر مبتدی هستید، بهترین راه برای شروع یادگیری اصول اولیه است.

اصول اولیه شامل اصطلاحات معاملاتی (مانند قیمت پیشنهادی و درخواستی، اسپرد، پیپ)، استراتژی های معاملاتی پایه، تحلیل فنی و بنیادی و تکنیک های مدیریت ریسک است. یک معامله گر می تواند اصول اولیه را از طریق مطالب آموزشی ارائه شده توسط کارگزار فارکس شما و با تحقیق در اینترنت بیاموزد.

اگر در ابتدا احساس خستگی کردید نگران نباشید. صرف یک ساعت در روز برای یادگیری می تواند کافی باشد.

عدم انتخاب کارگزار مناسب

کارگزار فارکس شما می تواند تفاوت بین یک تجربه تجاری عالی و یک تجربه وحشتناک باشد. موارد خاصی وجود دارد که می توانید برای انتخاب کارگزاری مناسب برای نیازهای تجاری خود به دنبال آنها باشید، مانند:

  • هزینه های کم
  • اجرای سریع تجارت با اسپرد محدود.
  • پشتیبانی 24/7 مشتری.
  • محافظت از تعادل منفی
  • تفکیک سرمایه مشتری (به این معنا که  که وجوه مربوط به شما در یک حساب بانکی جداگانه نگهداری می شود و کارگزار شما نمی تواند از آن برای اهداف و سرمایه گذاری های خود استفاده کند).
  • قابلیت تنظیم , برای اطمینان از اینکه آنها متعهد به محافظت از منافع شما و پیروی از دستورالعمل های تعیین شده توسط نهادهای نظارتی در حوزه قضایی که از آنجا تجارت خواهید کرد، هستند.
  • تجارت چند دارایی، بنابراین می توانید سبد سهام خود را متنوع کنید.
  • کاربران می توانند  تمام این اطلاعات را در وب سایت مربوط به کارگزار فارکس بیابند.

تجارت انتقامی

ضرر بخشی اجتناب ناپذیر از تجربه تجارت است. مهم است که اجازه ندهید باخت قضاوت شما را مختل کند. زمان هایی هستند که که بعضی از معامله گران در نهایت درگیر معامله انتقامی می شوند. این به باز کردن یک موقعیت جدید و بزرگتر بر روی همان اوراق بهادار در صورت نامطلوب شدن معامله، به امید بازیابی ضرر اشاره دارد.

معامله انتقام جویانه به نتیجه نمی رسد به این دلیل که یک معامله ضرر ده ممکن است به جای اینکه باعث سود شود، به ضرر بیشتر منجر می شود. بنابراین، اساسا، یک تجارت انتقامی، پول بیشتری را به یک تجارت بد وارد می‌کند.

یکی دیگر از روش های معامله انتقام جویانه این است که معامله گر با تمام سرمایه اش وارد معامله شود. این نوع تجارت معمولاً پس از یک سری ضرر اتفاق می افتد. اگرچه ممکن است یک معامله‌گر استراتژی‌های کاهش ریسک داشته باشد، اما ممکن است آن‌ها را نادیده بگیرد و تمام پول خود را روی یک معامله شرط‌بندی کند، به این امید که «همه چیز را پس بگیرد».

 با این حال، این یک روش تجاری ناپایدار است و احتمالاً حساب معاملاتی خود را خالی می کنید تا سود قابل توجهی کسب کنید. برای معامله گران مبتدی بهترین راه برای جلوگیری از معامله انتقامی این است که به برنامه یا استراتژی معاملاتی اصلی خود پایبند باشند.

 اجازه دهید احساسات شما را هدایت کنند.

تجارت می تواند یک تجربه احساسی جدی باشد زیرا پول واقعی در آن استفاده می شود. وقتی معامله ای سودآور است، می توانید احساس بسیار خوبی داشته باشید و زمانی که یک معامله زیان ده است، برعکس احساس شکست کنید. متاسفانه، وقتی به احساسات اجازه می‌دهید تصمیمات تجاری شما را هدایت کنند، بیشتر اوقات، احتمالاً تصمیم ضعیفی می‌گیرید. به همین دلیل است که احساسات، به ویژه حرص و آز، ترس و اعتماد به نفس بیش از حد، یک گناه بزرگ در تجارت هستند.

به عنوان مثال، اگر می بینید که یک معامله سود می کند، ممکن است احساس طمع کنید و اجازه دهید موقعیت برای مدت طولانی تری باز بماند. با این حال، اگر بازار به طور ناگهانی برگردد و روند معکوس شود، سود شما ممکن است به ضرر تبدیل شود. بنابراین، بهترین راه برای تعیین موقعیت های ورود و خروج از طریق تجزیه و تحلیل کامل است. و هرگز معامله ای را بدون اعمال تدابیر مدیریت ریسک لازم و کافی باز نکنید.

تجارت بدون توقف ضرر

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، توقف ضرر، یک سفارش خرید یا فروش است که به شما امکان می‌دهد در صورت نامطلوب بودن معامله، از آن خارج شوید. به عنوان مثال، می توانید یک دستور توقف ضرر را 10 درصد زیر قیمتی که اوراق بهادار خریداری کرده اید، تنظیم کنید. بنابراین، اگر قیمت اوراق بهادار به زیر 10٪ برسد، موقعیت شما به طور خودکار بسته می شود و ضرر شما را به 10٪ محدود می کند.

داشتن استاپ ضرر برای معاملات بسیار مهم است و یکی از پرکاربردترین تکنیک های مدیریت ریسک است. از آنجایی که دستور توقف ضرر در زمان افتتاح معامله داده می شود، از قبل تعیین شده است و نه سفارشی که در لحظه انجام شده باشد. دستور توقف ضرر، احساسات را از بین می برد و به شما امکان می دهد تا به صورت منطقی معامله کنید. 

معامله پیش از یک رویداد خبری بزرگ

قیمت‌های فارکس تحت‌تاثیر انتشارات اقتصادی برنامه‌ریزی‌شده، مانند داده‌های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده، اعداد تولید ناخالص داخلی، تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی و غیره قرار دارند. این نوسان ممکن است بلافاصله پس از انتشار داده های اقتصادی ادامه یابد، به خصوص اگر اعداد نتوانند انتظارات را برآورده کنند یا از آنها فراتر روند.

به عنوان یک مبتدی، نوسانات بالا می تواند به معنای ریسک بالا نیز باشد. بنابراین، بهتر است قبل از ورود به معامله صبر کنید تا نوسانات کاهش یابد. علاوه بر این، نوسانات بالا همچنین می‌تواند منجر به گسترش اسپرد شود (اسپرد تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک دارایی است و به هزینه معاملات می‌افزاید). این بدان معنی است که شما ممکن است وارد یک تجارت پرهزینه شوید.

انجام معاملات بیش از حد مرتبط

یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش ریسک، تنوع بخشیدن به سبد سهام است. تنوع به این معنی است که شما چندین موقعیت در اوراق بهادار مختلف دارید، به طوری که عملکرد ضعیف یکی از آنها با عملکرد بهتر دیگری جبران می شود.

با این حال، چندین جفت ارز در بازار فارکس می توانند پشت سر هم حرکت کنند. بنابراین، اگر دارایی‌هایی را معامله می‌کنید که همبستگی قوی دارند، به این معنی که آنها تمایل دارند در همان زمان در یک جهت حرکت کنند، تنوع شما واقعاً کارساز نبوده است. شما در واقع موقعیت های به هم پیوسته زیادی را باز خواهید کرد که همه با هم به سمت بالا یا پایین حرکت می کنند.
بنابراین، بررسی کنید که کدام جفت ارز دارای همبستگی کم هستند و معاملات خود را متنوع کنید. همچنین می‌توانید انواع دیگری از دارایی‌ها، مانند سهام یا شاخص‌ها را برای تنوع در نظر بگیرید.

به استراتژی معاملاتی خود پایبند نیستید

تغییر مکرر استراتژی های معاملاتی می تواند حساب معاملاتی شما و همچنین آرامش روانی شما را خراب کند. این فقط نمی تواند منجر به سردرگمی شود، اما از آنجایی که هر استراتژی معاملاتی برای نشان دادن پتانسیل خود به زمان نیاز دارد، ممکن است با مقادیر زیادی ضرر مواجه شوید.

استراتژی معاملاتی شما شامل جفت‌های فارکسی که می‌خواهید معامله کنید، سطح اهرمی که می‌خواهید استفاده کنید، اهداف معاملاتی، استراتژی‌های مدیریت ریسک، برنامه خروج و غیره را در نظر می‌گیرد. حتی در بازارهای پرنوسان نیز به برنامه خود پایبند باشید، زیرا این می‌تواند به شما در جلوگیری از تسلط احساسات بر فرآیند تصمیم گیری کمک کند.

 با این حال، به یاد داشته باشید که استراتژی های معاملاتی یک نقشه جادویی نیستند که بتوانند هر بار که معامله می کنید سود را تضمین کنند. بسیاری از معامله گران مبتدی به محض اینکه استراتژی معاملاتی به نتیجه نرسد، از آن دست می کشند.

با این حال، توصیه می شود به هر استراتژی معاملاتی قبل از کنار گذاشتن آن فرصت مناسبی بدهید. تجارت نیاز به صبر و انضباط دارد. با گذشت زمان، شما قادر خواهید بود استراتژی های مختلفی را برای شرایط مختلف بازار تدوین کنید.

هنگام شروع کار، بهتر است بر روی استراتژی های معاملاتی آزمایش شده با زمان تمرکز کنید که رعایت آنها ساده است. همچنین می‌توانید معامله‌گران با تجربه و استراتژی‌های معاملاتی آنها را دنبال کنید تا درباره نحوه شکل‌گیری استراتژی‌های خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. و هنگامی که شروع به تدوین استراتژی‌های خود می‌کنید، آنها را در یک حساب آزمایشی آزمایش کنید تا ببینید چگونه کار می‌کنند و قبل از اجرای آن‌ها در بازارهای زنده، آن‌ها را دقیق تنظیم کنید.

عدم نگهداری یک ژورنال معاملاتی

ژورنال معاملاتی سندی است که در آن سفر تجاری خود را ثبت می کنید. این شامل اطلاعاتی مانند استراتژی معاملاتی شما، بردها و باخت های شما، بینشی که به دست آورده اید، نکات و ترفندهایی که آموخته اید و غیره است.

داشتن یک ژورنال معاملاتی ممکن است یک کار غیر ضروری به نظر برسد، اما این پتانسیل را دارد که بازی معاملاتی شما را بالا ببرد. این به این دلیل است که بازگشت به عقب و خواندن سفر معاملاتی خود به شما در مورد نقاط قوت و ضعف شما به عنوان یک معامله گر، همراه با اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست، می گوید. این به شما کمک می کند الگوها را ببینید و سبک معاملاتی خود را بهبود ببخشید.

طی چند سال، ژورنال معاملاتی شما به معدن طلای دانش معاملاتی تبدیل خواهد شد که سایر معامله گران برای خواندن آن التماس می کنند. شما می توانید حداقل پنج دقیقه از زمان خود را  در روز صرف تهیه ژورنال معاملاتی کنید.

سوالات متداول

چرا معامله گران مبتدی شکست می خورند؟

معامله گران اغلب شکست می خورند زیرا معامله را به اندازه کافی جدی نمی گیرند. بیشتر معامله‌گران بی‌تجربه به دنبال روش‌های سریع ثروتمند شدن هستند و به اندازه کافی آماده نمی‌شوند که چگونه به بازار نزدیک شوند. در واقعیت، برخی از معامله گران بی تجربه بدون اینکه متوجه شوند قمار می کنند.

چه چیزی فارکس را دشوار می کند؟

یک منحنی یادگیری با شیب زیاد و طولانی وجود دارد و معامله گران فارکس با خطرات مختلف، اهرم و نوسانات بالای بازار روبرو هستند. تلاش زیاد، آموزش مداوم، تکنیک های مدیریت سرمایه کارآمد، توانایی ریسک کردن، و یک سیستم معاملاتی قوی برای یک معامله گر موفق فارکس مورد نیاز است.

اکثر معامله گران چه اشتباهی انجام می دهند؟

یک اشتباه رایج که معامله گران مرتکب می شوند این است که بدون یک برنامه موثر وارد معامله می شوند. تجارت بدون برنامه منجر به اشتباهات می شود، به خصوص اگر ندانید وارد چه چیزی شده اید. محافظت در برابر ضرر به معنای مشخص کردن نقاط ورود-خروج و مهمتر از همه فرار از نوسانات  قیمت یا توقف ضرر می باشد.

کلام آخر

"از اشتباهات دیگران درس بگیرید. شما نمی توانید آنقدر زندگی کنید که همه آن اشتباهات را خودتان مرتکب شوید."

~ النور روزولت

فعال ماندن  به عنوان یک معامله گر بازار فارکس برای مدت طولانی می تواند بسیار مفید باشد و ارزش تلاشی را دارد که برای یادگیری راه های نجات از مشکلات و یادگیری آموزش ها انجام می دهید. در این راه سعی کنید کارگزاری را انتخاب کنید که به شما فرصتی برای تجارت اجتماعی و تجارت کپی بدهد.

 به این ترتیب، به جای اینکه منتظر بمانید تا اشتباه کنید و سپس از آنها درس بگیرید، می توانید از معامله گران با تجربه مطالب زیادی را بیاموزید. تجارت اجتماعی همچنین به شما این امکان را می دهد که با معامله گران دیگر ارتباط برقرار کنید و سؤال بپرسید، در مورد مشکلات بحث کنید و راه حل پیدا کنید.

همچنین، منابع آموزشی را بررسی کنید، که به شما کمک می کند تا بازار فارکس را درک کنید، چگونه رفتار می کند و چه چیزی بر حرکات قیمت تاثیر می گذارد، و در عین حال استراتژی های معاملاتی خود را نیز تنظیم کنید. و به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند. نکته ای که یک معامله گر موفق را از یک معامله گر ناموفق و ضررده  متمایز می کند، توانایی آنها در یادگیری از این اشتباهات برای رشد مهارت های خود می باشد. پیشنهاد ویژه ما به شما کاربر عزیز این است که به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی بپیوندید و درآمد دلاری داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.