whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

همه چیز در مورد انتخاب استراتژی سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال

1400/10/19 ساعت 14:54


برای موفقیت در سرمایه گذاری های خود در دنیای کریپتوکارنسی باید استراتژی سرمایه گذاری داشته باشید. سرمایه گذاری بدون استراتژی، نوعی خرید بی هدف است که آینده ای نخواهد داشت. همانطور که بسیاری از ما می دانیم، بازار کریپتو یک محیط غنی، پویا و همیشه در حال تغییر است. در سال گذشته، شاهد رشدهای تصاعدی در این عرصه بودیم اما همه می دانیم که در آن، خطرات زیادی نیز وجود دارد در نتیجه، برای یک سرمایه گذار معمولی، ورود به کریپتو می تواند بسیار چالش برانگیز و گاهی طاقت فرسا باشد.

اکثر سرمایه گذاران جدید ارز دیجیتال با طیفی از سوالات روبرو هستند از جمله اینکه چگونه می توانند سرمایه گذاری خود را آغاز کنند؟ ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟ رویکردهای مناسب سرمایه گذاری برای بازار کریپتو چیست؟ خوشبختانه از همان ابتدا با داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری مشخص، می توان به این سوالات پاسخ داد. این مقاله توضیح می‌دهد که استراتژی سرمایه‌گذاری چیست، چرا داشتن یک استراتژی مهم است؟ و نمونه‌هایی از چند استراتژی محبوب را نیز به شما خواهیم گفت.

 

image

داشتن استراتژی سرمایه گذاری برای هر فردی که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارد، یک ضرورت است

 

استراتژی سرمایه گذاری چیست؟

استراتژی سرمایه‌گذاری، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تصمیم ‌بگیرد در چه چیزی سرمایه‌گذاری کند، چه زمانی سرمایه‌گذاری کند و چه مقدار بخرد. استراتژی‌های سرمایه‌گذاری زیادی برای انتخاب وجود دارد. برخی  از استراتژی‌ها، محافظه‌کارانه اند و بر مدیریت پرتفوی کم‌ریسک با هدف حفاظت از ثروت تمرکز دارند  اما برخی دیگر، استراتژی‌هایی تهاجمی هستند با مدیریت پرخطر پرتفو و با  هدف افزایش سرمایه. همه استراتژی های سرمایه گذاری دارای مزایا و خطراتی هستند، استراتژی مناسب برای هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن، اهداف، انتظارات، سرمایۀ در دسترس یا سبک زندگی وی بستگی دارد.

 

چرا داشتن یک استراتژی مهم است؟

استراتژی های سرمایه گذاری مانند یک کتاب راهنما عمل می کنند. آنها سرمایه گذاران را وادار می کنند تا اهداف و میزان تحمل ریسک خود را مشخص کنند و همچنین به برنامه کسب سود خود متعهد شوند. یک استراتژی سرمایه گذاری به سادگی، تمام تصمیماتی را که ممکن است یک سرمایه‌گذار در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود اتخاذ کند به وی دیکته می‌کند.

مزایای داشتن استراتژی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • کمک به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری ها به جای گرفتار شدن در انتهای روندها یا زیان دیدن از FOMO.
  • تشویق سرمایه گذاران به تفکر شفاف‌تر و مستقل‌تر؛ یک استراتژی، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند از قبل درباره تصمیم‌ها و اهداف سرمایه‌گذاری فکر کنند. در نتیجه، کمتر از سوگیری‌های روانی آسیب‌ می بینند.
  • کاهش ریسک مرتبط با سرمایه‌گذاری؛ داشتن یک استراتژی تضمین می‌کند که ریسک‌های انجام شده، محاسبه می‌شوند و حداکثر ریسک قابل قبول را قبل از سرمایه‌گذاری تعریف می‌کند.

image

داشتن استراتژی سرمایه گذاری، اهمیت زیادی در تحقق اهداف آینده در بازار ارز دیجیتال دارد

 

  • تعریف اهداف واقع بینانه، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای افزایش و یا تضمین ثروتِ سرمایه‌گذاران طراحی شده‌اند و به افراد ایده روشن‌تری از تخصیص سرمایه مورد نیاز برای دستیابی به اهداف آینده را می دهند.
  • در نهایت، استراتژی سرمایه گذاری به  سرمایه گذاران کمک می کند تا به اهداف خود برسند.

 معایبِ نداشتن استراتژی سرمایه گذاری

نداشتن استراتژی هم عواقبی دارد؛ صرف نظر از ابزار مورد استفاده یا توکنی که سرمایه گذار انتخاب می‌کند ریسک، یک بخش ذاتی از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. با توجه به اینکه بازار کریپتو به خاطر نوساناتش شناخته شده است ورود بدون استراتژی، شانس تصمیم‌گیری های بد سرمایه‌گذاری (مانند تصمیماتی متاثر از حرص یا ترس) را افزایش می‌دهد.

این موضوع به طور غیر قابل جبرانی سرمایه گذار را به سمت سناریوهای بسیار مخاطره آمیز سوق می دهد و احتمال ضرر وی را افزایش خواهد داد.

استفاده از خدمات پرشین الیت

 کسانی که استراتژی سرمایه گذاری یا معاملاتی واضحی ندارند می‌توانند از یک راه حل میانبر نیز برای کسب سود از بازار ارز دیجیتال استفاده کنند. این راه، استفاده از خدمات پرشین الیت است که به طور مختصر عبارتند از:

 چند مورد، استراتژی سرمایه گذاری رایج در بازار ارز دیجیتال

استراتژی 1: سرمایه گذاری زودهنگام روی پروژه های قوی و نوظهور

هرچه زمان بیشتری را برای رشد سرمایه گذاری خود اختصاص دهید، به طور بالقوه می توانید در دراز مدت درآمد بیشتری کسب کنید. به خصوص اگر یک پروژه قوی را انتخاب کنید و توکن های خود را تا زمانی که ارزش آنها افزایش یابد نگه دارید.

image

سرمایه گذاری روی توکن های نوظهور در ICO ها یک استراتژی سرمایه گذاری رایج است

 

 ابتدا از پلتفرم های زیر برای کشف پروژه های جدید استفاده کنید:

  • پلتفرم‌های عرضه اولیه از قبیل ICOalert، Top ICO List و ICO Bench share اطلاعات مفیدی را در مورد ICO های آتی به اشتراک می‌گذارند، از جمله: نظرات کارشناسان با تجربه برای کمک به سرمایه‌گذاران.
  • CoinGecko: نمای کلی خوبی از هزاران ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاران و معامله گرانی که می‌خواهند جلوتر از بازار باشند ارائه می دهد. در آنجا می‌توانید رتبه‌بندی آنی ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های مختلف پیدا کنید.
  • :Smith + Crown پلتفرم تحقیقاتی پیشرو در زمینه بلاک چین است که طیف وسیعی از تحقیقات آموزشی را بر اساس اقتصاد ارز دیجیتال  و تجزیه و تحلیل صنعت کریپتو ارائه می دهد.
  • Cryptowatch: یک فید زنده از صدها ارز رمزنگاری شده در هشت صرافی مختلف ارائه می‌کند و برای کمک به شما در بهبود شانس موفقیت خود در سرمایه‌گذاری یا ترید ارزهای دیجیتال کمک می کند.

هنگامی که پروژه های جدیدی را که ممکن است بخواهید در آنها سرمایه گذاری کنید در نظر گرفتید، گام بعدی این است که فرصت را با استفاده از سؤالات زیر ارزیابی کنید:

 - این ایده چقدر منحصر به فرد است و چگونه پروژه می تواند موفق شود؟ مطمئن شوید که سکه، هدف یا مورد استفاده واقعی دارد. همچنین اطمینان حاصل کنید که تیم پشت پروژه دارای صلاحیت، معتبر و شفاف است.

- آیا وایت پیپر پروژه منطقی است؟ هنگامی که یک ارز دیجیتال برای یک ICO پول جمع آوری می‌کند، تیم سندی به نام وایت پیپر را منتشر می کند که شامل مشکلاتی است که پروژه به دنبال حل آن است.

image

بررسی وایت پیپر پروژه های ارز دیجیتال، سرمایه گذاران را آگاه تر می‌کند

 

- جامعه حامی پروژه چگونه است؟ آیا متقاعد، درگیر و وفادار است؟ فعالیت جامعه، شاخص‌ مهمی از پتانسیل یک ارز دیجیتال است.

- در مورد توزیع سکه یا قرارداد هوشمند آن چه می‌دانید؟ آیا توکن، در صرافی های معتبر لیست شده است؟ اگر یک یا چند صرافی  معتبر اعلام کنند که قصد دارند یک سکه را فهرست کنند، این یک نشانه عالی است.

 

استراتژی 2: هودل (یا خرید و نگهداری)

HODL که هم به عنوان غلط املایی کلمه hold و هم به عنوان مخفف عبارت hold on for dear life  شناخته می شود، یک استراتژی بلند مدت است که ثابت کرده است یکی از ساده ترین و موثرترین رویکردهای موجود در جهان است. هودل یک استراتژی ساده است، شما توکن های خود را می خرید، آنها را نگه می دارید و منتظر می مانید. بهترین مثال برای هودل، مربوط به هودل کنندگان موفق بیت کوین است. برخی از سایت ها آدرس های ثروتمند بیت کوین را عرضه کرده اند. همه این آدرس‌ها مقدار هنگفتی از بیت‌کوین را نشان می‌دهند و برخی از دارندگان بیت کوین هرگز هیچ بیت‌کوینی را نفروخته‌اند. اگر شما نیز برای سال‌ها قصد فروش هیچ یک از توکن های خود را ندارید، به شما تبریک می‌گوییم شما یک هودلر هستید.

استراتژی 3: کشت سود در مزارع استخراج

هدف از این استراتژی سرمایه‌گذاری، مشابه هودلینگ است و برای دارنده توکن در بلند مدت، بازده مالی به ارمغان می‌آورد. بین هودل و کشت سود، تفاوت هایی نیز وجود دارد؛ هودل شامل خرید یک دارایی در یک قیمت خاص و سپس انتظار کشیدن برای افزایش قیمت آن است. اما در کشت سود، در ضمن نگهداری از دارایی ها نوعی درآمد غیرفعال نیز کسب خواهید کرد. این درآمد، شبیه سودی است که افراد از حساب های پس انداز بدست می آورند.

image

yield farming یا همان کشت سود یک استراتژی سرمایه گذاری پرطرفدار در دنیای ارز دیجیتال است

 

 استراتژی 4: میانگین هزینه دلار

میانگین هزینه دلار نیز یک استراتژی سرمایه گذاری است که زیاد در بازار ارزهای دیجیتال به کار برده می شود. در این استراتژی سرمایه گذاری، افراد مقداری سرمایه را به صورت دوره ای به یک سرمایه گذاری اختصاص می دهد (به عنوان مثال سرمایه گذاری 500 یورو در ماه). مزایای این رویکرد این است که سرمایه گذاران، نیازی به نگرانی در مورد نوسانات کوتاه مدت ندارند زیرا صرف نظر از اینکه بازار بالا باشد یا پایین، به پرتفوی خود اضافه می کنند. این استراتژی، تمرکز بر بازده های بلند مدت دارد و برای ارزهای دیجیتال با پایه‌ قوی، بسیار مناسب است.

استراتژی 5: سرمایه گذاری یکجا

این استراتژی تقریباً برخلاف میانگین هزینه دلار است. به ‌جای سرمایه‌گذاری منظم با مبلغ های کوچک در اینجا تمام پولی را که در دسترس دارید در یک مقطع زمانی خاص سرمایه‌گذاری می‌کنید. به عنوان مثال، اگر یک جایزه، یک بلیط بخت آزمایی یا یک ارث 10 هزار دلاری دریافت کردید، با استراتژی مبلغ مقطوع همه آن را یکجا سرمایه گذاری می کنید. این استراتژی اغلب با استراتژیِ میانگین هزینه دلار مقایسه می‌شود.

در نهایت هر دو رویکرد، می‌توانند برای توکن های مختلف بازار کار کنند. با سرمایه‌گذاری یکجا بازدهی بالاتر و زیان‌های بیشتری را متحمل می‌شوید ولی استراتژی میانگین هزینه دلاری منجر به بازدهی پایدارتر و زیان‌های کمتر در طول زمان می‌شود.

استراتژی 6: سرمایه گذاریِ ارزشی

این استراتژی، بر دارایی هایی تمرکز می‌کند که کمتر از ارزش واقعی خود ارزش گذاری شده اند. به این معنی که ارزش واقعی آنها بسیار بالاتر است. این مفهوم توسط بنجامین گراهام، که به عنوان پدر سرمایه گذاری ارزشی نیز شناخته می شود، معرفی شد. سپس توسط وارن بافت- مشهورترین سرمایه گذار ارزشی جهان، به شهرت رسید.

image

سرمایه گذاری ارزشی (Value investing) علاوه بر بورس در بازار ارز دیجیتال نیز مورد استفاده است

یکی از نمونه‌های این مفهوم می‌تواند بیت‌کوین باشد. مسلماً بیت کوین در 10 سال اول، کمتر از ارزش واقعی ‌گذاری شده بود (بسیاری استدلال می‌کنند که هنوز هم کمتر ارزش‌گذاری شده است). از آنجایی که سرمایه‌گذاران بیشتری از جمله دولت‌ها و موسسات به ارزش بیت کوین پی برده‌اند، تقاضا برای آن افزایش یافته است و این نیز ارزش خود را دارد. کسانی که ارزش بیت کوین را در اوایل، درک کردند سود قابل توجهی به دست آورده اند.

استراتژی 7: سرمایه گذاری در حال رشد

در مقایسه با سرمایه گذاران ارزشی، سرمایه گذاران در حال رشد به قیمت بازار یا ارزش ذاتی یک دارایی اهمیت نمی دهند. این سرمایه گذاران به پروژه ها یا توکن هایی علاقه مند هستند که نشانه های رشد بالاتر از حد متوسط ​​را نشان می دهند. این استراتژی به طور کلی، کوتاه مدت تر از استراتژی های دیگر است.

مثال های زیادی وجود دارد که می توانیم برای برجسته کردن این استراتژی استفاده کنیم، اما بیایید دوباره بیت کوین را در نظر بگیریم. همانطور که همه ما می دانیم، بیت کوین بین پایان سال 2020 و آوریل 2021 رشد چشمگیری داشته است. در ماه ژانویه 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خرید و سپس در سه ماهه اول سال 2021، 272 میلیون دلار از آن را نقد کرد و 101 میلیون دلار سود برای شرکت به ارمغان آورد. بیت کوین در این مرحله عملکرد قوی از خود نشان می داد و یک سرمایه گذاری جایگزین عالی برای تسلا برای کسب سودِ نسبتاً سریع بود. به عبارت دیگر شرکت تسلا در این مقطع زمانی از استراتژیِ سرمایه گذاری در حال رشد استفاده کرد.

استراتژی 8: استراتژی Long/short

این استراتژی، اغلب در صندوق‌های تامینی hedge funds)) اتفاق می‌افتد، اما تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از این رویکرد برای تنوع بخشیدن به سبد و افزایش سود خود استفاده می‌کنند.

image

استراتژی سرمایه گذاری Long Short در بازار ارز دیجیتال و هج فاندها

 

استراتژی Long/short به دنبال بهره‌برداری از فرصت‌های سودآور با دو رویکرد است: هدف اول در نظر گرفتن موقعیت‌های خرید دارایی‌هایی است که کمتر ارزش‌گذاری شده تلقی می‌شوند. در حالی که رویکرد دوم بر فروش دارایی‌های کوتاه‌مدتی متمرکز است که بیش از حد ارزش‌گذاری شده‌اند. هدف این استراتژی، کاهش ریسک در معاملات و کسب سود از حرکت هر دو نوع دارایی است.

یکی از جنبه های مهم در این استراتژی این است که بتوانید تشخیص دهید چه زمانی دارایی ها کمتر، ارزش گذاری شده اند و چه زمانی بیش از حد ارزش گذاری شده اند.

 

استراتژی 9: سرمایه گذاری در صندوق های شاخص های کریپتو

بازار کریپتو اکنون دارای بیش از 10 هزار نوع ارز دیجیتال مختلف است. ارزیابی همۀ فرصت ها و توکن های موجود در حوزه کریپتو برای سرمایه گذاران دشوار خواهد بود. اینجاست که شاخص سازی کریپتو وارد عمل می شود. هر شاخص کریپتو مجموعه ای از ارزهای رمزپایه است که در کنار هم و بر اساس معیارهای مختلف قرار گرفته اند. این شاخص ها شبیه به ETF ها (صندوق های معاملاتی بورس) یا شاخص سهام در امور مالی سنتی هستند.

با سرمایه گذاری در یک شاخص رمزنگاری، سرمایه گذاران می توانند به جای تحقیق و انتخاب دارایی های فردی، در بازار یا موضوع مورد علاقه خود سرمایه گذاری کنند. این رویکرد برای سرمایه‌گذارانی مفید است که زمانی برای نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال ندارند و به دنبال تنوع بیشتر هستند زیرا سبد آنها کمتر در برابر حرکات ارزهای دیجیتال، آسیب‌پذیر خواهد بود. همچنین استفاده از این شاخص ها می تواند راه خوبی برای شروع کار مبتدیان باشد. با این حال، سرمایه گذاران با تجربه تری که به چندین ارز دیجیتال یا پروژه خاص علاقه دارند احتمالاً این گزینه را انتخاب نخواهند کرد.

image

استراتژی سرمایه گذاری در صندوق‌های شاخص‌های ارز دیجیتال

 

چگونه استراتژی سرمایه گذاری مناسب خود را انتخاب کنیم

اکنون که 9 استراتژی مختلف سرمایه گذاری را توضیح داده ایم، چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما مناسب است؟ تعدادی از عوامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله: هدف سرمایه گذاری، میزان ریسک و ترجیح شما برای انتخاب سرمایه گذاریِ غیرفعال در مقابل سرمایه گذاری فعال.

مراحل انتخاب استراتژی سرمایه گذاری مناسب

1. هدف سرمایه گذاری و چارچوب زمانی خود را تعیین کنید

به عنوان سرمایه گذار، همه ما اهداف و افق های سرمایه گذاری متفاوتی داریم. مثلا یک سرمایه گذار با هدف کوتاه مدت، ممکن است کسی باشد که می خواهد مقداری پول برای رفتن به تعطیلات خارج از کشور پس انداز کند. هدف این گونه افراد کسب سود سریع و چارچوب زمانی آنها نسبتا کوتاه مدت (1 تا 3 سال) است.

در مقابل، سایر سرمایه گذاران اهداف بلندمدت (5+ سال) دارند مانند داشتن پول برای بازنشستگی یا داشتن پول کافی برای پرداخت هزینه تحصیل فرزندان.

می‌توانیم ببینیم که دو هدف و چارچوب زمانی که در بالا مشخص شد کاملاً متفاوت هستند. هر چارچوب‌ زمانی برای دستیابی به اهداف خود به سبد سرمایه گذاری متفاوتی نیاز دارد. پس اهداف، بر استراتژیِ سرمایه گذاری انتخاب شده تأثیر خواهند گذاشت.

برای تعیین هدف(های) سرمایه گذاری

و چارچوب(های) زمانی خود، به موارد زیر فکر کنید:

  باید چقدر سرمایه در سبد خود داشته باشید؟ یک عدد واضح را مشخص کنید. برای اهداف کوتاه مدت به حدود 1000 دلار و برای اهداف بسیار بلند مدت به حدود 10000 دلار سرمایه نیاز دارید.

  چه زمانی می خواهید به این هدف برسید؟ چارچوب زمانی را تنظیم کنید. این موضوع برای اهداف کوتاه‌مدت مشخص‌تر خواهد بود. شما ممکن است چند روز  مشخص  را در اختیار داشته باشید که باید به هدف خود برسید.

image

چارچوب زمانی در هر استراتژی سرمایه گذاری ارز دیجیتال باید به صورت واضح تعریف شده باشد

 

سرمایه گذاری اولیه شما چیست و در طول زمان چقدر می توانید سرمایه گذاری کنید؟ آیا در حال حاضر مبلغی مقطوع برای سرمایه گذاری دارید یا قصد دارید هر ماه یک قسمت منظم از حقوق خود را کنار بگذارید؟

  برای رسیدن به هدف خود باید چه بازدهی ای داشته باشید؟ یک روش ساده برای فهمیدن این موضوعات، استفاده از یک ماشین آنلاین حساب بهره مرکب است. به سادگی مبلغ اولیه خود را در آن وارد کنید، هر مشارکت منظمی را که قصد دارید انجام دهید وارد کنید، و چارچوب زمانی خود را نیز وارد کنید. سپس می‌توانید با نرخ‌های بهره مختلف، آزمایش کنید تا درصد بازده سالانه‌ای مورد انتظار خود را محاسبه کنید.

همه این عوامل بر انتخاب استراتژی سرمایه گذاری شما تاثیر می گذارند.

 

2. مشخصات ریسک خود را درک کنید

سرمایه گذاری و ریسک، دست به دست هم می دهند و ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی بسیار پرخطر شناخته می شوند. بازده بالقوه به درجه ریسکی که شما متحمل می‌شوید بستگی دارد و هر دو به نوع سرمایه‌گذاری شما مرتبط هستند. برخی از ارزهای دیجیتال بالاترین پاداش‌های بالقوه را ارائه می‌دهند، اما سرمایه‌گذاری روی آن‌ها نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها ریسک دار تر است. مثلا آلت‌کوین‌های کوچک‌تر اغلب بازدهی بالاتری نسبت به بیت‌کوین یا اتریوم دارند، اما ریسک بیشتری نیز دارند، زیرا سابقه زیادی پشت این گونه پروژه وجود ندارد.

به طور کلی، انتخاب استراتژی سرمایه گذاری تا حد زیادی به سطح تحمل ریسک شما بستگی دارد. تحمل ریسک به سطح عدم اطمینان یا ضرری اطلاق می شود که سرمایه گذار در حین اجرای استراتژی سرمایه گذاری خود، آماده تحمل آن است. تحمل ریسک به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

  سن: سرمایه‌گذاران جوان معمولاً ریسک بیشتری می‌کنند، زیرا زمان بیشتری برای صبر کردن برای یکنواخت شدن نوسانات بازار دارند.

image

سن سرمایه گذار بر انتخاب نوع استراتژی سرمایه گذاری و میزان ریسک پذیری  وی موثر است

 

سرمایه‌گذار 30 ساله‌ای که بیت‌کوین را در بالاترین حد خود در سال 2017 خریداری کرده بود، می‌توانست به سادگی منتظر بماند تا قیمت آن در سال 2020 بهبود یابد. سرمایه‌گذار 65 ساله‌ای که به آن پول برای بازنشستگی نیاز داشت، ممکن است در صورت نیاز به آن وجوه، ضرر کرده باشد زیرا احتمال زودتر بیت کوین های خود را فروخته است.

  تجربه: اگر تجربه سرمایه گذاری دارید، ممکن است اولویت هایی برای کلاس ها یا پروژه های خاص پیدا کرده باشید. از سوی دیگر، اگر در سرمایه‌گذاری کاملاً تازه کار هستید، ممکن است اطلاعات زیادی در مورد بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشید، بنابراین در مورد دوم شاید جرات نکنید که سرمایه زیادی را در ارزهای دیجیتال قرار دهید. تجربه شما بر تحمل ریسک شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

  چارچوب زمانی و اهداف: همانطور که قبلاً به آن پرداختیم، هر سرمایه‌گذار هدف و چارچوب زمانی متفاوتی برای سرمایه‌گذاری دارد. معمولاً یک سرمایه گذار در صورت برنامه ریزی برای سرمایه گذاری طولانی مدت، مایل به پذیرش ریسک بیشتری است.

  اندازه سبد سرمایه گذاری: هرچه سبد شما بزرگتر باشد، ممکن است در معرض خطر کمتری باشید. به عنوان مثال، یک سبد 100 هزار دلاری ریسک پذیری را برای سرمایه گذار آسان تر می کند تا یک سبد 1000 دلاری.

  سطح اطمینان به عنوان یک سرمایه گذار: برخی افراد به طور طبیعی با ریسک کردن راحت تر از دیگران هستند. اما برخی دیگر در هنگام نوسانات، تحت فشار قرار می گیرند که این حالت می تواند منجر به تصمیمات بد سرمایه گذاری در بازارهای بی ثبات شود.

همه این عوامل به شما کمک می کنند تا میزان تحمل ریسک خود را تعیین کنید، که می تواند در مقیاسی از محافظه کاری (دارای تحمل ریسک پایین) تا تهاجمی (دارای تحمل ریسک بالا) اندازه گیری شود.

image

انتخاب نوع استراتژی سرمایه گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد

 

کلام آخر

استراتژی سرمایه گذاریِ درست از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تنها چیزی که در بین همه ما مشترک است و ما را به عنوان سرمایه گذار دور هم جمع می کند، امید به رشد ثروت خود در طول زمان برای دنبال کردن اهداف مختلف زندگی است. نحوه انجام این کار، تنها و تنها به خودمان بستگی دارد.

می‌توان گفت که بهترین استراتژی یا استراتژی‌ها برای شما، آنهایی هستند که با تحمل ریسک، تجربه، دانش، ترجیحات و اهداف منحصر به فرد شما مطابقت دارند. ابتدا استراتژی‌هایی را که در این متن توضیح دادیم آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. در این فرآیند، حتی ممکن است متوجه شوید که ترکیبی از استراتژی‌ها در یک برنامه سرمایه‌گذاری متنوع‌تر نتایج بهتری به شما ارائه می‌دهند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.