whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونگی تبدیل به یک تریدر موفق با مطالعه داده های فارکس

1402/05/02 ساعت 21:31


زمانی که یاد می‌گرفتم چگونه معامله کنیم، یکی از کارهای مهمی که در اوقات فراغت خود انجام می‌دادم، مطالعه داده‌های تاریخی فارکس از نمودارهای ارز مورد علاقه‌ام بود تا با نحوه توسعه و ظهور تغییرات قیمت در گذشته آشنا شوم. با مشاهده نحوه حرکت بازار در گذشته، می توانید حرکت های آتی قیمت را با دقت بهتری پیش بینی کنید.

تیم پرشین الیت همواره ارائه دهنده خدمات تضمینی احراز هویت بایننس می باشد. شما همچنان می توانید اشتراک کانال سیگنال فیوچرز، کانال ارز دیجیتال و کانال فارکس ما را تهیه کرده و از خدمات بی نظیر آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال ممکن است یک معامله باز در جفت ارزی داشته باشید. در حال حاضر بازار بر خلاف پیش بینی شما حرکت می کند زیرا روند در حال اصلاح به سمت میانگین است. در نتیجه سود باز در حال کاهش است. با این حال، اجازه نخواهیم داد که نظم و انضباط ما را از بین ببرد یا ما را بترساند که ترید را پیش از موعد مقرر ببندیم. از مطالعه داده‌های تاریخی فارکس می‌دانیم که این نوع حرکات فقط «طبیعی» هستند و هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد.

در مقاله امروز می‌خواهیم شما را از طریق برخی از مشاهداتی که از مطالعه داده‌های تاریخی فارکس انجام داده‌ایم و اینکه چگونه به ما کمک می کند تا به معامله‌گر قیمت بهتری تبدیل شویم. حقیقت این است که اطلاعاتی که امروز با شما به اشتراک می‌گذاریم بدون در نظر گرفتن سبک یا سیستم معاملاتی به شما کمک می‌کند.

وقتی قطار حرکت کند، انتظار نداشته باشید که ناگهان متوقف شود.

چه قطاری؟ البته من در مورد "قطار روند" صحبت می کنم. بازارهای پرطرفدار ساده‌ترین شرایط بازار برای کسب درآمد هستند. اگر روند خوبی را دنبال کنید، می‌توانید به معنای واقعی کلمه موقعیت خود را حفظ کنید تا بازارها را برای بازدهی بزرگ داشته باشید. بنابراین اگر معامله روندها بسیار آسان است، چرا 95 درصد معامله گران فارکس هنوز در این شرایط معاملاتی ایده آل ضرر می کنند؟

این داستان به 2 دلیل اتفاق می افتد:

  • معامله گر در تلاش است تا به طور مداوم بالا و پایین را انتخاب کند.
  • معامله گر درک خود را از دست داده است، یا درک کافی از نحوه حرکت روندها با صعود به قیمت های بالاتر یا پایین تر ندارد.

این چیزها واقعا ساده به نظر می رسد درست است؟ اما وقتی یک معامله باز دارید، ذهنتان شما را فریب می دهد و شروع به انجام انواع کارهای غیر درست می کنید که می دانید نباید انجام دهید. بیایید به برخی از داده های تاریخی فارکس برگردیم و به برخی از شرایط روند نگاهی بیندازیم.

نمودار بالا تصویری از بازارهای صعودی سال 2011 از داده های تاریخی فارکس AUDUSD است. خوب نگاه کنید، آن را مطالعه کنید و واقعاً غرق در اتفاقاتی باشید که این روند با افزایش قیمت افزایش یافت. از فرصت‌های معاملاتی که در دسترس شما بود، استفاده کنید.

اکثر معامله‌گران خرده‌فروشی احتمالاً سعی می‌کردند تا بازار را تا آخر به فروش برسانند، به این امید که به برتری دست یابند. اما ما به وضوح می‌توانیم از داده‌های تاریخی فارکس، زمانی که روند توسعه‌یافته‌ای مانند این حرکت کند، متوقف کردن آن چندان آسان نیست. این من را به یاد قطار باری می اندازد، اگر نیاز به توقف داشته باشد، قطار برای این کار به چند کیلومتر ریل قطار نیاز دارد. اجازه دهید داده های تاریخی فارکس به شما نشان دهد که بازار چگونه حرکت می کند.

اگر ماشین شما در تقاطع راه آهن خراب شد و قطاری با سرعت زیاد به سمت شما می آمد. انتظار نداشته باشید قطار به موقع متوقف شود تا ماشین شما را نجات دهد. نه، قطار قرار است از آن گذرگاه قطار عبور کند و ماشین شما را همراه با آن خارج کند. درست مانند زمانی که بر خلاف حرکت روند معامله می کنید، انتظار نداشته باشید که روند به طور ناگهانی متوقف شود و از طرف شما معکوس شود. به احتمال زیاد مستقیماً از ایستگاه شما عبور خواهد کرد.

بله، زمان مهم است. زمان‌های بهتری برای ورود به روند فارکس نسبت به سایرین وجود دارد. به طور کلی، خود را «زیر اتوبوس» نیندازید. فقط در شرایط خاص باید معامله در برابر حرکت روند را در نظر بگیرید. بیایید نگاهی به محیط پرطرفدار دیگری از داده های تاریخی فارکس بیندازیم.

نمودار تاریخچه فارکس در بالا نمونه دیگری از یک بازار پر روند را نشان می دهد. در این سناریوی خاص، ما به دنبال معاملات صعودی خوب درون روز هستیم. این راه اندازی پتانسیل ایجاد بازده بزرگ را داشت. اما در عوض، بیشتر معامله گران از ترس ترید خود را پیش از موعد قطع می کردند.

مشکل اولیه برای اکثر معامله گران اولین اصلاح بازار بود. آن معامله گرانی که تمام روز آنجا نشسته بودند و نمودارهای قیمت خود را تماشا می کردند، احتمالاً این یکی را نیز قطع کرده بودند. در حالی که بازار در حال اصلاح به میانگین بود، شروع به کاهش سود شناور تجارت آزاد کرد. معامله گران ضعیف تحت فشار فرو می ریزند و تصمیمات پشیمانی می گیرند. برای معامله گرانی که نظم و انضباط را حفظ کردند، روند بهبود یافت و معامله کردند و با بازدهی سالم پاداش گرفتند.

با نگاهی بیشتر به داده های تاریخی فارکس، نمودار دومین "منطقه مشکل" را نشان می دهد. شمع نزولی بعدی که نزولی متوسط داشت به بدن نزدیک می شود. بسیاری از معامله گران در اینجا نیز وحشت زده می شدند زیرا ترید علیه آنها حرکت کرد و شروع به برداشتن سود آنها کرد. باز هم، اکثر معامله گران در اولین نشانه های مشکل تاییدیه دارند.

همانطور که قبلاً گفتم، این بازارهای پرطرفدار پاداش زیادی ارائه می دهند. با وجود فرصت خوب، تریدرها به طور مداوم در استرس هستیم. این رفتار خود ویرانگر ناشی از "ترس از دست دادن پول" است. این ذهنیت بسیاری از معامله گران را از اجازه دادن به معاملات خود برای پیشرفت طبیعی و بازدهی سالم باز می دارد.

اکثر معامله گران بیش از حد بر کسب درآمد متمرکز هستند و نمی توانند به آنچه در حال رخ دادن است توجه کنند، از آن یاد بگیرند و در واقع معامله گران خوبی شوند. نکته طعنه آمیز این است که تمرکز بیش از حد روی کسب درآمد دلاری به طور کلی منجر به فرآیند فکری می شود که در آن پول شما دوباره به بازار پراکنده می شود.

اگر برای مطالعه داده‌های تاریخی فارکس وقت بگذارید و واقعاً به تمام این حرکت‌های روند نگاه کنید، احتمالاً در آینده کمتر احتمال دارد که موقعیت‌های خود را خراب کنید. چیزی که باید درک کنید این است که بازار در خطوط مستقیم حرکت نمی کند، با بالا و پایین رفتن قیمت به سمت قیمت های بالاتر یا پایین تر حرکت می کند. به روند نزولی داده های تاریخی فارکس در بازار نقدی طلا نگاه کنید.

در نمودار داده های تاریخی فارکس در بالا، ما به یک روند نزولی با ثبات خوب نگاه می کنیم. با گرفتن یک موقعیت کوتاه در اینجا، قبل از اینکه معامله شما به هدف ریسک/پاداش مناسب خود برسد، برخی از اصلاحات ضد روند را پشت سر می گذاشتید. این بدان معنی است که سود شناور معامله شما با عبور از اصلاحات در بازار شروع به کاهش می کند.

اکثر معامله گران نمی توانند این واقعیت را تحمل کنند که سود معاملات آنها ممکن است چند بار قبل از شروع واقعی به حالت منفی برگردد. بازار قبل از اینکه بتواند دوباره به سمت نزول حرکت کند باید به سمت بالا حرکت کند.

این بخشی از رفتار بازار است که شما باید آن را بپذیرید و ذهن خود را به آن سوق دهید. خیلی به ندرت می توانید وارد معاملاتی شوید که مستقیماً به سمت سود حرکت می کنند و مستقیماً به سمت هدف خود فشار می آورند. شما باید با این واقعیت کنار بیایید که سود شناور تجارت آزاد شما با پیشرفت تجارت شما نوسان می کند. دوباره، به داده های تاریخی فارکس برگردید، به این روندها نگاه کنید و این واقعیت را در ذهن خود بچسبانید:

"بله، حتی معاملات روند نیز هر از چند گاهی بر علیه من حرکت می کنند، اما حرکت روند غالب به طور منظم افزایش می یابد و معامله را به سمت سودهای بالاتر سوق می دهد."

چرا گاهی اوقات از بازارهای متنوع احساس سرخوردگی می کنید؟

بازارهای رنج مرحله ای هستند که بازار بی طرفی را نشان می دهد. دلیلی وجود ندارد که بازار روند صعودی یا کاهشی داشته باشد. قیمت فقط بین دو خط مهار جهش می کند. این اتفاق تا زمانی ادامه می یابد که یک رویداد بازار قیمت را از محدوده خارج کند. در این دوران بی‌طرفی یا بلاتکلیفی، بازار می‌تواند دردسرساز شود و در بیشتر موارد بهتر است از آن اجتناب کنید.

قانون کلی این است که سیگنال‌های نزولی را از بالای محدوده بفروشید و سیگنال‌های صعودی را از پایین محدوده بخرید. اما به طور جدی، چند معامله مبتنی بر دامنه به نفع خود انجام داده اید؟ آیا بازگشت سرمایه خوبی به شما داده اند؟ بیشتر اوقات، وقتی وارد یک معامله دامنه می شوید، استاپ های شما حذف می شوند. مقصر عمدتاً اره‌های شلاقی و سنبله‌های بازار هستند که در نتیجه ماهیت متزلزل این شرایط ایجاد می‌شوند.

با مراجعه به داده‌های تاریخی فارکس، می‌توانیم ببینیم که بازارهای دارای دامنه برتری در مقایسه با شرایط روند، چقدر کمتر ارائه می‌دهند. این بازار گسترده ای را که از داده های تاریخی فارکس بیرون کشیدم، بررسی کنید.

نمودار بالا چیزهای زیادی در مورد ویژگی های شرایط محدوده به ما می گوید. آنها خشن هستند، حرکات بزرگ غیرمنتظره ایجاد می کنند، مرتباً بالا و پایین می زنند و میخ های تصادفی بازار را تولید می کنند. بازارهای رنج می تواند گیج کننده باشد زیرا آنها هیچ حس جهت گیری ندارند و به نظر این خطرناک است، به خصوص زمانی که در معاملات نوسانی هستیم. 

با بازارهای پرطرفدار، می‌دانید که هنگام معامله با شتاب ثابت، شانس به نفع شماست. بازارهای متغیر نمی دانند به کجا می خواهند بروند. داده‌های تاریخی فارکس به ما نشان می‌دهد که بازارهای متغیر، از سفارش‌های بازار رقابتی هستند که باعث آشفتگی در نمودارها می‌شوند. مطمئناً، به طور کلی قیمت بین دو سطح افزایش می یابد، اما حتی در آن زمان، سیگنال هایی که در اینجا شکل می گیرند چندان قابل اعتماد نیستند.

در مثال بالا، به 3 سیگنال که در مرزهای محدوده شکل گرفته اند اشاره کرده ایم. آنها توسط اقدام بی ثبات قیمت نابود شدند. در روزهای اولیه‌ای که معمولاً در شرایط مختلف تجارت می‌کردیم، این موضوع خیلی مورد توجه نبوده است. چیزی که فکر می‌کنیم یک سیگنال قیمت محکم بود، در نهایت با یک استاپ بیرون رفتید و بعد بازار چرخید و به مسیر اصلی ادامه داد.

به داده های تاریخی فارکس برگردید و به برخی از شرایط محدوده قبلی نگاهی بیندازید. روی رفتار اقدام قیمت در مرزهای محدوده تمرکز کنید و سعی کنید سیگنال هایی را که به نظر می رسد سیگنال های با کیفیت هستند شناسایی کنید. توجه داشته باشید که چه تعداد توسط حرکات خشونت آمیز و غیرقابل پیش بینی در اطراف نقاط عطف بالا و پایین مصرف می شود.

مطمئناً، برخی از معاملات بازه‌ای مطمئناً نتیجه خواهند داد. اگر می‌خواهید محدوده‌ها را معامله کنید، مطمئن شوید که سیگنال‌هایی که بسیار غالب هستند و تصویر واضحی را ترسیم می‌کنند. به مثال زیر از برخی داده های تاریخی فارکس نگاهی بیندازید:

اگر می‌خواهید در بازارهای مختلف بازی کنید، به خودتان لطف کنید و فقط به سیگنال‌هایی پایبند باشید که واقعاً درصد اطمینان بالا دارند. اطمینان حاصل کنید که بازار به وضوح ارتباط برقرار می کند که قیمت می خواهد در جهت خاصی حرکت کند. مانند نمودار بالا، سیگنال فروش شمع رد نزولی بسیار قدرتمندی در بالای این محدوده وجود داشت.

در نمودارها بسیار مسلط است و به سرعت توجه شما را به خود جلب می کند. فشار فروش زیادی در اینجا وجود داشت و رد آشکار بالای محدوده وجود داشت. این یک تنظیم قیمت است که می‌توانیم شروع کنیم به ایجاد مقداری ارزش و پیش‌بینی ضعف بازار در آینده.

نکته اینجاست که بازارهای متغییر به دلیل ماهیت ناپایدارشان برای تجارت سخت است. اگر می‌خواهید معاملات محدوده را انجام دهید، در مورد سیگنال بسیار مطمئن هستید. همچنین، تحقیقات خود را انجام دهید، به داده‌های تاریخی فارکس برگردید و محدوده‌های قبلی را مطالعه کنید تا خودتان ببینید که گاهی رام کردن این جانوران چقدر سخت است.

قدرت سطوح هفتگی را از داده های تاریخی فارکس مشاهده کنید.

تا به حال چند بار به نمودار هفتگی مراجعه کرده اید و از دیدگاه طولانی تر به بازار نگاه خوبی داشته اید؟ اگر این کار را نکرده اید، پس واقعاً باید آن را بررسی کنید. سطوح هفتگی نقش مهمی در معکوس شدن بازار دارند. سطوح حمایت و مقاومت قابل مشاهده از نقطه نظر هفتگی حاوی وزن یا "ارزش" زیادی است. داده های تاریخی فارکس به ما نشان می دهد که این نقاط عطف هفتگی جایی است که رویدادهای اصلی قیمت در آن رخ می دهد.

داده های تاریخی فارکس در بالا نمودار هفتگی کوچک شده را نشان می دهد. از این منظر، ما می توانیم به سرعت سطوح قیمتی را که نقطه عطف بسیار مهمی بوده اند، شناسایی کنیم. هنگامی که از سطوح هفتگی با استراتژی های معاملاتی آخر روز خود استفاده می کنیم، می توانید شروع به جمع آوری متغیرهای مورد نیاز برای شناسایی بالا و پایین های بالقوه بازار کنید.

وقتی به داده های تاریخی فارکس خود نگاه کنید، خواهید دید که سطوح هفتگی چقدر می تواند بر معاملات شما تأثیر بگذارد. از خود بپرسید، توجه به این سطوح هفتگی چقدر برای معاملات شما مفید بوده است؟

کل ایده بازگشت به گذشته از طریق داده های تاریخی فارکس این است که واقعاً شما را برای آینده آماده کند. با یادگیری این الگوها در حال حاضر، می توانید شروع به پیش بینی حرکت های آینده بازار کنید. تاریخچه نمودار شما را شرطی می کند که کمتر از آنچه که معمولاً یک تغییر روند متقابل غیرمنتظره در نظر می گیرید، آماده کند.

به عنوان مثال، تصور کنید که برای مدت طولانی خود را در یک روند صعودی قرار می دهید. شما باید بتوانید یک «پیش‌بینی تقریبی» در ذهن خود انجام دهید که تقریباً چگونه انتظار دارید قیمت حرکت کند.

به مثال تنظیم تجارت روند صعودی در بالا توجه کنید. اکنون با مطالعه داده‌های تاریخی فارکس و مشاهده اینکه چگونه روندها قبلاً حرکت کرده‌اند، می‌توانید در ذهن خود ترسیم کنید که چگونه تجارت شما احتمالاً توسعه می‌یابد. امیدواریم از این طریق می‌دانید که در جریان اصلاحات خلاف روند چه انتظاری داشته باشید. زمانی که ببینید کاهش سود شما طبیعی است، حتی گاهی اوقات قبل از اینکه معامله در نهایت به هدف برسد، کمتر دچار وحشت خواهید شد.

بدانید که معاملات یک شبه به هدف ریسک/پاداش 1:3 نمی رسد. اگر بازارها کند هستند، ممکن است نیاز باشد که معامله شما برای مدت زمان زیادی باقی بماند. برای این نوع شرایط آماده باشید. هرچه سریعتر با همه اینها کنار بیایید، کمتر احتمال دارد که از نظر احساسی در معاملات باز خود دخالت کنید.

در بالا، معامله روند صعودی است که در نمودار قبلی به آن نگاه کردیم. می‌توانیم ببینیم که تجارت به سود خوبی رسیده است. همانطور که انتظار می رفت بازار چند بار تغییر کرد. این اصلاحات می تواند سود شناور موقعیت خرید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. معامله گرانی که نمی توانند این را درک کنند، از ترس موقعیت های خود را بسته اند. چیزی که داده های تاریخی فارکس می توانست نشان دهد ضروری نبود.

کلام آخر

با استفاده از داده های تاریخی فارکس، می توانیم استنباط کنیم که این حرکت های ضد روند طبیعی و ضروری هستند. در واقع غیرعادی است که معاملات فقط شروع به کار کنند و به پاداش ریسک 1:3 بدون انجام هیچ اصلاحی در بازار دست پیدا کنند. شرطی کردن خود برای تغییرات قیمت از طریق داده‌های تاریخی فارکس به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که با حرکات بازار کنار بیایید.

بازار نمایشی از روانشناسی کلی انسان است که بارها و بارها خود را تکرار می کند. از این تکرار به نفع خود استفاده کنید. سرنخ‌ها در داده‌های تاریخی فارکس ذخیره می‌شوند، فقط باید به آنها نگاه کنید. برای کسب سود دلاری همین حالا اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال ما را تهیه بفرمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.