whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تحلیل بیت کوین

1402/02/31 ساعت 15:01


بیت کوین (BTC) اولین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. این ارز هم از نظر قیمت و ارزش و هم از نظر تعداد سکه‌های استخراج شده رتبه اول را در بازار دارد. سهم بیت کوین از کل بازار بیش از 40 درصد است. در ادامه گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی به بررسی و تحلیل بیت کوین امروز می‌پردازد.

ارزش بیت کوین با توجه به قیمت دلار بیش از 1 میلیارد تومان و حجم مبادلات آن در سطح جهانی و روزانه 17. 85 میلیارد دلار است. بیت کوین در نوامبر 1400 با قیمتی بیش از 68000 دلار معامله شد، اما پس از افت 38 درصدی، در حال حاضر به قیمت بیش از 42000 دلار است.

تمامی بیت کوین واحدی که قابل استخراج است 21 میلیون است که 19 میلیون آن در گردش قرار دارد. هر چه زمان بیش‌تر می‌گذرد، استخراج آن دشوارتر می‌شود. بر این اساس میزان برق مصرفی و زمان استخراج آن افزایش می‌یابد.

با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت می‌توانید انواع سیگنال ارز دیجیتال را دریافت کنید. سیگنال فیوچرز به شما کمک می‌کند تا خیلی بیشتر از آن چه انتظار دارید، به دست آورید. 

به علاوه با داشتن سیگنال فارکس قادرید در بازارهای معاملاتی جهانی فعالیت کنید. برای دریافت اطلاعات مربوط به بهترین گروه ارز دیجیتال با ما همراه شوید.

تجزیه و تحلیل بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی

بیت کوین را می‌توان پرچمدار ارزهای دیجیتال دانست. بسیاری از فعالان این حوزه معتقدند که ارز اصلی و مهم بیت کوین است و سایر آلتکوین‌ها به نوعی «بی فایده» هستند. البته ارزش بالای بیت کوین و افزایش ناگهانی آن نیز دلیلی بر این باور معامله گران است.

اگر بخواهیم از منظر فنی به این موضوع نگاه کنیم، عملکرد این ارز دیجیتال بسیار جالب است. افزایش ناگهانی آن معامله گران را بسیار سودآور کرده است. اما نباید از سقوط ناگهانی آن غافل شد.

انواع روش‌های تحلیل بیت کوین

تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت حرفه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال است. تجزیه و تحلیل بیت کوین امروز به دو روش فنی و بنیادی تقسیم می‌شود. یک جنبه احساسی هم دارد که در ادامه هر سه روش را توضیح خواهیم داد.

تحلیل بنیادی بیت کوین یا تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال، متغیرهایی که بر عرضه و تقاضای ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌شود. از آنجایی که قیمت گذاری معمولاً به عرضه و تقاضا بستگی دارد، این دیدگاه منطقی به نظر می‌رسد.

به عنوان مثال، زمانی که عرضه بیت کوین کاهش می‌یابد و از طرف دیگر تقاضا برای خرید آن بالا می‌رود، قیمت بیت کوین شروع به افزایش می‌کند.

در این نوع تحلیل، پیش بینی قیمت معمولاً توسط نمودار فنی بیت کوین و نمودار تحلیل بیت کوین امروز انجام می‌شود. بازار ارز دیجیتال با سایر بازارها متفاوت است. به همین دلیل، تحلیل بنیادی آن معمولاً بسیار متفاوت است. تسلط کافی بر اصولی مانند مدل‌های اقتصادی، فنی و عرضه توکن در بازار کمک زیادی به تحلیل بهتر خواهد کرد.

تحلیل بیت کوین به صورت تکنیکال

وقتی داده‌های بازار بررسی می‌شود، می‌گوییم تحلیل تکنیکال یا تحلیل تکنیکال بیت کوین انجام می‌شود. اگر می‌خواهید شرایط را بهتر درک کنید، باید قیمت و حجم معاملات را بررسی کنید.

هنگامی که تحلیلگر نمودار قیمت بیت کوین را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند، می‌تواند نقاط مناسب را برای معامله بیت کوین بیابد. آن‌ها با بررسی نمودارها، مکان‌هایی را که تقاضا برای بیت کوین کاهش یا افزایش یافته است به دست می‌آورند و شروع به پیش‌بینی قیمت بیت کوین می‌کنند.

تحلیل بیت کوین از طریق احساسات

روش دیگر برای تجزیه و تحلیل بیت کوین امروز این است که بر اساس تجربه و احساسات خود در مورد بازار عمل کنید. وقتی معامله‌گران برای مدت طولانی فعال هستند، درک و طرز فکر خوبی نسبت به بازار ایجاد می‌کنند. این بینش به او اجازه می‌دهد تا تصمیمات بهتری بگیرد.

مزایای تجارت و تجزیه و تحلیل بیت کوین

اگرچه بیت کوین در سال 2009 ایجاد شد، اما هنوز هم شکل نسبتا جدیدی از ارز با اطلاعات غلط فراوان است. یادگیری در مورد مزایای بیت کوین می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل بیت کوین امروز کمک کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این فرصت سرمایه گذاری خوبی برای شما است یا خیر.

1. تجزیه و تحلیل بیت کوین و دسترسی و نقدینگی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ارز دیجیتال این است که اغلب هیچ مرزی ندارد. از مهم‌ترین مزایای بیت کوین در دسترس بودن و همه کاره بودن این ارز دیجیتال است.

برای خرید کالا و یا حتی خدماتی که شخصی به شما ارائه می‌دهد در صورتی که شخص ارائه دهنده بپذیرد می‌توان از بیت کوین استفاده نمود، چرا که انتقال این ارز دیجیتال بسیار راحت و با سرعت بالا است. لیست این مکان‌ها نیز در حال افزایش است.

بنابراین خرج کردن پول در یک کشور دیگر تجزیه و تحلیل بیت کوین امروز و مبادله آن با ارزهای دیگر را آسان‌تر می‌کند. هم‌چنین هزینه‌های کمی یا بدون هزینه دارد. بیت کوین هم‌چنین می‌تواند به راحتی در هر زمان فروخته شود.

2. تجزیه و تحلیل بیت کوین و ناشناس بودن و شفافیت کاربران

برای شناسایی کاربران بیت کوین از کدهایی که به صورت عدد هستند استفاده می‌شود. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند چندین کلید عمومی داشته باشند. اما ردیابی عمومی وجود ندارد و تراکنش‌های کاربران قابل ردیابی نیست.

علاوه بر این، تراکنش‌ها برای همیشه قابل مشاهده هستند که به شما شفافیت می‌دهد و هم‌چنین از تقلب ناشی از فناوری بلاک چین در امان هستند. هم‌چنین، فقط شما به عنوان صاحب کیف پول می‌توانید بدانید که چند بیت کوین دارید.

برای امنیت بیش‌تر و ناشناس بودن، حتی اگر آدرس کیف پول شما عمومی شود، می‌توانید یک آدرس کیف پول جدید ایجاد کنید تا اطلاعات خود را ایمن نگه دارید. در سیستم‌های جابه‌جایی برای بیت کوین هیچ اطلاعاتی از شخص مقابل لازم نیست در نتیجه برخلاف بسیاری از سیستم‌های سنتی امکان به خطر افتادن امنیت حساب اصلاً وجود ندارد. بنابراین این امر حریم خصوصی کاربر را افزایش می‌دهد.

3. تجزیه و تحلیل بیت کوین و استقلال از نهادهای دولتی

بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط دولت یا بانک مرکزی اداره نمی شود. بنابراین مقامات سکه‌های شما را مسدود یا ادعا نمی کنند. هم‌چنین هیچ روش قابل قبولی برای مالیات بیت کوین وجود ندارد.

4. تجزیه و تحلیل بیت کوین و پتانسیل بازده بالا

قیمت بیت کوین می‌تواند بسیار نوسان داشته باشد و به صورت ماهانه یا حتی روزانه به شدت تغییر کند. برای مثال در اوایل سال 2017 بیت کوین با قیمت 975.70 موجود بود که تا حدود ماه‌های دسامبر به 20089 رسید. چند سال بعد، قیمت بیت کوین در آوریل 2021 به بالاترین حد خود یعنی 64000 دلار رسید.

و باید بدانید که این موضوع موجب بالا بردن پتانسیل بیت کوین می‌شود چرا که با وجود این حجم از بالا رفتن نواسانات این ارز باز هم کاربران علاقه ویژه‌ای به آن دارند و این موضوع را از مزیت‌های این ارز می‌دانند.

با افزایش تعداد کاربرانی که معتقدند بیت‌کوین یک ارز جهانی امیدوارکننده است، بسیاری از سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها تصمیم گرفته‌اند تا زمان خود را برای تجزیه و تحلیل بیت‌کوین بگذرانند. این به افزایش پتانسیل بازدهی بالاتر کمک می‌کند، به خصوص برای کسانی که آن را با قیمت پایین‌تری خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که بیت کوین در بلندمدت و تا سال 2025 با احتمال رسیدن به قیمت‌های نزدیک به 500 هزار دلار، به افزایش ارزش خود ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 و بعد از آن

در حال حاضر، قیمت در محدوده بسیار باریکی در حال تثبیت است، که نشان می دهد خریداران بازار در حال احیا هستند و قدرت جمع آوری می‌کنند تا به زودی یک رالی قابل توجه ایجاد کنند.

پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماهه دوم سال 2023 قیمت بیت کوین بالای 30000 دلار نوسان داشته باشد و احتمالاً در این بازه زمانی به سطح 35000 دلار برسد و سپس وارد فاز اصلاحی شود.

سه ماهه سوم احتمالاً شاهد سودهای چشمگیرتری برای بیت کوین خواهد بود. پیش بینی می‌کنیم که قیمت بیت کوین در سه ماهه سوم سال 2023 یک رالی قوی داشته باشد و به 38 هزار تا 40 هزار دلار برسد. حتی ممکن است شاهد سایه‌ای تا سقف 47000 دلار باشیم.

اما در سه ماه آخر سال 2023، انتظار داریم که رشد قیمت بیت کوین در 6 ماه گذشته و نوسانات آن را اصلاح کنیم. در واقع، قبل از نصف شدن بیت کوین شاهد اصلاح تاریخی خواهیم بود.

در سه ماهه اول سال 2024، احتمالا وضعیت کمی بهتر خواهد شد و با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین، وضعیت کمی بهتر خواهد شد. در پایان سه ماهه اول، قیمت‌ها ممکن است به سطح 50000 دلار برسد، اما پس از اصلاح، دوباره به 43000 دلار افزایش خواهد یافت. احتمالاً اولین کندل سه ماهه قیمت بیت کوین در سال 2024 با قیمت 45 تا 47 هزار دلار بسته خواهد شد.

در این مرحله و با رویکرد نصف شدن بیت کوین، انتظار فاندامنتال مثبت را داریم. مانند پذیرش گسترده شرکت‌ها، کاهش شدید تورم در ایالات متحده، پذیرش شرکت‌های بزرگ (و احتمالاً پذیرش توسط افراد با نفوذی مانند ایلان ماسک و چانگ‌پنگ ژائو).

افزایش قیمت بیت کوین ممکن است تشدید شود و در سال 2028 روند صعودی بازار بازگردد و شاهد قیمت بیت کوین فراتر از 75000 دلار باشیم. پس از کمی نوسانات و اصلاحات در سال 2029، بیایید بالاخره 100000 دلار بیت کوین وعده داده شده را جشن بگیریم. رشد قیمت بیت کوین در سال 2029 احتمالا ادامه خواهد داشت. اما پس از آن اصلاح قیمت آغاز خواهد شد و احتمالاً در سال 2030 شاهد اصلاح قیمت بیت کوین تا 70 هزار دلار خواهیم بود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.