whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ربات ارز دیجیتال

1401/02/12 ساعت 01:57


نقش ربات ها در تجارت ارزهای دیجیتال

تعداد بسیاری از معامله کننده های ارزهای دیجیتال از ربات های تریدر، که می توانند به صورت ۲۴ ساعته به معامله در این بازار بپردازند، استفاده می کنند. یکی از دلایل استفاده از این فناوری نوسانات شدید و سریع قیمت سکه های رمزنگاری شده میباشد. سرمایه گذاران می توانند در هر جایی از دنیا که باشند و در هر ساعتی از شبانه روز به معامله این سکه ها بپردازند. با این حال به دلیل برخی محدودیت های انسانی، گاهی فرصت های فوق العاده تجاری را از دست می دهند. 

ویژگی برتری که باعث می شود سرمایه گذاران از ربات های تریدر استفاده کنند، سرعت واکنش بالاتر آنها نسبت به انسان است. علاوه بر این، از آنجایی که این سرمایه‌گذاری یک شغل تمام وقت برای افراد به شمار نمی رود، اغلب آن ها زمان کافی برای اقدام به موقع در معاملات ندارند. اما ربات های تریدینگ می توانند بدون هیچ محدودیتی، به صورت تمام وقت بازار ارز های دیجیتال را رصد کرده و فرصت های مناسب آن را شناسایی کنند.  

ربات های تریدینگ

انواع ربات ها

مانند خود ارزهای دیجیتال، ربات های تریدری هم که برای معامله آنها استفاده میشوند، انواع مختلفی دارند. به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین انواع این ابزار هوشمند، می توان از ربات آربیتراژ نام برد. Bot های آربیتراژ نوسانات قیمت سکه های مختلف موجود در صرافی ها را بررسی می نمایند. سپس به کمک تحلیل اختلاف قیمت بین آنها به انجام معامله در بازار ارز های دیجیتال می پردازند. همانگونه که می‌دانید ارزش سکه های رمزنگاری شده همچون بیت کوین، در بین صرافی های مختلف مقداری با هم تفاوت دارد. اگر سرعت یک Bot آربیتراژ آنقدر بالا باشد که بتواند پیش از به روز رسانی قیمت دارایی های موجود در یک صرافی، آنها را شناسایی کرده و معامله کند، سود فوق العاده ای را برای کاربر خود رقم خواهد زد.

انواع دیگر ربات ها برای تست استراتژی های معاملاتی خود از داده های گذشته ارزش سکه های مختلف استفاده می کنند. به این ترتیب با ارائه پیشنهادات به صورت تئوری به سرمایه‌گذاران کمک می کنند. نوع دیگری هم برای این فناوری وجود دارد که در آن Bot ها برای به نمایش درآوردن معاملات به صورت سیگنال های به خصوص همچون معاملات حجمی یا قیمت برنامه ریزی شده اند.

انواع ربات های تریدینگ

نحوه عملکرد

یکی از راه های استفاده از ربات های تریدر استفاده از برنامه های رایگان آنهاست. می توانید برای پیدا کردن یک Bot رایگان از سرویس های تلگرام استفاده کنید. با این وجود برای استفاده از بیشتر این ربات ها باید به صورت دائم یا دوره ای آنها را خریداری کرده و هزینه پرداخت کنید. شایان ذکر است هزینه استفاده از برخی از این ابزارهای هوشمند برای اکثر کاربران مبلغ زیادی است. به همین دلیل معمولاً سرمایه‌گذاران سعی می کنند Bot هایی را کارآمدتر هستند شناسایی کرده و سپس از طریق یک توسعه دهنده کد آن را دانلود کنند. به علاوه باید این را هم در نظر بگیرید که هر کدام از Bot ها ملزومات نرم افزاری و سخت افزاری بخصوصی دارند.

مسلماً ربات ها می توانند برای تجارت ارزهای دیجیتال بسیار مفید واقع شوند. با این حال، همچنان بحث هایی در مورد این که استفاده از آنها در این بازار می تواند قانونی باشد یا خیر، وجود دارد. در هر صورت یک سرمایه گذار برای اینکه بتواند با استفاده از آنها بهترین نتیجه ممکن را بدست آورد باید طرز استفاده از این ابزار را بلد باشد. برای مثال، لازم است سرمایه گذاران اکانتهای مناسبی را برای این کار در صرافی های کریپتو به وجود آورده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهند. 

برای استفاده از ربات های تریدر، سرمایه گذاران باید در اکانت هایی که به این منظور ایجاد کردند، دارایی ارز دیجیتال سپرده گذاری و ذخیره کنند. به صورت معمول، این Bot ها موقعیت های مناسب برای معامله را شناسایی نموده و به شما پیشنهاد می کنند. در نهایت انتخاب سرمایه گذاری یا انجام معامله بر عهده سرمایه‌گذار است. گاهی نیز باید تنظیماتی را به منظور دادن برخی اختیارات به Bot ها انجام دهید. در هر صورت لازم است شخص سرمایه گذار برای این تجارت زمانی را اختصاص داده و حتی برخی داده ها را شخصا تحلیل کند. در غیر این صورت و تنها به واسطه دادن برخی اختیارات به یک ماشین هوشمند، نمی توانید به موفقیت برسید.

اگرچه ربات ها می‌توانند به انجام معاملات شما کمک کنند، اما هرگز به عنوان یک جایگزین برای یک استراتژی قوی در سرمایه گذاری، مناسب نیستند. 

شناسایی فرصت های فوق العاده برای معامله با ربات های تریدینگ

معایب استفاده از ربات های ارزهای دیجیتال

با تمام مزایایی که برای استفاده از ربات های تریدر ارز دیجیتال بیان شد، کار کردن با آنها مشکلاتی را نیز در پی دارد. یکی از این مشکلات این است که تعداد زیادی از این ربات ها حتی در بهترین شرایط و با عملکرد صحیح خود، تنها می توانند معاملات با سود کم را انجام دهند. به علاوه طراحی بسیاری از آنها پیچیده است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مسائل مربوط به Bot های ارز دیجیتال به همان اندازه دنیای کریپتو و یا حتی بیشتر از آن غیر قابل کنترل است. 

مهمترین ایراد ربات های تریدر ارز دیجیتال این است که هر کسی نمی تواند از آنها استفاده کند. برای این که بتوانید به خوبی از این Bot ها استفاده کنید باید دانش کاملی درباره بازار ارز های دیجیتال و نرم افزارهای برتر پشتیبان سرمایه گذاری داشته باشید. این ابزار برای آن دسته از سرمایه گذارانی که شرایط استفاده از آن را داشته باشند، کمک بسیار بزرگی در تجارت ارز دیجیتال آنهاست. با این حال برای سرمایه گذاران بسیار دیگری که علم کافی در این زمینه ندارند، ممکن است باعث ضرر نیز بشود.

سود و زیان با ربات های تریدینگ

بهترین ربات های تریدینگ ارز دیجیتال

ربات های تریدینگ ارز دیجیتال پیشرفته برای انجام وظایفی بسیار فراتر از معاملات ارزهای دیجیتال طراحی شده اند. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و دیگر تکنولوژی های هوشمند می تواند داده های انبوه بازار کریپتوکارنسی را به وسیله API به صورت آنی و لحظه ای جمع آوری کند. پس از آن می تواند با به کارگیری استراتژی های معاملاتی که از قبل برای آن تعریف شده است، این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند. این ابزار هوشمند سپس نتایج را به صورت شاخص های بهینه و کاربردی به نام سیگنال های تریدینگ در اختیار کاربران خود قرار می دهد. 

تحلیل ها و شاخص هایی که به وسیله این ربات ها به وجود آمده اند، برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و سایر سکه های کریپتویی اهمیت بسیاری دارد. ارزش Bot های تریدینگ به دقت و درستی این پیش بینی ها بستگی دارد. هر اندازه که پیش بینی یک Bot  تریدر به واقعیت نزدیکتر باشد، سود بیشتری را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و در نتیجه با ارزش تر است. 

بعد از اینکه یک ربات ارزش آینده بازار یک ارز دیجیتال را پیش بینی کرد، سفارش های خرید و فروش و معامله را در بازارهای واقعی ارز دیجیتال ثبت می کند. سپس با توجه به اینکه بیشتر بازارهای ارز دیجیتال، سفارش های محدود و سایر انواع سفارش ها را به صورت اتوماتیک تکمیل می کنند، این سفارشات نیز تکمیل می شوند. به این ترتیب موجب سود یا زیان سرمایه گذاران می شوند. 

بهترین ربات های تریدینگ ارز دیجیتال، اطلاعات بازار را از چندین منبع اجتماعی، سایت‌های خبری، سازندگان بازار کریپتو و بسیاری از منابع دیگر جمع آوری می‌کنند. سپس برای اینکه تاثیر اخبار و احساسات جامعه را روی نوسانات بازار تحلیل کنند، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می کنند.

ربات های هوشمند معاملاتی

کلام آخر

ربات ها را می توان به طور جداگانه و به عنوان یک نرم افزار خریداری کرد یا از Bot های صرافی های ارز دیجیتال استفاده کرد. در هر صورت باید بدانید علیرغم هزینه های بسیار بالایی که دارند هیچ کدام از آنها کامل نیستند و نمی توانند تنها باعث سود شما شوند. شما حتی با استفاده از این ابزار هوشمند نیز ضرر خواهید کرد. تنها تفاوت در میزان ضرر است. برای گرفتن نتیجه بهتر، لازم است از این ابزار پیشرفته در کنار تحلیل های انسانی استفاده شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.