whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بلاکچین Lamina1

1401/08/20 ساعت 15:31


نیل استفنسون در سال 1992 در رمان تصادف برفی خود اصطلاح "متاورس" را برای نخستین‌ بار ابداع کرد. اکنون، با ظهور متاورس از قلمرو علمی تخیلی به واقعیت، نویسنده با عنوان بلاکچین Lamina1  بازگشته است، یک شرکت جدید که هدف آن ارائه چارچوبی برای یک "متاور باز" است - به عبارت دیگر، چیزی که بیشتر با آن هماهنگ است. چشم انداز اصلی وب 3، و سازندگان مستقل را بر شرکت ها اولویت می دهد.

متاورس چیست؟

بسیاری از بازاریابان احتمالاً هرگز نام استفنسون را نشنیده‌اند، اما تقریباً همه تا این لحظه نام متاورس را شنیده‌اند - فضای مجازی با تعریف ضعیفی که معمولاً به عنوان مرحله تکاملی بعدی اینترنت توصیف می‌شود و بر اساس آن ساخته شده است. 

Metaverse یک محیط شهری مجازی است که می تواند توسط یک شبکه جهانی فیبر نوری و هدست های واقعیت مجازی قابل دسترسی باشد، همانطور که در رمان تصادف برفی استفنسون در جشن سی امین سالگرد خود در سال جاری به تصویر کشیده شده است

فناوری بلاک چین، آن را (حداقل در تئوری) کاملاً از کنترل بالا به پایین که بر جریان اطلاعات در عصر وب 2 تسلط دارد، آزاد می کند.

مفهوم (blockchain)Lamina1 چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، Lamina1  به عنوان یک بلاک چین لایه 1 طراحی شده است، به این معنی که می تواند قوانین خود را ایجاد کند و تراکنش های خود را تایید کند. (بیت‌کوین و اتریوم نیز هر دو زنجیره لایه ۱ هستند.) 

همانطور که استفنسون توضیح می‌دهد، «مزیت راه‌اندازی [بلاک چین] شخصی خود این است که می‌توانید تصمیمات مهندسی را متناسب با اهداف خود اتخاذ کنید، نه اینکه صرفاً در کنار هم باشید. و تابع قوانین موجود باشید می توانيد قوانین خود را وضع کنید یا با سیستم شخص دیگری سوار شوید.»

لایه 1 در بلاک چین چیست؟

لایه 1 شبکه پایه اساسی یک پلت فرم بلاک چین است. همه تراکنش های زنجیره ای را اجرا می کند و بنابراین به عنوان منبع حقیقت دفتر کل عمومی عمل می کند.

پردازش یک تراکنش، برای اکثر شبکه‌ها، شامل ثبت کیف پول رمزنگاری کاربر از طریق جفت‌های کلید نامتقارن و موجودی سکه یا توکن مربوط به آن است. این معامله از طریق یک مکانیسم اجماع - که برای هر پلتفرم متمایز است - برای تأیید و نهایی کردن تجارت یا فروش انجام می شود. علاوه بر این، بلاک چین های لایه 1 میزبان توکن بومی خود هستند که برای پوشش هزینه های تراکنش یا هزینه های گاز استفاده می شود.

تعیین مکانیسم اجماع مناسب برای یک پلتفرم به مبادله بین سه ویژگی اصلی منجر می شود: امنیت، مقیاس پذیری و عدم تمرکز. این سازش معمولاً به عنوان «سه‌گانه بلاک چین» شناخته می‌شود، مفهومی که در ابتدا توسط بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین شناسایی شد. هر چیزی که به طور کامل توسط پروتکل های لایه 1 پوشش داده نشده باشد - معمولاً مقیاس پذیری - می تواند در پروتکل لایه 2 ساخته شده در بالای آن جبران شود (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، که به عنوان یک توسعه دهنده برای عملکرد شبکه اصلی عمل می کند.

تاریخچه تشکیل Lamina1 به چه زمانی بر می گردد؟

استفنسون Lamina1 را در اوایل سال جاری در کنار پیتر وسنز، یک پیشگام اولیه و با نفوذ رمزنگاری که به عنوان مدیر اجرایی و مدیر رمزنگاری شرکت خدمت می‌کند، تأسیس کرد. رئیس سابق بنیاد بیت کوین Vessenes مدیر عامل Lamian1 خواهد بود در حالی که Stephenson به عنوان رئیس این پلتفرم خدمت خواهد کرد.

پیتر وسنس (سمت چپ) و نیل استفنسون بنیانگذاران Lamina1 هستند.

هدف از تشکیل Lamina1  برای سازندگان آن چیست؟

هر دوی آنها قصد دارند یک محیط همه جانبه جدید بر اساس Snow Crash راه اندازی کنند، همچنین زیرساخت هایی را ایجاد کرده و ابزارهایی را برای کمک به تولیدکنندگان شخص ثالث برای ایجاد تجربیات Open Metaverse در مقیاس ایجاد می کنند.

ونسز، Lamina1 را به عنوان "مکانی برای ساختن چیزی نزدیکتر به دیدگاه نیل توصیف می کند - مکانی که به سازندگان امتیاز می دهد، فنی و هنری، مکانی که پشتیبانی، فناوری محاسبات فضایی و جامعه ای برای حمایت از کسانی که در حال ساخت Metaverse هستند. همچنين می‌خواهد به کارکنان کمک کند تا برای کارشان دستمزد منصفانه‌ای دریافت کنند، به محیط زیست کمک کنند، و شاهد ظهور یک متایورس باز واقعی به‌جای ارائه دیدگاه متاورس توسط انحصارها باشند.

Vessenes امیدوار است که به طراحی اقتصادی و تکنولوژیکی در چشم انداز نیل کمک کند که به Lamina1 اجازه می دهد تا به طور پایدار توسعه یابد و Lamina1 را به سرعت به عنوان فرآیندهایی که برای تحقق آن جمع می شوند، مستقر کند.

استفنسون همچنین چند نکته در مورد متاورس از طریق توییتر به اشتراک گذاشت. او معتقد است که توسعه فعلی بازی همچنان بر روی نمایشگرها برای توسعه‌دهنده و کاربر متمرکز است و در Metaverse، از یک روش ترکیبی که شامل صفحه‌نمایش‌های 2 بعدی و فناوری AR/VR می‌شود و نه فقط VR، استفاده می‌شود.

هدف اصلی در واقع اصلاح معایب گذشته است. 

با وجود اینکه Web2 دوره‌ای از نوآوری سریع و دسترسی بی‌سابقه به سرگرمی‌ها، اطلاعات و کالاها را در مقیاس جهانی معرفی کرد. ابزارهای ساده و قابلیت استفاده، سازندگان و نوآوران را به طور انبوه به وب آورد تا ویترین های دیجیتالی بسازند، با مشتریان خود تعامل داشته باشند و با آنها معامله کنند.

مالکیت و کنترل آن اکوسیستم رو به رشد محتوا و داده های شخصی به یک ابتکار اولیه و سودآور برای شرکت های بزرگ تبدیل شد. به گفته سازندگان Lamina1 ، رفتار مصرف کننده، ثبت شده در سرورهای متمرکز شرکت، بینش ثابت و ممتازی را در مورد چگونگی کسب درآمد از احساسات و توجه انسانی ارائه می دهد. در همان زمان، ما شاهد یک حرکت قدرتمند در میان سازندگان و مصرف‌کنندگان در خصوص حریم خصوصی داده‌ها، معاملات و مالکیت دارایی‌ها بوده‌ایم. اخبار تقریباً بی‌وقفه سوء استفاده از داده‌ها باعث آگاهی مصرف‌کننده جدید از داده‌های آزاد و شیوه‌های حفظ حریم خصوصی پلتفرم‌های بزرگ می‌شود. کسانی که از این خدمات استفاده می کنند به طور فزاینده ای از نحوه ذخیره، ردیابی و کالایی شدن هویت مجازی خود به صورت آنلاین آگاه می شوند (و احتیاط می کنند) – به طوری که 74 درصد از کاربران اینترنت می گویند که بیش از هر زمان دیگری نگران حریم خصوصی آنلاین خود هستند. 

معایب عبارت بودند از:

اختلال دیجیتال و به دنبال آن فرصت طلبی شرکتی، ارزش IP خلاق را بازنشانی کرد و تأثیر منفی بر فرآیند خلاقیت گذاشت.آژانس‌ها و واسطه‌ها درآمد خود را از سازندگان حذف کردند. داده ها جمع آوری شد، فروخته شد، کالایی شد و مورد سوء استفاده قرار گرفت.

عملکرد Web3 نسبت به Web2  چگونه است؟ آیا مزیتی دارد؟

به گفته این شرکت، Web3 در بهترین حالت خود، دنیای بهتری را از طریق طراحی مجدد متفکرانه زندگی آنلاین ما، ایجاد حمایت قوی تر از منافع، آزادی و حقوق ما، متصور است. همانطور که Web2 با بلوغ ابزارها و خدماتی که استفاده آسانی را به سازندگان و مصرف کنندگان ارائه می‌کرد شکوفا شد، متاورس باز از پروتکل‌های باز برای پرداخت‌ها و داده‌ها و مجموعه‌ای از خدمات غیرمتمرکز متقابل برای پشتیبانی از جهان‌های مجازی بهره می‌برد. Lamina1 نقطه تجمع اکوسیستمی از ابزارهای منبع باز، استانداردهای باز و فناوری های توانمندی خواهد بود که با جامعه ای پر جنب و جوش از سازندگان طراحی و توسعه داده شده اند.

بررسی روند Web3

دو سال گذشته شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در Web3 بوده‌ایم، و سازندگان به NFT روی آورده‌اند تا دسترسی مستقیم به بازارهایشان را فراهم کنند. در سال 2021، کلکسیونرها بیش از 41 میلیارد دلار به بازارهای آنلاین و بیش از 37 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2022 ارسال کردند. توانایی اتریوم برای ارائه ویژگی های Web3 به سازندگان (هرچند محدود)، در کنار امنیت و ناشناس ماندن برای مصرف کنندگان، بازار را تقریباً 200 برابر بین سال 2020 گسترش  گسترش داد. و در سال 2021، فروش NFT از 100 میلیون دلار به 18 میلیارد دلار افزایش یافت. سال گذشته، بازار مستقیم OpenSea نزدیک به 60٪ از این معاملات را انجام داد.

برای درک کامل نیازها و پیچیدگی‌های یک متاورز در حال گسترش، دوره بعدی مالکیت دیجیتال باید شامل ادغام عمیق‌تری از اشیاء دیجیتالی پایدار، املاک و مستغلات مجازی و خدمات تعاملی باشد که بر اساس اصول اولیه گسترش یافته و نیازهای آنها را در نظر بگیرد. سازندگان Lamina1 می گویند، همانطور که این اقتصاد دیجیتال جدید متبلور می شود، پتانسیل بازبینی سیستم های مالی و ساختارهای بنیادی که به آن دامن می زنند نیز افزایش می یابد. 

آینده Lamina1 چگونه خواهد بود؟

برخلاف Snow Crash – و دیدگاه های مختلف متاورس که توسط شرکت هایی مانند Meta پخش می شود – Lamina1 هیچ پیش بینی بلندمدتی برای آینده متاورس ارائه نمی دهد. در عوض، هدف آن ارائه ابزارهای اساسی است که توسعه دهندگان فنی و خلاق برای اجرای پروژه های مختلف خود به آن نیاز دارند.  استفنسون می‌گوید، دنیای واقعی این است که مردم از آنها استفاده می‌کنند. بهترین کاری که در این مرحله می‌توان انجام داد کمک به زیرساخت‌ها و ارائه ابزارهایی است که برای افرادی که می‌خواهند متاورس را بسازند مفید باشند.

او به نقل از نویسنده ویلیام گیبسون، که اغلب به اختراع زیرژانر سایبرپانک نسبت داده می‌شود، می‌گوید: «خیابان کاربردهای خودش را برای چیزها پیدا می‌کند». (شایان ذکر است که «خیابان» نامی است که استفنسون به گذرگاه اصلی متاورس در Snow Crash می‌دهد.)

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها با توجه به وعده سود بالقوه عظیم، تلاش کرده‌اند ، کاربردهایی برای خیابان بیابند و تبلیغاتی در مورد متاورس ایجاد می‌کنند که گویی از قبل وارد شده است. استفنسون می‌گوید: «وقتی کسی می‌گوید «ما داریم یک متاورز می‌سازیم» یا «متاورز ما» می‌توانید بگویید که مفهوم اصلی را کاملاً درک نمی‌کند. "فقط یک متاورز وجود دارد.

گزارش ها از پیشرفت بازی‌ها به سمت متاورس با صدها میلیون بازی آنلاین اشاره می کند. در سرتاسر جهان، هزینه‌های مربوط به کالاهای مجازی در سال 2021 به حدود 110 میلیارد دلار رسید که نزدیک به 30 درصد آن به تجهیز مجازی نسبت داده می‌شود. همچنین می توان پیش‌بینی کرد ارزش این متاورس تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار خواهد رسید.

برنامه سازندگان Lamina1 برای آینده آن چیست؟

اگرچه این پروژه هنوز در مرحله برنامه ریزی است ولی به طور کلی تا زمان به راه افتادن کامل این فناوری به نقشه راه این شرکت از ابتدای شروع به کار تا برنامه ریزی برای آینده نیز می توان اشاره کرد:

سال 2022

  • V1 Lightpaper انتشار سپتامبر 2022
  • Engine/Web SDK و Wallet Alpha اکتبر
  •   تست نت نوامبر 2022
  • مرورگر MVPAlpha  دسامبر2022
  •   EVM + دسامبر 2022
  • نسخه آزمایشی اولیه استودیو دسامبر 2022

سال 2023

  • Engine/Web SDK و Wallet Betaژانویه 2023
  • بازسازی بلاک چین  در ژانویه 2023 
  • پیش تولید بازی اصلی سه ماهه اول 2023 آغاز می شود
  • Betanet Q1  2023Mass
  •  MVPalfa Q1
  •  استودیوQ2/3   2023 راه اندازی می شود
  •   Mainnet Q2/3 2023

شبکه آزمایشی LAMINA1 و betanet قرار است اواخر امسال عرضه شوند. برای تحقق این امر، این شرکت در حال حاضر به دنبال مهندسان، فناوران، افراد توسعه تجارت و پیشکسوتان صنعت فضایی است. 

مزایای Lamina1 چیست؟

Lamina1 از یک الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) با سرعت بالا استفاده می کند، که برای پشتیبانی از نیازهای سازندگان محتوا سفارشی شده است – ایجاد منشأ برای خالق بودن و امکان می دهد ویژگی های اسنادی و رفتاری یک شی برای ضرب، سفارشی سازی و ترکیب بندی بر روی آن انجام شود. 

شروع کار با Avalanche بوده، یک بلاک چین تعمیم یافته قوی که مقیاس پذیرترین و کارآمدترین زنجیره صنعت را برای مدیریت دارایی های دیجیتال تا به امروز ارائه می دهد. این نقطه شروع به Lamina1 با یک معماری انعطاف‌پذیر و یک پلت فرم قابل گسترش برای پشتیبانی از اهداف ما در ذخیره‌سازی داده، قابلیت همکاری، مشوق‌های یکپارچه‌سازی، عملیات کربن منفی، پیام‌رسانی، حریم خصوصی، پرداخت‌های در مقیاس بالا و هویت، پشتیبانی می‌کند.

در متاورس چه کسی خواهید بود؟ 

با Open ID Connect ، همه کاربران این فرصت را خواهند داشت که با چهار دسته هویت زیر متمایز شوند:

  • هویت شخصی: خود فرد به عنوان یک انسان.
  • هویت مستقل: مجوز غواصی یا شناسه گذرنامه، ارائه شده توسط ملت/کشور-کشور
  • هویت خودمختار: هویت توییتر یا رسانه اجتماعی که توسط یک نهاد متمرکز ارائه می شود
  • هویت بدون مجوز: هویت غیرمتمرکز مانند آدرس اتریوم

احراز هویت در متاورس 

این تیم قصد دارد از فناوری zkSNARK برای اثبات این هویت ها در آینده استفاده کند، زیرا تحقیقات در حال انجام است. سه مورد آخر در جدول زمانی هدف کوتاه مدت قرار دارند، در حالی که هویت شخصی یک هدف بلند مدت خواهد بود.

بلاک چین Lamina1 همچنین بهبود کیفیت زندگی EVM را ارائه خواهد کرد . اساساً پیشرفت‌های فنی بیشتری در ماشین مجازی اتریوم برای تقویت بیشتر Open Metaverse انجام می‌شود. این پیشرفت‌ها شامل پشتیبانی زنجیره‌ای متقاطع برای اثبات کار و اعتبارسنجی ETH2 در قراردادهای هوشمند Solidity و Self-Hosted Gas Inside برای کمک به فرآیند ورود است.

بسیاری از ما نام SaaS، نرم افزار به عنوان یک سرویس را شنیده ایم، اما آیا نام Metaverse به عنوان یک سرویس (MaaS) را شنیده اید؟

Lamina1 ایجاد مجموعه ای از خدمات غیرمتمرکز تعاملی را برای پشتیبانی از جهان های مجازی تشویق می کند. فناوری‌های MaaS و اکوسیستم در حالت ایده‌آل، بهبودیا ادغام راه‌حل‌های منبع باز موجود و یا مستقیماً توسط اشخاص ثالث ارائه می‌شوند. به طور خلاصه، تیم فناوری موجود را گرفته و آن را برای کاربردهای Metaverse و موارد استفاده پیکربندی خواهد کرد.

یکی از نقاط کانونی MaaS لایه ذخیره‌سازی خواهد بود، زیرا نیاز به اگزابایت داده‌های سریع تحویل با ایمنی *معقول*، اثبات در دسترس بودن و تأخیر نسبتاً کم خواهد بود. مشخص می شود، Lamina1 نگرانی‌های مربوط به تاخیر و پهنای باند را بر ایمنی "عالی" اولویت می‌دهد.

Lamina1 به منظور تقویت قابلیت همکاری و ترکیب، با ارائه دهندگان فناوری برای ارائه خدمات غیرمتمرکز متناسب با هر کشور جهانی همکاری خواهد کرد و تغییرات حالتی را که بین همه شرکت کنندگان هماهنگ است، مدیریت خواهد کرد. چه تعداد کمی از شرکت‌کنندگان که از پهنای باند کمتر استفاده می‌کنند یا حالتی با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر با گیم‌پلی پیچیده‌تر که به تأخیر کمتری نیاز دارد، Lamina1 پایدار خواهد ماند.

Lamina1 با رویکردی چند جانبه از جمله بلاک چین لایه 1 ، Metaverse-as-a-Service (MaaS) ، مشارکت اقتصادی جامعه و مشوق‌ها ، و محتوای اصلی به Metaverse باز نزدیک خواهد شد. در زیر به هر یک از این موارد تحویلی بیشتر خواهیم پرداخت:

به عنوان یک نمای کلی از بلاک چین، Lamina1 از یک الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) با سرعت بالا استفاده می‌کند ، که برای پشتیبانی از نیازهای سازندگان محتوا سفارشی شده است – ایجاد منشأ خلاقیت و امکان ساختن ویژگی‌های رفتاری و اسنادی یک شی ، سفارشی شده و روی زنجیره تشکیل شده است. این تیم قبلاً اشاره کرده بود که از بلاک چین به عنوان نقطه شروع استفاده خواهند کرد که به Lamina1 انعطاف‌پذیرترین معماری را برای توسعه می‌دهد.

در بلاک چین  Lamina1 چه انتظاری باید داشته باشید و چه تفاوتی با بلاک چین های موجود خواهد داشت؟ 

اول از همه، این تیم می‌خواهد تمام داده‌های Open Metaverse را که تا به حال به آن نیاز دارید به جامعه ارائه دهد. دسترسی به ابرداده های متاورس از لایه ذخیره سازی برای توسعه دهندگان باید آسان باشد و قابلیت ترکیب بندی اشیاء دیجیتال را به همان روشی که ERC-20 توکن های قابل تعویض قابل ترکیب را فعال می کند، باز می کند، که دقیقاً همان اتفاقی خواهد افتاد.

یکی از ارزش‌های اصلی Lamina1، پایداری محیطی است، به همین دلیل است که Staking Token Carbon برای داشتن ردپای کربن منفی ضروری است . برای هر اپراتور گره، تیم نیازمندی‌های انرژی را ارزیابی می‌کند و تأیید می‌کند که هر مرحله در فرآیند اعتبارسنجی PoS شامل بازنشستگی تعداد مناسبی از اعتبارات کربن است که روی Lamina1 توکن شده‌اند.

یکی از مهم ترین عوامل در ساخت متاورس باز، «باز بودن» یا قابلیت همکاری است. Lamina1 یکپارچگی زنجیره‌ای متقابل را ارائه می‌کند و در راه‌اندازی Mainnet به راحتی قابل جدا شدن است تا از داده‌های زنجیره‌ای متقابل و انتقال ارزش از بلاک‌چین‌های لایه ۱ موجود پشتیبانی کند.

با توانمند ساختن سازندگان برای کسب و دریافت شناخت اقتصادی که شایسته آنهاست، متاورس به سیستمی با عملکرد بالا برای پرداخت به یکدیگر نیاز دارد. Lamina1 پرداخت های در مقیاس بالا را در اولویت قرار داده است و در حال حاضر در مراحل اولیه ساخت یک زیرشبکه پرداخت با عملکرد بالا و مقیاس بالا است. این به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی یک گروه پرداخت حقوق متشکل از صدها هزار گیرنده ایجاد کنند، با خیال راحت به آنها پرداخت کنند و به این گیرندگان این امکان را می دهد که پرداخت های خود را ارزان دریافت کنند.

طبق گزارش ها، زنجیره کربن منفی Lamina1 دارای حجم معاملات بزرگ و معماری اقتصادی با مکانیسم های پاداش جدید برای کمک به نوآوران و کارآفرینان در ایجاد اقتصادهای ایده آل خواهد بود.

Lamina1 به عنوان لایه پایه برای Open Metaverse عمل خواهد کرد.

سرمایه گذاران LAMINA1  چه کسانی هستند؟

اگرچه جزئیات خاصی در مورد LAMINA1 هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است، برخی گزارش‌ها در مورد سرمایه‌گذاران احتمالی وجود دارد. جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، یکی از نام‌های قابل توجه در میان فهرست سرمایه‌گذاران این پروژه است.

پیتر وسنز در مورد اهداف خود صحبت کرد و اینکه چگونه می‌خواهد روی شروع سریع بلاک چین تمرکز کند، زیرا تلاش می‌کند راه‌اندازی حاکمیت، اپراتورهای گره، فناوری، هنرمندان، شرکای IP، شرکای تجاری و سرمایه‌های لازم را راه‌اندازی کند. 

تعداد کارکنان شرکت Lamina1  در حال حاضر چه تعداد است؟

در 25 آگوست ۲۰۲۲این شرکت اعلام کرد که ربکا بارکین، استراتژیست خلاق و کارشناس محصول را به عنوان رئیس استخدام کرده است. بارکین و استفنسون در طول دوران تصدی خود در مجیک لیپ، یک شرکت واقعیت افزوده (AR) که اولین هدست خود را در سال 2018 منتشر کرد، ملاقات کرده بودند. در یک مصاحبه او به توضیح بیشتر درباره نحوه کارش و همچنین توضیحات بیشتری درباره Lamina1  و کارکردش پرداخت‌. طبق توضیح بارکین که نخست اشاره دارد او را تا حدودی "برای مرتب کردن هرج و مرج و از بین بردن همه چیز آورده‌اند. » اضافه می کند که Lamina1 را به‌عنوان «ساخته‌شده برای انجام آزمایش‌ها در متاورژن، با تمرکز بر چیزهایی که می‌دانیم مهم هستند، [مانند] ذخیره‌سازی داده‌ها، توصیف می‌کند. قابلیت همکاری روی زنجیره، هویت، تجارت و البته کیفیت و قابلیت استفاده. با تأکید بر این عناصر، ما واقعاً می‌توانیم به رشد یک جامعه واقعی کمک کنیم.»

 این برنامه همیشه ارائه بهترین SDK ها و محیط برای سازندگان بوده است تا در متاورس بسازند.

خانم بارکین همچنین بر نیاز جامعه وب 3 به تأمل در گذشته و درس گرفتن از آن برای ساختن آینده ای بهتر تأکید می کند: "در اینجا ما این فرصت را داریم که برخی از تصمیماتی را که همه ما گرفته ایم لغو کنیم. او می‌گوید به دلیل راحتی یا عدم دانش در آغاز عصر Web2، و برای بازگرداندن مقدار زیادی از این قدرت به سازندگان و مصرف‌کنندگان... یک حرکت فرهنگی به سمت نمایندگی و مالکیت وجود دارد... ما می‌خواهیم بخشی از آن باشیم. ما می‌خواهیم رهبر باشیم و بگوییم، "ببین، شما چیزهای زیادی برای ارائه به دنیا دارید، و ما می‌خواهیم جایی باشیم که شما برای انجام آن می‌آیید."

با در نظر گرفتن همه چیز، Lamina1 در حال حاضر تنها 3 مهندس را استخدام کرده است، علی رغم برنامه ریزی ای که برای استخدام 20 تا 200 نفر دیگر برای توسعه بلاک چین و فناوری های همه جانبه خود دارد.

پیش بینی میزان موفقیت Lamina1  در اینده

در یک مفهوم صرفاً اقتصادی، تصور اینکه چگونه Lamina1، و نه بسیاری از پروژه‌های متاورس محور دیگر، می‌توانند به پروژه‌های چند میلیارد دلاری مانند متا برسند، دشوار است، چه رسد به جابجایی آنها.

اگر فرضاً، دستیابی به چنین شاهکاری باشد، معضلات اجتناب‌ناپذیر پیرامون پلتفرم‌های متاورس از قبل موجود مانند The Sandbox ، Decentraland و the Otherside به وجود می‌آیند، یعنی آیا آن‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد روی «ریل» Lamina1 به کار می‌گیرند؟ یا در نهایت با نادیده گرفتن آن، وجودشان از بین خواهد رفت؟

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قرار بود پروژه به همان اندازه ای که می خواهد موفق باشد، توانایی کلی محصول و تیم آن باید «به اندازه کافی بکر» باشد تا بتواند در «مسابقه متاورس» از پیشتازان پیشی بگیرد، یا به طور متناوب، به گونه ای توسعه یافته و به بازار عرضه شده است که به پیشتازان راهی جز انتقال یا شروع ساخت بر روی ریل پلت فرم نمی دهد.در هر صورت، و علیرغم موانع عظیمی که در راه آنها وجود دارد، ما فقط می توانیم استفنسون و تیم Lamina1 را به خاطر جاه طلبی آنها تحسین کنیم.

علاوه بر این، و برای کسانی که مفهوم فراجهان را کاملاً درک می کنند (علیرغم ابهامات کنونی آن)، دیدن این که چگونه یک واقعیت فرا وجهی «شبیه Lamina1» اساساً اجتناب ناپذیر است، شهودی است، به همین دلیل است که به معنای شاعرانه، چنین خواهد بود. دیدن چنین واقعیتی باور نکردنی است که زاییده فکر مردی است که اولین بار این اصطلاح را ابداع کرد.

کلام پایانی 

ما باید منتظر بمانیم تا به‌روزرسانی‌های بیشتری در مورد این پروژه فوق‌العاده آینده‌ نگر دریافت کنیم و رویکردی را که بنیان‌گذاران در این زمینه اتخاذ خواهند کرد، ببینیم. نیل استفنسون زمانی که سی سال پیش برای اولین بار Metaverse را معرفی کرد، انتظار نداشت این فناوری تا این حد پیش برود. پدر متاورس آماده است تا همه چیز را به سطح بعدی برساند! معنای اصلی این است که با گذشت زمان (مقدار نامشخص)، علاقه‌مندان به متاورس دیگر مجبور نخواهند شد انتخاب کنند که مایلند زندگی مجازی خود را در کدام پلتفرم زندگی کنند، زیرا Lamina1 به عنوان یک انحصار در میزبانی همه سرمایه‌گذاری‌های متاورس آینده عمل خواهد کرد. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.