whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

 قیمت لحظه ای ارزهای خارجی

1402/01/06 ساعت 02:55


از بانک هایی که میلیاردها دلار آمریکا را به ارزهای مختلف معامله می کنند تا افرادی که مقادیر کمی پول نقد را مبادله می کنند، ارزها خرید و فروش می شوند. این بزرگترین بازار در جهان است و قیمت لحظه ای ارزهای خارجی به طور مداوم در بازار در حال تغییر است و تغییرات چشمگیر و ناگهانی زیادی در ارزش رخ می دهد.

نرخ‌های نقطه‌ای، نرخ‌های فعلی مبادله هستند که می‌توان با آن ارزهای خاصی را در بازارهای مبادله ارز خرید یا فروخت. نرخ های نقطه ای در ثانیه در نوسان است. در OFX، یک انتقال واحد ممکن است "معامله نقطه ای" نیز نامیده شود. تمام این بدان معنی است که شما انتقال خود را با نرخ سیگنال ارز دیجیتال مشخصی تأیید کرده اید.

نرخ یا  قیمت لحظه ای ارزهای خارجی چیست؟

نرخ‌های نقطه‌ای، نرخ‌های فعلی مبادله هستند که می‌توان با آن ارزهای خاصی را در بازارهای مبادله سیگنال فارکس خرید یا فروخت. در زبان انگلیسی ساده، آنها نرخ "در حال حاضر" برای هر ارز معینی هستند. اگر تصمیم به انجام فوری مبادله کنید، ارزهای انتخابی شما با نرخ لحظه ای فعلی مبادله خواهند شد.

Spot price of foreign currencies

صرافی‌های ارزی که با نرخ نقدی انجام می‌شوند باید ظرف دو روز کاری تحویل داده شوند. آنها معاملات ساده و بی معنی هستند و اکثر مبادلات ارزی با نرخ لحظه ای انجام می شوند.

نرخ های نقطه ای سودمند هستند زیرا حدس و گمان را از مبادله کانال سیگنال ارز دیجیتال خارج می کنند و در کوتاه مدت امنیت عملیاتی بیشتری را فراهم می کنند. اگر کاملاً مطمئن هستید که با نرخ نقدی راحت هستید، می توانید بلافاصله با اطمینان معامله خود را ادامه دهید. 

این برای افرادی که می‌خواهند برای کالاهای خارجی پرداخت کنند، به پیمانکاران خارجی پول بدهند، یا نیاز دارند و می‌توانند مبادلات سیگنال فیوچرز در ثانیه آخر را بپردازند، عالی است. آیا در مقابل یک مهلت برای آن فاکتور هستید؟ ادامه دهید و آن را با نرخ نقطه ای ارسال کنید. شما می دانید چه چیزی به دست می آورید

نرخ های نقطه ای و نرخ های فوروارد 

اما اگر با مبادله فوری ارز راحت نباشید، چه؟ شاید یک معامله پرسود در افق در هند داشته باشید، اما هنوز آماده پرداخت نیستید، و نگران هستید که نرخ ارز در اواخر فصل بدتر شود؟ سپس نرخ های فوروارد ممکن است برای شما عالی باشد.

نرخ‌های فوروارد به شما این امکان را می‌دهند که نرخ ارز فعلی را برای انجام معامله در تاریخ توافق شده بعدی قفل کنید. این قراردادها کاملا الزام آور هستند، اما می توانند برای مشتریان خاصی نیز سودمند باشند.

معامله هند که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید. عوامل غیر قابل کنترلی وجود دارد که ممکن است بر نرخ گروه ارز دیجیتال شما تأثیر بگذارد مانند:

  • آب و هوای فصلی در ارز
  • بی ثباتی سیاسی یا
  • روندهای بازار

هر تعدادی از متغیرها می تواند باعث شود که در زمانی که شما واقعاً آماده ارسال پول هستید، نرخ ارز گران تر شود. با تماس فوروارد، می‌توانید نرخ ارز را برای استفاده حتی در زمان‌های بعدی تضمین کنید. در OFX، ما فورواردهایی را از دو روز تا دوازده ماه قبل ارائه می دهیم.

اگر در حال حاضر آماده انجام مبادلات ارزی هستید، باید بدانید که بانک ها حاشیه های بیش از حدی را از نرخ ارز روزانه دریافت می کنند. OFX یک معامله بهتر، ساده و راحت به شما می دهد. به OFX وارد شوید، نرخ های به روز فعلی را بررسی کنید و voila! شما به دنیای آزادی مالی جهانی می روید.

بازارهای لحظه ای با بازارهایی مانند بازار آتی و فوروارد مقایسه می‌شوند، جایی که قیمت‌ها برای مبادلاتی که در آینده انجام می‌شوند در یک روز تعیین می‌شوند. بهتر است ابتدا با بازار و تجارت لحظه ای آشنا شویم.

تجارت لحظه ای چیست؟

نرخ مبادله نقدی هنگام انجام معاملات نقدی ارز خارجی، یا معاملات نقدی که به اصطلاح دیگر شناخته می شوند، استفاده می شود.

این‌ها رایج‌ترین شکل معاملات ارزی هستند و بیشتر مردم با آن آشنا هستند. مبادلات لحظه ای، مبادلات فوری ارز هستند که با نرخ فعلی بازار انجام می شود. به طور معمول، پس از توافق بر روی مبادله نقدی، مبادله ارزها باید ظرف دو روز کاری تکمیل شود.

تریلیون‌ها دلار معاملات نقدی روزانه با طرف‌های مختلفی که معاملات نقدی انجام می‌دهند، از سرمایه‌گذاران گرفته تا سفته‌بازان و کسب‌وکارهایی که معاملات را به ارزهای خارجی انجام می‌دهند، انجام می‌شود.

نحوه اجرای یک معامله لحظه ای  

روش های مختلفی برای انجام معامله نقدی ارز وجود دارد.

یک نسخه ساده از یک معامله نقدی که همه با آن آشنا هستند، صرافی نقدی در صرافی است. با این نوع صرافی، مقداری پول نقد بلافاصله با نرخ نقدی مبادله می شود، منهای پورسانتی که صرافی دریافت می کند.

علاوه بر این نسخه اولیه، روش‌های پیشرفته‌تری برای انجام معاملات لحظه ای وجود دارد. بسیاری از معاملات تجاری که بین شرکت های کشورهای مختلف انجام می شود از طریق واسطه هایی مانند کارگزاران ارز انجام می شود. Bound نیز شرکتی است که این خدمات را ارائه می دهد. در این مثال، شخص ثالث کل معامله از جمله مبادله ارز را انجام می دهد.

علاوه بر این، روش‌های بیشتری برای اجرای معاملات لحظه ای وجود دارد، از جمله از طریق سیستم‌های خودکار که به کاربران اجازه می‌دهد تا سفارش‌های ارزی را که پس از دردسترس شدن انجام می‌شوند، ثبت کنند. اغلب به محض اینکه نرخ ارز به سطح معینی می رسد، سفارش ها آغاز می شود.

قیمت لحظه ای ارزهای خارجی چگونه تعیین می شود؟

در بیشتر موارد، نرخ ارز لحظه ای توسط بازار ارز تعیین می شود. برای ارزهای شناور آزاد، که شامل همه کشورهای بزرگ صنعتی روی زمین می شود، این امر به ویژه صادق است. ارزهای شناور آزاد در بازار ارز معامله می شوند و با افزایش تقاضا قیمت آن بالا رفته و با کاهش کاهش می یابد. در نتیجه ارزش ارزها با بازار بالا و پایین می شود.

برای مثال، اگر ارزش پوند استرلینگ از 1.15 به 1.20 به یورو افزایش یابد (به مثال قبلی خود برگردیم)، این می تواند به این معنی باشد که تقاضا برای پوند افزایش یافته است. خریداران بیشتری پوند را می خرند و در نتیجه قیمت ارز دیجیتال بالا رفته است. از طرف دیگر، تقاضا برای یورو ممکن است کاهش یافته باشد و باعث کاهش ارزش یورو در مقایسه با پوند شود.

ارزش ارزها درست مانند کالاهایی مانند زغال سنگ یا نفت تغییر می کند. همانطور که ارزش فردی آنها تغییر می کند، ارزش آنها در مقایسه با یکدیگر نیز تغییر می کند و این چیزی است که نرخ ارز را تعیین می کند.

ارزهای ثابت 

در حالی که این درست است، بسیاری از ارزها در واقع نرخ ارز ثابتی دارند و آزادانه در بازار ارز شناور نیستند.

کاری که بسیاری از دولت ها برای کنترل ارزش پول خود و ثبات بیشتر آن انجام می دهند، تثبیت ارزش آن در برابر ارز دیگری مانند دلار آمریکا است. ارزش این ارزها به جای نوسان در ارزش بر اساس تقاضای بازار ارز، مطابق با ارزی که روی آن ثابت شده اند تغییر می کند.

سپس ارزش در برابر ارزی که روی آن ثابت شده است نوسان ندارد، با این حال، در برابر ارزش ارزهای دیگر مطابق با ارزش پولی که روی آن ثابت شده است در نوسان است. این اثر ناشی از عرضه و تقاضا برای آن در بازار ارز نیست.

مداخله دولت 

نکته جالب دیگر در مورد ارزهای شناور آزاد این است که دولت ها در بازارهای پول دخالت می کنند تا ارزش آنها را دستکاری کنند. دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما درک این نکته مهم است که ارزش پول یک کشور در موقعیت تجاری آن بسیار تأثیرگذار است و نوسانات گاهی اوقات می تواند مشکل ساز باشد. داشتن توانایی تأثیرگذاری بر نرخ ارز می تواند بسیار سودمند باشد.

یکی از روش‌هایی که دولت‌ها بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارند، خرید تتر و فروش اندیکاتور VIP خودشان است. برای انجام این کار، بسیاری از دولت‌ها و بانک‌های مرکزی ذخایر هنگفت ارز را نگه می‌دارند. اگر بخواهند ارزش پول خود را بالا ببرند، می توانند مقادیر زیادی از آن را خریداری کنند و به طور مصنوعی قیمت را افزایش دهند. اگر از طرف دیگر بخواهند ارزش پول خود را پایین بیاورند، می توانند مقادیر زیادی از آن را بفروشند و به طور مصنوعی قیمت را کاهش دهند.

به عنوان مثال، بانک مرکزی بریتانیا، بانک انگلستان، از حساب معادل سازی مبادلاتی خود برای اعمال نفوذ بر ارزش پوند استرلینگ استفاده می کند.

نرخ های لحظه ای چقدر متفاوت است؟

نرخ مبادله لحظه ای برای بسیاری از ارزها به طور مداوم متفاوت است و سقوط های نسبتاً منظم قابل توجهی در ارزش ارزها وجود دارد.

به عنوان مثال، نرخ مبادله پوند استرلینگ به یورو، یورو به دلار آمریکا، و پوند استرلینگ به دلار آمریکا اغلب بیش از 3 درصد در تنها یک ماه تغییر کرده است.

Spot price of foreign currencies 2

چه جایگزین هایی برای معاملات لحظه ای وجود دارد؟

این واقعیت که نرخ ارز در نوسان است می تواند دردسرساز باشد. در حالی که ممکن است سفته بازان در نتیجه آن پول به دست آورند، آن را نیز از دست می دهند. علاوه بر این، تصمیم‌گیری تجاری در مورد ارزهای خارجی می‌تواند دشوار باشد، زمانی که نمی‌توان دانست نرخ ارز نقدی در آینده چقدر خواهد بود.

ریسک ارز

یکی از بزرگترین کاربران معاملات نقدی، شرکت های کوچک و متوسط هستند که به ارزهای خارجی تجارت می کنند. متأسفانه بسیاری از این مشاغل تحت تأثیر تغییرات نرخ ارز دیجیتال و احراز هویت بایننس قرار دارند. اغلب، دلیل این که این مشاغل از معاملات لحظه ای استفاده می کنند این است که نمی دانند جایگزین های موجود می تواند برای آنها مفید باشد.

در بسیاری از موارد، گزینه های جایگزین برای مبادله ارز با نرخ لحظه ای که ابداع شده است، به طور خاص برای استفاده توسط مشاغل در نظر گرفته شده است.

معاملات آتی و اختیاری 

معاملات فوروارد و اختیار معامله دو نمونه از این قبیل هستند.

معامله آتی را می توان به عنوان پیشبرد معامله لحظه ای به جلو در نظر گرفت. وقتی که یک کسب و کار معامله آتی انجام می دهد، به شخص ثالثی نیز نزدیک می شود که بر تراکنش آن ها، از جمله مبادله ارزها نظارت کند. این شخص ثالث نرخ ارز را از پیش برای تاریخ آینده نیز تعیین خواهد کرد. 

نرخ مبادله ای که استفاده می شود، نرخ آتی است، که فقط نرخ لحظه ای فعلی است که برای در نظر گرفتن نرخ بهره دو ارزی که قرار است مبادله شود، تنظیم شده است. در نظر گرفتن تأثیری که نرخ بهره در طول زمان بر نرخ ارز می گذارد، ضروری است.

سپس کسب‌ و کار می‌تواند معامله‌ای را برای آینده برنامه‌ریزی کند و مطمئن شود که می‌تواند نرخ ارز مشخصی را در وقت رسیدن به آن دریافت کند. به همان اندازه که مفید هستند، ایراد جزئی معاملات آتی این است که وقتی یک تجارت یکی را خارج کرد، متعهد به تکمیل مبادله ارز است.

اینجاست که معاملات اختیاری می تواند مفید باشد. با یک معامله اختیاری، یک کسب و کار می تواند برای نظارت بر معامله خود، از جمله مبادله ارز، به همان شخص ثالث نزدیک شود. این شخص ثالث در مورد کمترین نرخ مبادله برای یک معامله آتی توافق خواهد کرد و در مورد نرخ ارز موجود در آینده امنیت نیز ایجاد می کند.

تفاوت در واقع این است که تجارت متعهد به تکمیل مبادله ارز نیست. 

این مزیت های مختلفی را به همراه دارد. یکی از موارد جالب این است که اگر زمانی که زمان تکمیل یک معامله فرا می رسد، معلوم شود که نرخ ارز به نرخی که در واقع یک نرخ مطلوب است، نوسان داشته است، کسب و کار می تواند از معامله اختیار خارج شود. بعد به جای آن یک معامله نقدی انجام می دهند و از تغییر مطلوب نرخ ارز هم سود می برند.

با معامله اختیاری، همان امنیت در معاملات آتی وجود دارد، اما انعطاف پذیری نیز وجود دارد. این انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به کسب سود بیشتر از حد انتظار یا ارزان‌تر شدن هزینه‌ها از حد انتظار شود.

کلام آخر

فقط معاملات آتی و معاملات اختیاری در دسترس نیستند. برای مدت طولانی، به ویژه از دهه 1970 که استاندارد مبادله طلا سقوط کرد و ارزهای شناور آزاد معرفی شدند، مشاغل برای کنترل ریسک ارز تلاش می کردند.

در نتیجه راه‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند ریسکی که از نرخ ارز با آن مواجه هستند را کنترل کنند. معاملات آتی ارز، پوشش‌های پوششی بازار پول، سوآپ‌های FX و مسابقات همگی نمونه‌هایی از روش‌هایی هستند که کسب‌وکارها به دنبال کنترل ریسک ارزی خود هستند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.