whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

1401/08/12 ساعت 16:24


در اصل، امواج الیوت حرکات قیمت را به صورت متناوب بین فازهای تکانشی که جهت روند را تعیین می کند و فازهای اصلاحی که مخالف جهت روند هستند، توصیف می کند. این نوعی تحلیل تکنیکال است که بر اساس احساسات و روانشناسی سرمایه گذاران است. در یک چرخه کامل موج الیوت، امواج ضربه ای دارای 5 موج و امواج اصلاحی دارای 3 موج هستند.

The Elliott WavePrinciple می گوید که روانشناسی سرمایه گذار جمعی یا روانشناسی جمعی، بین خوش بینی و بدبینی در توالی های طبیعی حرکت می کند. این نوسانات خلقی، الگوهای قیمتی را ایجاد می کنند که بر روی یک نمودار مشهود است.

در اصل، امواج الیوت حرکات قیمت را به صورت متناوب بین فازهای تکانشی که جهت روند را تعیین می کند و فازهای اصلاحی که مخالف جهت روند هستند، توصیف می کند.

بهترین اندیکاتورهای موج الیوت در TradingVie

یکی از بهترین ویژگی های TradingView این است که دارای ابزارهای بسیار ساده و آماده برای استفاده است که نشانگرهای Elliott Wave یکی از آنهاست. TradingView میزبان بیش از 100 اسکریپت Elliott Wave، عمدتاً زیگزاگ است. ما آنها را آزمایش کرده ایم و در مورد 5 بهترین شاخص برتر که می توانید به صورت رایگان استفاده کنید تصمیم گرفته ایم:

ZigZag++

قابلیت مشاهده آسان اوج و پایین و قابلیت شخصی سازی ساده آن، نشانگر ZigZag++ را به یکی از 5 نشانگر برتر امواج الیوت در TradingView تبدیل می کند.

موج 3

این نشانگر سیگنال های مربوط به موج سوم الیوت را ارائه می دهد. توانایی اندیکاتور برای مقایسه حجم بین امواج 1، 2 و 3، این نشانگر را به ابزار بسیار مفید الیوت Wave تبدیل کرده است.

زیگ زاگ مبتنی بر تکانه (شامل QQE) بدون رنگ آمیزی مجدد

ZigZag مبتنی بر Momentum برای هر کسی که به دنبال یک نشانگر موج الیوت ساده و سرراست است عالی است زیرا نقاط ورودی و جهت‌ها را ارائه می‌دهد. ZigZag مبتنی بر Momentum دوباره رنگ نمی‌کند، به این معنی که میله‌ها را دوباره محاسبه نمی‌کند، نکته منفی این است که یک بازار نامرتب می‌تواند منجر به سیگنال‌های متناقض زیادی شود.

کانال های زیگ زاگ [LUX]

دومین شاخص برتری که در TradingView یافتیم، نشانگر کانال های Zig Zag است. این نشانگر با پشتیبانی از روند در قالب خطوط کانال ارائه می شود که استفاده از آن را سریع، دقیق و آسان می کند.

ZigCycleBarCount [MsF]

این بهترین نشانگر موج الیوت موجود در TradingView است زیرا به شما امکان می‌دهد به راحتی روندها را شناسایی کنید، بسیار قابل تنظیم است و همچنین با یک تعداد نوار یکپارچه ارائه می‌شود تا یک نمای کلی واقعاً کامل از نمودار شما داشته باشید.

بهترین اندیکاتور موج معاملاتی 

اندیکاتورهای رمزنگاری ابزارهایی هستند که به تحلیل تکنیکال کمک می کنند تا اطلاعات بسیار مهمی را از طریق محاسبات ریاضی درباره نحوه رفتار یک دارایی رمزنگاری در آینده نزدیک ارائه دهند. شاید یکی از راه های موفقیت در این زمینه آشنایی با شاخص ها و نحوه عملکرد آنها باشد. در این مقاله پرشین الیت به بررسی بهترین اندیکاتور موج معاملاتی پرداخته ایم و نکاتی را در مورد آن توضیح داده ایم.

توجه داشته باشید که آشنایی با شاخص های بازار از طریق نمودارهای قیمت یکی از بخش های حیاتی ساخت یک استراتژی معاملاتی است. به عنوان مثال، نمودار کندل استیک اطلاعات زمان واقعی در مورد دارایی های دیجیتال و روندهای بازار را ارائه می دهد. به همین دلیل، تبدیل به یکی از رایج‌ترین ابزارهای پیش‌بینی شده است که معامله‌گران مشتاق ارز دیجیتال برای انجام تحلیل‌های فنی از آن استفاده می‌کنند. اغلب، معامله‌گران خطوط حمایت و مقاومت را بر اساس قیمت دارایی کریپتو ترسیم می‌کنند تا بهترین سطوح ورودی را تعیین کنند. یکی دیگر از ابزارهای محبوب در میان معامله گران، اندیکاتورهای رمزنگاری یا اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال هستند. برای داشتن معامله بهتر، باید بهترین اندیکاتور معاملاتی را نیز بشناسید و کار با آن را یاد بگیرید. این ابزارها را می توان همراه با تحلیل تکنیکال برای تایید تصمیم استفاده کرد.

درست است که اندیکاتورها و نوسانگرهای زیادی بر روی پلتفرم های معاملاتی یا حتی Trading Wave موجود است، اما در این مقاله قصد داریم معتبرترین و بهترین اندیکاتور Trading Wave را معرفی و بررسی کنیم. در ابتدا پیشنهاد می کنیم مقاله آموزشی سایت تریدینگ ویو را مطالعه کنید. هر اندیکاتور شاخص‌های قیمت را بر اساس چندین پارامتر جمع‌آوری می‌کند. می‌توانید هشدارها را از چندین راه حل مقایسه و ترکیب کنید تا بهترین استراتژی را ایجاد کنید و یک الگوی مشترک برای بهبود پیش‌بینی قیمت خود ترسیم کنید.

هدف از استفاده از بهترین اندیکاتور موج معاملاتی چیست؟

معامله گران و سرمایه گذاران مصمم تصمیمات تجاری خود را بر اساس عواملی مانند الگوهای بازار، بسته های تاریخی، حجم و نوسان دارایی اتخاذ می کنند تا بتوانند سبد سرمایه گذاری خود را کنترل کنند. شاخص‌های رمزنگاری یا شاخص‌های تحلیل تکنیکال همه این جنبه‌ها را در نظر می‌گیرند و با انجام محاسبات ریاضی اطلاعات مهمی در مورد کیفیت رفتار دارایی در آینده نزدیک ارائه می‌دهند.

نمای معاملاتی C تجارت 

C trade نمودارهای نمای معاملاتی را ارائه می دهد که با کمک آن کاربران می توانند نمودار قیمت صدها دارایی از جمله ارزهای دیجیتال را مشاهده و بررسی کنند. سپس آن‌ها می‌توانند ایده‌های خود را در مورد تجارت کریپتو و بازار به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث کنند. این شاخص‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحلیل تکنیکال هستند که پیش‌بینی‌پذیری بسیار مورد نیاز بازارهای پرنوسان مانند کریپتو را به معامله‌گران ارائه می‌دهند.

TradingView نیازی به دانلود مشتری ندارد، زیرا کاملاً مبتنی بر مرورگر مانند C Trade است. بهتر است از بهترین شاخص نمای معاملاتی برای معاملات استفاده کنید. TradingView برای استفاده همه رایگان است. اما اشتراک های پرمیوم یا پولی نیز وجود دارد که می توانید نمودارها و شاخص های بیشتری را همزمان مشاهده کنید. برای مبتدیان، یک حساب کاربری رایگان با سه اندیکاتور و نمودار موج معاملاتی می تواند شروع خوبی باشد.

شاخص های رمزنگاری: دسته ها

شاخص های رمزنگاری را می توان بر اساس چهار عامل طبقه بندی کرد:

روند

این اندیکاتورهای کریپتو که با نام نوسانگرها نیز شناخته می شوند، جهت حرکت بازار را نشان می دهند، چه خرید و چه فروش زیاد باشد.

 
اندیکاتورهای کریپتو که با نام نوسانگرها نیز شناخته می شوند، جهت حرکت بازار را نشان می دهند، چه خرید و چه فروش زیاد باشد.

تکانه در بهترین اندیکاتور موج معاملاتی 

اندیکاتور مومنتوم ادامه احتمالی روند بازار را به معامله گر نشان می دهد و اینکه آیا روند بازار معکوس خواهد شد یا خیر. شاخص قدرت نسبی یک شاخص حرکت است که اغلب همراه با شاخص های روند برای افزایش پیش بینی استفاده می شود.

ارزیابی حجم معاملات عاملی است که در تحلیل تکنیکال نیز مورد توجه قرار می گیرد. تغییرات در حجم معاملات بر قیمت دارایی های کریپتو تاثیر می گذارد. شاخص‌های کریپتو مبتنی بر حجم، مانند On Balance Volume، قدرت حرکت بازار را بر اساس حجم هر زمان که تغییر قیمت وجود دارد، نشان می‌دهد.

ماشین حساب نوسان چهارمین نوع شاخص رمزارز است که می توانید از آن استفاده کنید تا متوجه شوید که بازار چه زمانی ممکن است بر اساس پایین ترین و بالاترین سطح امنیت تغییر جهت دهد.

بهترین شاخص ها برای خرید و فروش کریپتو در سال 2022

در اینجا برخی از بهترین اندیکاتورهای TradingView برای تجارت کریپتو در سال 2022 آورده شده است:

شاخص قدرت نسبی (RSI)

RSI قدرت یک روند نزولی یا صعودی را نشان می دهد. به عنوان مثال، RSI دارایی هایی را که بیش از 70 امتیاز کسب می کنند، بیش از حد خرید و دارایی هایی که امتیاز کمتر از 30 دارند را به عنوان فروش بیش از حد تعریف می کند. برای درک شتاب قیمت کریپتو می توانید به RSI تکیه کنید.

MACD در بهترین اندیکاتور موج معاملاتی 

MACD، همچنین به عنوان واگرایی میانگین متحرک همگرایی شناخته می شود، یک نوسان ساز مورد اعتماد سرمایه گذاران مصمم است. این اندیکاتور نقطه مقایسه بین دو میانگین متحرک را در اختیار شما قرار می دهد. با ارزیابی رابطه بین دو میانگین متحرک که MACD نشان می دهد، خواهید دانست که آیا احساسات بازار ادامه خواهد داشت یا کاهش می یابد.

همگرایی میانگین ها کاهش در حرکت را نشان می دهد و به این معنی است که احساسات نزولی به دنبال خواهد داشت. برعکس، افزایش فاصله بین میانگین ها که به عنوان واگرایی نیز شناخته می شود، معمولاً نشان دهنده یک بازار صعودی است. بیشتر اوقات، معامله گران از MACD به همراه RSI برای تأیید پیش بینی خود استفاده می کنند.

اسیلاتور تصادفی در بهترین اندیکاتور موج معاملاتی 

یک روش معمول برای برنامه ریزی استراتژی ورود و خروج برای تجارت یک دارایی رمزنگاری یا هر ابزار مالی، ارزیابی فشار خرید و فروش آن دارایی است. نوسانگر تصادفی، که یکی دیگر از شاخص های حرکت است، ابزارهای مالی بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد را محاسبه می کند. سپس بر اساس این یافته ها، احساسات بازار را نشان می دهد که با دو خط نشان داده می شود:

یک خط ارزش واقعی دارایی را نشان می دهد.

خط دیگر میانگین متحرک ساده قیمت دارایی را طی سه روز نشان می دهد.

هنگامی که یک احساس خاص در بازار ادامه دارد، این خطوط موازی با یکدیگر هستند. اما اگر این خطوط از یکدیگر عبور کنند، وضعیت برعکس خواهد شد.

نوسانگر تصادفی بین 0 تا 100 نمایش می دهد. مقادیر زیر 20 یک بازار فروش بیش از حد در نظر گرفته می شود که نشان دهنده احساسات نزولی است. از سوی دیگر، مقادیر بالای 80 نشان دهنده یک بازار بیش از حد خرید یا افزایشی است.

حجم تعادل 

همانطور که از نام آن پیداست، حجم در تعادل (OBV) یک شاخص حجم است که قدرت سیگنال های قیمت را بر اساس فشار معاملات اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، فشار حجم مثبت معمولاً نشان دهنده قیمت های صعودی است. OBV یک فشار حجمی مثبت را بر اساس بیشترین اوج بدون ناحیه مقاومت نشان می دهد. از سوی دیگر نشان دهنده فشار حجمی منفی است، به این معنی که قیمت بر اساس پایین ترین سطح (کمترین سطح پایین) بدون ناحیه مقاومت کاهش می یابد.

جریان پول Chaikin در بهترین شاخص نمای معاملاتی 

Chaikin Money Flow برای شناخت موقعیت‌های خرید و فروش بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این شاخص میزان ورودی یا خروجی یک دارایی را در طول یک دوره زمانی ارزیابی می‌کند و قدرت یک موقعیت خاص را محاسبه می‌کند. به طور معمول، معامله گران قبل از تصمیم گیری نهایی معامله، داده های قیمت 14 روز را ارزیابی می کنند.

باندهای بولینگر

باندهای بولینگر یکی از بهترین اندیکاتورهای موج معاملاتی است که قیمت یک دارایی را بر اساس نوسانات آن پیش بینی می کند. این نشانگر با سه باند نمایش داده می شود.

باند میانی - میانگین متحرک ساده را با فاصله زمانی بیش از 20 روز محاسبه می کند.

باند بالایی - به عنوان میانگین متحرک ساده به اضافه دو برابر انحراف استاندارد قیمت محاسبه می شود.

باند پایین - به عنوان یک میانگین متحرک ساده به اضافه دو برابر انحراف استاندارد قیمت محاسبه می شود.

خارج شدن قیمت یک دارایی از باندهای بالا و پایین نشان دهنده معکوس شدن بازار است. وجود باندهای گسترده تر به معنای افزایش نوسانات است و باندهای باریکتر نشان دهنده نوسانات محدود است. 

نتیجه گیری در مورد بهترین اندیکاتور موج معاملاتی 

اندیکاتورهای رمزنگاری یا شاخص‌های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به تأیید مجدد تصمیم شما برای تجارت کمک می‌کنند و بنابراین، باید یک ابزار ضروری در استراتژی تجارت رمزنگاری شما باشند. صرف نظر از نوع ابزار مالی که قصد تجارت دارید، چه دارایی اساسی باشد یا یک قرارداد دائمی، زمان بندی تنها دوست خوب شماست. شاخص‌های رمزنگاری به شما کمک می‌کنند سیگنال‌های بازار را با توجه به زمان ارزیابی کنید و پیش‌بینی دقیق‌تر و آسان‌تر را انجام دهید.

چهار نوع اندیکاتور رمزنگاری وجود دارد که می‌توانید نتایج و سیگنال‌های آنها را با هم ترکیب و مقایسه کنید تا به یک نتیجه مشترک برسید، اما در این کار زیاده‌روی نکنید. برای تصمیم‌گیری صحیح حداکثر تا ۶ اندیکاتور ادامه دهید، اما بیشتر از این شما را گیج می‌کند. و به شما نتیجه دلخواه نمی دهد. اگر از شاخص های فنی ارزهای دیجیتال به درستی استفاده کنید، سود شما را به حداکثر می رساند.

C trade Trading View یک انتخاب خوب برای هر معامله‌گری است که به دنبال راه‌حلی رایگان و مناسب با ابزارهای مفید فراوان است، هم برای مبتدیان و هم برای معامله‌گران با تجربه. دسترسی به بهترین مواد آموزشی نشانگر موج معاملاتی برای تمام اصول اساسی نمودار و تحلیل تکنیکال کاملا رایگان است.

TradingView یک پلتفرم بسیار ساده و ارزان‌تر برای مبتدیان کامل است. علاوه بر این، شبکه اجتماعی یکپارچه به این افراد کمک می کند تا تحلیل تکنیکال و تجارت را بیاموزند.

در مجموع، اگر می‌خواهید ابزارهای نموداری را امتحان کنید، بخش نمای معاملاتی C Trade قطعا ارزش بررسی را دارد. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید و یا اگر مایلید خودتان تحلیل تکنیکال انجام دهید از خرید بهترین اندیکاتور vip غافل نمانید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.