whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تفاوت استاپ لیمیت و استاپ اوردر چیست؟

1402/03/25 ساعت 01:51


در دنیای تجارت، انواع سفارش‌ها برای پاسخگویی به نیازها و استراتژی‌های مختلف معامله‌گران طراحی شده‌اند. هر کدام از این دو نوع استراتژی طیف خاصی از معامله گران را شامل می شود. هدف این نوع سفارش ها کسب سود بیشتر از بازار و یا جلوگیری از ضررهای زیاد می باشد. استاپ لیمیت و استاپ اوردر در هر دو بازار فارکس و ارزدیجیتال کاربرد دارد.

در پرشین الیت می‌توانید علاوه بر دریافت انواع سیگنال فیوچرز و اسپات در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و داخلی عضو شوید. با دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس با احتمال بالاتری به سود مورد نظرتان می‌رسید. علاوه بر این می‌توانید از خدمات ارزنده‌ای چون احراز هویت بایننس و اندیکاتور vip بهره‌مند شوید. 

 

سفارش استاپ لیمیت چیست؟

سفارش استاپ لیمیت نوعی سفارش معاملاتی است که از دو جز قیمت توقف و قیمت لیمیت تشکیل شده است. قیمت توقف به عنوان یک ماشه عمل می کند و زمانی که قیمت بازار به سطح مشخص شده رسید، سفارش را فعال می کند. هنگامی که قیمت توقف فعال شد، سفارش به یک دستور لیمیت تبدیل می شود که با قیمت لیمیت یا بهتر اجرا می شود.

این نوع سفارش معامله‌گران را قادر می‌سازد تا قیمتی را که با آن وارد یا از یک موقعیت خارج می‌شوند کنترل کنند و در عین حال ریسک تغییرات نامطلوب قیمت را مدیریت کنند. این نوع سفارش معامله‌گر را از قیمت های هیجانی در مناطقی که نوسان قیمت زیاد است، محافظت می‌کند. با این حال، این حفاظت هزینه دارد. در برخی شرایط ممکن است دستور به هیچ وجه اجرا نشود.

نحوه عملکرد سفارش استاپ لیمیت

هنگامی که یک معامله گر دستور استاپ لیمیت را ارسال می کند، باید قیمت توقف و قیمت لیمیت برای سفارش خود مشخص کند.

  • قیمت توقف، سطح قیمتی است که سفارش در آن راه اندازی می‌شود.
  • قیمت لیمیت میزان حداقل (برای فروش) یا حداکثر (برای خرید) قیمتی را تعیین می‌کند که معامله در آن می‌تواند انجام شود.

سفارش خرید استاپ لیمیت

برای این نوع سفارش قیمت توقف بالاتر از قیمت فعلی بازار تعیین می‌شود و قیمت لیمیت معادل یا بالاتر از قیمت توقف تعیین می‌شود. هنگامی که قیمت بازار به قیمت توقف یا بیشتر از آن می‌رسد، سفارش به یک سفارش لیمیت برای خرید تبدیل می‌شود.

سفارش فروش استاپ لیمیت

برای سفارش لیمیت فروش، قیمت توقف کمتر از قیمت فعلی بازار و قیمت لیمیت معادل یا کمتر از قیمت توقف تعیین می‌شود. هنگامی که قیمت بازار به قیمت توقف یا کمتر از آن کاهش می‌یابد، سفارش به یک سفارش لیمیت برای فروش تبدیل می‌شود.

مزایای سفارشات استاپ لیمیت

مدیریت ریسک: سفارش‌های استاپ لیمیت ابزاری را برای مدیریت ریسک تغییرات نامطلوب قیمت در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. با تعیین قیمت توقف، معامله گران می توانند زیان های احتمالی خود را محدود کنند یا در یک موقعیت برنده سود کنند.

کنترل قیمت:

با ترکیب عناصر هر دو دستور استاپ و لیمیت، سفارشات استاپ لیمیت به معامله گران اجازه می دهد تا قیمتی را که در آن وارد یا خارج می شوند، کنترل کنند. این می تواند به اطمینان حاصل شود که معامله گران بیشتر از قیمت مورد نظر خود پرداخت نمی کنند.

انعطاف‌پذیری: 

سفارش‌های استاپ لیمیت به معامله‌گران انعطاف‌پذیری در استراتژی‌های معاملاتی خود ارائه می‌دهند، زیرا می‌توان از آن‌ها هم برای ورود و هم برای خروج از موقعیت استفاده کرد. این نوع سفارش می تواند به ویژه در بازارهای بی ثبات، که قیمت ها می توانند به سرعت تغییر کنند، مفید باشد.

اجرای مشروط:

برخلاف دستورات بازار که بلافاصله با بهترین قیمت موجود اجرا می‌شوند، دستورات حد مجاز فقط زمانی اجرا می‌شوند که به قیمت توقف مشخص شده رسیده باشند. این به معامله گران اجازه می دهد تا سفارشات مشروط را بر اساس تحلیل خود از روند بازار و حرکات قیمت تعیین کنند.

ریسک های سفارشات استاپ لیمیت

بدون ضمانت اجرا:

یکی از خطرات مرتبط با سفارشات استاپ لیمیت این است که اگر قیمت بازار به سرعت از قیمت لیمیت بدون تکمیل سفارش عبور کند، ممکن است دستور اجرا نشود. این می تواند منجر به از دست رفتن فرصت های معاملاتی یا افزایش ضرر در صورت حرکت نامطلوب بازار شود.

لغزش:

یکی دیگر از خطرات مرتبط با این نوع سفارش ها، احتمال لغزش است. اگر بازار به‌ویژه بی‌ثبات یا غیر نقدینگی باشد، ممکن است سفارش با قیمتی بدتر از آنچه انتظار می‌رود اجرا شود و در نتیجه هزینه‌های بالاتر یا سود کمتری برای معامله‌گر به همراه داشته باشد.

اجرای جزئی:

اگر نقدینگی کافی در قیمت لیمیت وجود نداشته باشد، نمی‌توان سفارش‌های را تا حدی پر کرد. در این حالت، بخش باقی مانده از سفارش ممکن است باز بماند و به طور بالقوه معامله گر را در معرض تغییرات قیمت و ریسک بیشتر قرار دهد.

پیچیدگی:

سفارش‌های حد مجاز می‌توانند پیچیده‌تر از سایر انواع سفارش‌ها، مانند سفارش‌های بازار یا محدود باشند. این پیچیدگی ممکن است برای معامله گران مبتدی گیج کننده یا طاقت فرسا باشد، زیرا ممکن است در درک تفاوت های ظریف و نتایج بالقوه استفاده از آنها ناکام باشند.

سفارش استاپ اوردر چیست؟

استاپ اوردر سفارشی برای خرید در قیمت بالای بازار یا فروش در زیر قیمت بازار به قیمت مشخصی انجام می شود. این یک دستورالعمل به کارگزار شما است که معامله ای را در سطح خاصی انجام دهد که نسبت به قیمت فعلی بازار مطلوب‌تر است.

انواع استاپ اوردر

دو نوع دستور توقف وجود دارد: دستور توقف ضرر و دستور توقف ورود.

دستور توقف ضرر

دستور توقف ضرر را می توان برای محدود کردن ریسک، با بستن خودکار یک موقعیت پس از رسیدن به سطح معینی از ضرر، استفاده کرد. انواع مختلفی از دستورات توقف ضرر وجود دارد، از جمله توقف ضرر اولیه، توقف ضرر و توقف تضمین شده.

دستور توقف ورود

دستور توقف ورود برای بهره گیری از حرکات بازار با باز کردن موقعیت خرید زمانی که قیمت بازار به سطح معینی افزایش می یابد، استفاده می شود یا باز کردن یک موقعیت فروش زمانی که قیمت بازار به سطح معینی کاهش می یابد.

معامله گران زمانی از آن استفاده می کنند تا مطمئن شوند که وقتی نمی توانند بازار را نظارت کنند، هیچ فرصتی را برای ورود و خروج از معاملات از دست نمی دهند. سفارشی که به یک کارگزار ارسال می شود زمانی به سفارش بازار تبدیل می شود که بازار به قیمت مشخص اعلام شده برسد. در بازارهای پرنوسان (یا سریع)، ممکن است سفارش فعال نشود.

چه زمانی باید از استاپ اوردر استفاده کنید؟

استفاده از دستور توقف ضرر راه خوبی برای مدیریت موقعیت های خود بدون نیاز به نظارت مداوم بر بازارها و حضور در لحظه دقیق اجرا است. نکته کلیدی این است که سطح سفارش توقفی را انتخاب کنید که به دارایی شما امکان نوسان در قیمت را بدهد و در عین حال از شما در برابر ریسک نزولی محافظت کند.

هنگام انتخاب سطح دستور توقف خود، مهم است که بدانید این هیچ تضمینی برای اجرا نیست. در صورت وجود حرکات یا شکاف های بزرگ در بازار، سفارش های توقف اولیه ممکن است در هنگام باز و بسته شدن موقعیت ها دچار لغزش شوند.

در صورت رسیدن به سطح شما، سفارش توقف شما با بهترین قیمت موجود در بازار پر می شود که می تواند کاملاً با قیمت مورد نظر شما متفاوت باشد. اگر تصمیم بگیرید که از استاپ اورد استفاده کنید و حرکت بازار فقط موقتی باشد، ممکن است سود احتمالی را از دست بدهید.

کلام آخر 

سفارشات استاپ لیمیت و استاپ اوردر به معامله گران ابزار قدرتمندی برای مدیریت ریسک و کنترل قیمتی که در آن موقعیت ها وارد یا خارج می شوند ارائه می دهد. با ترکیب عناصر هر دو دستور، این نوع سفارش انعطاف پذیری و اجرای مشروط را فراهم می کند و آن را به گزینه ای جذاب برای معامله گرانی که به دنبال حرکت در بازارهای بی ثبات هستند تبدیل می کند.

با این حال، این دستورات با خطرات ذاتی نیز همراه است. بنابراین، برای معامله گران بسیار مهم است که قبل از گنجاندن آنها در استراتژی های معاملاتی خود، به طور کامل نحوه عملکرد سفارشات لیمیت اوردر و استاپ لیمیت و نتایج بالقوه را درک کنند. مانند هر ابزار معاملاتی، کلید موفقیت در این نوع دستورات آموزش، تمرین و مدیریت ریسک است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.