whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نحوه تشخیص توکن های کلاهبرداری یا اسکم

1401/02/28 ساعت 03:37


چه کسانی به تشخیص ارز دیجیتال و اسکم نیاز دارند؟

اگر قصد خرید یک ارز دیجیتال را دارید باید یاد بگیرید که آن ارز اسکم هست یا نه. ممکن است به تازگی از کانال های VIP سیگنال ارز دیجیتال گرفته و اقدام به خرید کرده باشید. اما با کاهش قیمت ارز، به اسکم و کلاهبرداری بودن آن شک کرده باشید. خیلی از طرفداران کریپتو کارنسی ها هنوز آگاهی لازم را درباره ی اسکم و کلاهبرداران دنیای ارز دیجیتال ندارند. اگر هنوز نمی دانید که چگونه باید ارزها را تحلیل کنید تا به اسکم بودن آنها پی ببرید، مانند 60 درصد از فعالان کریپتو کارنسی هستید.

شما فقط اسم ارزهای دیجیتال را می دانید. پس باید یک تحقیق و برآورد کلی از  ارز دیجیتال داشته باشید. پیش از اینکه یک ارز را خریداری کنید باید آن را به روشهای زیر تحلیل کنید تا دارایی شما به خطر نیفتد. زمانی که یک رمز ارز را خریداری میکنید انتظار دارید یک افزایش قیمت را تجربه کنید.

چیزی که باعث افزایش قیمت یک ارز دیجیتال می شود افزایش تقاضاست. چیزی که باعث افزایش تقاضا می شود، پروژه و چشم اندازی است که پشت آن رمز ارز قرار دارد. پس قبل از اینکه یک رمز ارز را خریداری کنید باید بدانید که دقیقا چیست و چه پروژه ای در پشت آن قرار گرفته است.

 

توکن یا اسکم، مسئله این است!

روش های سنتی اعتبارسنجی ارزهای دیجیتال

وارد سایت کوین مارکت کپ شوید. ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه ی ارز مورد نظر در کوین مارکت کپ، با کلیک بر روی لینک وبسایت ارز، به سایت آن وارد شوید. با یک نگاه کلی به وب سایت ارز می توانید به ویژگی ها و هدف ارز مورد نظر پی ببرید. در همان صفحه ی اصلی سایت می توانید اطلاعاتی درباره بستری که ارز روی آن عرضه شده، صرافی هایی که این ارز را تحت پوشش قرار داده اند و توضیحاتی درباره ارز دیجیتال پی ببرید.

مورد مهم بعدی، شناختن هسته اصلی، بنیان گذاران و سازندگانی است که این پروژه را راه اندازی کرده و توسعه می دهند. می توانید از لینک های ارتباطی مندرج در سایت برای شناسایی این افراد استفاده کنید. سازندگان توکن باید در حساب کاربری شبکه های اجتماعی خود دارای فالوورها و اطلاعات قابل قبولی باشند. فالو شدن از سوی افراد مهم و قدرتمندی مانند خالقین اتریوم یا ارزهای دیجیتال دیگر، می تواند دلیل خوبی برای معتبر بودن آن فرد باشد.

در مرحله ی بعد شما باید وایت پیپر را پیدا کرده و آن را مطالعه کنید. تکنولوژی به کار رفته در آن توکن، ویژگی های ارز ، ریسک های پروژه، اهداف و توسعه دهندگان را در وایت پیپر مشاهده کنید. وایت پیپر تمام روندی را که قرار است برای پروژه ارز دیجیتال اتفاق بیفتد، بیان می کند. 90 درصد افراد به این مسائل اهمیتی نمی دهند ولی حرفه ای های ترید از این نکات بسیار استفاده می کنند.

 

بررسی اعتبار سایت ارزهای دیجیتال

تشخیص توکن اسکم با بررسی پروفایل مارکت کپ

اینکه رنک (Rank) یک ارز دیجیتال در بین 50 رتبه ابتدایی کوین مارکت کپ باشد دلیل خوبی برای اعتبار و عدم ریسک آن نیست. تب watchlists برای ما مهمتر است و هر چه تعداد افرادی که این ارز را در واچ لیست خود قرار داده اند، بیشتر باشد؛ نشان دهنده ی اعتبار بیشتر این ارز است. مهمترین اطلاعات اولیه ارز در کوین مارکت کپ، در تب  Market  قرار گرفته اند. در مارکت، شما اسامی تمام صرافی هایی را که ارز منتخب شما در آن لیست شده است خواهید دید.

صرافی های مختلف با توجه به جفت ارزهایی که برای معامله دارد ممکن است چندین بار ارز دیجیتال را لیست کند. هر گاه یک ارز با جفت ارزهای بیشتری لیست شود، قابلیت گردش بیشتری پیدا می کند. و به ما برای شرکت در معاملات مختلف با ارزهای متفاوت، دسترسی بیشتری می دهد. وجود صرافی های معتبر در مارکت یک ارز می تواند به آن اعتبار داده و به ما هم برای خرید آن اطمینان بیشتری بدهد.

اگر تب Overview را باز کنید، نمودار معاملات ارز دیجیتال را خواهید دید. این نمودار می تواند در عرض چند ثانیه، روند کلی بازار ارز را از ابتدا تا انتها، به شما نشان دهد. اگر در روند سیگنال ارز دیجیتال شاهد یک پامپ و دامپ چشمگیر هستید. که بعد از آن، روند تغییر قیمت همچنان ثابت مانده، می تواند علامت اسکم بودن آن ارز باشد.

 

پروفایل مارکت کپ توکن های اسکم

بررسی وضعیت توکنومیک ارز دیجیتال

بررسی وضعیت توکنومیک ارز دیجیتال می تواند به شما در ارزیابی اعتبار آن کمک کند. میزان مارکت کپ ارز نشان دهنده ی ارزش آن ارز در بازار دیجیتال است. هر چه عدد قرار گرفته در زیر گزینه ی Market Cap بزرگتر باشد اعتبار بالاتری به توکن می دهد. کوچک بودن عدد قرار گرفته در زیر گزینه ی  Market Cap نشانگر ارزش کم ارز در بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

حجم معاملات یا Volume یکی از مهمترین عواملی است که می توانید اعتبار ارز دیجیتال را با آن شناسایی کنید. عدد قرار گرفته در زیر گزینه حجم، نشان دهنده ی پولی است که در طول 24 ساعت اخیر برای معامله این ارز، در گردش بوده است. هر چه حجم بالاتر باشد نشان دهنده ی قابلیت نقدشوندگی بیشتر ارز است. قابلیت نقد شوندگی بالا یعنی قدرت خرید و فروش بالاتر برای دارندگان این ارز.

توجه به Circulating Supply، Max Supply و Total Supply می تواند به ما بینش خوبی از قابلیت گردش و استخراج توکن را بدهد. مکس ساپلای، تعداد کل توکن های اولیه این ارز  شام؛ توکن های موجود و توکن های سوخته می باشند. توتال ساپلای بیانگر تعداد توکن های استخراج شده و توکن های باقیمانده است. سیرکولیتینگ ساپلای بیانگر تعداد توکن های در گردش و در حال معامله است که به صورت درصدی نمایش داده می شود. وقتی مقدار زیر گزینه Circulating Supply برابر با 50 درصد باشد یعنی نیمی از توکن های موجود (بدون احتساب توکن های سوخته) در گردش مالی فعال قرار دارند.

 

شناسایی کلاهبرداران از وضعیت توکنومیک ارز

سایت های مشهور برای شناسایی اسکم ها

پنج سایت مشهور برای تشخیص اسکم و کلاهبرداری بودن ارزهای دیجیتال وجود دارد که به اختصار آنها را معرفی می کنیم.

 Unicrypt: این وب اپلیکیشن به شما برای بررسی میزان نقدینگی توکن ارز دیجیتال کمک می کند. اگر نقدینگی توکن قفل باشد یعنی می توانید توکن را بخرید اما نمی توانید آن را برداشت کنید.

Token Sniffer: با کپی آدرس قرارداد توکن در کادر جستجوی سایت توکن اسنیفر، اطلاعات استخر نقدینگی و قرارداد هوشمند را مشاهده خواهید کرد. ویژگی عالی Token Sniffer، وجود لیستی از توکن های مشکوک و هک های کشف شده قبلی است. همچنین، امکان بررسی اشکالات مربوط به تابع MINT و تزریق بی رویه توکن به زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس را فراهم می کند.

Dextools: برای توکن های جفت شده با اتریوم و بایننس در بستر زنجیره هوشمند، می توانید از سایت دکس تولز استفاده کنید. آدرس قرارداد توکن را در کادر جستجوی دکس تولز وارد کنید. لیست تمام خرید و فروش ها برای شما ظاهر خواهند شد. اگر لیست خرید و فروش خالی است، با یک شت کوین مواجه شده اید.

BSC Check: این سایت برای بررسی کدهای هانی پات شناخته شده، در قرارداد توکن و اطلاعات کیف پول سازنده ارز به کار می رود. همچنین می توانید وضعیت نقدینگی مالک قرار داد، دارندگانی که بیشترین توکن را دارند و اطلاعات استخر نقدینگی را مشاهده کنید. BSC Check برای بررسی توکن های بایننس زنجیره هوشمند که با استاندارد BEP-20 طراحی شده اند کارایی دارد.

Block Explorer: وجود بخش نظرات در این سایت می تواند برای شما مفید باشد در این سایت میتوانید میزان نقدینگی سازنده، تراکنش های او و همچنین نقدینگی استخر را ببینید.

 

سایت های اسکم یابی


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

Zarbano
Zarbano 1402/02/17
من با لینک شما ثبت نام کردم ولی هیچ بونوسی نداد.