whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بایننس و کوین‌بیس به دادگاه می‌روند.

1402/03/22 ساعت 17:04


در طی کنترل سخت‌گیرانه بر روی رمزارز ها، SEC آمریکا به دادگاه علیه بایننس و کوین‌بیس اقدام کرده است.

بایننس و کوین‌بیس در یک دور جدید از دعاوی توسط کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا (SEC) در برابر شرکت‌های رمزارزی مورد هدف قرار گرفته‌اند. در تاریخ 5 ژوئن، این ناظر 13 اتهام علیه بایننس را مطرح کرده است که شامل فروش و پیشنهاد غیرثبت شده توکن‌ها و عدم ثبت به عنوان صرافی یا دلال اوراق بهادار می‌باشد.

کمیسیون همچنین به همین دلیل، به کوین‌بیس حمله کرده و تصریح کرده که رمزارزهای محبوب ارائه شده توسط این صرافی اوراق بهاداری هستند. حجم مبادلات در بین مبادلات غیرمتمرکز بزرگ در ساعات پس از اقدامات قانونی 444٪ افزایش یافت. در شش ماه پس از ورشکستگی FTX، اقدامات اجرایی مرتبط با رمزارزها توسط سک (SEC)  183٪ افزایش یافته است.

دعاوی SEC: 67 ارز دیجیتالی به عنوان اوراق بهادار توسط SEC شناخته شده است.

تعداد کل ارزهای دیجیتالی که نظارت کننده اوراق بهادار آمریکا به عنوان «اوراق بهادار» شناخته شده‌اند، به تعداد تقریبی 67 ارز می‌رسد. این تعداد با افزودن چند ارز دیگر به لیست در دعوای خود در برابر صرافی‌های ارز دیجیتال Binance و Coinbase افزایش یافته است. 

Binance در پرونده خود در برابر SEC 10، ارز دیجیتال را در دسته‌بندی اوراق بهادار معرفی کرد، در حالی که در پرونده Coinbase نام 13 ارز دیجیتال را برده است. برچسب "اوراق بهادار" در حال حاضر برای بیش از 100 میلیارد دلار ارزش بازار یا تقریباً 10٪ از سرمایه‌گذاری کل بازار رمزارز تعیین شده است که برابر با 1.09 تریلیون دلار است.

احتمالاً فروش سهام مدیرعامل کوین‌بیس قبل از رسیدگی دعوای SEC برنامه‌ریزی نشده بود.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، روز قبل از دعوای SEC در بورس سهام شرکت خود را فروخت. این معامله در جهان رمزارزی توئیتر به شدت به چشم می‌آید زیرا آرمسترانگ با انجام این کار، از گرفتاری سختی در پیش‌رو نجات پیدا کرده است. سابقه‌های SEC نشان می‌دهند که آرمسترانگ در تاریخ 5 ژوئن، روز قبل از دعوای SEC، 29,730 سهم شرکت خود را فروخته است.

آرمسترانگ از ماه نوامبر به صورت منظم سهام کوین‌بیس را طبق یک برنامه 10b5-1  که در ماه اوت اتخاذ شده است و زمان و اندازه معاملات را به صورت پیش‌فرض تعیین می‌کند، فروخته است. هر دو دارایی خالص آرمسترانگ و مدیرعامل Binance، Changpeng Zhao، به دلیل درگیری های SEC ضربه سنگینی خورده است. در عرض 30 ساعت، دارایی خالص آرمسترانگ 289 میلیون دلار کاهش یافت و دارایی خالص ژاو، که 1.33 میلیارد دلار بود، از بین رفت.

Binance.US واریزات دلار آمریکا را متوقف کرده و از توقف برداشت پول فیات هشدار داده است.

inance.US واریزات دلار آمریکا را متوقف کرده و به عنوان 13 ژوئن هشداری در خصوص توقف برداشت پول فیات اعلام کرده است. طبق اظهارات این صرافی، برای پاسخ به "تکتیک‌های بسیار خشن و ترسناک" مقامات حاکمیتی آمریکا، مجبور به اتخاذ این اقدام شده است. با این وجود، معاملات، نگهداری، واریز و برداشت در رمزارزها به صورت کامل فعال می‌مانند. همچنین، Binance.US  هشت جفت بیت‌کوین و دو جفت BUSD را حذف کرده و در عین حال اعلام کرده است که خدمات OTC Trading Portal متوقف شده است.

Crypto.com خدمات صرافی نوع حرفه‌ای خود در آمریکا را متوقف کرده است.

ماه ژوئن 2023 به عنوان ماه پر سر و صدا برای صرافی‌های رمزارزی در آمریکا اثبات شده است. Crypto.com پس از اعلام تعلیق خدماتش از تاریخ 21 ژوئن، دیگر خدمات خود را به مشتریان حرفه‌ای در آمریکا ارائه نخواهد کرد. این صرافی رمزارزی مستقر در سنگاپور، اشاره کرده است که تقاضای محدود از مشتریان حرفه‌ای به عنوان دلیل اصلی این تصمیم ذکر شده‌است که با شرایط فعلی بازار تست شده‌است. با این حال، کاربران خرده‌فروشی آمریکایی همچنان به معاملات مشتقات رمزارزی و فراهم کردن UpDown Options دسترسی دارند.

در پایان هفته، بیت کوین (BTC) در مبلغ 26,449 دلار، اتریوم (ETH) در مبلغ 1,837 دلار و ایکس آر پی (XRP) در مبلغ 0.53 دلار قرار دارد. با توجه به  CoinMarketCap، سرمایه بازار کل در حال حاضر 1.1 تریلیون دلار است.

در میان بزرگترین 100 ارز دیجیتال، سه بالاترین ارز دیجیتال جایگزین هفته LUNC (Terra Classic) با 17.73%، XRP با 2.40% و STX (Stacks) با 2.39% افزایش قیمت داشته‌اند.

همچنین سه تن از بالاترین نوسان دهندگان ارز دیجیتال جایگزین هفته SUI با -22.08%، CFX (Conflux) با -20.97% و FLR (Flare) با 20.57% افت قیمت داشته‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ارزهای دیجیتال، مطالعه تحلیل بازار Cointelegraph را توصیه می‌کنیم.

نقل قول‌های برجسته و به یاد ماندنی

کریستین اسمیت، مدیرعامل انجمن بلاکچین: "کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) قانون را تعیین نمی‌کنند. بهرحال، این روش در نظارت غیرقابل قبول است، اما از SEC و ستمگری ضد-رمزارزهای دیجیتالی آن، چیزیست که ما انتظار داریم."

 برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس: "برای نهایتاً به دست آوردن شفافیت درباره قوانین رمزارزهای دیجیتالی، مفتخریم که صنعت را در دادگاه نمایندگی کنیم."

لارس رنسینگ، مدیرعامل پروتوکول: "ما باور داریم که فناوری بلاکچین و تکنولوژی Web3 قابلیت تحول بزرگ در زمینه‌های مختلف صنایع را دارند و آن‌ها را برای آینده آماده می‌سازند."

فرنچ هیل، نماینده ایالات متحده: "گری گنسلر با این همه اقدامات نظارتی که در سال 2023 آغاز شده، به نظر من مثل CYA (پوشاندن خطاهای شخصی) به نظر می‌رسد. "

رایان وایت، رئیس پلیگون لبز: "وقتی که نظارت بر فناوری‌های نوآورانه با آن ها همخوانی ندارد، ایالات متحده دچار عقب ماندگی رقابتی در مقابل سایر کشورها می‌شود."

ایتای بن زئو، مدیرعامل بورس تل‌آویو: "ما باور داریم که اطلاعات بازار سرمایه در چند سال آینده کاملاً متفاوت خواهد بود و کار ما رهبری این انقلاب است."

پیش‌بینی هفته آینده

یک معامله گر، در صورت تایید الگوی نمودار "کتاب درسی"، قیمت بیت‌کوین می‌تواند 60٪ رشد کند.

بیت‌کوین ممکن است در صورت حفظ ویژگی های نمودار بلند مدت، با 60٪ رشد مواجه شود. معامله گر معروف "Mikybull Crypto" بر روی نمودار هفتگی BTC/USD سیگنال‌های خوبی را به نمایش گذاشته است که مبنی بر اتمام و حال حاضر بازآزمایی یک الگوی Inverse Head-And-Shoulders است.

Mikybull Crypto توضیح داد که: بیت‌کوین الگوی "Inverse Head-And-Shoulders" را بر روی بازه زمانی هفتگی نمایش می‌دهد و قیمت در حال حاضر Neckline را پس از شکست دوباره بررسی می‌کند. سپس اضافه کرد که "اگر بازه زمانی بین Head و Neckline معمولاً sprint است، ما در انتظار یک رالی 60٪ دیگر برای BTC هستیم."

این "sprint" 60٪ موجب افزایش قیمت BTC/USD به حدود 40000 دلار خواهد شد.

تامین بیتکوین آمریکا در سال گذشته بیش از 10٪ کاهش یافت

یک تحقیق جدید از شرکت تحلیلی زنجیره‌ای Glassnode نشان می‌دهد که در بازار خرسی سال 2022، بیتکوین از ایالات متحده به سمت آسیا مهاجرت کرده است. آخرین تحلیل تامین بیتکوین نشان می‌دهد که توزیع جهانی از ایالات متحده به سمت آسیا تغییر کرده است و از نیمه دوم سال 2022، مقدار تامین بیتکوین نگهداری و معامله شده توسط شرکت‌ها و موجودی‌داران آمریکایی بیش از 10٪ کاهش یافته است. در عین حال، سهم اروپا تقریباً ثابت مانده است که به توزیع از غرب به شرق ترجمه می‌شود.

تغییر تأمین در سال بعدی نشان می‌دهد که سهم ایالات متحده از مارس 2021 شروع به کاهش شده است، اما از ماه مه سال جاری شتاب گرفته است.

گری جنسلر: بازار رمزارز مانند بازار سهام دهه 1920، پر از "تقلبگران" است.

در یک سخنرانی این هفته، رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا، گری جنسلر، بازار رمزارز فعلی را با بازار سهام دهه 1920 مقایسه کرد و گفت که این بازار پر از "فریب‌دهندگان"، "تقلبگران" و "طرح‌های پانزی" است.

او تأکید کرد که همانطور که کنگره در گذشته با تصویب قوانین اوراق بهادار بازار سهام را پاکسازی کرد، کمیسیون اوراق بهادار و بورس نیز می‌تواند با اجرای این قوانین، بازار رمزارز را پاکسازی کند. جنسلر در صنعت رمزارز شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص از زمانی که کمیسیون اوراق بهادار و بورس دعاوی علیه صرافی‌های رمزارز Binance و Coinbase را پیگیری کرد.

منتقدان می‌گویند جنسلر دیدگاه گسترده و غیرمتعارفی درباره اختیارات نظارتی کمیسیون اوراق بهادار و بورس دارد و در حال راندن نوآوری‌ها را از آمریکا خارج می‌کند.

شرکت گیم‌استاپ، پس از چند ماه از لغو برنامه رمزارزی خود، به مدیر عامل خود، مت فورلانگ، حکم اخراج داد.

گیم‌استاپ، شرکت مرتب با بازی های کامپیوتری معروف، به مدیرعامل خود، مت فورلانگ، که مسئول راه‌اندازی برنامه ورود شرکت به بازار NFT بود، حکم اخراج داد. این خبر همراه با نخستین سود چهارماهه گیم‌استاپ، منتشر شد که در آن سود سهام به نسبت با انتظارات بازار بیش از 133٪ کاهش یافت. شرکت، دلیل اخراج فورلانگ را اعلام نکرده است. 

جایگزینی برای او، سرمایه‌گذار دلاریان رایان کهن، خواهد بود. گیم‌استاپ در ماه ژوئن 2022، بازار NFT خود را با حجم فروشی نزدیک به 2 میلیون دلار در 24 ساعت اولیه عرضه کرد. اما در ماه اوت، حجم فروش روزانه به کمتر از 4000 دلار افت کرده بود که نسبت به روز اولیه، یعنی 99.8٪ کاهش داشته.

تورنادو کش 2.0: رقابت برای ساخت مخلوط کننده‌های امن و قانونی سکه

پروژه‌ها در حال رقابت برای ایجاد مخلوط کننده‌های قانونی سکه هستند که حریم خصوصی را حفظ کرده و در عین حال اطلاعات کافی را برای مطابقت با قوانین در اختیار قرار دهند.

شش پرسش برای تیاغو سزار از ترانسفرو

تیاغو سزار از شرکت ترانسفرو می‌گوید که زمانی که در سال 2012 خرید بیتکوین را شروع کرد، می‌دانست که این دارای پتانسیل فوق العاده برای "بین المللی شدن پول" است.

هایلپرن به بیتکوین علاقه‌مند است، به بیان غیرحرفه‌ای نفرت دارد ...

یک خبرنگار رسانه دولتی چین بود: تالار شرف لایا هایلپرن یک مدت به عنوان خبرنگار یک شبکه تلویزیونی دولتی چین کار کرد قبل از این که "در چاه خرگوشی" ارزهای دیجیتالی فرو برود.

در پرشین الیت می‌توانید علاوه بر دریافت اخبار ارز دیجیتال از خدماتی چون احراز هویت بایننس، خرید اندیکاتور vip، عضویت در کانال سیگنال فیوچرز و قیمت انواع ارز دیجیتال به صورت آنی برخوردار شوید.

منبع خبر: کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.