whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اتهام بورس استرالیا ASX و آپگرید سیستم بلاکچین چس (CHESS)

1402/04/02 ساعت 17:27


جنجال بر سر کوچک شدن سیستم بلاکچین به نام CHESS در بورس استرالیا ASX در حال پیشرفت است و هرکس سعی دارد مسئولیت این شکست را به دیگران منتقل کند.

شرکت Digital Asset مسئولیت عدم ارائه اطلاعات حیاتی به آن را به بورس استرالیا ASX نسبت می‌دهد، در حالی که ASX ادعاهای این شرکت را گمراه‌کننده می‌داند.

Digital Asset، شرکت نیویورکی مسئول سیستم پاکسازی بر پایه بلاکچین بورس اوراق بهادار استرالیا، به بورس اوراق بهادار این کشور به خاطر لغو طرح‌های بلاکچین خود اتهام زده است.

در همین حال، نمایندگان ASX در بیانیه‌هایی به کوینتلگراف پاسخ داده‌اند و ادعاها را به‌عنوان گمراه‌کننده محکوم کرده‌اند. در طول هفت سال گذشته، ASX آماده بود تا اولین بورس اوراق بهادار جهان با بهره‌گیری از فناوری بلاکچین باشد، که این همکاری را با شرکت مستقر در نیویورک داشت. با این حال، در تغییری موضعی، ASX در تاریخ 17 مه اعلام کرد که از ارتقاء صرف نظر می‌کند و احتمالاً به فناوری‌های معمولی‌تر نگاه خواهد کرد.

براساس گزارش اخیری از روزنامه استرالیایی، اریک سارانیکی، هم‌بنیان‌گذار Digital Asset، در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته مشترک پارلمانی در تاریخ 8 ژوئن برای امور شرکت‌ها و مالیات، دو دلیل اصلی را برای شکست ارتقاء بلاکچین بیان کرد.

ابتدا، سارانیکی ادعا کرد که ASX علاقه‌مند نبود تا داده‌های آزمایشی مهم را ارائه کند که به Digital Asset امکان می‌داد تا عملکرد سیستم جدید را بهتر آزمایش کند.

"این موضوع بر توانایی ما در طراحی چیزی که نیازهای کامل آنها را برآورده می‌کرد، تأثیر گذاشت."

وی گفت که او نمی‌داند چرا ASX به این اندازه بی میل در ارائه این داده‌های کلیدی است، اما این موضوع نهایتاً منجر به آن شد که Digital Asset مجبور شود "در یک حالت عدم اطلاعات" فرضیه‌هایی بررسی کند.

در مورد دلیل دوم، Saraniecki اظهار داشت که علیرغم اینکه ASX به صورت علنی درباره روش "بمب‌گذاری بزرگ" برای جایگزینی پلتفرم CHESS تقریباً ۳۰ ساله خود صحبت می‌کند، در عین حال به Digital Asset می‌گوید که عناصر قدیمی سیستم قبلی را حفظ کند. این مسئله گزارشاً منجر به تضاد بیشتر بین دو شرکت و سرانجام شکست در پیاده‌سازی ارتقاء شد.

ASX، دفاع می‌کند که نگرانی‌ها به‌طور مناسب مطرح نشده بودند. با این حال، در نظراتی که با کوینتلگراف به اشتراک گذاشته شد، دیوید کوران، عضو غیر اجرایی ASX، گفت که مسئله از عدم ارتباط موثر از سوی Digital Asset درباره نگرانی‌هایشان بود.
کوران گفت که به "اعضای برجسته Digital Asset" و دیگران به وضوح بیان کرده بود که اگر نگرانی‌هایی درباره پروژه وجود داشته باشد، راه‌هایی برای مطرح کردن و حل آنها وجود داشته است.

"به Digital Asset صریح بیان کردم... تحمل زیادی نداشتم برای فروشندگان سخت‌افزاری و نرم‌افزار که می‌گفتند رضایت ندارند اما به هر حال آن را انجام می‌دهند، زیرا مشتری از انها خواسته است."

" کوران افزود.اگر واقعاً معتقد بودند که اشتباه است، مکانیزم‌هایی برای متوقف کردن آن و واقعیت مطرح کردن این مسئله وجود داشت. در آن گفتگوها، توافق کردیم که این امر صورت نگرفته است"

کوران توضیح داد که به دلیل ماهیت بررسی مستمر، نمی‌توانست به جزئیات این مسئله بپردازد. هلن لافتهاوس، مدیر عامل و CEO ASX، گفت که چالش‌ها در پروژه بیشتر به دلیل نیازهای پیش‌موجود سیستم و رابطه آن با روش‌های تسویه در استرالیا بودند و نه به دلیل "نیازهای انعطاف‌پذیر".

لافتهاوس توضیح داد که تصمیم متوقف کردن ارتقاء در تاریخ 17 نوامبر 2022 به دلیل نتیجه‌گیری شده بود که طرح طراحی اولیه "قادر به انجام آنچه که ما نیاز داشتیم، یعنی همچنین برآورده کردن نیازهای فعلی بازار و ارائه انعطاف‌پذیری" نبود.

اگرچه به‌طور گسترده‌ای اعلام شده بود که ASX به‌طور کامل از فناوری بلاکچین صرف نظر کرده است، اما CIO ASX، تیم وایتلی، به مجله فناوری استرالیایی ITNews گفت که "تصمیم قطعی"‌ای اتخاذ نشده است.

وایتلی افزود: "ما همچنان برنامه‌ریزی داریم که در ربع دوم این سال تقریباً طراحی راه‌حل را اعلام کنیم و ما همچنان همه گزینه‌ها را برای طراحی راه‌حل بررسی می‌کنیم."

خدمات پرشین الیت

پرشین الیت، علاوه بر ارائه  اخبار روز، خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این خدمات شامل سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و احراز هویت بایننس و سایر سیگنال ارز دیجیتال است. در کانال سیگنال ارز دیجیتال با ارائه تحلیل‌های بازار و نشانه‌های معاملاتی، به شما کمک می‌کند تصمیمات بهتری در خرید و فروش خود بگیرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.