whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال چیستند؟ مقدمه‌ای ابتدایی

1402/07/08 ساعت 19:11


الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال، به صورت مکرر در نمودارهای ارز دیجیتال ظاهر می‌شوند و منجر به بازارهای قابل پیش‌بینی تر می‌شوند. هنگام جستجو برای فرصت‌های معاملاتی، این تشکیلات نمودار برای شناسایی ترندهای قیمت استفاده می‌شوند، که نشان‌دهنده زمان خرید، فروش، یا نگه‌داشت توسط معامله‌گران است. الگوهای نمودار ارز دیجیتال در شناسایی این ترندهای قیمت مفید هستند.

در این راهنما یاد می‌گیریم که الگوهای معاملاتی چیستند؟ چرا باید الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال را بدانید. زیرا الگوها ضد گلوله هستند و در انتها به سوالات متداول پاسخ می‌دهیم. 

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت شما را با سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس به دنیایی از فرصت‌ها معرفی می‌کند. احراز هویت بایننس، سبد ارز دیجیتال و مشاوره بازارهای مالی، نقطه پرتاب شما به سوی موفقیت‌ها خواهد بود.

الگوهای معاملاتی چیستند؟

 

منبع الگوهای نمودار: tradingaxe.com

الگوهای نمودار ترانزیشن‌ها بین ترندهای صعودی و نزولی را شناسایی می‌کنند. این الگوها تشکیلاتی از حرکات قیمت‌اند که با استفاده از یک سلسله خطوط و یا منحنی‌های ترند، بهم پیوسته‌اند و یک سلسله از قله‌ها (بالاها) یا دره‌ها (پایین‌ها) را به هم متصل می‌کنند.

الگوهای معاملاتی ابزارهای تحلیل فنی‌اند که معامله‌گران برای ایجاد استراتژی‌های معاملاتی مطلع‌تر در بازارهای قابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند.

به طور کلی، دو نوع الگوی معاملاتی وجود دارد: الگوهای وارونگی و الگوهای ادامه. هرچند، برخی یک نوع سوم نیز اضافه می‌کنند، الگوهای دوجانبه. الگوهای ادامه نشان‌دهنده‌ی این است که یک ترند با احتمال زیاد در همان جهت ادامه خواهد یافت. الگوهای وارونگی حاکی از وقوع یک وارونگی ترند هستند.

الگوهای نمودار دوجانبه نشان‌دهنده این هستند که قیمت دارایی می‌تواند به هر دو جهت حرکت کند. یا قیمت با ترند فعلی حرکت خواهد کرد، یا علیه آن خواهد رفت.

اصطلاحات الگوی معاملاتی

اگر قصد دارید که معاملات انجام دهید، مهم است که برخی از اصطلاحات معاملاتی را یاد بگیرید. زیرا برای درک الگوهای معاملاتی، نیاز به فهمیدن تعداد زیادی اصطلاح واژه‌نامه معاملاتی دارید.

پشتیبانی و مقاومت

 

مقاومت و پشتیبانی: okx.com

تحلیل فنی از دو مفهوم اساسی استفاده می‌کند: پشتیبانی و مقاومت. وقتی روند نزولی به دلیل افزایش تقاضا متوقف می‌شود، پشتیبانی رخ می‌دهد. مقاومت زمانی رخ می‌دهد که یک روند صعودی به طور موقت به دلیل افزایش عرضه متوقف می‌شود.

برای مثال، وقتی قیمت بیت‌کوین برای مدتی از ۲۸,۲۰۰ دلار بالاتر نمی‌رود (در مثال بالا)، این مورد مقاومت نامیده می‌شود. وقتی قیمت پایین‌تر از ۲۷,۸۰۰ دلار نمی‌رود، این مورد پشتیبانی نامیده می‌شود.

شکست (بریک‌آوت)

یک شکست زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی بالاتر یا پایین‌تر از یک منطقه مقاومت یا پشتیبانی حرکت می‌کند. شکست‌ها نشان‌دهنده توانایی قیمت برای شروع به ترند کردن در جهت شکست هستند.

بازار گاو و خرس

بازار گاوی یک بازار در حال صعود است، در حالی که بازار خرسی در یک بازار در حال سقوط وجود دارد. شما می‌توانید یک بازار گاوی را در نمودار به عنوان یک خط ترند صعودی و یک بازار خرسی را به عنوان یک خط ترند نزولی تشخیص دهید.

قله‌ها و دره‌ها

قله‌ها و دره‌ها: zoefin.com

یک قله نقطه بالاترین یک بازار است، در حالی که یک دره نقطه پایین‌ترین بازار است. در یک نمودار، قله‌ها شبیه تپه‌ها و دره‌ها شبیه چاله‌ها به نظر می‌رسند. آنها برای تعیین زمان مناسب برای ورود و خروج از بازار عالی هستند.

الگوهای معاملاتی ارز دیجیتالی که باید بدانید

الگوهای ادامه

مثلث‌ها

مثلث‌های الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال: Trading View

مثلث‌ها متداول‌ترین الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال هستند. اینها الگوهای ادامه هستند اما، بسیاری از معامله‌گران آن‌ها را الگوهای دوجانبه نیز می‌دانند. این نوع الگوها بیشتر از دیگران رخ می‌دهند و بنابراین، یک ابزار محبوب برای تحلیل فنی است. مدت زمان آن‌ها از چند هفته تا چند ماه است.

مثلث صعودی

مثلث صعودی یک الگوی نمودار ادامه گاوی است که با کشیدن یک خط افقی همراه با نقاط مقاومت و یک خط ترند صعودی موازی با نقاط پشتیبانی تشکیل می‌شود. در نتیجه، یک شکست معمولاً در جهت خط ترند رخ خواهد داد، نشان‌دهنده یک ترند صعودی در قیمت است.

مثلث نزولی

مثلث نزولی یک الگوی نمودار ادامه خرسی است با یک خط پشتیبانی افقی و یک خط مقاومت نزولی. بنابراین، یک افت در ترند رخ خواهد داد، نشان‌دهنده یک ترند نزولی در قیمت است.

مثلث متقارن

مثلث‌های متقارن زمانی تشکیل می‌شوند که دو خط ترند به یکدیگر نزدیک شوند و نشان‌دهنده این است که یک شکست احتمالاً رخ خواهد داد. این الگوها در بازارهایی ظاهر می‌شوند که جهت مشخصی ندارند. در این حالت، هیچ ترند صعودی یا نزولی وجود ندارد.

پرچم‌ها

الگوهای پرچم معاملاتی ارز دیجیتال: tradingview.com

الگوهای پرچم دو خط ترند موازی دارند که می‌توانند به سمت بالا، پایین یا افقی باشند. این الگوها زمانی رخ می‌دهند که یک ترند صعودی یا نزولی بین خطوط موازی پشتیبانی و مقاومت توسعه یابد. آنها نشان‌دهنده یک وارونگی ترند ممکن یا تغییر در شیب ترند فعلی هستند.

پرچم با شیب بالا به عنوان یک وقفه در یک بازار با ترند نزولی (پرچم خرس) ظاهر می‌شود، در حالی که یک پرچم با شیب پایین به عنوان یک وقفه در یک بازار با ترند صعودی (پرچم گاو) ظاهر می‌شود.

پنانت‌ها

الگوهای پنانت: dailyfx.com

شما می‌توانید الگوهای پنانت را با دو خط ترند، یکی نزولی و دیگری صعودی، که سرانجام هم می‌رسند، تشخیص دهید. آنها شبیه به مثلث‌های نامتقارن هستند؛ با این حال، پنانت‌ها الگوهای کوتاه‌مدت هستند، بر خلاف مثلث‌ها.

یک پنانت گاوی نشان‌دهنده این است که قیمت در حال افزایش است. دم پرچم در سمت چپ پنانت قرار دارد. یک پنانت خرسی نشان‌دهنده این است که قیمت‌ها در حال کاهش هستند. دم پرچم در یک الگوی خرسی در سمت راست پنانت تشکیل می‌شود.

کاپ و دسته

 

الگوی کاپ و دسته: Trading View

الگوی کاپ و دسته یک الگوی ادامه است که نشان‌دهنده‌ی این است که یک ترند موقتاً متوقف شده است اما بعد از تأیید الگو دوباره ادامه خواهد یافت.

در یک بازار صعودی (سمت چپ)، الگوی کاپ باید به شکل یک «U» باشد. دسته به عنوان یک کاهش کوتاه در سمت راست کاپ ظاهر می‌شود. وقتی دسته تمام می‌شود، قیمت ممکن است به سمت بالا شکسته شود و ترند صعودی خود را ادامه دهد.

در یک بازار نزولی (سمت راست)، الگوی کاپ شکل یک «n» را به خود می‌گیرد. دسته به عنوان یک کاهش کوتاه در سمت راست کاپ ظاهر می‌شود. وقتی دسته کامل می‌شود، قیمت ممکن است به سمت پایین شکسته شود و ترند نزولی خود را ادامه دهد.

کانال‌های قیمت

 

الگوهای کانال معاملاتی: Trading View

کانال‌های قیمت به یک معامله‌گر اجازه می‌دهند تا ترند بازار فعلی را نظارت و حدس بزند. اینها با اتصال بالاها و پایین‌ها با دو خط موازی صعودی، نزولی یا افقی ساخته می‌شوند. خطوط موازی مناطق مقاومت (بالاتر) و پشتیبانی (پایین‌تر) هستند.

یک الگوی ادامه با یک شیب گاوی (پایین سمت چپ) به عنوان یک کانال گاوی شناخته می‌شود. اگر قیمت‌ها از خط کانال بالاتر شکسته شوند، ترند گاوی قبلی احتمالاً ادامه خواهد یافت.

یک الگوی ادامه با یک شیب خرسی (بالا سمت راست) به عنوان یک کانال خرسی شناخته می‌شود. اگر قیمت‌ها از خط کانال پایین‌تر شکسته شوند، ترند خرسی قبلی احتمالاً ادامه خواهد یافت.

شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه الگوهای نمودار ارز دیجیتال را با استفاده از سرویس‌هایی مانند TradingView بر روی صرافی‌هایی مانند OKX بخوانید. امتحانش کنید روی OKX!

الگوهای وارونگی

وج‌ها

الگوهای وج: Trading View

الگوهای وج در معاملات ارز دیجیتال ممکن است الگوهای ادامه یا وارونگی باشند. آنها دو خط ترند متقارن دارند، دقیقاً مانند پنانت‌ها. هرچند، یک وج توسط این واقعیت شناخته می‌شود که هر دو خط ترند در حال پیشرفت هستند، چه به سمت بالا یا پایین.

یک وج گاوی (که به سمت پایین است) نمایانگر یک وقفه در طول یک ترند صعودی یا نزولی است. به طور معکوس، یک وج خرسی (که به سمت بالا است) نمایانگر یک وقفه کوتاه در طول یک ترند نزولی یا صعودی است.

سر و شانه‌ها

 

الگوی سر و شانه‌ها: tradingview.com

الگوی سر و شانه‌ها یک الگوی وارونگی است که می‌تواند در بالاها یا پایین‌های بازار ظاهر شود. آنها به عنوان سه قله متوالی ظاهر می‌شوند (وارونگی بالا، تصویر سمت چپ) یا سه دره متوالی (سر و شانه‌های معکوس، تصویر سمت راست).
یک الگوی وارونگی سر و شانه‌ها در بازار صعودی می‌تواند منجر به یک ترند نزولی یا یک وارونگی ترند شود. از سوی دیگر، یک بازار نزولی که یک الگوی سر و شانه‌های معکوس تشکیل دهد، احتمالاً یک وارونگی ترند صعودی تجربه خواهد کرد.

دو بالاها

دو بالاها و دو پایین‌ها: Trading View

دو بالا (سمت چپ) یک الگوی وارونگی است که نشان‌دهنده مناطقی است که بازار دو بار برای شکستن یک سطح پشتیبانی یا مقاومت ناکام مانده است. این به حرف M شباهت دارد، که یک حرکت اولیه به سمت بالا به یک سطح مقاومت است، پیروی شده توسط یک تلاش دوم ناکام، که اغلب منجر به یک وارونگی ترند می‌شود.

دو پایین‌ها

یک دو پایین (سمت راست) به حرف W شباهت دارد. این زمانی رخ می‌دهد که قیمت تلاش می‌کند تا یک سطح پشتیبانی را شکسته، رد می‌شود و سپس دوباره ناموفق می‌شود. این اغلب به یک وارونگی ترند منجر می‌شود.
دو بالاها و دو پایین‌ها نیز وجود دارند. آنها معمولاً همان ترندهایی را که دو بالاها و دو پایین‌ها دنبال می‌کنند، دنبال می‌کنند.

گپ‌ها

الگوهای گپ: Trading View

گپ‌ها از الگوهای معمول معاملاتی ارز دیجیتال که با خطوط کشیده می‌شوند، متفاوت‌اند. آنها الگوهای نمودار وارونگی‌اند که معمولاً زمانی رخ می‌دهند که یک خبر یا یک رویداد جریان زیادی از خریداران یا فروشندگان را به یک دارایی جلب می‌کند، باعث می‌شود که قیمت در افتتاحیه بالاتر یا پایین‌تر از قیمت بسته‌شدن روز قبل باز شود.

گپ‌های فرار، گپ‌های گریز و گپ‌های خستگی سه نوع اصلی گپ‌ها هستند. گپ‌های فرار در ابتدای یک ترند ظاهر می‌شوند، گپ‌های گریز در میانه یک ترند ظاهر می‌شوند و گپ‌های خستگی در انتهای یک ترند ظاهر می‌شوند.

الگوها مهم هستند

منطق معامله یک هنر و یک علم است. استفاده از الگوهای معاملاتی ارز دیجیتال می‌تواند شما را به یک متخصص معامله تبدیل کند — اگر به درستی استفاده شوند. همه چیز یک بازی اعداد است. حتی موفق‌ترین معامله‌گران هم خوش شانس‌اند که نرخ موفقیت 51% داشته باشند.

با این حال، بعضی چیزها معامله‌گران را متمایز می‌کند. بهترین‌ها الگوهای نمودار ارز دیجیتال را برای اطلاع رسانی معامله‌هایشان استفاده می‌کنند، یک استراتژی معاملاتی می‌سازند و به آن پایبند هستند — با وجود زیان‌ها. آنچه واقعا مهم است این است که آیا شما در معاملات موفق‌تر خود سودآور‌تر هستید یا خیر. در بدترین حالت، شما همیشه می‌توانید معاملات موفق‌ترین‌ها را کپی کنید. بسیاری از صرافی‌ها این نوع ویژگی‌ها را با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم یاد بگیرم الگوهای نمودار ارز دیجیتال را بخوانم؟

شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های نمودار معاملات زنده، یاد بگیرید الگوهای نمودار ارز دیجیتال را بخوانید. در صرافی‌هایی مانند OKX، می‌توانید از معامله آزمایشی برای تمرین استفاده از الگوهای معاملاتی استفاده کنید. هنگامی که آماده شدید، می‌توانید با استفاده از سرویس‌های معاملات زنده تمرین کنید.

آیا الگوهای ارز دیجیتال هنگام معامله مفید هستند؟

الگوهای ارز دیجیتال برای معامله‌گران بسیار مفید هستند. با این حال، بعضی الگوهای معاملاتی با استراتژی‌های معاملاتی مختلف بهتر کار می‌کنند. و بعضی الگوهای معاملاتی با فریم زمانی کوتاه یا بلند بهتر عمل می‌کنند.

آیا می‌توان با دنبال کردن متداول‌ترین الگوهای معاملاتی پول ساخت؟

شما می‌توانید با استفاده از متداول‌ترین الگوهای معاملاتی پول بسازید. الگوهای معاملاتی بر مدت زمان از طریق مشاهده مستمر توسعه یافته‌اند. اینها روش‌های آزمایش و تست‌شده‌ای هستند که برای بسیاری از معامله‌گران جواب داده‌اند.

آیا آرزو دارید در دنیای دیجیتال اسطوره‌ای بسازید؟ ✨ پرشین الیت با کانال سیگنال ارز دیجیتال بین‌المللی خود، شما را به جهانی از فرصت‌های سودآور در بازارهای مالی می‌برد! ✨ با ما، از سیگنال‌های فوق‌العاده و دقیق بهره‌مند شوید و دریایی از فرصت‌های ارزشمند را کاوش کنید!

ما تنها در یک کانال سیگنال نمی‌ایستیم! 🚀 پرشین الیت با گروهی از افراد متخصص، در کنار شماست تا در دنیای مالی موفقیت‌های بزرگی کسب کنید. 🚀 با بهره‌مندی از تکنولوژی و دانش فراوان، به خانواده بزرگ ما در کانال سیگنال ارز دیجیتال بپیوندید و هر روز را یک موفقیت برشمرید! ✨


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.