whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سیگنال یابی با استفاده از الگوی پین بار (Pin Bar)

1401/01/12 ساعت 00:03


پین بار (Pin Bar) به عنوان یکی از الگوهای اثر قیمت معکوس فوق العاده کارآمد در نظر گرفته می شود. این الگو شامل یک نوار قیمت است که معمولاً رفتاری مشابه یک شمع یا شمعدانی دارد. این نوار نشان دهنده معکوس شدن شدید قیمت است و گاهی نیز با نام معکوس پین بار از آن یاد می شود.

پین بار (Pin Bar) یک الگوی رایج در سیگنالینگ بازار برای ورود به یک موقعیت است. این روش بیشتر توسط تاجران و سرمایه گذارانی که در معاملات خود از استراتژی های ترکیبی استفاده می کنند، مورد توجه قرار گرفته است. ایشان اغلب از این الگو و راهکار های شمعدانی مانند آن، به عنوان یک سیگنال تأیید اضافی استفاده میکنند.

برای اینکه از الگوی پین بار در نمودار، نهایت استفاده را ببرید، ابتدا باید بتوانید آن را به درستی شناسایی کنید. زیرا ممکن است اغلب با الگوهای شمعدانی مشابهی روبرو شوید که موجب به اشتباه افتادن تازه کارها می شوند.

 

الگوی شمعدانی Pin Bar

در این مقاله به معرفی و بررسی ماهیت پین بار، شکل ظاهری آن، نحوه تشخیص آن در نمودار، چرایی شکل‌گیری آن و در نهایت استراتژی هایی که برای بهره مندی از آن در معاملات مورد استفاده قرار میگیرد، خواهیم پرداخت.

چگونه الگوی پین بار را به درستی تعیین کنیم

پین بار (Pin Bar) از نوار ها و شمعدان هایی تشکیل شده است. در میانه آن یک بدنه کوچک قرار دارد که امکان وجود یا عدم وجود یک سایه کوتاه در آن وجود دارد. سایه دوم نوار وسط باید کاملاً بلند باشد. الگوی Pin Bar اغلب به عنوان بینی پینوکیو نیز شناخته می شود. زیرا سایه شمعدان میانی شبیه بینی بلند این شخصیت افسانه ای است.

پین بار را میتوان در انواع زیر دسته بندی کرد:

  • نوار خطی گاوی یا صعودی
  • نوار خطی خرسی یا نزولی

در پین بار صعودی که مطابق با الگوی شمعدان چکشی است، دماغه به شکل سایه های پایینی بلند خواهد بود، در حالی که در پین بار نزولی که شبیه به الگوی ستاره تیرانداز است، دماغه یک سایه بالایی بلند خواهد بود.

 

نمایش بدنه و نوارهای Pin Bar

برای تعیین یک پین بار به عنوان Pin Bar اصلی، لازم است وجود ویژگی های ریز در آن بررسی شود:

1. شمع یا شمعدان وسط باید جثه کوچکی داشته باشد (حدود 25 درصد اندازه آن). همچنین دارای یک سایه بلند (بیش از 75 درصد) است که به آن بینی پینوکیو می گویند. سایه در جهت مخالف می تواند بسیار کوچک باشد یا وجود نداشته باشد.

2. شمعدان در دو طرف چشمان پینوکیو قرار دارد. بدنه شمعدان در قسمت میانی باید در محدوده ارقام بیرونی در کنار سطوح قیمت نهایی باشد.

3. سایه شمعدان میانی یا بینی پینوکیو باید بزرگتر و طولانی تر از چشمان پینوکیو (جسم شمعدان) باشد.

4. الگو باید نزدیک به قیمت باز شدن چشم چپ بسته شود یا فراتر از مقدار گفته شده باشد.

5. نمایان شدن پین بار در کنار سطوح تکنیکال، به خصوص اگر سایه آن یک شکست کاذب ایجاد کند، سیگنال داده شده توسط الگو را تقویت می کند.

چرا پین بار ظاهر می شود؟

هر چقدر که به سمت پایین پین بار برویم، متوجه می شویم که الگو یک سیگنال ارز دیجیتال معکوس ارائه می دهد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله توضیح خواهیم داد که چه چیزی پشت این الگو قرار دارد. بیایید برای نمونه یک Pin Bar نزولی را بررسی کنیم که در آن شمعدان وسط دارای یک سایه در بالا باشد.

پیش از نمایان شدن پین بار حرکت قیمت به سمت بالا خواهد بود. خریداران قیمت را به سمت بالا فشار خواهند داد تا زمانی که به یک سطح پایدار و قوی برسند. تلاش برای غلبه بر آن منجر به صدور دستورات توقف ضرر در پشت این سطح و همچنین فعال شدن سفارشات فروش در حال انتظار خواهد شد. سایه بلند نشان می دهد که گاوها به اندازه کافی قوی نبودند تا از رشد قیمت حمایت کنند.

 

سطوح حمایتی و مقاومت در Pin Bar

فروشندگانی که سفارشات در حال انتظار آنها باز شود، در موقعیت های فروش قرار میگیرند. در حالی که سایر فعالان در بازار، پس از مشاهده جهش از سطح مقاومت قوی، موقعیت های فروش را نیز باز کرده و قیمت را به سمت پایین سوق می دهند.

واضح است که شکل گیری پین بار در کنار خطوط افقی کلیدی، یک تایید مضاعف برای برگشت قیمت خواهد بود. زیرا این استراتژی معاملاتی سطح نشان داد که شکست کاذب خط افقی توسط یک سایه، سیگنالی از معکوس شدن قیمت و تایید قدرت موقعیت است.

نحوه تجارت و معامله با پین بار

نمایان شدن پین بار در نمودار به تغییر جهت حرکت قیمت اشاره دارد. بنابراین، بر اساس این الگو، باید قبل از آن، معامله را در جهت مخالف حرکت بازار باز (شروع) کنید. به عبارت دیگر، در جهت مخالف "بینی". هنگامی که Pin Bar نزولی باشد، به سمت نوار کوتاه حرکت کنید و زمانی که Pin Bar صعودی باشد، به سمت نوار بلند حرکت تغییر مسیر دهید.

بهتر است پین بار را بر اساس روند صعودی و نزولی (می توانید آن را با میانگین حرکت ترکیب کنید) یا بر اساس سطوح تکنیکال قوی معامله کنید.

 

سیر صعودی و نزولی Pin Bar

پین بار ‌های معاملاتی شامل سه استراتژی برای باز کردن موقعیت‌ها هستند. هر کدام از آنها از نظر تهاجمی بودن متفاوت عمل میکنند و درجه ریسک متفاوتی دارند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

سفارش در حال انتظار و حدود سایه کوتاه الگو

در این استراتژی از پین بار، ما منتظر بسته شدن "چشم" دوم الگو نیستیم. اگر یک الگوی نزولی وجود داشته باشد، باید پس از بسته شدن «دماغ» Pin Bar  در نمودار، یک توقف فروش را در زیر سایه پایین قرار دهید. در صورت وجود یک الگوی صعودی که نشان می دهد قیمت به سمت بالا معکوس خواهد شد، یک توقف خرید را بالای سایه بالایی "بینی" قرار دهید.

ورود برگشتی

این تکنیک باز کردن موقعیت شامل سفارشات در حال انتظار نیز می شود، اما این بار این سفارشات محدود هستند. این نوع سفارش در سطح وسط شمعدانی قرار می گیرد که «بینی» را تشکیل می دهد. با یک الگوی نزولی در این سطح، ما یک حد فروش و یک حد خرید در صورت صعودی قرار می دهیم.

ورود بر  اساس سطح

گفتیم که بر اساس سیگنال پین بار بهترین زمان برای باز کردن معاملات زمانی است که نوار در کنار یک سطح قوی تشکیل شده باشد. هنگامی که یک Pin Bar نزولی زیر مقاومت افقی تشکیل می‌شود، می‌توانید یک سفارش در حال انتظار را درست زیر این سطح قرار دهید. در صورت وجود Pin Bar صعودی، سفارش خرید را بالاتر از این سطح حمایتی که الگو در نزدیکی آن شکل گرفته است، قرار دهید.

استراتژی پین بار شامل قوانین خروج از معامله نیز می شود. شما باید یک توقف ضرر را پشت سایه بلند الگو قرار دهید. اگر به سطوح تکیه می کنید، مطمئن شوید که آن را فراتر از حد خود قرار دهید. شما می توانید با تعیین سود برداشت سود خود را ثابت کنید.

اگر بر اساس سطوح معامله می‌کنید، روی نزدیک‌ترین سطح حمایت یا مقاومت تمرکز کنید. اگر سطحی وجود ندارد، مقدار توقف ضرر را محاسبه کنید و سود برداشت را که دو یا سه برابر اندازه آن است، قرار دهید. توجه کنید اندازه برداشت سود را آزمایش کنید؛ ممکن است مقدار آن بسته به جفت معامله شده متفاوت باشد.

 

نوارهای صعودی یا گاوی و نزولی یا خرسی در Pin Bar

هنگام توسعه یک برنامه معاملاتی بر اساس این استراتژی از پین بار، مطمئن شوید که از معاملات موفق اسکرین شات بگیرید. هنگام ایجاد طرح معاملاتی خود به آنها نیاز خواهید داشت و تصویر واضحی از اینکه یک تجارت عالی بر اساس استراتژی Pin Bar و نقطه ورودی صحیح چگونه به نظر می رسد، خواهید داشت.

کلام آخر

پین بار یکی از الگوهای محبوب شمعدان است که به راحتی روی نمودار قابل مشاهده است. این نوار به دلیل ویژگی های رفتار فعالان در بازار شکل می گیرد و شاهدی بر برگشت قیمت است. الگوهای تشکیل شده در کنار سطوح قوی سیگنال های کاملی را به شما ارائه می دهند. در انتهای مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات پرشین الیت بهره‌مند شوید و با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال سود معاملاتی خود را افزایش بخشید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.