whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش ترید ارز دیجیتال

1401/07/19 ساعت 00:45


امروزه خیلی از افراد به دنبال فراگیری آموزش ترید ارز دیجیتال هستند تا با کسب مهارت‌های لازم بتوانند در این زمینه سود زیادی به دست آورند و معاملات مفیدی را انجام دهند. در واقع یادگیری آموزش‌های مربوط به ارز دیجیتال نوعی سرمایه‌ گذاری عالی برای آینده به شمار می‌روند و نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشید.   

به طور معمول سرمایه‌ گذاری بر روی ارزهای دیجیتال کار چندان دشواری نیست اما توجه داشته باشید که معامله کردن بر روی چنین ارزهایی نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد و افرادی که بدون آگاهی یا اطلاعات لازم دست به اقدامی بزنند، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب نیز همراه ما بمانید تا هر آن چه که لازم است درباره آموزش ترید ارزهای دیجیتال بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. 

معرفی ارز دیجیتال 

ارز دیجیتال یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین ارزهایی است که تنها به‌ صورت الکترونیکی یا دیجیتالی وجود دارد. این نوع ارز اصلا در فرم فیزیکی موجود نیست و جایگزینی عالی برای پول‌های کاغذی به شمار می‌رود. دقت داشته باشید هر کدام از این ارزهای دیجیتال بر اساس یک پشتوانه پیشرفت یا پس رفت می‌کنند، به همین خاطر بهتر است در انتخاب آن‌ها احتیاط کافی داشته باشید.

ارزهای دیجیتال در مقایسه با پول‌های کاغذی، دارای برتری بیشتری هستند و افرادی که به‌ طور اصولی و صحیح بر روی آن‌ها سرمایه‌ گذاری کنند، می‌توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن سرمایه خود را چندین برابر افزایش دهند. رمزارزهای مختلف معمولاً جهت انجام تراکنش‌ها و معاملات از توابع رمزنگاری بهره می‌گیرند و فقط هم با تلفن‌ همراه یا رایانه قابل‌ دسترسی هستند. 

با توجه به این‌ که ارزهای دیجیتال به واسطه احتیاجی ندارند، هزینه‌های مربوط به تراکنش با کمک آن‌ها تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. به همین دلیل هم روز به روز تقاضای استفاده از این نوع ارزها بیشتر می‌شود و کاربران زیادی علاقمند به یادگیری آموزش ترید ارز دیجیتال هستند.

منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟ 

ترید ارز دیجیتال در اصل همان معامله ارز دیجیتال بوده که با هدف کسب سود در زمان‌های مختلف صورت می‌گیرد. ارزهای دیجیتال دارای انواع گوناگونی هستند و هر فرد معامله گر می‌تواند به دلخواه با استفاده از آن‌ها در هر زمانی، معاملات خود را شروع کند. 

ترید ارز دیجیتال اشاره بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار مالی دارد و برای انجام دادن آن می‌توانید از راه و روش‌های زیادی بهره بگیرید. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد تازه کاری هستید که به خوبی با مراحل انجام ترید ارز دیجیتال آشنایی ندارید، بهتر است قبل از هر چیزی آموزش ترید ارز دیجیتال را دنبال کنید و از افراد حرفه‌ای بخواهید تا بهتر شما را راهنمایی کنند.

بعد از آن ترید را با سرمایه‌ای پایین شروع کنید تا اگر اشتباهی رخ داد، متحمل ضرر سنگینی نشوید. برای کسب مهارت‌های اصولی و کاربردی نیز توصیه می‌شود در اسرع وقت نسبت به عضویت در پرمیوم تریدینگ اقدام نمایید.

تریدر ارز دیجیتال چه کسی است؟

در دنیای ارز دیجیتال، فرد معامله گر را با نام تریدر می‌شناسند و یک تریدر برای به دست آوردن سود، با توجه به اخبار بازار و نمودارهای قیمتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کند. تریدرهای حرفه‌ای از نظم و صبر کافی برخوردار هستند و بدون بررسی وضعیت موجود، معاملات را انجام نمی‌دهند.

تریدر ارز دیجیتال باید از توانایی یادگیری مطالب تازه، تجزیه و تحلیل فنی در خصوص آن‌ها برخوردار باشد و برای ترید، تمام جوانب یک موضوع در نظر بگیرد. شما هم با در نظر گرفتن نکاتی ساده می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید و معاملات بیشتری را با موفقیت انجام دهید.

تریدرهای حرفه‌ای برای پیش بینی قیمت و معامله ارزهای دیجیتال بهتر است حتما از ابزارهای مناسب در این زمینه کمک بگیرند و بدون تحلیل و تکنیکال دست به اقدام نامناسبی نزنند.

تریدرهای حرفه‌ای برای پیش بینی قیمت و معامله ارزهای دیجیتال بهتر است حتما از ابزارهای مناسب در این زمینه کمک بگیرند و بدون تحلیل و تکنیکال دست به اقدام نامناسبی نزنند.

معامله یا ترید جفت ارز 

هنگامی که دو ارز دیجیتال غیر یکسان در مقابل یک دیگر مبادله شوند، ترید جفت ارز رخ می‌دهد. دقت داشته باشید اولین ارز ذکر شده در معامله، با نام ارز پایه و دومین با نام ارز قیمت ‌گذاری شده شناخته می‌شوند.

در بیشتر موارد بزرگترین اشتباه تریدر، انتخاب نکردن درست رمز ارزها است.‌ به طور کلی برای مشخص کردن استراتژی ورود و خروج از بازار، انتخاب نمودن یک جفت ارز مناسب بسیار مهم و حیاتی است. به همین خاطر لازم است قبل از انجام ترید جفت ارز، اطلاعات خود را در این زمینه کامل نمایید.

ناگفته نماند در حال حاضر، انجام دادن این گونه معاملات با استفاده از ارز دیجیتال تتر در والکس نیز ممکن است. کسانی که به خوبی اموزش تریدر ارز دیجیتال را یاد گرفته باشند، می‌توانند به شکل بهتری برای ترید جفت ارزها اقدام کنند.

انواع روش‌های ترید ارز دیجیتال  

معامله گران برای ترید ارزهای دیجیتال می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند که هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید کسانی که به خوبی این روش‌ها را نشناسند، ممکن است حین انجام ترید با مشکل مواجه شوند و اقدامات لازم را هم به شکل صحیح انجام ندهند. به همین خاطر در ادامه انواع این روش‌ها را به شما معرفی کردیم تا با بررسی آن‌ها بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • Scalping

خرید و فروش اسکالپینگ یا فوری در واقع به ترید ارز دیجیتال در بازه زمانی کوتاه مدت جهت کسب سود بسیار سریع، اشاره دارد و افرادی که این روش را انتخاب کنند، می‌توانند با کمک ربات تریدر، تحلیل تکنیکال و سایر پلتفرم‌‌های معاملاتی که به شکل خودکار هستند، معاملات خود را انجام دهند.

  • Day Trading

ترید روزانه ارز دیجیتال یا همان Day Trading، نوعی معامله روزانه به صورت کوتاه مدت است که در آن دارایی‌ها را تنها برای یک روز نگه می‌دارند. در این روش معامله گر پیش از پایان روز، تمام دارایی‌های خود را برای دریافت سود کم ولی سریع، با روش تحلیل تکنیکال به فروش می‌رساند.  

  • swing trading

خرید و فروش ترید دیجیتال با استفاده از روش نوسانی، به طور معمول در بازه زمانی میان مدت صورت می‌گیرد. در ترید نوسانی، معامله گر با بهره گیری از تحلیل تکنیکال موقعیت‌های مطلوبی را برای سرمایه ‌گذاری در بازه زمانی چند هفته‌ای پیدا می‌کند تا بتواند از این طریق سود زیادی به دست آورد. 

در روش Day Trading با توجه به ارزش و قیمت کف، موقعیت‌های مختلفی در نظر گرفته خواهد شد و در موقعیت سقف قیمت نیز به شکل تدریجی یا یکپارچه ارز دیجیتال فروخته می‌شود.

ترید نوسانی یک معامله بسیار پرطرفدار و محبوب برای معامله گران ارزهای دیجیتال بوده زیرا قیمت ارزهای دیجیتال مختلف، به طور مرتب در یک هفته نوسانات شدید را به نمایش می‌گذارد. این نوسانات قیمت، به افراد تریدر کمک می‌کنند تا در صورت دستیابی به نقاط ورود یا خروج از بازار، سود مناسبی کسب کنند.

  • Position Trading

در این بخش از آموزش ترید ارز دیجیتال قرار است شما را با ترید ارز دیجیتال به روش موقعیت‌ گیری، آشنا کنیم. در این روش طی بازه زمانی بلند مدت با کمک تحلیل تکنیکال و همچنین فاندامنتال، معاملات خود را می‌توانید انجام دهید. در روش Position Trading با بهره گیری از تحلیل فاندامنتال، نوعی موقعیت خرید یا فروش خاص برای چند ماه در نظر گرفته خواهد شد. 

با این که ترید ارز دیجیتال با استفاده از روش موقعیت‌ گیری چندان راحت به نظر می‌رسد، اما فراموش نکنید که این روش دارای قواعد مخصوص به خود است که اگر آن‌ها را نادیده بگیرید، ممکن است دچار ضرر شوید.

  • Copy Trading

در روش کپی تریدینگ، کاربر یک تریدر با تجربه و حرفه‌ای را برای خود انتخاب می‌کند و سپس با توجه به اقداماتی که تریدر حرفه‌ای انجام می‌دهد، او هم اقدام به ترید می‌کند. در بعضی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند بعد از این که شخص مورد نظرشان را پیدا کردند، از روش خودکار کپی تریدینگ بهره بگیرند.  

معامله گرانی که با ارزهای دیجیتال آشنایی کافی دارند، بیشتر سراغ رمزهای پر سود می‌روند و از این طریق کمتر دچار ضرر می‌شوند.

معامله گرانی که با ارزهای دیجیتال آشنایی کافی دارند، بیشتر سراغ رمزهای پر سود می‌روند و از این طریق کمتر دچار ضرر می‌شوند.

چند مورد از رایج ترین ارزهای دیجیتال 

تعداد ارزهای دیجیتالی که در حال حاضر می‌توانید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید، بسیار زیاد بوده و همین امر نیز موجب سردرگمی خیلی از معامله گران شده است. از این جهت نیز در ادامه چند مورد از رایج ترین و محبوب ترین ارزها را به شما معرفی کرده‌ایم تا با شناخت آن‌ها انتخاب عالی‌تری داشته باشید.

  • بیت کوین کش

بیت کوین کش که با علامت BCH شناخته می‌شود، شاخه‌ای از بیت کوین بوده که در جهت برطرف نمودن بعضی از مشکلات بیت کوین نظیر محدودیت در حجم بلاک، به وجود آمده است. با به روز رسانی و آپدیت بیت کوین، حجم بلاک بسیار افزایش یافته و از 1 مگابایت به 8 مگابایت رسیده است. با افزایش حجم بلاک‌ها در رمز ارز بیت کوین کش نیز معاملات مختلف در زمانی کمتر با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد.

  • بیت کوین

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال که در سال 2009 ایجاد شده، بیت کوین BTC است. این ارز دیجیتال رمزنگاری شده توسط ساتوشی ناکاموتو طراحی شده است و از نظر کاربرد، با سایر پول‌های رایج چندان تفاوتی ندارد.   

استفاده از بیت کوین چندان کار دشواری نیست و حتی بدون نیاز به درک جزئیات فنی از طریقه عملکرد شبکه بیت کوین نیز می‌توانید از آن بهره بگیرید. زمانی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی رایانه یا تلفن همراه‌تان نصب می‌کنید، هر زمانی که مد نظرتان است می‌توانید بیت کوین به حساب شخص دیگری انتقال دهید.  

  • ریپل

ریپل (XRP) نوعی شبکه حواله، مبادله ارزی و سیستم تسویه حساب مطمئن بوده که سرعت بسیار بالایی دارد. این پلتفرم پرداخت‌های مشخص، بین‌ المللی فوری و کم هزینه را به کاربران خود ارائه می‌دهد. شبکه پرداخت رمز ارز ریپل در اصل انتقال پول را در بستر اینترنت از طریق متصل شدن به مؤسسات مالی و بانک‌ها انجام می‌دهد. 

  • اتریوم

کاربرانی که می‌خواهند اموزش تریدر ارز دیجیتال را به طور کامل بیاموزند، بهتر است حتما با ویژگی‌های ارز دیجیتال محبوب اتریوم (ETH) نیز آشنا شوند. اتریوم یک پلتفرم محاسباتی به صورت غیر متمرکز بوده که از قابلیت عملکرد قرارداد هوشمند برخوردار است. این سیستم غیر متمرکز توسط هیچ نهاد یا شخصی کنترل نمی‌شود و مبادلات آن مستقل از بانک‌ها انجام می‌شود.

  • لایت کوین

لایت کوین نمونه‌ای دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار مالی بوده که تحت مجوز MIT / X11 انتشار می‌یابد. این ارز تقریبا شبیه به بیت کوین بوده اما بلاک‌های آن مقداری سریع‌تر از ارز بیت کوین تولید و ساخته می‌شوند. به همین خاطر تراکنش‌های لایت کوین دیرتر از بیت کوین تأیید می‌شوند. 

معرفی صرافی ارز دیجیتال 

صرافی ارز دیجیتال نوعی پلتفرم کاربردی بوده که در آن ارزهای دیجیتال مختلف به‌ راحتی خرید و فرش می‌شوند. در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توان با کمک پول فیات رایج هر نوع رمز ارزی را که می‌خواهید خریداری نمایید و یا این‌ که آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید.
در این صرافی‌ها امکان فروش دارایی‌ها و تبدیل آن‌ها به ارز فیات نیز وجود دارد و شما می‌توانید معاملات مختلف را با استفاده از روش‌های فیوچرز یا اسپات انجام دهید. در حال حاضر بیش از هزاران صرافی ارز دیجیتال در سر تا سر دنیا موجود بوده که هر یک از آن‌ها به عنوان واسطه میان معامله‌ گران عمل می‌نمایند.

همین امر انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و بی‌نقص را برای کاربران تا حدودی سخت نموده است. امروزه به علت مشکلات دسترسی به برخی صرافی‌های بین‌ المللی در کشور ایران، انتخاب صرافی مناسب برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد.

به این خاطر دلیل بهتر است ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال را بشناسید و از گزینه‌های مناسبی بهره بگیرید. دقت داشته باشید بعضی از صرافی‌ها برای ثبت‌ نام نیاز به احراز هویت ندارند و برای استفاده از آن‌ها کافی است چند اقدام ساده انجام دهید.

البته بهتر است با نحوه احراز هویت بایننس یا سایر صرافی‌های معتبر نیز آشنا باشید تا در صورت نیاز بتوانید بدون مشکل اقدامات لازم را انجام دهید و در مکانی قابل اعتماد به ترید ارزهای پر سود مشغول شوید.

طریقه ثبت ‌نام در صرافی‌‌های مختلف  

در این بخش از آموزش ترید ارز دیجیتال قصد داریم شما را با نحوه ثبت‌ نام در صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا کنیم و اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم. دقت داشته باشید هر کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال دارای مراحل ثبت‌ نام خاص مربوط به خود هستند اما این مراحل در کل شباهت زیادی به یک‌دیگر دارند.

احراز هویت در اکثر صرافی‌ها به شکل آنلاین صورت می‌گیرد حضوری نیست. برای ثبت‌ نام در این صرافی‌ها اول از هر چیزی باید صرافی مورد نظرتان را بر روی رایانه یا تلفن‌ همراه نصب کنید و سپس شماره‌ تلفن، ایمیل و پسوردی سخت وارد نمایید.

در صورتی‌ که اطلاعات و مدارک خواسته‌ شده را به‌ طور صحیح وارد کنید، مراحل ثبت‌ نام‌تان در صرافی به اتمام می‌رسد و شما می‌توانید از خدمات و امکانات آن به‌ سادگی بهره ببرید. بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی برای مبلغ‌های کم سرمایه‌ گذاری، احتیاجی به احراز هویت ندارند و از این طریق هم می‌توانید ارزهای‌تان را بدون انجام احراز هویت معامله کنید.  

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال حتما روند بازار را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل نمایید که ریسک نمی‌کنید.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال حتما روند بازار را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل نمایید که ریسک نمی‌کنید.

نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در میان صرافی‌های مختلف، نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال متفاوت است. بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال برای انتقال پول و خرید و فروش رمز ارزها، از بانک‌ها پشتیبانی می‌نمایند و برخی دیگر نیز امکان ترید با استفاده از کارت‌های اعتباری، پی پال و سایر کارت‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند. 

در بعضی دیگر از صرافی‌ها هم فقط ترید از طریق ارزهای دیجیتال امکان‌ پذیر است و کاربران نمی‌توانند با استفاده از هر نوع پولی اقدام به خرید یا فروش رمز ارز کنند. در کل برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال باید در اولین مرحله پول فیات را به صرافی وارد نمایید.

بعد از آن باید کار تبدیل ریال به ارز را انجام دهید و با توجه به محدودیت‌های برداشت یا واریز اقدام به خرید و فروش کنید.‌ اگر تجربه کافی برای سرمایه‌ گذاری یا ترید را ندارید، بهتر است عجله نکنید و در زمان‌های مناسب این کار را انجام دهید تا سرمایه‌تان هدر نرود.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال اصلا کار دشواری نیست و افرادی که با دقت آموزش ترید ارز دیجیتال را دنبال کرده باشند و در یک صرافی مناسب نیز ثبت نام کرده باشند، می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهند. بنابراین خیلی به توصیه افرادی که تخصص لازم در این زمینه ندارند، توجه نکنید و از منابعی که قابل اعتماد هستند، کمک بگیرید.

ناگفته نماند برای کسب سود بیشتر نیز می‌توانید از ربات‌های تریدر استفاده کنید. ربات‌های تریدر در واقع نرم افزارهایی هوشمند هستند که با کمک آن‌ها حدس زدن قیمت و انجام معاملات در تمام ساعات روز، راحت‌تر خواهد شد.  

کلام آخر

انجام ترید و معامله ارز دیجیتال برای دریافت سود عالی، فقط از طریق افزایش سطح دانش و یادگیری در زمینه ارزهای دیجیتال ممکن بوده و افرادی که اموزش تریدر ارز دیجیتال را به نحو احسن فرا گرفته باشند و همچنین یک پلتفرم مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف انتخاب نمایند، می‌توانند در مدتی کوتاه سود قابل توجهی به دست آورند. به همین دلیل اگر شما هم می‌خواهید خیلی سریع به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید، بهتر است در کانال‌ سیگنال ارز دیجیتال ما عضو شوید و از خدمات پرشین الیت بهره بگیرید. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.