whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Chia Network (XCH)

1400/10/05 ساعت 00:40


همه چیز درباره رمز ارز Chia Network (XCH)

image

*Chia Network

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند که وقتی به دنبال یک سیگنال ارز دیجیتال مطلوب در بین آنها می گردید، حسابی شما را گیج خواهند کرد. رمزارز Chia Network (XCH) یکی از آن رمزارزهایی است که توجه سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کرده است و شاید یکی از دلایل آن نیز خلاقیتی است که این پروژه در مکانیزم اجماع خود به خرج داده است و از سیستم های سنتی اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) فاصله گرفته است. هرچند این اولین پروژه ای نبود که از مکانیزم اثبات فضا استفاده می کرد و پروژه های دیگری همچون Storj، SIA و غیره ... نیز از مکانیزمی مشابه و راه حل های مختلف استفاده می کردند. امروز به معرفی رمزارز Chia Network (XCH) می پردازیم تا بهتر با این ارز دیجیتال آشنا شوید.

رمز ارز Chia Network (XCH) چیست؟

image

*Chia Network (XCH)

چیا نتورک (Chia Network)، یک شبکه بلاکچین است که وظیفه آن حمایت از ایجاد و اجرای یک سری قراردادهای هوشمند است که به زبان برنامه نویسی Chialisp نوشته شده اند. این پروژه در سال 2017 توسط مخترع شبکه بیت تورنت، برام کوهن بنیان گذاشته شد و وجه تمایز اصلی آن در مکانیزم اجماع جدیدی بود که برای ایمن سازی شبکه و تایید تراکنشات از آن استفاده می کرد. این مکانیزم به مکانیزم "اثبات فضا و زمان" (PoST) معروف است. هدف از این روش بهره گیری از فضای هارد دیسک و ایجاد اولین "اجماع ناکاموتو" از زمان پیدایش بیت کوین در سال 2009 بوده است.

چیا کوین (Chia Coin)، کوین بومی این شبکه است که به اختصار XCH نامیده میشود و به عنوان پاداش به مشارکت کنندگان در تامین شبکه داده میشود.

فرایند اثبات فضا مستلزم آن است که فارمرهای شبکه ثابت کنند که فضای بلااستفاده هارد درایو خود را به شبکه اختصاص میدهند تا بدین وسیله شبکه بتواند امنیت خود را افزایش داده و در مقابل حملات 51 درصدی مقاوم تر عمل کند. اساساً Chia Network (XCH)، همان مزایای بیت کوین را ارائه میدهد، اما قراردادهای هوشمند آن روی زنجیره امن تری قرار دارند و چیا در مقایسه با سایر شبکه های بلاکچین همچون بیت کوین و اتریوم، بسیار محیط زیست دوستانه تر است و به نوعی به عنوان "پول سبز" شهرت پیدا کرده است.

مکانیزم اثبات فضا و زمان (PoST)

Chia Network با استفاده از مکانیزم "اثبات فضا و زمان" یا همان PoST کاستی ها و ایرادات روش های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) را تا حد زیادی پوشش داده و مصرف برق را به حداقل ممکن رسانده است. این مکانیزم بدون به خطر انداختن امنیت شبکه، انرژی بسیار کمتری را صرف می کند و ترکیبی از دو روش اثبات سهام و اثبات کار است. در واقع، در فرایند اثباتِ فضا، این شبکه فضای هارد درایوهای استفاده نشده را گرفته و به دارندگان فضاهای خالی، بابت فارمینگِ بلوک های جدید، پاداش میدهد. در بخش اثبات زمان نیز قابلیت پیش بینی زمان و همینطور امنیت را به شبکه می افزاید. اضافه کردن اثبات زمان به کل این مکانیزم، موجب می شود تا مسیرهای حمله مرتبط با اثبات فضا کاهش یابد.

قابلیت منحصر به فرد دیگر پروژه Chia Network (XCH)، زبان برنامه نویسی Chialisp است که محیطی برای توسعه زنجیره ای شبکه ایجاد می کند. تیم توسعه دهنده این پروژه امیدوار است با استفاده از این زبان برنامه نویسی بتواند روش های پرداخت های بین المللی و فرامرزی و همچنین صدور دارایی هایی مالی از جمله استیبل کوین ها را نیز ایجاد کند.

پیش بینی قیمت XCH

image

*پیش بینی قیمت XCH

از زمانی که Chia Network (XCH)، پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است و انتظار می رود در آینده نیز نوساناتی را پیش رو داشته باشد. همین امر، پیش بینی دقیق قیمت این ارز دیجیتال XCH را تا حد زیادی مشکل می کند. هر چند این رمزارز اکنون قیمتی معادل 95.74 دلار دارد، اما روزهایی هم بوده که در اوج قیمتی خود و بالای 1600 دلار قرار داشته است. به هر حال اگر قصد سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتالی را دارید، شاید الان زمان مطلوبی برای شما به حساب بیاید، زیرا آینده خوبی را از لحاظ قیمتی برای آن متصورند.

طبق پیش بینی هایی که می شود، انتظار می رود در سال 2022 قیمت ارز دیجیتال Chia Network تا 159.44 دلار نیز برسد و بعد از اصلاحاتی که پس از آن در بازه 2023-2024 صورت میدهد، تا سال 2025، قیمت این رمزارز به چیزی در حدود 442.82 دلار برسد و حتی در همان سال احتمال میدهند، اوج قیمتی خود را در بازه 508.84 دلار نیز تجربه کند.

کلام آخر

اساساً Chia Network (XCH) ادعا دارد که پلتفرمی با کارایی آسان دارد که دسترسی افراد را به ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاکچین دیگر ساده تر می کند. این شبکه تا به امروز عملکرد مثبت و درخشانی را از خود نشان داده است و میتوان آینده خوبی را برای XCH، ارز دیجیتال بومی آن متصور بود. اگر قصد خرید ارز دیجیتال XCH را دارید، میتوانید از صرافی بزرگ و معتبر Huobi اقدام کنید که حجم معاملات و نقدینگی بسیار بالایی را دارد. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.