whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

طرح هرمی چیست و چه تفاوتی با طرح پانزی دارد؟

1400/08/01 ساعت 20:00


با طرح هرمی آشنا شوید

طرح هرمی در واقع طرحی است که در مشاغل ناپایدار اجرا می‌شود. در این طرح اعضا با افزایش پیدا کردن و رشد شبکه، سودی را دریافت می‌کنند. شرکتی که این ترفند هرمی را راه‌اندازی می‌کند یک شرکت صوری است و افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها می‌کنند.

در مرحله دوم برای گرفتن عضو بیشتر افراد جدید می‌توانند افراد دیگری را به شرکت برای سرمایه‌گذاری دعوت کنند. با عضویت افراد جدید، افراد قدیمی حق عضویت و سود بیشتری دریافت می‌کنند. طراحان این ترفند با رشد پیدا کردن شبکه بازاریابی اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از سرمایه اعضای شرکت می‌کنند. در ادامه با این طرح بیشتر آشنا می‌شوید.

پرشین الیت پله‌ای است به قله هیجان بازارهای مالی دیجیتال. مانند یک ناوبان حرفه‌ای در دریایی از فرصت‌ها، با تخصص‌های برگزیده در زمینه سیگنال‌ فارکس، ارزهای دیجیتال و سیگنال فیوچرز، همواره آماده پشتیبانی و راهنمایی شما به سمت جزایر پرسود سرمایه‌گذاری هستیم.

با دیدگاهی جهانی به بازار ارزهای دیجیتال، نقشه گنج‌های پنهانی در این دنیا را برایتان روشن می‌کنیم. پرشین الیت، با مشاوره تخصصی بازارهای مالی، بهینه‌سازی سبد ارز دیجیتال، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین، کلیدی است برای باز کردن درهای امپراطوری دیجیتالی است.

علت نام گذاری طرح هرمی

همانطور که از اسم این طرح هرمی مشخص است در ساختار شبکه‌ای این طرح اعضا در سطح پایینی افزایش پیدا می‌کنند و به شکل یک هرم تبدیل می‌شوند. این ساختار شکل ساده‌تری به نام شبکه باینری یا دودویی نیز دارد. تصور کنید که برای شکل گیری این ترفند به یک عضو نیاز است و آن شخص دو نفر دیگر را وارد می‌کند. بعد از سپری شدن ده لایه اعضای این طرح به بیش از هزار نفر می‌رسند.

اعضای این طرح تا زمانی افزایش پیدا می‌کنند که کسی علاقه‌مند به عضو شدن در آن باشد در غیر این صورت عضو جدیدی اضافه نمی‌شود. در این حالت تعداد اعضای گروه که سرمایه‌‌شان را از دست می‌دهند در سطح پایینی هرم قرار دارند و اعضایی که پول را به دست می‌آورند در راس هرم قرار می‌گیرند. یکی از مشکلات این ترفند این است که طراح این ترفند مطابق با قوانین شرکت عمل می‌کند و این مسئله حتی از لحاظ قانونی مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

 

image

طرح هرمی

تفاوت ساختار هرمی با ترفند هرمی در چیست؟

بسیاری از شرکت‌ها دارای ساختار هرمی هستند اما این ساختار تفاوت بسیاری با طرح هرمی دارد. در واقع در ساختار هرمی رئیس شرکت در راس هرم قرارداد و با مدیران ارشد خود ارتباط مستقیم دارد و به همین ترتیب مدیران ارشد با سایر افراد در ارتباط هستند. هرچه به سطح این ساختار نزدیک شویم تعداد پرسنل شرکت افزایش پیدا می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر نیز از این ساختار استفاده می‌کنند، حتی در برخی از مواقع می‌توان ادعا کرد اساس پایداری هر کشوری بر مبنای این ساختار است. به همین دلیل نباید ظاهر و ساختار را مبنای قضاوت انتخاب کرد چرا که بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها از این ساختار استفاده می‌کنند.

بین ساختار هرمی که در سازمان‌ها وجود دارد و ترفند هرمی شباهت‌هایی نیز وجود دارد اما مهم‌ترین تفاوت بین آن‌ها، شیوه کسب درآمد است. برای اینکه بتوانید تعیین کنید که این ساختار و ترفند چه تفاوت‌هایی از این نظر با یک‌دیگر دارند باید چند سوال از خود بپرسید.

  • شیوه کسب درآمد سازمان چگونه است؟ تنها شیوه درآمد از عضوگیری است؟
  • آیا نتیجه فعالیت شرکت، فروختن محصولات و خدمات واقعی به سطح پایینی و مصرف کنندگان است؟
  • آیا برای مشارکت، اعضا باید حق عضویت پرداخت کنند؟
  • آیا برای خارج شدن از کسب و کار، بند توافقنامه‌ای برای پرداخت هزینه وجود دارد؟

شیوه کار طرح هرمی

طرح هرمی در واقع با افزوده شدن اعضا جدید رشد پیدا می‌کند و به دلیل اضافه شدن اعضای جدید توسط اعضای قدیمی پول وارد می‌شود و به اعضای جدید خدماتی ارائه نمی‌شود. برای درک بهتر چگونگی کارکرد این طرح به این مثال توجه کنید. تصور کنید یک شرکتی برای عضو شدن یک شخص 100 تومان دریافت می‌کند اگر این شخص دو نفر دیگر را وارد این شرکت کند 150 تومان دریافت می‌کند.

شرکت از دو نفر جدید 200 تومان دریافت کرده و 150 تومان را به شخصی که افراد جدید را وارد کرده است می‌دهد در واقع این شرکت بدون اینکه کاری کرده باشد، 50 تومان درآمد کسب می‌کند. در این ترفند هرمی اعضای شرکت تنها برای عضویت 100 تومان پرداخت کرده‌اند این توسعه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که رشد هرمی طرح به انتهای خودش برسد.

 

image

طرح پانزی

با طرح پانزی آشنا شوید

در کنار شبکه‌هایی مانند طرح هرمی، شبکه دیگری نیز به نام طرح پانزی وجود دارد. طراحان در این طرح نیز به پول و سرمایه افراد جدید و ناآگاه نیاز دارند اما سرمایه‌گذران نمی‌دانند سودی که دریافت می‌کنند به دلیل حق عضویت افراد جدید است.

به افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند گفته می‌شود این سرمایه‌گذاری کاملا قانونی است به همین دلیل این طرح ممکن است حتی تا سال‌ها ادامه پیدا کند. 

در این طرح همانطور که گفتیم سود از سرمایه افراد جدید کسب می‌شود پس طرح تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که عضو جدیدی به آن اضافه شود در غیر این صورت طراح این ترفند پانزی با سرمایه اعضای شبکه متواری می‌شود.

تفاوت طرح پانزی و هرمی

هر دو طرح پانزی و طرح هرمی طرح‌های کلاهبرداری هستند و از این نظر به یکدیگر شباهت‌هایی دارند به همین دلیل برخی افراد تصور می‌کنند که این دو طرح کاملا یکسان هستند. این دو طرح اخیرا بسیار در بازار ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین استفاده می‌شوند. هر سرمایه‌گذاری دارای ریسک‌های بسیاری است.

در واقع ریسک بخش جدا نشدنی از سرمایه‌گذاری است اما میزان این ریسک اهمیت زیادی دارد در نتیجه سرمایه‌گذاری که ریسک نداشته باشد وجود ندارد. اما در صورت ورود به یکی از طرح‌های پانزی و هرمی بدون شک ریسک بسیار زیادی همراه سرمایه شما خواهد بود. اگر چه این دو طرح تفاوت‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند به همین دلیل بهتر است با ويژگی‌های ترفند هرمی آشنا شوید تا بتوانید تفاوت آن‌ها را متوجه شوید. لازم به ذکر است این طرح‌ها در بسیاری از کشورها غیر قانونی هستند.

 

image

ترفند هرمی

ویژگی طرح‌های هرمی

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های طرح هرمی،  نحوه پرداخت است. در این طرح هر شخص با اضافه کردن یک عضو جدید مبلغ بسیار زیادی را دریافت می‌کند. در این طرح یک محصول یا خدمات وجود دارد که عضو جدید باید آن را تهیه کند تا طراح بتواند سود اعضای گروه را پرداخت کند. برای مثال یک شخص ادعا می‌کند که لوازم آرایش بسیار خاصی دارد و تاثیرات فوق‌العاده‌ای نیز دارد به همین دلیل قیمت محصولات را چند برابر می‌کند.

طراح به شخصی این قول را می‌دهد که با مشارکت در این طرح می‌تواند سرمایه زیادی کسب کند. برای این کار نیز کافی است لوازم آرایشی را به اطرافیانش بفروشد. در صورت فروش اجناس سودی کسب خواهد کرد. در این روش با اضافه شدن اعضای جدید، لایه‌های هرم نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سرنوشت طرح‌های هرمی چگونه می‌شود؟

  • طرح هرمی تا زمانی که اعضای جدید برای مشارکت داشته باشد و کلاهبردار بتواند سود اعضا را پرداخت کند، ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که محصولی فروخته نشد و عضو جدیدی اضافه نشد کلاهبردار نمی‌تواند سود را پرداخت کند در نتیجه این طرح از بین می‌رود.
  • طراح این ترفند می‌تواند بعد از مدتی بدون اطلاع و فروش محصولات به همراه سرمایه اعضای طرح متواری شود.

شباهت‌ها و تفاوت‌های طرح‌های هرمی و پانزی

تعدادی از شباهت‌های طرح هرمی با پانزی شامل موارد زیر می‌شود:

  • در هر دو این طرح‌ها، وعده پول و سود نجومی به مردم داده می‌شود.
  • برای اینکه این طرح‌ها ادامه داشته باشند باید اعضای جدید به آن‌ها اضافه شوند.
  • محصولاتی که در این طرح‌ها ارائه می‌شوند واقعی نیست و تنها با هدف دور کردن ذهن افراد از طرح هستند.
  • طرح هرمی همانند طرح پانزی در صورت عدم جذب عضو جدید شکست می‌خورند چرا که برای تداوم باید اعضای جدید به طرح اضافه شوند.

 

image

طرح هرمی

تفاوت‌های این طرح‌ها شامل موارد زیر است:

  • در طرح‌های پانزی  وعده سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی داده می‌شود اما در طرح‌های هرمی محصولات یا خدمات کم ارزش فروخته می‌شوند.
  • طرح‌های پانزی ممکن است به صورت شبکه نباشند اما طرح‌های هرمی حتما به صورت شبکه هستند. در واقع با اضافه کردن عضو جدید لایه‌های هرمی طرح شکل می‌گیرد.
  • در طرح‌های هرمی به دلیل اضافه شدن اعضا هر فرد قبل از قرار گرفتن در راس هرم حق عضویت دریافت می‌کند.
  • ترفند هرمی بر پایه بازاریابی است و اعضای آن برای کسب سود باید عضوهای جدیدی را وارد هرم کنند تا بتوانند بعد از انتقال پول به لایه‌های بالاتر، حق عضویت را دریافت کنند.
  • طرح‌های پانزی کاملا کلاهبرداری هستند اما ساختار هرمی با توجه به مشکلاتی که دارد در بسیاری از مواقع می‌تواند حتی قانونی نیز باشد اگر چه پیشرفت بسیار این طرح‌ها می‌تواند باعث غیر قانونی شدن طرح شود.

شیوه کار طرح‌های هرمی در کریپتوکارنسی

طرح هرمی و حتی طرح پانزی همانطور که گفتیم ممکن است در بازار ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال طرح Double Way Ethereum یک کلاهبرداری است. در ادامه مراحل این طرح را مرور می‌کنیم.

  • برای وارد شدن به این طرح نیاز به یک کد معرف است
  • برای آغاز و شروع فعالیت باید 0.08 اتریوم به آدرس  قرارداد هوشمندی که گفته شده ارسال کرد.
  • بعد از این مرحله باید عضو گیری شروع شود. برای کسب درآمد از این روش باید یک شخص دیگر را وارد کنید و از شما به عنوان معرف استفاده کند.
  • برای کسب سود باید دو نفر وارد شوند. هر فرد 0.08 اتریوم پرداخت می‌کند. سودی معادل 0.16 به کیف پول شما واریز می‌شود.

ترفند هرمی

  • برای کسب سود بیشتر می‌توانید حساب خود را در این طرح با پرداخت 0.16 اتریوم به سطح دوم ببرید در غیر این صورت امکان فعالیت وجود ندارد.
  • در صورتی که زیر مجموعه شما بتواند دو نفر و در مجموع 4 نفر را وارد کند سود 0.32 وارد طرح می‌شود و بین اعضای زیر مجموعه تقسیم می‌شود.
  • اعضای شما باید حساب خود را با واریز 0.16 به سطح دوم ببرند و مجموعا 0.32 اتریوم وارد حساب می‌شود.
  • تا این لحظه هیچ ارزش افزوده‌ای وارد نشده است و فعالیت آن تنها خارج کردن پول از جیب یک شخص و وارد کردن به جیب شخص دیگر بوده است.
  • در مرحله آخر طراح پولی که بدست آورده را خارج می‌کند و متواری می‌شود.

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

انسانی جعفری
انسانی جعفری 1402/02/15
والا پولی که نداشتم یه مقداری داشتیم خدا از این همکارمان که خدش با سواد دکتر روانشناسی ما انداخت تو حجل حدود ده نفر هر نفری ۵/۵ میلیون پول بی زبان دادیم روزی ۸ دلار سود بده به اندازه که شد من گفتم صد دلار برداشت کنم وهم ارزی وارد کشور وچیزی دستم بیاد کلا اون شرکت از روی گوشی پرید واگر می خواهید وارد بشید باید دوباره سرمایه گذا ی کنید به همین راحتی