whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سرمایه گذاری در بیت کوین

1400/09/09 ساعت 04:17


سرمایه گذاری در بیت کوین سود یا ضرر؟ سرمایه گذاری در بیت کوین این روزها سخن و حرف هر مجلسی است. اما آیا سرمایه گذاری در این بازار سودآور است یا ضرر دارد؟ برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بهتر است از قبل سوالاتی در این حوزه بپرسید و پاسخ آن‌ها را پیدا کنید.

  • چه میزان بودجه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه لازم است؟
  • چگونه برای سرمایه‌گذاری باید اقدام کرد؟
  • برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین دیر نشده است؟
  • سرمایه‌گذاری در این بازار تا چه میزان ریسک دارد؟
  • آیا این سرمایه‌گذاری سودآور است؟

سرمایه گذاری در بیت کوین همانند دیگر بازارهای مالی ریسک‌های بسیاری دارد و عدم آگاهی درباره این موارد می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم شما را با ریسک‌هایی که در این حوزه وجود دارد آشنا کنیم تا بتوانید بدون مشکلی در این بازار فعالیت کنید.

به دنبال راهی برای بهبود سبد ارز دیجیتال خود هستید؟ پرشین الیت با انواع سیگنال‌ فیوچرز، سیگنال فارکس و کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پاسخی برای شما دارد. مشاوره تخصصی  بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس، همراه شما در این سفر هستند.

اهمیت سرمایه گذاری در بیت کوین

چرا بیت کوین؟ قبل از اینکه به بررسی اهمیت سرمایه گذاری در بیت کوین بپردازیم بهتر است به بررسی علت انتخاب بیت کوین بپردازیم. بیت کوین قدیمی‌ترین ارز دیجیتال است و در چند سال اخیر با توجه به افزایش تقاضا این رمزارز، قیمت این طلای دیجیتال نیز افزایش پیدا کرده است اما با این حال میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال نیز زیاد شده است.

Bitcoin همانطور که می‌دانید جز ارزهای بسیار مهم در بازار ارزهای دیجیتال است اما اگر بخواهیم آن را با دیگر ارزها مقایسه کنیم نمی‌توانیم امنیت زیادی برای تبادل با این ارز دیجیتال قائل باشیم. با این حال در سال 2020 توانست به عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتال انتخاب شود. اگرچه این موارد روی ارزش این ارز دیجیتال تاثیری ندارند و همچنان همه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال هستند.

 

image

سرمایه گذاری در بیت کوین

تحقیق بر روی بیت کوین

قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری در بیت کوین کنید بهتر است بر روی این ارز دیجیتال تحقیقاتی را انجام دهید در ادامه با مواردی که باید بررسی کنید شما را بیشتر آشنا می‌کنیم.

• آشنایی با مفاهیم حوزه مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید، باید با اصطلاحات پرکاربرد در حوزه سرمایه گذاری در بیت کوین آشنا باشید. از جمله این اصطلاحات می‌توان به ارزش بازار، رابطه بین عرضه و تقاضا و ... اشاره کرد.

• مطالعه مقالات درباره بیت کوین دومین کاری است که باید انجام دهید. این مقالات می‌توانند به شما برای کسب آگاهی بیشتر در این حوزه کمک کنند.

• درک شیوه کار بیت کوین با تحقیق بیشتر بر روی این طلای دیجیتال.

• با مفهوم بلاک‌چین و نحوه ذخیره سازی این ارز دیجیتال آشنا شوید.

• سعی کنید از آموزش‌هایی که قول یک شبه پولدار شدن به وسیله سرمایه‌گذاری در این نوع رمرارز را به شما می‌دهند دوری کنید.

• عدم تصمیم‌گیری سریع و بدون مشورت با افراد با تجربه.

نکات مهم برای سرمایه‌گذاری

برای سرمایه گذاری در بیت کوین نیاز است که به نکات مهمی توجه داشته باشید این موراد می‌توانند از وقوع خطرات احتمالی در این بازار جلوگیری کنند.

• برای سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانید با مبالغ کم شروع کنید اما به یاد داشته باشید با قرض گرفتن پول از کسی وارد این حوزه نشوید.

• نیازی به بررسی هر روزه قیمت بیت کوین نیست کافی است تنها اخبار قیمت بیت کوین را دنبال کنید.

• مهم‌ترین عوامل برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال صبر و زمانبندی است.

• برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی دارایی خود را بر روی یک کوین سرمایه‌گذاری نکنید چرا که در این صورت با سقوط قیمت سرمایه شما از بین می‌رود.

• سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم و ریپل در کنار بیت کوین می‌تواند در کاهش ریسک‌های آینده تاثیر بسیاری داشته باشد.

 

image

طلای دیجیتال

به چه شیوه‌هایی می‌توان بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

همانطور که بارها گفتیم سرمایه گذاری در بیت کوین با توجه به نوساناتی که در این بازار وجود دارد، همواره با ریسک‌های بسیاری مواجه است. این نوسانات اجتناب ناپذیر هستند و در آینده نیز می‌توانند تغییراتی بر روی قیمت بیت کوین و روند صعودی یا نزولی این ارزهای دیجیتال داشته باشند. به همین دلیل زمانی که که قصد سرمایه‌گذاری روی این ارزها را داشتید بهتر است نمودار و تحلیل‌های این بازار را بررسی کنید تا بتوانید به تصمیم درستی برای سرمایه‌گذاری بر روی این طلای دیجیتال بگیرید.

خرید و نگه‌داری از بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین همانند دیگر بازارهای مالی نیست که بتوان آن را حدس زد به همین دلیل باید با روش‌های خرید و نگه‌داری این ارز دیجیتال آشنا باشید.

• یکی از ساده‌ترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین، خرید و نگه‌داری این ارز دیجیتال است. این روش به نام شیوه هودل شناخته می‌شود. در این روش شما نباید به حرف و پیشنهاد کسی توجه کنید بلکه باید با توجه به تحقیقات خودتان به نتیجه‌گیری کلی برسید. نگه‌دارنده‌ها باید به جای معامله کردن ارزهای دیجیتال خود را نگه‌داری کنند، چرا که این اشخاص احتمال می‌دهند قیمت این ارزها صعودی خواهد بود و در فرصت مناسب می‌توانند با قیمتی مناسب و سود خوب آن‌ها را به فروش برسانند.

• نگه‌داری بیت کوین باید حتما در کیف پول شخصی باشد.

• برای خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال حتما باید از صرافی معتبر استفاده کنید.

ممکن است در این شیوه هزینه‌های بسیاری را پرداخت کنید اما نگران نباشید چرا که این هزینه جهت اطمینان خاطر شما  است و این کار از بروز  ضررهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

• روش دیگر برای خرید بیت کوین استفاده از متوسط هزینه دلاری یا DCA است. در این روش شما نباید تمامی خریدهای بیت کوین خود را یک‌بار انجام دهید. بهتر است برای خرید باید فاصله زمانی‌های، یک هفته، یک ماه، یک سال و ... در نظر بگیرید. 

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

نکته مهمی که باید برای خرید بیت کوین در نظر بگیرید، قیمت این طلای دیجیتال را در چند صرافی آنلاین بررسی کنید، چرا که قیمت این ارز دیجیتال در صرافی‌ها یکسان نیست، همچنین شرایط خرید و فروش این ارز دیجیتال به طرفین معامله بستگی دارد.

استخراج بیت کوین چگونه است؟

یکی از ساده‌ترین و آشناترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین، استخراج این ارز دیجیتال است. اما چه زمانی می‌توان به وسیله استخراج به سود رسید؟ زمانی که در اندازه‌های گسترده اقدام به استخراج این طلای دیجیتال کنید می‌توانید به سود خوبی در این بازار برسید، همچنین شما برای سرمایه گذاری در این بازار باید مبلغ‌های بسیاری را در نظر بگیرید چرا که خرید تجهیزات مورد نیاز برای استخراج هزینه‌های بیشتری به همراه دارد.

بسیاری از کارشناسانی که در حوزه ماینینگ فعالیت می‌کنند اعتقاد دارد استخراج بیت کوین در مقابل خرید آن سود بیشتری دارد. اما بهتر است قبل از اقدام به استفاده از این روش حتما بررسی لازمی درباره آن کنید چرا که خرید دستگاه‌ها و ابزارهای ماینینگ هزینه‌های بسیاری را به همراه دارد از طرفی برق مهم‌ترین انرژی است که در این روش به آن نیاز دارید در نتیجه نمی‌توانید این پروسه را در خانه انجام دهید.

خطرات سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

همانطور که می‌دانید در هر سرمایه‌گذاری خطراتی وجود دارد و نمی‌توان ادعا کرد که سرمایه گذاری در بیت کوین کاملا بدون ریسک و خطر است. احتمالا می‌دانید کلاهبرداری‌های بسیاری در این بازار رخ داده است به همین دلیل است که کلاهبرداری در این بازار نوظهور همچنان ادامه داشته است. اگر چه ریسک‌های بسیاری در این بازار وجود دارد از جمله نوسانات بازار، هک صرافی، بسته شدن دارایی، طرح‌های پانزی و هرمی و ... همه جز ریسک‌ها و خطرات این بازار هستند. آگاهی داشتن از این خطرات می‌تواند در بروز مشکلات و کلاهبرداری‌ها جلوگیری کند.

 

image

سرمایه گذاری در بیت کوین

نوسانات بازار بیت کوین

همانطور که گفتیم نوساناتی که در بازار بیت کوین وجود دارد یکی از ریسک‌ها و خطرات سرمایه گذاری در بیت کوین است. این ارز زمانی که معرفی شد قیمتی نزدیک بهن 8 سنت داشت اما در سال 2017 قیمت این ارز به 20 هزار دلار نیز رسید. بعد از آن قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرد و به 3 هزار دلار رسید. نوسانات این ارز همچنان ادامه دارد به طوری که در سال 2020 افزایش پیدا کرد و قیمت این ارز از مرز 20 هزار دلار نیز گذر کرد.

 این روند صعودی و نزولی قیمت توانسته دید خوبی به شما درباره نوسان‌های این ارز دیجیتال بدهد. از طرفی این تغییرات می‌تواند تاثیر بسیاری بر ترغیب کردن افراد برای سرمایه گذاری در بیت کوین داشته باشد. اما توجه کنید که نباید بدون تدبیر وارد این حوزه شوید. لازم به ذکر است قیمت بیت کوین ثابت نیست و قیمت این ارز به صورت روزانه تغییر می‌کند در نتیجه نباید عدد ثابتی برای آن در نظر داشت.

کلام آخر

برای سرمایه گذاری در بیت کوین نیاز است که قبل از هر چیزی تدبیر داشته باشید و با صبر و یادگیری در این حوزه مشغول شوید. همچنین به روز بودن اطلاعات می‌تواند در این مسیر کمک زیادی به شما کند. این طلای دیجیتال و دیگر رمزارزها برای مبادله امن ایجاد شده‌اند شاید در نگاه اول این ارزها برای سرمایه‌گذاری مناسب نباشند.

 چرا که مرکز خاصی بر روی آن‌ها نفوذ ندارد. این ارزهای دیجیتال با توجه به امنیتی که دارند گزینه مناسبی برای تبادلات مالی هستند. در این مقاله تلاش کردیم مزایا و خطرات سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم تا با مشکلی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه مواجه نشوید.

 

image

طلای دیجیتال


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.