whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تورنادو کش (TORN) چیست؟

1401/12/28 ساعت 22:25


تورنادو کش با هدف حل تعدادی از مسائل مربوط به حریم خصوصی و ناشناس بودن در دنیای رمزنگاری، به ویژه در مورد قابلیت ردیابی تراکنش‌ها است. تورنادو کش در آگوست 2019 به عنوان یک نرم افزار آزمایشی راه اندازی شد و بعداً به یک پروتکل غیرمتمرکز غیرمتمرکز تبدیل شد که امکان تراکنش های خصوصی را فراهم می کند.

تورنادو کش از قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم استفاده می کند. این عملکرد می تواند با ایجاد اختلال در یک پیوند زنجیره ای بین آدرس های فرستنده و گیرنده در سیگنال فارکس، به آن سطح از حریم خصوصی دست پیدا کند. اغلب از اجرای این فناوری به عنوان "میکسر غیرمتمرکز" یاد می شود. ماهیت تغییرناپذیر پروتکل به این معنی است که هیچ تراکنشی را نمی توان تغییر داد یا دستکاری کرد، حتی توسعه دهندگان، که بالاترین سطح حریم خصوصی را برای کاربران خود تضمین می کند.

تورنادو کش

بنیانگذاران تورنادو کش چه کسانی هستند؟

رومن سمنوف، یکی از بنیانگذاران تورنادو کش از دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل شد و در آنجا به مطالعه آمار کوانتومی و نظریه میدان پرداخت. پس از دانشگاه، او در تجارت الکترونیک و رسانه های اجتماعی کار کرد و دو شرکت را در این زمینه ها تأسیس کرد. 

رومن استورم، یکی دیگر از بنیانگذاران این پروتکل، رزومه ای طولانی در موقعیت های خود در دنیای فناوری، بلاک چین و نرم افزار دارد. او در گذشته به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت های آمازون و مارکترون کار می کرد. 

علاوه بر آن او به عنوان مدیر ارشد فناوری در شبکه POA خدمت کرد. استورم همچنین به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین موفق بود. او و سمنوف با هم PepperSec را تأسیس کردند و تورنادو کش را نیز راه اندازی کردند.

چه چیزی باعث منحصر به فرد بودن تورنادو کش می شود؟

تورنادو کش کاملاً بدون مجوز است و یک کد خود اجرایی را اجرا می کند. در ماه مه 2020، توسعه دهندگان کلیدهای مدیریت خود را از بین بردند، به این معنی که آنها خودشان توانایی دیدن یا تغییر هر گونه تراکنشی که در پروتکل سیگنال ارز دیجیتال رخ می دهد را ندارند. این تیم بیان می کند که آنها نظارت زیادی بر پروتکل ندارند، به جز انتشار کد در GitHub، با این استدلال که حریم خصوصی مالی برای آزادی ضروری است.

به گفته رومن سمنوف، یکی از بنیانگذاران، روش رمزنگاری (MPC) که برای از بین بردن کلیدهای مدیریت آنها استفاده می شود به این معنی است که تراکنش ها در تورنادو کش "بی اعتماد و کاملا غیرقابل توقف" هستند. سطح ناشناس بودن به این معنی است که تراکنش‌های تورنادو کش حتی می‌توانند به طور بالقوه از تحریم‌ها فرار کنند.

این نوع پروتکل بیشتر به دلیل استفاده از آن از طرف هکرها مورد انتقاد قرار می گیرد که می توانند از آن برای ذخیره وجوه دزدیده شده خود استفاده کرده و به عنوان وسیله ای برای پولشویی از آن نام برده شده است. علیرغم محرمانه بودن این پروتکل، برخی استدلال کرده اند که در صورت وجود سپرده زیاد و نقدینگی کم، ممکن است راهی برای ردیابی تراکنش ها وجود داشته باشد.

تورنادو نقدی توسط ایالات متحده تحریم شد.

در 8 آگوست 2022، تورنادو کش رسماً توسط ایالات متحده پس از یک سری اتهامات مبنی بر استفاده از مخلوط کن سکه برای پولشویی از شهروندان آمریکایی مورد تحریم قرار گرفت.

به طور خاص، وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعا می کند که بیش از 7 میلیارد دلار دارایی دیجیتال از طریق تورنادو کش طی 3 سال گذشته شسته شده است. اعلام این تحریم ها باعث کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال، برخی ترول های سطح بالا و حتی بازداشت شد.

یک کاربر ناشناس تورنادو کش 0.1 ETH را به حساب‌های عمومی افراد مشهور و سایر کاربران برجسته ارسال می‌کند، که به طور بالقوه حساب‌های آن‌ها را دخیل می‌کند و بر این سوال تأکید می‌کند که این تحریم‌ها واقعاً چه معنایی برای کاربران رمزارز دارند. از نظر عواقب قانونی دیگر، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار 29 ساله در تورنادو کش از آن زمان بازداشت شده است.

در 8 آگوست 2022، تورنادو کش توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده به دلیل ناتوانی در نصب کنترل های کافی برای جلوگیری از پولشویی آن برای بازیگران مضر سایبری به طور منظم تحریم شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC)، یک آژانس نظارتی خزانه‌داری ایالات متحده که مسئول اعمال تحریم‌ها است، اعلامیه‌ای صادر کرد که کاربران و کسب‌وکارهای رمزارز ایالات متحده را از همکاری با شبکه منع می‌کند.

طبق گزارش وزارت خزانه داری، تورنادو کش از زمان آغاز به کار خود در سال 2019 تقریباً 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال را شسته است. دارایی های شسته شده شامل 445 میلیون دلار است که توسط گروه Lazarus، یک گروه هکر معروف کره شمالی که مشمول مجازات های ایالات متحده است، هک شده است. این گروه قبلاً با شبکه رونین 625 میلیون دلاری و هک های 100 میلیون دلاری Horizon Bridge مرتبط بود.

به گفته نانسن، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، پس از هک رونین در اوایل سال جاری، سپرده‌های $ETH در تورنادو کش افزایش یافت. همچنین نشان داد که میانگین مقدار $ETH واریز شده در Tornado Cash در ماه می و ژوئن 2022 از 220000 فراتر رفت.

علاوه بر این، وزارت خزانه داری اعلام کرد که تورنادو کش برای شست و شوی حدود 7.8 میلیون دلار از دارایی های سرقت شده در سرقت اخیر Nomad استفاده شده است، که در آن مهاجمان از یک نقص قابل توجه برای سرقت 100 میلیون دلار در ارزهای رمزنگاری شده از جمله ETH، BNB، USDT، USDC و DAI استفاده کردند.

در نتیجه، وزارت خزانه داری از تورنادو کش به دلیل شکست در ایجاد تدابیر لازم برای جلوگیری از استفاده هکرها از آن برای پولشویی انتقاد کرد. آنها همچنین هشدار دادند که میکس کنندگان کانال سیگنال ارز دیجیتال را که به کلاهبرداران در پولشویی کمک می کنند مجازات خواهند کرد.

چند سکه نقدی تورنادو (TORN) در گردش وجود دارد؟ 

با توجه به وایت پیپر آنها، برنامه زمان بندی توکنومیکس و توکن TORN به شرح زیر است:

  • 5% (500000 تورن): Airdrop به کاربران اولیه استخرهای Tornado.Cash ETH
  • 10٪ (1,000,000 TORN): استخراج ناشناس برای استخرهای Tornado.Cash ETH، به صورت خطی طی 1 سال توزیع شده است
  • 55% (5،500،000 TORN): خزانه DAO، به صورت خطی طی 5 سال با صخره 3 ماهه باز می شود
  • 30% (3,000,000 TORN): توسعه دهندگان موسس و حامیان اولیه، به صورت خطی در طی 3 سال با صخره 1 ساله باز می شوند.

شبکه نقدی تورنادو چگونه ایمن است؟

تورنادو کش روی شبکه اتریوم اجرا می شود و با اثبات دانش صفر ایمن می شود. پروتکل تورنادو کش و پروتکل استخراج ناشناس توسط چندین شرکت های حسابرسی دیگر ممیزی شده است.

معاملات نقدی تورنادو چه زمانی آغاز می شود؟

$TORN معاملات خود را در فوریه 2021 آغاز کرد، زمانی که 5٪ از کل عرضه خود (500,000 تورن) را کاهش داد.

آیا تورنادو کش می تواند به 100 دلار برسد؟

تورنادو کش می تواند یک گزینه عملی برای کاربران قانونی باشد که خواهان حفظ حریم خصوصی مالی هستند، مانند کسانی که می خواهند بدون افشای هویت خود به گروه های سیاسی بدهند یا کسانی که می خواهند اطلاعات مربوط به ثروت خود را مخفی نگه دارند. 

با این حال، برای مجرمان سایبری که به دنبال پولشویی هستند نیز جذاب است. نقش تورنادو کش در پولشویی بیش از 455 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته از پروتکل رونین بریج Axie Infinity توسط سازمان هکری وابسته به کره شمالی، Lazarus Group، و همچنین دریافت وجوه سرقت شده از پل هارمونی و پل نومد در ژوئن و آگوست سال جاری، به طور خاص در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری که تحریم های نقدی تورنادو را اعلام کرد، اشاره شد.

همان طور که گفته شد تورنادو کش یک پروتکل غیرمتمرکز است که برای کاربران بلاک چین اتریوم توسعه یافته است که می‌خواهند محتاطانه تراکنش‌های خود را انجام دهند. از آنجایی که بلاک چین فقط نام مستعار دارد، هویت شما پنهان است، اما ردیابی تراکنش‌های شما پنهان است، به این معنی که هر تراکنشی که در بلاک چین اتریوم انجام می‌دهید، چه در حال خرید تتر و چه در حال فروش اندیکاتور VIP، عمومی است. 

این پروتکل به حل مشکل حریم خصوصی در پلت فرم کمک می کند. زیرا اگر یک ناظر بتواند شما را به یک آدرس کیف پول پیوند دهد، می تواند با استفاده از ابزارهای تحقیقاتی مانند Etherscan شما را زیر نظر بگیرد.
علاوه بر این، از آنجایی که صرافی‌های متمرکز (CEX) و سایر متولیان امر ملزم به پیروی از قوانین «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و ضد پولشویی (AML) هستند، یک نقض ساده داده‌ها ممکن است به مقامات یا حتی هکرها اجازه دهد اطلاعات شخصی شما را به تراکنش‌های بلاک چین مرتبط کنند. این بدان معناست که آنها ممکن است منبع پول نقد، موجودی ها و پرداخت های شما را نظارت کنند.

به طور خلاصه، آنها می توانند به رفتار زنجیره ای شما، از جمله کل تاریخچه تراکنش شما نگاه کنند.

راه حل های حفظ حریم خصوصی مانند Monero و ZCash برای حل مشکل حریم خصوصی بلاک چین معرفی شدند. با این حال، از آنجایی که این طرح‌ها در شبکه‌های آنها اجرا می‌شوند، نمی‌توانند حریم خصوصی را به زنجیره‌های دیگر بدهند. این همان چیزی است که باعث پیدایش تورنادو کش شد.

چگونه تورنادو کش برای دستیابی به حریم خصوصی کار می کند؟

تورنادو کش با قطع ارتباط زنجیره ای بین گیرنده و آدرس آنها به اهداف حریم خصوصی خود دست می یابد. قرارداد هوشمند سپرده‌های ETH را می‌پذیرد و پس از برداشت به چندین آدرس توزیع می‌کند. در نتیجه، هنگامی که یک کاربر ETH را به آدرس دیگری برداشت می کند، ناظر نمی تواند برداشت را با سپرده مرتبط کند.

اثبات دانش صفر

اثبات های دانش صفر یکی از دو جزء اصلی تورنادو کش هستند. این پروتکل های دیجیتال با اجازه دادن به طرف های مختلف برای به اشتراک گذاری داده ها بدون افشای اطلاعات مربوط به تراکنش ها، از جمله رمز عبور، حریم خصوصی را ارتقا می دهند.

از آنجایی که این اطلاعات برای شخص ثالث فاش نمی شود، اثبات های دانش صفر به طور قابل توجهی امنیت را افزایش داده و با حذف نیاز به نگهداری داده ها در لایه 1، ازدحام را به حداقل می رساند.

استخراج گمنام

استخراج ناشناس برای دادن نقدینگی به هر کاربر تورنادو کش که از ویژگی‌های حریم خصوصی TORN پشتیبانی می‌کند، در نظر گرفته شده است. کاربران می توانند با استفاده از مکانیزم استخراج نقدینگی که شامل دو مرحله برای تضمین ناشناس ماندن کاربر است، پول نقد به دست آورند. 

کاربرانی که با پروتکل تورنادو کش تعامل دارند، امتیازهایی را به دست می آورند که مستقیماً به یک حساب محافظت شده منتقل می شوند. سپس ممکن است این توکن‌ها با توکن‌های TORN مبادله شوند که عرضه محدودی دارند.

اثر ممنوعیت بر فضای رمزنگاری

اثرات ممنوعیت بر فضای رمزنگاری چیست؟

تورنادو کش پس از ممنوعیت خیلی سریع گرما را احساس کرد. وزارت خزانه داری سی و هشت کیف پول اتریوم و شش کیف پول USDC متعلق به تورنادو کش را ممنوع کرد. علاوه بر این، Circle (متولی USDC) و Github از تحریم ها تبعیت کردند.

GitHub با تعلیق حساب های توسعه دهندگان Tornado، از جمله رومن سمنوف و الکسی پرتسف، به این محدودیت واکنش نشان داد. سایر حساب‌های Github مرتبط با پروتکل تورنادو نیز غیرفعال شدند. با این حال، مشخص نیست که آیا این کار به میل خود توسط گردانندگان انجام شده است یا توسط Github.

این کار چه تاثیری بر کاربران کریپتو دارد؟

در نتیجه همه این تحریم‌ها، هرگونه دارایی مرتبط با تورنادو کش یا دارایی رمزنگاری شده توسط یک فرد یا شرکت آمریکایی باید فوراً به وزارت خزانه‌داری افشا شود. علاوه بر این، هر معامله ای که شامل این دارایی ها باشد در ایالات متحده غیرقانونی است.

تمام وجوهی که تورنادو کش را ترک می‌کنند به تحریم‌ها مرتبط هستند، به این معنی که به هر صرافی سیگنال فیوچرز یا کسب‌وکاری که با این دارایی‌های رمزنگاری در تماس باشد، هشدار داده می‌شود که آلوده هستند. وزارت خزانه داری به دارایی های رمزنگاری مخلوط شده از طریق پلتفرم Tornado Cash قبل از تحریم ها بی علاقه است و ممکن است آزادانه برداشت شود.

گام بعدی چیست؟

از بسیاری جهات، ممنوعیت خزانه داری در مورد تورنادو Cash ممکن است یک لحظه تعیین کننده برای دارایی های دیجیتال باشد. برای شروع، نشان می دهد که دولت ایالات متحده تا چه حد مایل است در تلاش های خود برای کنترل گروه ارز دیجیتال با نزدیک شدن به پذیرش جریان اصلی پیش رود. حامیان تورنادو کش بر این باورند که این ممنوعیت تبعیض آمیز است، زیرا مجازات ها بر روی یک کد به جای یک سازمان اعمال شده است.

کوین بیس، یک پلتفرم مبادلاتی، در حال تامین مالی یک طرح دعوی حقوقی علیه وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد تحریم ها است که دقیقاً به این دلیل است که خزانه داری با ممنوع کردن نرم افزارها به جای افراد، از اختیارات خود فراتر رفته است.

این محدودیت همچنین تمایل دولت ایالات متحده را برای وادار کردن ارزهای رمزپایه به پلتفرم های متمرکز تر و با تنظیم آسان تر نشان می دهد.

کلام آخر

از آنجایی که تورنادو کش غیرمتمرکز است، قراردادهای هوشمند آن همیشه عملیاتی و قابل دسترسی خواهند بود و وب سایت آن بر روی سیستم های ذخیره سازی غیرمتمرکز میزبانی می شود و قابل حذف نیست.

برای متوقف کردن کامل تورنادو کش، هر دولتی باید کل بلاک چین و صدها هزار سروری که از آن پشتیبانی می‌کنند را ببندد.

تیم‌های انطباق باید اطمینان حاصل کنند که این تحریم‌های جدید اجرا می‌شوند و رویه‌های ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) به درستی تنظیم می‌شوند، با در نظر گرفتن این که اختلاط ارزهای دیجیتال یک حوزه رو به رشد رفتارهای پرخطر است.

با راه‌حل‌های ما، در پرشین الیت رعایت الزامات AML جهانی و محلی را برای ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال ساده می‌کند. شما می توانید با رعایت قانون از خود در برابر جریمه های قانونی و جرایم مالی محافظت کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.