whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

قراردادهای دائمی رمزارز چیست؟

1402/05/30 ساعت 00:41


با رشد ارزهای مجازی و بازارهای مالی، مشاهده کرده‌ایم که ابزارهای سرمایه‌گذاری جدید به طور مداوم ایجاد می‌شوند. به این معنی که در حال حاضر، سرمایه‌گذاران رمزارز می‌توانند به راحتی معاملات مشتقات رمزارز از جمله قراردادهای دائمی را انجام دهند. با این حال، همه افراد نمی‌دانند مشتقات رمزارز چیستند و چگونه بر ترکیب‌های سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارند.

در پرشین الیت می‌توانید انواع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس را به صورت روزانه دریافت کنید. با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی فراتر از قبل حرکت کنید و به سودآوری برسید. مشاوره تخصصی بازار های مالی را در پرشین الیت تجربه کنید.

 

 

در حال حاضر، تنوع بسیاری از مشتقات رمزارز در بازار وجود دارد. بسیاری از آنها راهکارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. به واسطه این مشتقات، تاجران رمزارز و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای قادر به تنوع در نمودارهای سرمایه‌گذاری خود و ایجاد استراتژی‌های معاملاتی متنوع‌تر هستند.

در این نوشته از وبسایت پرشین الیت قصد داریم تمام اطلاعاتی که باید در مورد قراردادهای دائمی رمزارز داشته باشید، با شما به اشتراک بگذاریم. علاوه بر این، به شما خواهیم گفت که چه خطراتی در معامله با قراردادهای دائمی وجود دارد و چرا باید در سال‌های آینده به آنها نزدیک توجه داشته باشید.

مشتقات رمزارز چیستند؟

بیایید با اصولی که ما آن را در مورد قراردادهای دائمی می‌پذیریم شروع کنیم: مشتقات رمزارز. نمی‌توانیم در مورد قراردادهای دائمی رمزارز صحبت کنیم مگر اینکه مفهوم مشتقات رمزارز را درک کنیم.

مشتقات در بازارهای مالی قراردادهای مالی هستند که قیمت آنها از دارایی مبنایی استخراج می‌شود. در مثال قراردادهای دائمی، درباره قراردادهای سرمایه‌گذاری صحبت خواهیم کرد که قیمت آنها از ارزهای مجازی مختلف استخراج می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است ما در بازار معامله‌ای با قراردادهای مرتبط با بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت‌کوین (LTC) و بسیاری دیگر از ارزهای مجازی دیگر روبه‌رو شویم.

این قراردادها می‌توانند بین دو طرف منعقد شوند و امکان خرید یا فروش دارایی مبنایی را فراهم می‌کنند. با این حال، مشتقات می‌توانند به صورت نقدی یا با استفاده از دارایی مبنایی تسویه شوند. به طور کلی، اکثر پلتفرم‌های معاملات رمزارز آنها را به صورت نقدی تسویه می‌کنند.

انواع مختلفی از مشتقات رمزارز وجود دارد، از جمله گزینه‌ها، آتی، تعهد آتی و انواع دیگر از قراردادها. علاوه بر این، می‌توانید به سواپ‌ها و وارانت‌ها هم برخورد کنید. قراردادهای دائمی فقط یکی از انواع مشتقات است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در بازار پیدا کنند.

به جای مدیریت مستقیم دارایی دیجیتال مبنا، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی معامله‌کردن با این قراردادها می‌گذارند. آنها ممکن است راه‌حل‌های پیشرفته‌ای داشته باشند که به آنها اجازه می‌دهد استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته خود را در بازار اجرا کنند.

در برخی موارد، مشتقات رمزارز می‌توانند برای محافظت در برابر نوسانات ممکن در بازار استفاده شوند. در موارد دیگر، هدف افزایش انعطاف‌پذیری در معاملات خاص است، اگر در نظر بگیریم که آنها ممکن است به یک جهت خاص حرکت کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌خواهند با استفاده از مشتقات معامله کنند. قراردادهای دائمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران در بازار در حال حاضر محسوب می‌شوند.

 

 

قراردادهای دائمی رمزارز چیستند؟

پس قراردادهای دائمی رمزارز چه هستند؟ بیایید به جزئیات آنها بپردازیم که قراردادهای دائمی رمزارز چه هستند و چگونه عمل می‌کنند.

قراردادهای دائمی، مشتقاتی هستند که ارزش آنها توسط یک رمزارز مبنایی تعیین می‌شود. ما می‌توانیم قراردادهای دائمی برای بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم یا هر رمزارز دیگری داشته باشیم.

قراردادهای دائمی به دلایل مختلفی در بازار به عنوان یکی از بهترین انواع قراردادها محسوب می‌شوند. یکی از دلایل این است که در مقایسه با آتی یا گزینه‌هایی که تاریخ سررسید دارند، این قراردادها می‌توانند تا زمانی که سرمایه‌گذار هزینه نگهداری را پرداخت کند، به طور نامحدود باز باقی بمانند.

به طور معمول، این هزینه نگهداری به موجب وام‌هایی است که برای کوتاه‌کردن یا بلند کردن یک دارایی قرض می‌کنند. هرچه حجم موقعیت و تراز ورودی بزرگتر باشد، مبلغ پرداختی برای نگهداری موقعیت باز همواره بزرگتر خواهد بود.

همانطور که پیشتر گفته شد، قراردادهای دائمی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا موقعیت خود را بدون نگرانی از تاریخ انقضاء آن نگه دارند. به همین دلیل آنها به نام دائمی هستند، زیرا می‌توانند تا زمانی که سرمایه‌گذار هزینه مورد نیاز برای نگهداری موقعیت را پرداخت کند موقعیت باز بماند.

یک مسئله دیگری که باید در هنگام صحبت درباره قراردادهای دائمی را در نظر بگیریم، مربوط به این واقعیت است که آنها بسیار نزدیک به قیمت شاخص معامله می‌کنند. این به این معنی است که به طور عمومی نزدیک به قیمت بازار دارایی مبنایی هستند به دلیل نرخ تأمینی که به این قراردادها اعمال می‌شود.

با توسعه این قراردادها، اکنون امکان دارد حجم بسیار بزرگی را در بازار مشتقات داشته باشیم که در مقایسه با بازارهای معمولی فوری، حجم بزرگتری را دارند. این به این دلیل است که آنها به تاجران اجازه می‌دهند از اهرم استفاده کنند و با مارج در بازار معمولی معامله کنند که در گذشته غیرممکن بود.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند بازار را کوتاه کنند بدون اینکه دارایی مبنایی را داشته باشند و موقعیت خود را به مدت دلخواه نگه دارند. این تنها برخی از دلایلی هستند که تاجران ترجیح می‌دهند از قراردادهای دائمی استفاده کنند . اما البته، خطراتی نیز وجود دارد که در بخش بعدی این نوشته به آنها پرداخته خواهیم کرد.

 

 قراردادهای دائمی رمزارز را کجا معامله کنیم؟

آسان‌ترین راه برای معامله قراردادهای دائمی رمزارز استفاده از یک صرافی رمزارز است. در بازار بسیاری از پلتفرم‌های مختلف وجود دارد که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا با قراردادهای دائمی معامله کنند. این پلتفرم‌های معاملاتی صرافی‌های رمزارز هستند که ابتدا معاملات فوری (اسپات) را ارائه داده و سپس راه‌حل‌های جدیدی مانند معاملات آتی و مشتقات یا مشارکت در معاملات (استیکینگ) و دیگر امکانات را ارائه می‌دهند.

صرافی‌های رمزارز برای استفاده بسیار آسان هستند. آنها به شما اجازه می‌دهند که در ثانیه‌ها یک حساب کاربری ایجاد کنید و به صورت مستقیم در پلتفرم آنها معامله کنید. شما قادر به واریز موجودی با استفاده از ارزهای فیاتی و همچنین دارایی‌های دیجیتال دیگر خواهید بود. بیشتر پلتفرم‌های معاملات رمزارز انواع مختلفی از روش‌های واریز را ارائه می‌دهند، از جمله کارت‌های اعتباری و بدهی، انتقالات بانکی و غیره.

روش دیگری برای معامله قراردادهای دائمی رمزارز استفاده از کارگزاران سنتی است. برخی از شرکت‌ها و پلتفرم‌های مالی اجازه می‌دهند تا کاربران معاملات مشتقات و قراردادهای دائمی را انجام دهند. انتخاب بین این پلتفرم‌ها و انتخاب بهترین راه‌حل‌ها بر عهده شماست.

در آینده، ممکن است پلتفرم‌های معاملاتی جدیدی وجود داشته باشند که به شما اجازه می‌دهند قراردادهای دائمی و سایر مشتقات را معامله کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، تمام راه‌حل‌هایی که به دنبال آن‌ها در یک پلتفرم معاملاتی هستید، را ارائه می‌دهد.

 

 

مزایا و معایب قراردادهای دائمی رمزارز

قبل از اینکه تصمیم بگیریم با یک ابزار یا وسیله سرمایه‌گذاری خاص معامله کنیم، باید بدانیم که برخی مزایا و معایب وجود دارد که ممکن است بر تأثیر معاملات ما تأثیر بگذارد. باید پیش از شروع استفاده از قراردادهای دائمی یا هر نوع دیگر از مشتقات در بازار رمزارز، نحوه عملکرد آنها را درک کنیم و بدانیم.

در زیر لیستی از برخی از مزایا و معایب قراردادهای دائمی رمزارز آمده است. اما همیشه ممکن است مزایا و معایب بیشتری وجود داشته باشد که ما در این نوشته به آنها نپرداخته ایم.

مزایای قراردادهای دائمی رمزارز :

  • آنها یکی از بهترین راه‌ها برای تریدرهای پیشرفته برای تنوع در پرتفوی‌های خود هستند.
  • سرمایه‌گذاران می‌توانند از اهرم استفاده کنند تا در معاملات، انعطاف بیشتری به دست آورند.
  • تریدرها می‌توانند موقعیت‌های خود را تا زمان دلخواه باز نگه دارند (بدون تاریخ انقضاء).
  • این موقعیت‌ها به کاربران امکان معامله با اهرم را می‌دهند.
  • قراردادهای دائمی ممکن است حتی نسبت به بازارهای فوری، میزان نقدینگی و حجم معاملات بیشتری داشته باشند.
  • انواع گسترده‌ای از قراردادها وجود دارند (ETH، BTC، LTC و غیره).
  • چندین صرافی و کارگزار از قراردادهای دائمی را ارائه می‌دهند.

 

معایب قراردادهای دائمی رمزارز : 

  • تریدرها ممکن است به سرعت لیکویده شوند اگر از اهرم بزرگ استفاده کنند.
  • شما دارایی مبنایی را معامله نمی‌کنید (شما با قراردادها معامله می‌کنید).
  • سرمایه‌گذاران مجبور به پرداخت هزینه برای نگهداری موقعیت‌های باز خود هستند (که ممکن است هزینه‌بر باشد).

 

خطرات معامله قراردادهای دائمی رمزارز:

معایبی که در بالا ذکر شد، ما را به درک خطراتی که ممکن است در معامله این نوع مشتقات روبرو شویم، می‌رساند. ما می‌دانیم که قراردادهای دائمی می‌توانند ابزاری عالی برای سرمایه‌گذاران باشند که می‌خواهند از تجارت‌های خاص خود بهره‌وری بیشتری کسب کنند و می‌خواهند به بازار رمزارز کوتاه شوند. با این حال، قبل از شروع به معامله در بازار، باید به مجموعه‌ای از خطراتی که باید مدنظر داشته باشیم، توجه کنیم.

بعضی از این خطرات به معاملات با اهرم، سرمایه‌گذاری هزینه‌بر و نقدینگی کم مرتبط هستند.  با معامله با اهرم آغاز می‌کنیم. سرمایه‌گذاران می‌توانند وام گرفته و از آنها استفاده کنند تا در یک معامله خاص به تعریض بیشتری دست یابند. به عنوان مثال، اگر با 100 دلار معامله کنید، می‌توانید تا حداکثر 10,000 دلار از طریق وام قرض بگیرید. اگر بازار به سمتی که توقع دارید حرکت کند و معامله‌ی خود را با سود 10٪ ببندید، آنگاه سود 10٪ خود را بر روی 10,000 دلار و نه بر روی مبلغ اولیه 100 دلار خواهید داشت.

همانطور که معامله را ببندید، شما هزینه تأمین موجودی (نرخ بهره که برای اقتراض وام برای چند ساعت پرداخت می‌شود) و سرمایه قرض‌گرفته‌شده (9,900 دلار) را پرداخت می‌کنید. به این ترتیب، اگر معامله صحیحی انجام دهید، قادر به افزایش سود خود خواهید بود. حالا، برای این نوع معاملات خطراتی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر بازار به جهت مخالف حرکت کند، در اهرم 100 برابر، اگر بازار کمتر از 1٪ حرکت کند، خواهید لیکوید شد. اگر مارج کافی برای نگهداری موقعیت باز نداشته باشید، لیکوید خواهید شد.

این بدان معناست که باید بازار را به دقت پیگیری کرده و اگر اتفاقات به طور مطلوب پیش نروند، از لیکوید شدن جلوگیری کنید. تنها مشکل بازار رمزارز این است که بسیار نوساناتی است، به این معنی که ممکن است قبل از اینکه حتی سعی کنید وجه‌ها را برای نگه داشتن موقعیت باز اضافه کنید، لیکوید شوید.

در نهایت، نقدینگی نیز چیزی است که باید در نظر داشته باشید. اگر شما یک تریدر بزرگ هستید، می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که نقدینگی به اندازه کافی برای جلوگیری از تحرک بازار وجود دارد. این ممکن است برای جفت‌های معاملاتی کوچکتر یا اگر موقعیت‌های بسیار بزرگی در صرافی‌های مشتقات کوچک داشته باشید اتفاق بیافتد. اگر به صرافی بایننس و سایر پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ پایبند باشید، باید مشکلات نقدینگی را تجربه نکنید.

ما در پرشین الیت جدیدترین و به روز ترین اخبار و مقالات دنیای ارز دیجیتال را برای شما فراهم نموده ایم. با ما همراه باشید تا بهترین سیگنال فیوچرز را در دسترس داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.