whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش جامع صرافی just swap به صورت گام به گام

1400/09/07 ساعت 11:45


با صرافی just swap آشنا شوید! در بازار ارزهای دیجیتال صرافی غیر متمرکز یکی از بهترین انواع صرافی‌ها است. در این میان نیز صرافی just swap توانسته به یکی از صرافی‌های خوب در این حوزه تبدیل شود. صرافی جاست سوآپ بر مبنای شبکه بلاک‌چین ترون فعالیت می‌کند و از توکن‌های TRC20 که در این بلاک‌چین تولید می‌شود حمایت می‌کند. 

لازم به ذکر است کارمزد معاملات این شبکه به واسطه این صرافی باعث تامین نقدینگی این صرافی می‌شود. تمامی محاسبات در این شبکه به صورت خودکار انجام می‌شوند در نتیجه استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید در پلتفرم این صرافی با توکن‌های ترون TRX و توکن‌های TRC20 معاملات را انجام دهید. در ادامه شما را با نحوه معامله با توکن‌های TRC20 و آموزش بیشتر این صرافی آشنا می‌کنیم.

بازار دیجیتال پر از پتانسیل است، اما برای استفاده بهینه، نیاز به ابزارها و راهنمایی‌های صحیح دارید. با استفاده از سبد ارز دیجیتال و سیگنال‌های ما، همچون سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و کانال سیگنال ارز دیجیتال، در بازارهای مالی پیشرو خواهید بود. از مشاوره تخصصی بازارهای مالی و احراز هویت بایننس نیز بهره ببرید.

آشنایی با تاریخچه صرافی‌های غیر متمرکز

صرافی just swap در اواخر آگوست سال 2020 راه‌اندازی شد. این پلتفرم شباهت‌هایی با Uniswap و  Moonyswap دارد اما این پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین ترون است. کارمزدی که در این صرافی برای مشارکت کردن در تامین کردن نقدینگی و تبادل توکن‌ها استفاده می‌شود کمتر از صرافی‌های گفته شده است و نزدیک به سه دهم درصد نیز است. برای اینکه بتوانید از اشتراک این صرافی استفاده کنید نیاز است با موارد زیر آشنا باشید.

  1. در ابتدا باید یک کیف پول TronLink تهیه کنید. لازم است بدانید در صورت داشتن کیف پول‌هایی از جمله اتمیک والت و تراست والت و دیگر کیف پول‌هایی که پشتیبان ترون هستند، امکان import کردن آدرس ترون کاربران وجود دارد.
  2. بعد از مرحله import کردن، امکان وارد شدن به سیستم را دارید.
  3. در صورتی که اپلیکیشن TronLink  بر روی تلفن همراه شما نصب شده باشد نیازی به وارد کردن دستی کیف پول به صرافی جاست سوآپ نیست.
  4. در قسمت چپ کیف پول می‌توانید آدرس و موجودی کیف پول خود را ببینید. 

 

image

صرافی just swap

جاست سوآپ چگونه کار می‌کند؟

همانطور که می‌دانید صرافی just swap به عنوان یک استخر نقدینگی کار می‌کند و معاملات به کمک بلاک‌چین ترون و استاندارد TRC20 در آن انجام می‌شوند. زمانی که حجم نقدینگی در این صرافی‌ها بیشتر باشد پاداشی که بین سرمایه‌گذاران توزیع می‌شود نیز بیشتر خواهد بود.

لازم است بدانید در صورت کم بودن حجم این نقدینگی تاثیر قیمت ارز نیز بیشتر می‌شود. اگر با معنای استخرهای نقدینگی آشنا نیستید باید بدانید که این استخرها با تولید کردن توکن‌ها با توجه به قرارداد هوشمند فعالیت می‌کنند و معاملات درون این صرافی‌ها با تامین نقدینگی انجام می‌شود. در صرافی‌هایی که به صورت متمرکز هستند خریدار و فروشنده باید سفارش‌های خود را در دفتر سفارش ثبت کنند.

خریداران تلاش می‌کنند دارایی که نیاز دارند را در پایین‌ترین قیمت خریداری کنند و فروشنده‌ها نیز تلاش می‌کنند دارایی‌ها که دارند را در بالاترین قیمت به فروش برسانند. در این نوع معامله بعد از به توافق رسیدن خریدار و فروشنده معامله انجام می‌شود. در صورتی که سفارش در یک قیمت منصفانه انجام نشود مارکت میکرها وارد می‌شوند.

اهمیت دفتر سفارش در صرافی‌ها

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بازار سازها انجام می‌دهند منصفانه کردن قیمت برای معاملات است. در صورتی که نقدینگی تامین شود، معامله‌گران می‌توانند بدون در نظر گرفتن طرف دیگر، معامله را انجام دهند. دفترهای سفارش نیز در بازارهای میکرو اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند.

در صورتی که فعالیتی انجام نشود نقدینگی صرافی‌ها کم می‌شود و کاربران عادی نمی‌توانند از ان استفاده کنند. در صرافی just swap در هر استخر دو توکن نگه‌داری می‌شود این کار کمک می‌کند تا بازار جدیدی برای جفت ارزهای دیجیتال ایجاد شود. نکته مهمی که باید بدانید یکسان بودن ارزش این جفت ارزها است. زمانی که اولین استخر جدید ساخته شود، اولین نفری که نقدینگی آن را تامین می‌کند می‌تواند تعین کند قیمت اولیه دارایی درون استخر چه میزان باشد.

زمانی که نقدینگی تامین شد به نسبتی که نقدینگی وارد شده است باید توکن‌های مخصوص را کاربران دریافت کنند. در صورت موفق بودن هر معامله جفت رمزارزها توکن‌ها به تامین کننده‌ها داده می‌شود. لازم به ذکر است در صرافی جاست سوآپ شما می‌توانید قیمت را به وسیله توکن‌های درون استخرها محاسبه کنید. این صرافی دارای فرمول مشخصی در قرارداد هوشمند است که به واسطه آن قیمت تعین می‌شود.

 

image

صرافی غیر متمرکز

نکات مهم صرافی just swap

در صورتی که قرار است با صرافی just swap کار کنید، باید نسبت به نکات زیر آگاه باشید تا با مشکلی مواجه نشوید:

  • در جاست سوآپ نیازی به تایید و احراز هویت در KYC ندارید در نتیجه معاملات به راحتی و بدون مشکل انجام می‌شوند.
  • اگر بخواهیم این صرافی را با صرافی‌های یونی سوآپ و مونی سوآپ مقایسه کنیم، در این صرافی نمی‌توانیم توکن‌های سفارشی داشته باشیم در نتیجه توکن‌های نامعتبر در لیست این صرافی جایی ندارند. این کار می‌تواند باعث متمرکز شدن این صرافی شود چرا که تنها ترون اجازه دارد توکن‌ها را در صرافی لیست کند.
  • میزان نقدینگی این صرافی تا سال 2020 نزدیک به 47 میلیون دلار بوده و در ابتدای راه‌اندازی کردن نقدینگی جفت ارزها دیجیتال در حدود یک میلیون دلار بوده است.
  • زمانی که نقدینگی این جفت ارزها کم باشد باید از منوی Advanced Settings گزینه Slippage را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا قیمت توکن افزایش پیدا کند و شما بتوانید آن را خریداری کنید.

با جاست سوآپ چگونه کار کنیم؟

  1. در ابتدا یک کیف پول TronLink بسازید.
  2. برای دانلود این کیف پول وارد سایت tronlink.org شوید و نسخه مورد نظر خود را برای سیستم عاملی که دارید دانلود کنید.
  3. در قسمت Chrome Extension  می‌توانید نسخه ویندوز را دانلود کنید توجه داشته باشید که باید از عبارات seed و رمز عبورهای خود به درستی مراقبت کنید.
  4. برای نصب اپلیکیشن باید Add to Chrome را انتخاب کنید تا کیف پول بر روی مرورگر شما نصب شود.
  5. بعد از نصب باید وارد صفحه رمز عبور شوید.
  6. رمز عبور خود را انتخاب کنید و دوباره آن را تایید کنید بعد از تایید مجدد گزینه ادامه را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
  7. در صفحه بعد سه گزینه برای انتخاب دارید:
  • با انتخاب کردن گزینه Create امکان ساخت یک کیف پول جدید را دارید.
  • در صورتی که کیف پول دارید گزینه Restore را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید کیف پول سخت افزاری خود را به آن وصل کنید باید گزینه Hardware را انتخاب کنید.

در صورتی که گزینه Create را انتخاب کنید باید در صفحه جدید یک نام کاربری جدید انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه را کلیک کنید.

عبارت بازیابی که به شما داده می‌شود را یادداشت کنید و آن را در یک جای امن نگه‌داری کنید بعد از آن گزینه ادامه یا Continue را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده با فیلدهای خالی مواجه می‌شوید  کلمات را از چپ به راست تایپ کنید و بعد از نوشتن گزینه Confirm را انتخاب کنید.

در این مرحله کیف پول شما ایجاد شده است و می‌توانید از صرافی just swap استفاده کنید. مقداری TRX خریداری کنید آن را به کیف پول خود انتقال دهید و شروع به معامله کردن در صرافی جاست سوآپ کنید.

 

image

جاست سوآپ

معاملات در صرافی just swap

برای انجام معاملات در صرافی just swap باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. برای معامله کردن در این صرافی ابتدا باید توکن مورد نظر خود را انتخاب کنید بعد از آن این صرافی میزان متوسط توکن مورد نظر شما را برای انجام مبادله حساب می‌کند.
  2. گزینه سوآپ را انتخاب کنید.
  3. بعد از بررسی معامله خود می‌توانید گزینه Confirm swap را انتخاب کنید.
  4. برای کامل کردن معامله باید تایید را از کیف پول خود دریافت کنید.
  5. بعد از کلیک روی گزینه اکسپت گزینه درخواست امضا را انتخاب کنید.
  6. در صفحه جدید باید ثبت معامله را انجام دهید.
  7. زمانی که عبارت Confirmed را مشاهده کردید می‌توانید از تکمیل کامل معامله خود مطمئن شوید.

 

image

جاست سوآپ

تامین نقدینگی در جاست سوآپ 

 بعد از انتخاب کردن یک استخر عبارت Add Liquidity را انتخاب کنید و مجددا عبارت Add را انتخاب کنید.

دو توکنی که قصد دارید نقدینگی آن‌ها را تامین کنید، انتخاب کنید. لازم است یکی از توکن‌های شما حتما TRX باشد. بعد از وارد کردن مقدار توکن گزینه Supply را انتخاب کنید.

زمانی که شما مقدار یک توکن را در فیلد مربوطه وارد می‌کنید صرافی just swap به صورت خودکار اقدام به حساب کردن توکن دیگر می‌کند. این محاسبه با توجه به قیمت جفت ارزی که در استخر وجود دارد انجام می‌شود.

در صفحه جدید عبارت Confirm Supply را انتخاب کنید.

برای اینکه به نقدینگی اضافه کنید باید حتما از کیف پول خود تایید بگیرید و در صفحه درخواست امضا گزینه اکسپت را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود ثبت تراکنش تامین نقدینگی به شما نمایش داده می‌شود.

 

image

صرافی just swap

ویژگی‌های  این صرافی غیر متمرکز چیست؟

  • استخر نقدینگی صرافی just swap بر پایه یک صرافی غیر متمرکز است و بر پایه بلاک‌چین ترون فعالیت می‌کند.
  • در این صرافی شما می‌توانید توکن TRX دیگر توکن‌های مبتنی بر استاندارد TRC20 را معامله کنید.
  • محاسبات در این پلتفرم به آسانی و به صورت خودکار انجام می شوند.
  • در صورتی که بخواهید معامله را یا TRX انجام دهید این توکن را می‌توانید با دیگر توکن‌های TRC20 نیز انجام دهید.
  • برای برداشت توکن در ابتدا باید میزان آن را مشخص کنید تا این صرافی غیرمتمرکز به صورت خودکار محاسبات را برای شما انجام دهد.
  • تامین نقدینگی در این پلتفرم به واسطه  توکن انجام می‌شود.
  • شما می‌توانید به واسطه توکن‌هایی که خودتان ساخته‌اید این تامین نقدینگی را انجام دهید.

لازم است بدانید که این صرافی اولین استخر نقدینگی است که بر پایه بلاک‌چین ترون ساخته شده است و توانسته در این مدت یکساله به پیشرفت خوبی برسد.

همیشه به دنبال بهترین‌ها هستید؟ پس به جمع پرشین الیت بپیوندید! با خرید اشتراک و عضویت در پرشین الیت، برترین تجربه مالی دیجیتال را تجربه کنید. فرصتی استثنایی برای ورود به دنیایی پر از موفقیت و فرصت. اکنون زمان عمل است!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.