whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

قراردادهای آتی رمزارز چیست؟

1402/05/31 ساعت 00:25


بازار رمزارزها در سال‌های اخیر توانسته جمعیت گسترده‌ای را جذب کند. همانطور که میدانید اکنون امکان معامله در بازار رمزارزها بر روی مجموعه‌ای گسترده از دارایی‌ها با چند کلیک ساده وجود دارد. به همین دلیل، شاهد ایجاد مشتقات رمزارزی نیز شده‌ایم که شامل قراردادهای آتی رمزارزی می‌شوند.

در صنعت رمزارزها انواع مختلفی از مشتقات وجود دارند، اما قراردادهای آتی یکی از مورد استفاده‌ی بیشترین آن‌ها هستند. به همین دلیل، حالا برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امکانپذیر شده تا با اضافه کردن مشتقات رمزارزی و قراردادهای آتی به پرتفوی خود، استراتژی‌های خود را به بهترین شکل ایجاد کنند.

 

 

در بخش‌های بعدی، هدف این است که جزئیاتی راجع به قراردادهای آتی رمزارزی با شما به اشتراک گذاشته شود و نحوه‌ استفاده از آن‌ها در فعالیت‌های معاملاتی روزانه‌تان را معرفی کنیم. در بخش بعدی این پست، امکانات مختلفی که با قراردادهای آتی می‌توانید انجام دهید، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.با پرشین الیت همراه باشید.

«پرشین الیت»، جواهری در قلب دنیای دیجیتال مالی! تصور کنید در یک مکانی هستید که پالس سیگنال فارکس و ارزهای دیجیتال در کف دست شما قرار دارد. هر لحظه، هر ثانیه، سیگنال‌ فیوچرز و کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، مسیر طلایی شما را روشن می‌کنند.

با «پرشین الیت»، دیگر معامله چیزی بیش از یک بازی هیجان‌انگیز نیست! تیم تخصصی ما، همچون یک ناوگان خبره، شما را در دریاچه‌ای از فرصت‌ها هدایت می‌کند. و اگر قصد دارید در بازار ارز دیجیتال قدم بگذارید، می‌توانید با خیال راحت با فرآیند احراز هویت بایننس، سفرتان را آغاز کنید. در این ماجرا، «پرشین الیت» نقشه‌ گنج شما است!

مشتقات رمزارز چیست؟

شروع از مبانی همیشه یک کار خوب است. به همین دلیل، ما به بررسی مفهوم مشتقات و نحوه کار آن‌ها خواهیم پرداخت. این دانش را به رمزارزها اعمال کرده تا به طور کلی ایده‌ای واضح از مشتقات رمزارزی بدست آوریم.

اصطلاح "مشتقات" به قراردادهای مالی اشاره دارد که ارزش آن‌ها از قیمت یک دارایی مبنایی استخراج می‌شود. به عنوان مثال، مشتق رمزارزی یک قرارداد است که بر اساس قیمت یا ارزش دارایی‌های دیجیتالی مانند بیتکوین (BTC)، اتریوم (ETH) یا لایتکوین (LTC) و دیگرها ایجاد می‌شود.

مشتقات قراردادهایی هستند که می‌توانند توسط دو یا چند نفر امضا شوند و، همان‌طور که پیشتر اشاره شد، ارزش آن‌ها از یک دارایی مالی مبنایی استخراج می‌شود. در بازار انواع مختلفی از مشتقات وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند در حال حاضر معامله کنند. برخی از این مشتقات شامل قراردادهای آتی، گزینه‌ها و قراردادهای دائمی (پرپتوال) و دیگرها هستند.

بازار رمزارزها نیز توسعه این نوع قراردادها را دیده است، که اکنون می‌توان آن‌ها را در اکثر صرافی‌های رمزارزی مختلف معامله کرد. انواع دیگری از قراردادها نیز وجود دارند که سرمایه‌گذاران ممکن است مفید بدانند، از جمله سواپ‌ها، گواهینامه‌ها (وارانت‌ها) و حتی قراردادهای آتی (فوروارد) و دیگرها. با این حال، این‌ها در بازار رمزارزی به میزان زیادی محبوب نیستند.

مشتقات به منظور تسهیل فرآیند مدیریت ریسک یا کسب افزونگی در مواجهه با دارایی‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران استفاده می‌شوند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر مشتقات برای اینکه سرمایه‌گذاران بتوانند فعالیت‌های معاملاتی خود را پیچیده‌تر کنند و به نتایج مورد انتظار برسند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این ابزارهای پیشرفته معاملاتی توسط معامله‌گران به منظور اجرای معاملات خود، مقابله با نوسانات قیمت ممکن و یا کسب افزونگی در مواجهه با دارایی‌های خاص و حرکات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

قراردادهای آتی رمزارز چیست؟

قراردادهای آتی رمزارز، مشتقاتی هستند که به ارتباط با ارزهای دیجیتالی بوده و ارزش خود را از آن‌ها مشتق می‌کنند. انواع زیادی از ارزهای مجازی وجود دارند که می‌توانند برای معامله مشتقات و قراردادهای آتی استفاده شوند. بیشترین حجم معاملات در قراردادهای آتی رمزارز معمولاً مربوط به بیتکوین، اتریوم و لایتکوین است، اما ارزهای کوچکتر دیگری نیز وجود دارند که به عنوان قراردادهای آتی معامله می‌شوند.

قراردادهای آتی از محبوب‌ترین ابزارهای مالی مشتق حال حاضر در بازار هستند، و این موضوع صرفاً برای معامله‌گران رمزارز نیست.

 

 اما چگونه قراردادهای آتی رمزارز کار می‌کنند؟

قراردادهای آتی ساده‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته را در مورد ابزارهای مالی مختلف می‌دهند. قراردادهای آتی رمزارزی به ارزهای دیجیتالی متصل خواهند بود.

قراردادهای آتی تعهد به خرید یا فروش یک دارایی در تاریخ مشخص شده در آینده در بازار و به قیمت خاصی هستند. این یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با نوسانات ممکن در بازار است. بیشتر اوقات، این قراردادهای آتی در بازار کالاها به منظور به دست آوردن یک قیمت تضمین شده برای آینده استفاده می‌شوند. در دوره‌های نوسانات بالا، قراردادهای آتی پایداری و پیش‌بینی‌پذیری را فراهم می‌کنند.

همانطور که می‌بینید، قراردادهای آتی رمزارز می‌توانند برای دسترسی به بیتکوین یا ارزهای مجازی دیگر در آینده با قیمتی ارزان‌تر از قیمت بازار در زمان رسیدن به انقضای قرارداد، استفاده شوند. علاوه بر این، این می‌تواند فرصتی عالی برای سرمایه‌گذار باشد تا یک دارایی را با قیمتی بالاتر بفروشد اگر فرض کند که قیمت آتی دارایی مبنایی پایین‌تر خواهد بود.

قراردادها ممکن است به صورت تسویه نقدی یا با دارایی مبنایی تسویه شوند. بنابراین، انواع مختلفی از قراردادها وجود دارند که تغییر می‌کنند و به نوع صرافی رمزارزی که استفاده می‌کنید و نیازهای هر یک از معامله‌گران در قرارداد مرتبط باز می‌گردد.

ممکن است قراردادهای آتی برای 3 یا 4 ماه در بازار رمزارز معامله شوند. اما زمانبندی‌های دیگری نیز وجود دارند که توسط معامله‌گران استفاده می‌شوند، به توجه به نیازهای آن‌ها. با توسعه قراردادهای آتی، بازار رمزارزها به یک مکان بالغ‌تر برای معامله‌گران جهت اجرای استراتژی‌هایشان تبدیل شده است.

 

 

کجا می‌توانید قراردادهای آتی رمزارز معامله کنید؟


اما چگونه می‌توانید در بازار قراردادهای آتی رمزارز معامله کنید؟ در حال حاضر، تعدادی از پلتفرم ها به سرمایه‌گذاران امکان معامله مستقیم قراردادهای آتی رمزارز را از خانه‌هایشان ارائه می‌دهند. در گذشته، وقتی سرمایه‌گذاران می‌خواستند قراردادهای آتی رمزارز معامله کنند، باید از طریق کارگزارانی که در بازارهای خاص فعالیت می‌کردند، عبور می‌کردند و تماس می‌گرفتند تا بتوانند معاملات را اجرا کنند.

در حال حاضر، اکثر صرافی‌های رمزارزی به سرمایه‌گذاران امکان معامله قراردادهای آتی رمزارز را ارائه می‌دهند. یکی از صرافی‌ها با بالاترین حجم معاملات برای قراردادهای آتی و با یکی از بهترین خدمات در بازار جهت معامله دارایی‌های دیجیتالی، صرافی Binance است.

صرافی Binance یکی از بهترین گزینه‌ها است اگر می‌خواهید قراردادهای آتی رمزارز معامله کنید. این پلتفرم سال‌ها در بازار رمزارز فعالیت می‌کند و انواع سرویس‌های دیگری برای مشتریان از سراسر جهان ارائه کرده است.

به هر حال، صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که به کاربران امکان معامله ارزهای مجازی و قراردادهای آتی را می‌دهند. همه چیز به نوع معامله‌گری که هستید و نیازهایتان بستگی دارد. به طور معمول، بهتر است به دنبال پلتفرم‌های معاملاتی رمزارزی معتبر  و بزرگ بگردید که معمولاً کارایی و قابلیت اعتماد بیشتری دارند.

 

مزایا و معایب قراردادهای آتی رمزارز

ما  باید در مورد جنبه‌های مثبت و منفی قراردادهای آتی رمزارز بحث کنیم. این به ما کمک می‌کند تا ایده بهتری از این داشته باشیم که آیا این ابزارهای معاملاتی را می‌توانیم استفاده کنیم یا نه، یا آیا با استراتژی‌های معاملاتی ما سازگار هستند یا خیر. این لیست به شما کمک خواهد کرد تا برخی از جنبه‌های مثبت و منفی استفاده از قراردادهای آتی رمزارز را شناسایی کنید.

مزایا

  • می‌تواند راه خوبی برای کاهش ریسک و مقابله با نوسانات باشد.
  • این ابزارهای جدید برای سرمایه‌گذاران رمزارزی که چند سال پیش وجود نداشت، فرصت‌های جدیدی را ارائه می‌دهند.
  • آن‌ها دارای نقدینگی بالا هستند و به راحتی مانند بازار اسپات با استفاده از صرافی‌ها معامله می‌شوند.
  • قراردادهای آتی می‌توانند راهی عالی برای تنوع پرتفوی  برای سرمایه‌گذاران رمزارز باشند.
  • می‌تواند راهی خوب برای سرمایه‌گذاران باشد تا در مورد قیمت آینده یک دارایی تخمین بزنند


معایب

  • استفاده از اهرم در بازارهای آتی در صورت عدم داشتن مارج کافی ممکن است خطرناک باشد.
  • قراردادها برای تازه‌کاران و سرمایه‌گذاران تازه‌کار ممکن است دشوار باشند.
  • معامله‌گران نیز ممکن است با تغییرات غیرمنتظره در بازار مواجه شوند اگر از آن برای تخمین زدن استفاده کنند.


خطرات معامله قراردادهای آتی رمزارز

همانطور که از لیست مزایا و معایبی که در بخش قبلی با شما به اشتراک گذاشته‌ایم مشخص است، برخی جنبه‌های مثبت و منفی در استفاده و معامله با قراردادهای آتی رمزارز وجود دارد. یکی از خطرات مرتبط با اهرم است. نباید اهرم را استفاده کنید اگر حاشیه کافی ندارید.

ممکن است موقعیت‌ها به طور ناگهانی بسته شوند اگر حاشیه کافی برای حمایت از معامله نداشته باشید. این اتفاق به خاطر نوسانات زیاد بازار و مارج کوچک رخ می‌دهد. همیشه باید موقعیت خود را کنترل کنید تا از لیکوئید  شدن جلوگیری کنید. اما می‌توانید همچنین بدون استفاده از اهرم معامله کنید تا خطر استفاده از قراردادهای آتی رمزارز را به حداقل برسانید.

یک مسئله دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که رمزارزها بسیار نوساناتی هستند. اگر از قراردادهای آتی برای تخمین قیمت آینده یک دارایی (بلند یا کوتاه رفتن) استفاده می‌کنید، ممکن است تعجب برانگیز شوید که بازار به طور ناگهانی پایین رفته یا به بالا رفته است.

در چند سال اخیر دیده‌ایم که چندین سرمایه‌گذار نتوانستند بیتکوین یا رفتار بازار را پیش‌بینی کنند و هنگام معامله قراردادهای آتی ضررهای بزرگی داشتند. این به این معنا نیست که همیشه خطرناک هستند. استفاده از قراردادهای آتی به عنوان یک ابزار مقابله در یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد می‌تواند یک ایده خیلی خوب باشد.

باید مطمئن شوید که یک استراتژی قابل اعتماد برای جلوگیری از مشکلات ممکن در حین معامله قراردادهای آتی رمزارز دارید. این بدان معناست که همیشه باید آماده باشید تا استراتژی خروجی داشته باشید و برنامه اضطراری را در نظر بگیرید.

همچنین راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید خطر خود را در معامله قراردادهای آتی رمزارز کاهش دهید، از جمله کاهش اندازه اهرم و داشتن یک برنامه خروجی در صورت اتفاقات ناگوار در بازار.

پرشین الیت ، ارائه دهنده بهترین سیگنال فیوچرز برای شما از معتبرترین منابع میباشد. با خدمات ارزنده‌ای چون پیشنهاد سبد ارز دیجیتال و مشاوره تخصصی بازار های مالی همیشه پیشرو باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.