whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سیگنال ارز دیجیتال بیت کوین

1401/06/14 ساعت 22:39


بیت‌کوین نوعی ارز دیجیتال است؛ یک وسیله مبادله که منحصراً به صورت آنلاین وجود دارد. اواخر مارس 2022، ارزش بیت کوین به 43,394.80 دلار در بازار مبادلات رسید. این مقدار نشان دهنده یک خبر خوب برای ارز دیجیتال است.

بیت کوین جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است، از طرفدارانی که می گویند آینده ارز است تا کسانی که آن را به عنوان یک حباب سوداگرانه محکوم می کنند با اینحال آینده برای ماینرها و علاقه مندان بیت کوین امیدوار کننده است و برای هرکسی که می خواهد آن را بخرد، یک سرمایه گذاری بالقوه ارزشمند است. 

در این مقاله آنچه باید در مورد بیت کوین، نحوه عملکرد و برخی از معایب آن بدانید، آورده شده است. پرشین الیت به شما نه تنها سیگنال‌ فیوچرز و یا سیگنال فارکس ارائه می‌دهد، بلکه با خدمات احراز هویت بایننس و مشاوره تخصصی بازارهای مالی، شما را در مسیر موفقیت همراهی می‌کند. 

با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و پیشنهاد سبد ارز دیجیتال در مدار موفقیت حرکت کنید.

بیت کوین چیست و نحوه کار با آن چگونه است؟

بیت کوین در سال 2009، زمانی که نرم افزار زیربنای ارز منتشر شد، شروع به کار کرد. با این حال، منشأ آن کمی مرموز است و شخصی (یا شاید گروهی) به نام ساتوشی ناکاموتو مدعی اعتبار رونمایی از این ارز دیجیتال است. بیت کوین بر روی یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز یا دفتر کل توزیع شده با استفاده از فناوری بلاک چین، که ارز را مدیریت و ردیابی می کند، عمل می کند.

دفتر کل توزیع شده را مانند یک رکورد عمومی عظیم از تراکنش های انجام شده با ارز در نظر بگیرید. رایانه‌های شبکه‌ای، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و از صحت داده‌ها و مالکیت بیت‌کوین‌ها اطمینان می‌دهند و برای انجام این کار با بیت‌کوین پاداش می‌گیرند.

این شبکه غیرمتمرکز بخش بزرگی از جذابیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. کاربران می توانند پول را به یکدیگر انتقال دهند و نبود بانک مرکزی برای مدیریت ارز، ارز را تقریباً خودمختار می کند. این خودمختاری به این معنی است که ارز حداقل از نظر تئوری می تواند از دخالت دولت ها و بانک های مرکزی جلوگیری کند.

 

توضیح بیت کوین

بیت کوین می تواند بیشتر به صورت ناشناس عمل کند. در حالی که تراکنش‌ها ممکن است برای کاربران خاصی قابل ردیابی باشد، نام شخص بلافاصله با تراکنش مرتبط نیست، حتی اگر تراکنش به صورت عمومی پردازش شود. با این حال، مقامات در ردیابی حرکات بیت کوین بهتر شده اند، زیرا دفتر کل تراکنش های بیت کوین در دسترس عموم است.

با عضویت در بهترین گروه ارز دیجتال یعنی کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی می‌توانید نسبت به انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس آگاهی کسب کنید. همچنین پرشین الیت امکانات و خدمات خوبی چون رصد قیمت ارز دیجیتال به شکل لحظه‌ای، امکان فروش اندیکاتور vip، احراز هویت بایننس و خرید تتر را به معامله‌گران ارز دیجیتال ارائه می‌کند.

بیت کوین از کجا می آید؟

بیت کوین ها زمانی ایجاد می شوند که رایانه های موجود در شبکه تراکنش های ارز را تأیید و پردازش می کنند. برخی از رایانه‌ها به نام ماینرها به‌طور ویژه مجهز به پردازنده‌های پرقدرت هستند که می‌توانند از طریق تراکنش‌ها بخشی از بیت کوین را به دست آورند. بنابراین بیت کوین به قدرت پردازش زیادی برای حفظ شبکه و برق زیادی برای راه اندازی آن رایانه ها نیاز دارد.

با این حال، بیت‌کوین بی‌نهایت ایجاد نمی‌شود و واحد پول به ۲۱ میلیون واحد محدود می‌شود. طبق پیش بيني کارشناسان انتظار می‌رود تعداد بیت‌کوین‌های باقی‌مانده تا حدود سال ۲۱۴۰ استخراج شوند. وقتی این اتفاق بیفتد، ماینرها صرفاً با هزینه‌ای برای پردازش تراکنش‌ها پاداش خواهند گرفت. 

در حالی که ممکن است تعداد بیت کوین ها محدود باشد، هر بیت کوین کامل را می توان به واحدهای بسیار کوچکتر تقسیم کرد. در عمل، بیت کوین ها به کسری از یک سکه تقسیم می شوند تا پرداخت مقادیر بسیار کمی از ارز واقعی را تسهیل کنند. یک بیت کوین را می توان به طور رسمی به صد میلیون قسمت تقسیم کرد که به افتخار بنیانگذار مرموز، ساتوشی نامیده می شود.

بیت کوین تنها یکی از انواع ارزهای دیجیتال است و به معنای واقعی کلمه هزاران ارز دیگر ایجاد شده است . برخی از محبوب ترین ها عبارتند از اتریوم ، سولانا و XRP.

خرید و فروش ارز دیجیتال bitcoin

کاربران می‌توانند بیت‌کوین‌ها را از یک کیف پول رمزنگاری نگه دارند و خرج کنند . کیف پول مانند یک مکان شخصی سازی شده در دفتر کل توزیع شده است که فقط به دارایی های ارز شما اشاره دارد. هنگامی که بیت کوین به دست می آورید، کیف پول شما یک آدرس رمزنگاری منحصر به فرد در اختیار فرستنده قرار می دهد. برای خرج کردن یا ارسال بیت کوین، ممکن است کد QR یک خرده فروش را اسکن کنید یا پول را به آدرس عمومی آن ارسال کنید.

 

آتیbitcoin benefits

مزایای بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک ارز دارای مزایایی است و به دلایل زیادی  دارای محبوبیت است.

1. مدیریت غیرمتمرکز ارز

بیت کوین از طریق شبکه غیرمتمرکز و تعداد محدودی از سکه ها، نوید نوعی نسخه اتوپیایی ارز را می دهد. موافقان می گویند که با خارج کردن بانک های مرکزی و دولت ها از بازی ارزی، ارز ارزش خود را در طول زمان بهتر حفظ می کند. 

2. معاملات ناشناس یا نیمه ناشناس

ناشناس بودن نسبی بیت کوین نیز یک ویژگی بزرگ برای بسیاری است. برخی از طرفداران این ویژگی که دولت یا سایر مقامات نمی توانند به راحتی قابلیت ردیابی ارز را داسته باشند دوست دارند.با این حال، چنین ناشناس بودن به این معنی است که این ارز می تواند مورد استفاده فعالیت های مجرمانه نیز قرار گیرد. 

شایان ذکر است که هر تراکنش ردیابی می شود و می توان از آن برای بازسازی مخارج یک کیف پول استفاده کرد. همه اینها عمومی است، و به هر نهادی اجازه می‌دهد هزینه‌ها را ردیابی کند، نگرانی‌های بیشتری در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند، حتی اگر در نهایت مشخص نباشد که صاحب یک کیف پول مشخص شده است.

3. تقلبی سخت یا غیر ممکن

محبوبیت بیت کوین نیز به دلیل یک موضوع کاملاً عملی است. جعل کردن آن سخت است، زیرا سیستم دفتر کل بلاکچین که تراکنش ها را بارها و بارها تأیید می کند.

4. افزایش محبوبیت

بیت کوین همچنین محبوب است زیرا هیاهویی که پیرامون این ارز دیجیتال وجود دارد آن را به یک وسیله نقلیه معاملاتی مرسوم تبدیل کرده است. از آنجایی که ارزش ارز بسیار نوسان می کند، معامله گران می توانند وارد عمل شوند و پول به دست آورند (یا ضرر کنند). این هیاهو و ماهیت محدود سکه‌ها باعث شده است که قیمت بیت‌کوین در دهه گذشته بسیار بالاتر باشد، هرچند که همچنان به نوسانات قابل توجهی ادامه می‌دهد.

معایب بیت کوین

بیت کوین از اشکالات مهمی رنج می برد که در طراحی آن ذاتی است، به ویژه محدودیت آن در تعداد سکه های در گردش و نوسانات عمومی آن.

1. بیت کوین یک غول استخراج انرژی است.

ماینرهای بزرگ کامپیوتر برای کار به انرژی زیادی نیاز دارند. تولید برق گران است و محیط زیست را آلوده می کند.مقاله ای در ماه مه 2021 در هاروارد بیزینس ریویو بیان می کند که مصرف برق بیت کوین حدود 0.55 درصد تولید جهانی است که مطابق با کشور کوچکی مانند مالزی یا سوئد است.

2. تعداد سکه ها محدود است.

به دلیل ماهیت خود، تعداد سکه ها محدود است و این مسئله استفاده از بیت کوین به عنوان ارز را با مشکل جدی مواجه می کند. در واقع، این محدودیت اجازه نمی دهد که عرضه پول افزایش یابد، که زمانی ارزشمند است که یک اقتصاد دچار رکود شود. اگر بیت کوین در یک اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد، می تواند مارپیچ های کاهش تورم مخربی را ایجاد کند که زمانی که اقتصادها بر اساس استاندارد طلا کار می کردند، معمول تر بودند. در واقع، این نگرانی دلیل اصلی حذف استاندارد طلا است.

زمانی که مصرف کنندگان و دیگران در دوران سخت اقتصادی ارز احتکار می کنند، وضعیت چالش برانگیزی به وجود می آید. وقتی پول جریان نداشته باشد، اقتصاد را کند می کند. بدون یک مقام مرکزی مانند یک بانک برای تقویت اقتصاد یا ارائه اعتبار ، اقتصاد می تواند به سمت یک مارپیچ کاهش تورم حرکت کند. بنابراین مصرف‌کنندگان خرج نمی‌کنند زیرا کالاها فردا ارزان‌تر می‌شوند و یک مارپیچ مخرب ایجاد می‌کنند.

با تعداد واحدهای ثابت، بیت کوین انعطاف لازم برای مدیریت یک ارز در سراسر سیستم را فراهم نمی کند.

3. یک ارز بی ثبات است.

تصور کنید به رستورانی می روید که در آن قیمت ها هر روز افزایش یا کاهش می یابد، گاهی اوقات 10 درصد یا بیشتر. اگر این یک چشم انداز غیرجذاب به نظر می رسد، دقیقاً همان چیزی است که بیت کوین را عملاً به عنوان یک ارز بی ثبات می کند. در حالی که نوسانات بیت کوین را برای معامله گران جذاب می کند، اما آن را به عنوان یک وسیله مبادله بی ارزش می کند.

4. مقررات دولتی در راه است.

دولت‌ها نسبت به ظهور ارزهای دیجیتال نسبتا کند بوده‌اند، اما بسیاری از آنها اکنون بیدار شده‌اند و شروع به مطالعه نحوه تنظیم آن کرده‌اند. برخی از کشورها، مانند چین، آن را کاملاً ممنوع کرده اند، در حالی که برخی دیگر در حال بررسی این کار هستند. هنوز دیگران، مانند ایالات متحده، در حال بررسی چگونگی تنظیم موثرتر ارزهای دیجیتال هستند.

حرکت به سمت یک چارچوب نظارتی روشن با توجه به انفجار محبوبیت رمز ارز  استیبل کوین که قرار است ارزش ثابتی داشته باشد، حیاتی است. ایجاد یک دلار دیجیتال، با ثبات دلارهای واقعی، ممکن است ارزهای دیجیتال خصوصی را جذاب تر کند.

 

block cjain anf bitcoin mining

فناوری بلاک چین

بلاک چین فناوری زیربنایی بیت کوین است. بلاک چین به عنوان یک دفتر کل عمومی است که نه تنها به شکل توزیع شده بلکه، به ترتیب زمانی در آن ثبت می شوند. هرگونه رکورد یا تراکنش اضافه شده به بلاک چین را نمی توان تغییر داد، به این معنی که تراکنش ها از هک شدن در امان هستند. بلوک کوچکترین واحد یک بلاک چین است و محفظه ای است که تمام جزئیات تراکنش را در خود جای می دهد. یک بلوک  چهار فیلد یا ویژگی اصلی دارد:

Previous hash: این ویژگی مقدار هش بلوک قبلی را ذخیره می‌کند، و به این ترتیب بلوک‌ها به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

داده: این مجموعه انبوهی از تراکنش‌های موجود در این بلوک است .مجموعه تراکنش‌هایی که استخراج و اعتبارسنجی شده و در بلوک گنجانده شده‌اند.

Nonce: در الگوریتم اجماع "اثبات کار"، که بیت کوین از آن استفاده می کند، nonce یک مقدار تصادفی است که برای تغییر خروجی مقدار هش استفاده می شود. هر بلوک قرار است یک مقدار هش ایجاد کند و nonce پارامتری است که برای تولید آن مقدار هش استفاده می شود. اثبات کار، فرآیند تأیید تراکنش است که در بلاک چین انجام می شود.

Hash: این مقداری است که با عبور دادن مقدار هش قبلی، داده ها و nonce از طریق الگوریتم SHA-256 به دست می آید . این امضای دیجیتال بلوک است.

سه راه وجود دارد که ماینرها با آن می توانند بیت کوین به دست آورند :

  1. خرید بیت کوین در بازار مبادلات 
  2. پذیرش بیت کوین در ازای کالا و خدمات
  3. استخراج بیت کوین های جدید

از بین این سه مورد، استخراج بیت کوین شاید هیجان انگیزترین گزینه باشد زیرا ماینرها را در مسیری برای کشف می فرستد. یک اخطار وجود دارد. استخراج بیت کوین می تواند بسیار سخت باشد زیرا به قدرت محاسباتی بسیار بالایی برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای تأیید تراکنش ها و افزودن آنها به دفتر کل دیجیتال بلاک چین نیاز دارد.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین به اطمینان از معتبر بودن تراکنش ها و افزودن صحیح آن به بلاک چین بیت کوین با استفاده از شبکه جهانی کامپیوترهایی که کد بیت کوین را اجرا می کنند اشاره دارد. فرآیند استخراج همچنین ابزاری برای ایجاد بیت کوین های جدید است.

فرآیند استخراج شامل تایید تراکنش های جدید علیه شبکه است که منجر به تولید بیت کوین های جدید می شود و همچنین فرآیندی است که طی آن تراکنش های بیت کوین به صورت دیجیتالی در شبکه  تایید شده و به دفتر کل بلاک چین اضافه می شود.این کار با حل پازل‌های رمزنگاری پیچیده برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌هایی که در دفتر کل بلاک چین غیرمتمرکز به‌روزرسانی می‌شوند، انجام می‌شود.

حل این معادله ها به قدرت محاسباتی بالا و امکانات پیچیده نیاز دارد. در ازای آن، ماینرها با بیت کوین پاداش می گیرند، که سپس به گردش در می آید و به همین دلیل به آن استخراج بیت کوین می گویند.

سود بیت کوین و سوددهی استخراج بیت کوین

بیت کوین سود یک ربات رمزنگاری خودکار است که به تجارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای کسب سود کمک می کند. از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای شناسایی فرصت های معاملاتی در بازار کریپتو استفاده می کند که می تواند به طور خودکار تجارت شما را بسته و باز کند و در زمان و مداخله دستی شما در حین معامله صرفه جویی کند.

این شرکت ادعا می کند که حدود 85 درصد از معاملاتش در شرایط عادی بازار سود تولید می کنند. با این حال، برای محاسبه سود حاصل از فرآیند استخراج بیت کوین، دانش فنی مورد نیاز است. 

 

صحبت در مورد سود واقعی بیت کوین - درآمد واقعی - به هزینه سخت افزار AISC، مصرف برق و اثربخشی نرم افزار استخراج بستگی دارد. 

 

صحبت در مورد سود واقعی بیت کوین - درآمد واقعی - به هزینه سخت افزار AISC، مصرف برق و اثربخشی نرم افزار استخراج بستگی دارد. 

سودآوری استخراج بیت کوین در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه های برق، سخت افزار گران تر، دشواری استخراج به دلیل افزایش رقابت و کاهش قیمت بیت کوین نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. پیش از این، استخراج بیت‌کوین با استفاده از CPU و الگوریتم‌های هوش مصنوعی آسان آغاز شده بود که باعث سودآوری و هزینه کمتر می شود.

چگونه سود بیت کوین را محاسبه کنیم؟

با کنار گذاشتن سود واقعی بیت کوین به دست آمده از استخراج، ماینرها باید قبل از خرید سخت افزار گران قیمت یا سایر تجهیزات ماینینگ، یک تحلیل هزینه و فایده برای درک قیمت خود انجام دهند.

برای محاسبه سود بیت کوین، باید میزان هزینه شده برای خرید ارزهای بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرد. حرکت بعدی این است که باید بررسی کنید 1 بیت کوین در هنگام خرید چقدر هزینه دارد و با ارزش فعلی آن مقایسه کنید. تفاوت بین ارزش فعلی و قدیمی، ایده روشنی در مورد میزان سود به دست آمده ارائه می دهد. 

امروزه استخراج بیت کوین به ابزارهای تخصصی نیاز دارد، از جمله: 

سخت افزارهایی مانند GPU (واحد پردازش گرافیکی)، SSD برای استخراج کریپتو، ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه)، یا آخرین تراشه های FPGA (آرایه دروازه قابل برنامه ریزی میدانی). هنگام خرید سخت‌افزار ماینینگ، توجه به دو فاکتور، نرخ هش (عملکرد) و مصرف برق بسیار مهم است. نرم افزارهای ماینینگ مانند ECOS، BeMine و Kryptex Miner یک کیف پول بیت کوین که یک فرد از طریق آن تراکنش های بیت کوین را انجام می دهد.

خرید بیت کوین

برای درک بهترین روش خرید بیت کوین به نکات زیر توجه کنید:

پلتفرم معاملاتی بیت کوین را شناسایی کنید: اولین گام با شناسایی بهترین پلتفرم معاملاتی بیت کوین شروع می شود که با آن می توانید حساب یا کیف پولی برای نگهداری بیت کوین باز کنید. توصیه می شود یک کیف پول با یک پلت فرم معاملاتی باز کنید زیرا در این صورت مجبور نیستید چندین کیف پول یا حساب داشته باشید و بیت کوین ها را از جایی به مکان دیگر ارسال کنید. در اکثر پلتفرم ها، ایجاد حساب کاربری مترادف با ایجاد کیف پول است.

از ویژگی های حساب خود بررسی کنید که آیا کیف پول پس از ثبت نام ارائه شده است یا خیر. در بیشتر موارد باید باشد. اگر اینطور است، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک آدرس کیف پول ایجاد کنید تا بتوانید بیت کوین ها را پس از خرید ارسال کنید.

ایجاد کیف پول بیت کوین: در صورتی که نیاز به ایجاد یک آدرس کیف پول جدا از پلتفرم های معاملاتی دارید، به عنوان مثال، با یک دستگاه سخت افزاری، دستورالعمل دقیقی در مورد بهترین کیف پول بیت کوین از جمله کیف پول های سخت افزاری وجود دارد که می توانید استفاده کنید. اکثر کیف پول‌ها نرم‌افزاری روی پلتفرم‌هایی هستند که باید در آن حساب کاربری ایجاد کنید و کیف پول داشته باشید.

در غیر این صورت، اگر کیف پول سخت افزاری است، به سادگی آن را بخرید و راه اندازی را ادامه دهید.اگر توسط پلتفرم ارائه شده است، به یاد داشته باشید که از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، عبارت عبور بازیابی را بنویسید و ذخیره کنید، یا کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره کنید. این تضمین می کند که می توانید کیف پول را در صورت بروز اتفاقی برای حساب بازیابی کنید.

منبع فیات را وصل کنید: ما فرض می کنیم که می خواهید بیت کوین را با ارز محلی خود مانند دلار یا یورو خریداری کنید. پلتفرم هایی که در زیر بررسی کرده ایم به شما این امکان را می دهند که، حساب های کارت اعتباری و سایر منابع پولی خود را برای پرداخت بیت کوین متصل کنید.

بیت کوین بخرید: پلتفرم های معاملاتی بیت کوین از نظر نحوه عملکرد متفاوت هستند. برخی مانند Paxful به شما امکان خرید مستقیم از سایر همتایان را می دهند. در این صورت، مشتریان مختلفی را پیدا می‌کنید که سفارش‌های فروش را در پلتفرم پست می‌کنند. سفارش فروش را با کمترین قیمت شناسایی کنید. اطمینان حاصل کنید که شخصی که سفارش را ارسال کرده است، از شرایط خرید شما پیروی می کند، مانند اینکه به شما اجازه می دهد با روش پرداخت ترجیحی خود پرداخت کنید.

بهترین مکان ها برای خرید بیت کوین

در زیر لیستی از محبوب ترین و بهترین پلتفرم های معاملاتی بیت کوین آورده شده است:

  • eToro
  • پایونکسبیت
  • استمپ
  • Crypto.com
  • بایننس
  • کوین اسمارت
  • Coinmama
  • Bitcoin.org
  • کوین بیس
  • Bitcoin.com

برای اطلاع از شرایط احراز هویت صرافی بایننس برای کاربران ایرانی به این مطلب در سایت پرشین الیت مراجعه کنید.

اقتصاد بیت کوین

در علم اقتصاد، یک لیست اصلی از ویژگی های مطلوب برای یک ارز وجود دارد. از نظر طراحی، بیت کوین دارای این ویژگی ها است.

دوام – که در کدهای موجود در بلاک چین بیت کوین گنجانده شده است، هر تراکنش به طور کامل محاسبه می شود و هیچ واحدی بدون پذیرش تراکنش توسط شبکه بلاک چین قابل استخراج یا انتقال نیست. این باعث می شود بیت کوین در برابر آتش سوزی، سیل، هسته ای، بیولوژیکی شیمیایی، رادیولوژیک، تقلب، سرقت و هر خطر دیگری که حتی خلاق ترین تیم مدیریت ریسک سازمانی (ERM) می تواند رویای آن را در سر بپروراند، بادوام باشد.

قابلیت حمل – هر جایی که بتوانید یک درایو انگشت شست بگیرید، می توانید بیت کوین را با خود حمل کنید. برای مثال‌هایی که نمی‌توانید یک درایو انگشت شست بگیرید، بیت‌کوین را می‌توان در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کرد که می‌توان آن را با ارائه یک الگوریتم رمزگذاری، معمولاً 24 کلمه، فراخوانی کرد. هر کسی می تواند با حفظ این کلمات بیت کوین به ارزش میلیاردها دلار را با خود حمل کند. همانطور که بیت کوین در مقابل ارزش دلار آمریکا ارزشمندتر می شود، این رقم با ارزش بازار بیت کوین افزایش می یابد.

تقسیم پذیری – مانند دلار و سایر ارزها، بیت کوین نیز از ارزش های کوچکتری تشکیل شده است. هر بیت کوین از 100 میلیون ساتوشی (در عامیانه به عنوان sats) تشکیل شده است . یک ساتوشی به بیت کوین مشابه یک پنی به دلار است، از این نظر که یک پنی کوچکترین واحد دلار است.

یکنواختی – بیت کوین به دلیل ماهیت ریاضی آن کاملاً یکنواخت است. همه بیت‌کوین‌ها صرف نظر از زمان و مکان استخراج و توسط چه کسی، ارزش یکسانی دارند.

کمیاب - در مجموع، تنها 21 میلیون بیت کوین صادر خواهد شد. در حال حاضر، بیش از 19 میلیون بیت کوین در گردش است که هر 10 دقیقه 6.25 سکه به آن اضافه می شود. 2 میلیون بیت‌کوین باقی‌مانده از هم‌اکنون تا حدود سال 2140 استخراج خواهند شد. با پیشرفت قدرت محاسباتی، الگوریتم ماینینگ برای حفظ جریان طراحی‌شده بیت‌کوین در گردش، تنظیم دشواری دارد. این تنظیم سختی به حفظ میانگین زمان بلوک حدود 10 دقیقه کمک می کند.

یارانه بلوک، که در حال حاضر 6.25 سکه در هر بلوک است، در هر 210000 بلوک به نصف کاهش می یابد، که تقریباً هر چهار سال یکبار انجام می شود. کاهش یارانه بلوک منجر به افزایش نسبت موجودی به جریان می‌شود و کمیاب و ارزش هر بیت‌کوین را بیشتر می‌کند.

مقبولیت - بیت کوین اولین تراکنش اقتصادی خود را در سال 2010 تجربه کرد، زمانی که یک پذیرنده اولیه 10000 بیت کوین برای خرید دو پیتزا بزرگ از پاپا جانز خرج کرد - تا ژوئن 2022، ارزش آن تراکنش بیش از 200 میلیون دلار بود. امروزه بیت کوین به طور فزاینده ای به عنوان نوعی پرداخت و ذخیره ارزش پذیرفته شده است.

همه چیز از خانه و ماشین گرفته تا وسایل روزمره با بیت کوین خریداری می شود. شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های بزرگ بیت کوین را به مشتریان و حتی کارمندان خود ارائه می دهند و همچنین بخشی از دارایی های خود را به بیت کوین ها اختصاص می دهند

بررسی قیمت بیت کوین

در ماه آوریل با قیمتی نزدیک به 60000 دلار معامله می شد که بالاترین قیمت تا به حال بود. این بزرگترین شبکه رمزنگاری و پذیرفته شده ترین رمزارز در جهان است. این نشان دهنده هزاران درصد افزایش قیمت از سال 2018 است که قیمت 1 بیت کوین تنها 6000 دلار بود.

بیش از نیمی از کسانی که در کریپتو سرمایه گذاری می کنند این کار را به عنوان منبع درآمد انجام می دهند . از دیگر دلایل اصلی سرمایه گذاری می توان به فرصت های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت، بی اعتمادی به سیستم های مالی فعلی و 65 درصد از تمام کاربران کریپتو صاحب بیت کوین اشاره کرد.

به نظر می رسد بیت کوین و ارز دیجیتال آینده پول و پرداخت هستند. بیش از 5000 مکان از جمله وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و پلتفرم هایی وجود دارد که می توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

 

ایا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

تصویر روند حرکت قیمت بیت کوین را از سال 2013 نشان می دهد.

ایا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

مشابه هر سرمایه گذاری سوداگرانه، خرید بیت کوین آشکارا دارای ریسک است. از زمان پیدایش، بیت کوین اولین دارایی دیجیتالی بود که اکوسیستم فعلی ارزهای دیجیتال را ایجاد کرد. برای مدتی طولانی، پیروان زیرزمینی سرمایه‌گذارانی که آینده آن را جایگزینی برای سیستم پولی فیزیکی می‌دانستند، افزایش یافت.

اکنون بیت کوین به نامی شناخته شده تبدیل شده است، زیرا موسسات و دولت ها راه هایی را برای خدمت رسانی به مشتریان خود در تقاضای رو به رشد برای قرار گرفتن در معرض، توسعه می دهند.

انتقادات مشابه سرمایه‌گذاری پرسود اینترنت، برای بیت کوین نیز وجود داشت. در حقیقت، نرخ پذیرش فعلی بیت کوین از اینترنت در سال 1998 پیشی گرفته است و میلیون ها نفر اکنون صاحب بیت کوین هستند.

اسالوادور به عنوان اولین کشوردر جهان در سال 2021، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی معرفی  کرد. پاراگوئه و سایر کشورها به دنبال این هستند. و همچنین اولین و تنها کشوری است که بیت کوین را در خزانه کشور خود نگاهداری می‌کند. از اوایل سال 2022، السالوادور دارای 1800 بیت کوین است. 

دلیل اصلی که یک سرمایه گذار سنتی ممکن است بخواهد در معرض بیت کوین قرار بگیرد، محافظت در برابر تورم و احتمالاً فروپاشی اقتصاد مبتنی بر فیات است. نوسانات بیت کوین موجب ایجاد نگرانی سرمایه گذاران است،اما پیش بینی می شود با ورود موسسات و دولت ها به بازار ارز دیجیتال این نوسانات برای همیشه کاهش یابد.

کجا روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم

بیت کوین از طریق بسیاری از صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال در دسترس است . ایمن ترین صرافی ها مستقر در ایالات متحده هستند، که همچنین به این معنی است که شما باید از دستورالعمل های SEC برای شناخت مشتری خود (KYC) پیروی کنید. برای اهداف مالیاتی، ایجاد یک حساب صرافی مستلزم وارد کردن اطلاعات شخصی شما از جمله آدرس و شماره ملی است. 

برخی صرافی‌های سرمایه گذاری در بیت کوین به شرح زیر است:

1. eTor

ارزهای رمزپایه محبوب را معامله کنید، سبدهای مدیریت شده حرفه ای را کاوش کنید و با معامله گران ارتباط برقرار کنید. eToro در حال حاضر از خرید و فروش چندین ارز دیجیتال محبوب پشتیبانی می کند. 

2.کوین بیس

Coinbase خرید، فروش و نگهداری بیت کوین را برای شما ایمن و ساده می کند. شما می توانید بخشی از بیت کوین را با حداقل حساب 0 دلاری خریداری کنید.

با استفاده از کارت نقدی یا اتصال حساب بانکی خود، هزینه خرید را به راحتی پرداخت کنید. داشتن بیت کوین در این کارگزاری به سادگی ایجاد یک حساب کاربری، تأیید هویت و خرید ارزهای دیجیتال است. همچنین، Coinbase برنامه ای به نام Coinbase Earn دارد که به شما پول می دهد تا در مورد ارزهای رمزنگاری شده اطلاعات کسب کنید. Coinbase Earn یک راه عالی برای افزودن رمزنگاری به سبد خود بدون نیاز به سرمایه گذاری پول خود است.

کنترل سرمایه گذاری بیت کوین خود را در هر جایی که از طریق اپلیکیشن موبایل کوین بیس انجام می دهید، در دست بگیرید. کارگزاری به شما این امکان را می دهد که بیت کوین خود را نگه دارید، آن را به رمزنگاری دیگری تبدیل کنید، آن را ها خرج کنید و آن را به هر کسی و در هر کجای دنیا انتقال دهید.

 

تصویر .انتخاب صرافی مناسب و مطمئن ، معامله ، نگهداری سلام انتقال لرز بیت کوین را راحت و ایمن تر می کند.

انتخاب صرافی مناسب و مطمئن ، معامله ، نگهداری سلام انتقال لرز بیت کوین را راحت و ایمن تر می کند.

3. BitcoinIRA

پلتفرم اختصاصی BitcoinIRA شما را قادر می‌سازد تا هر زمان که بخواهید ارز دیجیتال خود را معامله کنید تا بتوانید درست زمانی که بازار صعودی است ، اقدام کنید.
یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری داشبورد و کیف پول دیجیتال سفارشی خود را دریافت کنید. حسابتان را تأمین مالی کنید، به قیمت‌های زنده دسترسی پیدا کنید.انتقال وجه IRA خود را در 3 مرحله آسان انجام دهید. اکثر حساب ها تنها در عرض 3 تا 5 روز آماده معامله خواهند بود.تجارت را شروع کنید.

۴. Wunderbit

یکی دیگر از گزینه های عالی برای خرید بیت کوین Wunderbit است. این پلتفرم به شما امکان می دهد بیت کوین، اتریوم و آلت کوین ها را با بهترین نرخ های موجود در بازار بخرید و بفروشید. بعلاوه، کاربران می‌توانند حساب‌های خود را با رمزنگاری تامین مالی کنند یا ارزهای دیجیتال را با کارت اعتباری یا نقدی خریداری کنند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب Wunderbit که آن را منحصر به فرد می کند، توانایی آن در شناسایی بیت کوین "آلوده" است. این بیت کوینی است که ممکن است در هک، پولشویی، یا سایر فعالیت های غیرقانونی که ممکن است در معرض خطر توقیف توسط مقامات دولتی باشد.

مزایای سرمایه گذاری بیت کوین 

بیت کوین ممکن است آینده مبادلات پولی باشد، اما به همان اندازه مهم است که از نگرانی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاه باشید. در زیر چند مورد ذکر شده است که می تواند بیت کوین را به یک سرمایه گذاری بد تبدیل کند. ایجاد تعادل بین جوانب مثبت و منفی اغلب مهمترین کاری است که یک سرمایه گذار می تواند انجام دهد.

نوسان قیمت

بیت کوین همیشه در حال حرکت است. اگر در 17 دسامبر 2017 بیت کوین خریدید، قیمت آن 20000 دلار بود. هفته‌ها بعد، نمی‌توانستیدد سرمایه خود را بیش از 7051 دلار بفروشید. در حالی که اکنون عملکرد خوبی خواهید داشت، نگهداری سال ها در یک زمان گزینه مناسبی برای همه سرمایه‌گذاران نیست.

تهدید هک شدن در حالی که بلاک چین بیت کوین هرگز هک نشده است، اما اگر افراد اطلاعات حساسی مانند کلیدهای خصوصی خود را ارائه دهند، همچنان می توانند هک شوند. همچنین، هک شدن صرافی های کمتر شناخته شده غیرمعمول نیست.

آیا بیت کوین با پول واقعی خریدنی است؟

بیت کوین را می توان به روش های مختلف به پول نقد تبدیل کرد. شما می توانید بیت کوین را در صرافی ارزهای دیجیتال مانند Coinbase یا Crypto.com بفروشید. به صورت مستقیم خواهید توانست وجه نقد را در حساب بانکی خود به شکل واریز دریافت کنید. این یک راه ساده برای تبدیل بیت کوین به پول نقد است، اما باید به خاطر داشته باشید که قیمت بیت کوین همیشه در حال تغییر است. بله، ممکن است به پول نقد نیاز داشته باشید، اما اگر قیمت بیت کوین بارها و بارها سر به فلک بکشد، ممکن است چند سال بعد به خودتان ضربه بزنید.

دستگاه های خودپرداز بیت کوین گران هستند، اما اگر نزدیک شما وجود دارد، می توانید بیت کوین خود را با پول نقد در آنجا مبادله کنید. با این حال، این دستگاه‌های خودپرداز اغلب هزینه‌های سنگینی دریافت می‌کنند، بنابراین به احتمال زیاد بهتر است از صرافی استفاده کنید.

آیا بیت کوین آینده ارز است؟

با توجه به اینکه موسسات بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه می کنند و السالوادور رسماً بیت کوین را به صورت قانونی مناقصه قانونی می کند، به نظر رسد بیت کوین آینده ارز یا حداقل یک ذخیره ارزش پذیرفته شده خواهد بود. با این حال، با توجه به نوسانات بسیار زیاد در بازار، سرمایه گذاران ریسک گریز هنوز برای خرید بیت کوین مردد هستند، حتی کمتر از سایر ارزهای دیجیتال.
از آنجایی که بیت‌کوین توسط یک نهاد مرکزی کنترل نمی‌شود، سیاست‌های پولی آن بسیار قوی‌تر از هر دولتی است. کتی وود، مدیر عامل Ark Invest، بیت کوین را به عنوان یک "سیستم پولی مبتنی بر قوانین" توصیف می کند، زیرا سیاست پولی بیت کوین توسط پارامترهای کد تنظیم می شود.

با توجه به همه‌گیری این بیماری، دولت‌ها بیش از هر زمان دیگری پول چاپ می‌کنند، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جایگزین برای محافظت در برابر تورم هستند. بسیاری برای انجام این کار به بیت‌کوین روی می‌آورند و پذیرش ارزهای دیجیتال را در بلندمدت تسهیل می‌کنند.

الگوریتم اثبات کار

اثبات کار یک مکانیسم توافقی برای انتخاب این است که کدام یک از این شرکت کنندگان شبکه - که ماینر نامیده می شوند - مجاز به انجام وظایف سودآوری داده های جدید هستند. این سود است زیرا ماینرها با اعتبار سنجی دقیق داده های جدید و عدم وجود سیستم، با ارزهای دیجیتالی جدید دریافت می کنند.

 آموری سچت، بنیانگذار ارز دیجیتال eCash، می‌گوید: «اثبات کار یک الگوریتم نرم‌افزاری است که توسط  بیت‌کوین و سایر بلاک‌چین‌ها برای اطمینان از معتبر بودن بلاک‌ها در صورت نیاز به مقدار مشخصی قدرت محاسباتی برای تولید استفاده می‌شود. این یک مکانیسم توافقی است که به نهادهای ناشناس در شبکه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهد به یکدیگر اعتماد کنند.»

سیستم بستری برای ماینر ها ایجاد می‌کند تا در آن با یکدیگر رقابت کرده  و معماهای ریاضی دلخواه خود را حل کنند برنده این رقابت برای اضافه کردن مجموعه جدید از داده ها یا تراکنش ها به بلاک چین انتخاب می شود.

ماینرهای برنده تنها زمانی پاداش ارز دیجیتال جدید خود را دریافت می کنند که سایر شرکت کنندگان در شبکه تأیید کنند که داده های اضافه شده به زنجیره صحیح و معتبر هستند.

اینده ارز های دیجیتال 

ما می‌توانیم در مورد ارزشی که ممکن است ارز دیجیتال در ماه‌ها و سال‌های آینده برای سرمایه‌گذاران داشته باشد، حدس بزنیم (و بسیاری این کار را خواهند کرد)، اما واقعیت این است که هنوز یک سرمایه‌گذاری جدید و سوداگرانه است، بدون سابقه زیادی که بتوان بر اساس آن پیش‌بینی کرد.

مهم نیست که یک متخصص چه فکر می کند یا می گوید، هیچ کس واقعا نمی داند. به همین دقت داشته باشید که فقط به اندازه ای سرمایه گذاری کنید که آمادگی از دست دادن آن را داشته باشید و به سرمایه گذاری های مرسوم تر برای ایجاد ثروت طولانی مدت پایبند باشید. 

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین به طور کلی شاخص خوبی از بازار ارزهای دیجیتال است، زیرا بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و بقیه بازار تمایل دارد روندهای آن را دنبال کند. 

قیمت بیت کوین در سال 2021 افزایش شدیدی داشت و نوامبر گذشته با گذشت بیش از 68000 دلار ، قیمت بی سابقه دیگری را ایجاد کرد . اما سپس در سال 2022 سقوط کرد.

بیت‌کوین و بازار گسترده‌تر کریپتو در سال جاری در بحبوحه ابهامات کلان اقتصادی که عمدتاً ناشی از تورم فزاینده، بازار سهام متزلزل، افزایش نرخ بهره و ترس از رکود است، در حال سقوط هستند. از نوامبر گذشته تا کنون بیت کوین بیشتر از دو سوم ارزش خودش را از دست داده و در هفته‌های اخیر نیز به ارزش 17500 دلار کاهش، یافته است.

کارشناسان در مورد اینکه آیا قیمت  بیت کوین به پایین تر حد رسیده است یا خیر، اختلاف نظر دارند. برخی می گویند که در حال حاضر بوده است، در حالی که برخی دیگر می دیگر می گویند بیت کوین ممکن است تا 10000 دلار سقوط کند.

این بی ثباتی بخش بزرگی از این فرضیه است که چرا کارشناسان توصیه می کنند برای شروع سرمایه گذاری های رمزنگاری خود را کمتر از 5 درصد از سبد خود نگه دارید . 

روند افزایش قیمت بیت کوین 

در حالی که شروع سال سختی برای بیت کوین بود، اما کارشناسان همچنان می گویند که قیمت آن به 100000 دلار خواهد رسید و این بیشتر به زمان بستگی دارد.

 

تصویر . نوسان قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

تصویر . نوسان قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

عوامل اثرگذار بر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین مانند بازار سهام تا نیمه اول سال 2022 به کاهش خود ادامه داده است . سرمایه گذاران به دارایی هایی روی آورده اند که در زمان کندی اقتصاد، تورم بالاتر و افزایش نرخ بهره عملکرد خوبی دارند.

از آنجایی که ارز دیجیتال هنوز به طور گسترده به عنوان یک دارایی پرخطر و سفته بازی تلقی می شود، این تجارت «خطرناک» بیت کوین را در اواسط ژوئن و دوباره در جولای به زیر 20000 دلار رساند. این نشان دهنده از دست دادن بیش از دو سوم ارزش بیت کوین در اوج 69000 دلاری خود در نوامبر 2021 است، بدون اینکه نشانه ای از بهبود پایدار در چشم باشد.

نگرانی ها در مورد مصرف بالای برق مرتبط با استخراج بیت کوین و ممنوعیت تراکنش های ارزهای دیجیتال توسط چین نیز بر ارزش بیت کوین تاثیر گذاشته است.

بازار باید در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فردی گسترش یابد. در حالی که Coinbase ، Kraken و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آنلاین مانند Robinhood و Webull همگی اجازه خرید ارزهای دیجیتال را می‌دهند ، کارگزاری‌های بزرگ و سنتی به تازگی در حال افزایش هستند.

به عنوان مثال، گلدمن ساکس در ماه آوریل اعلام کرد که به مشتریان با ارزش خالص دسترسی به بیت کوین و اتریوم امکان می دهد . کارگزاری های دیگر مانند شواب، فیدلیتی و TD Ameritrade به سادگی به مشتریان خود اجازه می دهند تا در بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرند، اگرچه Fidelity به شرکت ها اجازه می دهد تا 20٪ از 401 (k) خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

با این حال، در بیشتر موارد، این شرکت‌ها تجارت در تراست سکه و صندوق‌های قابل معامله در مبادلات را ارائه می‌کنند که دارایی‌های کریپتو را در اختیار دارند. 

آینده بیت کوین چیست؟ شیرجه نهنگ ها

قیمت آینده بیت کوین به این بستگی دارد که آیا ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان دارایی های مالی مفید عمل کنند یا خیر. در سال‌های اولیه،  حمایت کمی از این مفهوم در میان خبرسازان مالی وجود داشت، اما برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ به این موضوع  وارد شدند.

لوید بلنکفین، رئیس سابق گلدمن ساکس، اعلام کرد که در حال «تکامل» در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. جک دورسی، بنیانگذار توییتر، از شغل خود به عنوان مدیر عامل این شرکت استعفا داد تا بلاک، یک رهبر پردازش پرداخت که اکنون در حال توسعه برنامه های کاربردی ارز دیجیتال جدید است، را اداره کند.

پذیرش توسط این رهبران و سایر رهبران شرکت‌ها می‌تواند از برگشت سقوط آزاد بیت کوین حمایت کند و تا پایان سال 2022 ارزش بیشتری را به همراه داشته باشد. 

بیت کوین در سال های 2022 و 2023 چه ارزشی خواهد داشت؟

وبلاگ Changelly پیش بینی می کند که بیت کوین بین 25093.33 دلار و 28700.90 دلار در دسامبر 2022 سقوط خواهد کرد، با تخمین متوسط 26018.26 دلار - تقریباً افزایش 26 درصدی. CoinPriceForecast در آن کوتاه مدت خوش بینانه تر است و پیش بینی می کند که تقریباً 53 درصد افزایش به 31511 دلار در پایان سال جاری خواهد داشت.

برای سال 2023،  پیش بینی می شود که بیت کوین تا پایان سال به چیزی بین 40715.78 دلار و 46985.08 دلار برسد. CoinPriceForecast پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌تر اما همچنان مثبت برای پایان سال 2023 در 30440 دلار ارائه می‌کند.

زمانی که قیمت کریپتو در 30 جولای به اوج خود رسید، ارزش بازار نیز افزایش یافت و به 469 میلیارد دلار رسید. در زمان انتشار، به 382 میلیارد دلار و به 469 میلیارد دلار رسید. در زمان انتشار، به 382 میلیارد دلار کاهش یافت. همانطور که انتظار می‌رفت، BTC/USDT محبوب‌ترین جفت معاملاتی در بازار بود که بایننس از سهمی بیش از 8 درصد در همان بازار برخوردار بود.

موارد گفته‌ شده در بالا می تواند خبر خوبی برای سرمایه گذاران باشد. به خصوص که بسیاری این را فرصت خوبی برای خرید بیت کوین با قیمت پایین می دانند.

 به‌گفته میلر عرضه بیت کوین حدود 2.5 درصد در سال رشد می کند و تقاضا سریعتر از آن رشد می کند.

از نظر میلر، این رشد تقاضا با افزایش قیمت نیز همراه خواهد بود و برخی از آنها هدف 100,000 دلاری را دنبال می کنند. در واقع، منطق مشابهی توسط بلومبرگ اینتلیجنس اعمال شد، زمانی که ادعا کرد منحنی های تقاضا و پذیرش به پیش بینی 100000 دلار تا سال 2025 اشاره دارد.

می توان استدلال کرد که در چند سال گذشته، بسیاری از تقاضاها و پذیرش بیت کوین به دلیل ظهور آن به عنوان ذخیره ارزش بوده است. در واقع، در حالی که تعداد کمی از آنها به این فناوری علاقه دارند، بسیاری دیگر برای بازگشت سرمایه خوب به بیت کوین علاقه دارند. از این نظر مهم است که ببینیم ROI آن چگونه بوده است. به گفته مساری ، به عنوان مثال، در زمان نگارش این مقاله، BTC به ترتیب بازده منفی 27٪ و -41٪ را در یک پنجره 3 ماهه و یک ساله ارائه شده است.

قابل فهم است که مجموعه اطلاعات ذکر شده مجموعه ای از عملکرد بیت کوین در نمودارهای قیمت اخیر است. به لطف جدیدترین کاهش، ROI آن منفی بوده است. با این حال، چند عامل وجود دارد که به نظر می‌رسد بر چرخش صعودی برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان تأکید می‌کند.

 

نظرات تحلیلگران درباره قیمت آینده بیت کوین

برخی از کارشناسان، از جمله متیو هایلند، تحلیلگر داده های بلاک چین و تحلیلگر فنی، همچنان معتقدند بیت کوین به بالای 100000 دلار صعود خواهد کرد.

ایان بالینا، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی رمزارز Token Metrics، بیت کوین را به دلیل بدبینی عمومی سرمایه‌گذاران به دارایی‌های ریسک، در یک چرخه نزولی می‌بیند، اما او همچنین از توسعه وب 3.0، یک اینترنت جدید مبتنی بر بلاک چین، سود می‌بیند. همانطور که گفته شد، بیت کوین یک ارز دیجیتال قدیمی است که می تواند در طولانی مدت به سکه های وب 3.0 مانند Chainlink و Polkadot

استفاده های عملی تر از بیت کوین و ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین در دسترس هستند. هنگامی که تجارت تنها کاری نیست که می توانید با آنها انجام دهید - به جز برخی از گزینه های خرید دیجیتال - ارزش این دارایی های جدید می تواند افزایش یابد.

قیمت بیت کوین در سال 2025

قبل از اینکه به پیش بینی ها برسیم، مهم است که یک ویژگی برجسته شناسایی و برجسته شود. پیش بینی ها متفاوت است. از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، از یک تحلیلگر به دیگری، پیش بینی ها می توانند به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت باشند.

به عنوان مثال، سال 2025 را در نظر بگیرید طبق گفته Changelly، میانگین قیمت معاملاتی بیت کوین در سال 2025 به 124508 دلار خواهد رسید و این پلتفرم ادعا می کند که ممکن است به 137 هزار دلار برسد.

برعکس، دلایلی وجود دارد که باور کنیم روند صعودی ارز دیجیتال به این اندازه بالا نخواهد بود. چرا؟ خوب، زیرا رمزارز هنوز به طور یکسان توسط رژیم های نظارتی و قانونی جهانی پشتیبانی نمی شود. با توجه به اینکه CBDC ها به آرامی در بسیاری از کشورها معرفی می شوند، نگرش نسبت به کریپتوها نیز چندان مثبت نیست.

یکی دیگر از راه‌های جالب نگاه کردن به آن، استفاده از رشد فناوری برای برجسته کردن میزان پیشرفت بیت کوین است. 

به عنوان مثال، مورد ساده گوگل را در نظر بگیرید. با وجود آشفتگی های اخیر، انتظار می رود طی 5 تا 10 سال آینده به طور تصاعدی رشد کند. با این حال، می توان ادعا کرد که این رشد همراه با رشد بیت کوین و بازار کریپتو، به طور گسترده، همراه خواهد بود. این به دلیل ارتباط بین این دو است. 

جستجوی بیت کوین در گوگل چند برابر بیشتر از نه است. جستجو برای دلار و یورو، به ترتیب، گواه همین موضوع است. در واقع، طبق مطالعات انجام شده ، از لحاظ تاریخی 91 درصد همبستگی بین قیمت بیت کوین و حجم جستجوی گوگل وجود دارد.

تخمین و پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در سال 2030

 پیش بینی اکثر مردم برای قیمت بیت کوین در سال 2030 در جهت صعودی است. اکنون، در حالی که دلیل خوبی پشت چنین خوش بینی وجود دارد، شایان ذکر است که این پیش بینی ها متغیرهایی مانند اثر سیاه چاله ای بیت کوین را در نظر نمی گیرند.

طبق گفته Changelly، بیت کوین ممکن است در سال 2030 به حدود 937 هزار دلار برسد، و این ارز دیجیتال با قیمت متوسط 798 هزار دلار معامله می شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین 2040

نیازی به گفتن نیست، پیش‌بینی سطح قیمت برای سال 2040 با مجموعه‌ای از عدم قطعیت‌ها حتی دشوارتر است. برای بحث، بیایید فرض کنیم همه چیز همان طور که هست باقی بماند، پس احتمالاً BTC تا سال 2040 در نمودارها چگونه عمل خواهد کرد؟

طبق گفته Telegaon ، بیت کوین تا سال 2040 از میانگین قیمت معاملاتی 553 هزار دلاری برخوردار خواهد شد که «بسته به روند بازار» است.

ماکزیمم پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین ما ۶۱۸۵۱۲.۸۷ دلار در سال ۲۰۴۰ است. اگر بازار صعودی شود، بیت‌کوین ممکن است بیش از پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین ما در سال ۲۰۴۰ افزایش یابد.»

برخی نظرات مبهم‌تر بوده‌اند چرا که ارزش‌گذاری‌های میلیون دلاری خود را بدون توجه به جدول بندی زمانی معین برای آن اعلام کرده‌اند. شاید این هم دلیل خوبی دارد. به هر حال، بلاک چین و روندهای رمزنگاری ممکن است تا سال 2040 تغییر کنند. علاوه بر این، چه کسی می‌داند اگر پذیرش رو به رشد بیت‌کوین با درایو مربوطه برای رسیدگی به سرعت و مقیاس‌پذیری آن همزمان نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

قیمت بیت کوین از زمانی که برای اولین بار در ژانویه 2009 عرضه شد، در حال افزایش بوده است، اما مسیر بلندمدت بالاتر بوده است . بیت‌کوین عصر ارزهای دیجیتال را آغاز کرد، اما مدتی طول کشید تا عموم مردم  متوجه ان شوند.

با این حال، در کمتر از یک دهه، به نظر می رسد که ارزهای دیجیتال، و به ویژه بیت کوین ، به هیجان انگیزترین فرصت معاملاتی در مدت زمان طولانی تبدیل شده است. معاملات بیت کوین میلیونرها را به وجود آورده است، اگرچه با توجه به این افزایش مداوم از زمان شروع آن، بسیاری از معامله گران تنها با نگه داشتن - یا HODLing - به خوبی عمل می کردند، همانطور که بسیاری از صاحبان بلندمدت صعودی انجام داده اند.

آیا قیمت بیت کوین توسط سرمایه گذاران بزرگش دست کاری شده؟

علیرغم رشد طولانی مدت، بیت کوین تحت تاثیر دوره هایی قرار گرفته است که به شدت سقوط کرده است. آخرین مورد از نوامبر 2021 است، زمانی که چشم انداز افزایش نرخ بهره و کاهش نقدینگی در بازارهای مالی قیمت بیت کوین را بسیار پایین تر کاهش داد.

قیمت بیت کوین به طور مشهور توسط احساسات هدایت می شود. هنگامی که بازار به مرحله "طمع" خود تغییر می کند، بیت کوین در میان وعده های آرمان شهری اوج می گیرد و سفته بازان خطرات دارایی هایی را که جریان نقدی ایجاد نمی کند نادیده می گیرند. در مرحله «ترس»، به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین هیچ کششی پیدا نمی‌کند، زیرا فروشندگان قیمت آن را در میان اخبار بد یا ضعف عمومی بازار پایین می‌آورند.

با این حال، در میان همه این گمانه زنی ها، مهم است که به یاد داشته باشید که استفاده از بیت کوین برای خریدهای روزمره دشوار است. شرکت‌های بزرگی که راه‌های پرداخت با بیت‌کوین را معرفی کرده‌اند، بی‌صدا از این طرح‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند. اکنون بازار روایت را از بیت کوین به عنوان یک وسیله مبادله به وسیله ای که در آن ذخیره ارزش است، «طلای دیجیتال» بازنویسی کرده است. با این حال، طلا چند هزار سال سابقه به عنوان ذخیره ارزش دارد ، در مقایسه با بیت کوین کمی بیش از یک دوجین.

تاریخچه قیمت و نرخ بیت کوین

در ادامه چگونگی افزایش و کاهش قیمت بیت کوین در طول زمان و همچنین برخی از روندهایی است که این حرکت ها را هدایت می کند.

قیمت بیت کوین در طول زمان

New Liberty Standard Exchange اولین مبادله بیت کوین با دلار را در اواخر سال 2009 ثبت کرد. کاربران در انجمن BitcoinTalk 5050 بیت کوین را به قیمت 5.02 دلار از طریق PayPal معامله کردند، که اولین قیمت واسطه شده از طریق صرافی را به قیمت پایه معامله 0.00099 دلار برای هر بیت کوین تبدیل کرد. به عبارت دیگر قیمت آن حدود یک دهم سنت بود.

در حالی که بیت کوین به طور رسمی در 3 ژانویه 2009 راه اندازی شد، یافتن قیمت استاندارد قبل از اواسط سال 2010 دشوار است. این به این دلیل است که مبادلاتی مانند امروز وجود نداشت. با این حال، داده ها از جولای 2010 در دسترس قرار گرفت و تا کنون ادامه دارد.

روند قیمت سال ۲۰۱۰

در سال 2010 بود که گران ترین پیتزاهای تمام دوران خریداری شد. یکی از صاحبان بیت کوین 10000 بیت کوین برای دو پیتزا ارائه کرد، پیشنهادی که همچنان در فرهنگ بیت کوین به حیات خود ادامه می دهد. این اولین باری است که کسی از ارز مجازی برای خرید چیزی در دنیای واقعی استفاده می کند.

بررسی قیمت در سال ۲۰۱۱

بر اساس داده های تاریخی در Investing.com، قیمت بیت کوین در سال 2010 هرگز به بالای 0.40 دلار در هر بیت کوین نرسید، اما در اوایل سال 2011 توانست به این سطح برسد. سپس در فوریه از 1 دلار عبور کرد. فقط چند ماه بعد، در ماه مه، برای مدت کوتاهی از 8 دلار فراتر رفت.

تا ژوئن 2011، قیمت بیت کوین به 30 دلار رسید که نسبت به ماه های قبل غیرقابل تصور بود. و این جایی است که در سال به بالاترین حد خود رسید. بیت کوین باقیمانده سال 2011 را صرف کرد و تا 2 دلار کاهش یافت و سال را با 4.70 دلار به پایان رساند. پس از ترکیدن این حباب و سقوط بیش از 90 درصدی از بالاترین حد خود، ممکن است به نظر برسد که مد بیت کوین به پایان رسیده است.

وضعیت قیمت Bitcoin در سال ۲۰۱۲

قیمت بیت کوین بیشتر سال را در حال تثبیت گذراند و به آرامی در طول سال قوی تر شد. در نوامبر 2012، بیت کوین اولین «نصف کردن» خود را پشت سر گذاشت، تغییری در ساختار پاداش برای ماینرها، جایی که آنها نیمی از بیت کوین را  بلاک های استخراج در بلاک چین دریافت کردند. با پایان یافتن سال 2012، بیت کوین به 13.50 دلار رسید که درست از بالاترین سطح سال گذشته بود.

تغییرات قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۳

این ادغام بیت کوین را در سال 2013  یک عملکرد قوی ایجاد کرد، زمانی که توجه بیشتری را در خارج از یک مخاطب خاص از فن‌آوران و علاقمندان به خود جلب کرد. اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین جهان در ونکوور نصب شد و به خریداران اجازه داد تا پول فیات را برای ارزهای دیجیتال تغییر دهند. تا پایان ژانویه، قیمت بیت کوین به بیش از 20 دلار رسیده بود. با گسترش علاقه، حرکت از آنجا ایجاد شد.

در اوایل ماه مارس، بیت کوین دوباره دو برابر شده بود و به بیش از 40 دلار رسیده بود. چند هفته بعد قیمت از 50 دلار گذشت و چند روز بعد از 60 دلار گذشت. روز بعد به 70 دلار صعود کرد. در آغاز آوریل 2013، بیت کوین به شکلی خیره کننده از 100 دلار گذشت. سپس هشت روز بعد به 230 دلار رسید!

از آنجا، تنها یک هفته بود که بیت کوین به 68 دلار بازگشت، زیرا پایین آمد. اما یک هفته بعد، دوباره دو برابر شد و در شمال 150 دلار معامله شد. پس از معاملات قوی در آوریل و مه، بیت کوین در ژوئن و ژوئیه به پایان رسید. مطمئنا این اوج جنون برای نوسانات بیت کوین بود.

آگوست 2013 - دسامبر 2017

بیت کوین به آگاهی عمومی نفوذ کرد سال 2014، بیت کوین نوسانات خود را حفظ کرد. پس از رسیدن به 1000 دلار در اوایل ژانویه، بیت کوین در 21 فوریه به 111.60 دلار رسید - کاهشی که نزدیک به 90 درصد است! پشت این تلاطم مشکلاتی در Mt. Gox، یکی از اولین صرافی های ارزهای دیجیتال وجود داشت. صرافی برداشت ها را متوقف کرده بود، سپس پس از از دست دادن 744400 بیت کوین از وجوه کاربران، اعلام ورشکستگی کرد.

سپس تنها پنج روز بعد، بیت کوین قیمتی برابر با 593.10 دلار ثبت کرد - بیش از 5 کوله در روز! بیت کوین بقیه سال را به تدریج در حال کاهش سپری کرد و در سال 2014 در حدود 318 دلار بسته شد.

سال 2015 با کاهش بیت کوین آغاز شد، اما بیشتر سال یک روند صعودی کند بود که برای بیت کوین غیرعادی بود و سال را با 430 دلار به پایان رساند.

بیت کوین پس از ماه ها تثبیت نسبت به رشد خود در اوایل سال، در نوامبر 2013 به اوج های جدیدی رسید. با ورود به ماه، بیت کوین با قیمت 213 دلار تنها 12 روز بعد دو برابر شد و به نزدیک به 435 دلار رسید. تا پایان ماه، تقریباً سه برابر شده بود، به بیش از 1200 دلار، قبل از پایان سال با 805 دلار، یک نزول واقعی، اما هنوز از 541 دلار در چند هفته قبل افزایش یافته است. در اواخر سال، بانک خلق چین موسسات مالی را از استفاده از بیت کوین منع کرد در ماه نوامبر، نماد رسمی بیت کوین B به تصویب رسید.

نیمه اول سال 2016 به همین منوال ادامه یافت، نوسانات نسبتاً آرام و تثبیت قیمت. اما در پایان ماه مه، قیمت بیت کوین در حال افزایش بود و تا اواسط ژوئن بیت کوین به 700 دلار رسید. با این حال دوام نیاورد و بیت کوین تا نوامبر 2016 به 600 دلار بازگشت. به بیش از 700 دلار و سپس به سرعت به 800 و 900 دلار رسید. با پایان سال، بیت کوین با 1000 دلار در حال معاشقه بود، سطحی که در اوایل سال 2017 از آن عبور کرد، زمانی که نوبت به آگاهی ملی رسید، سالی بحرانی برای بیت کوین بود.

سال 2017 به آرامی آغاز شد و بیت کوین بین 1000 تا 1200 دلار در نوسان بود. اما در اواخر آوریل، ارز دیجیتال به وضوح در حال افزایش بود. در پایان ماه می، بیت کوین به 2300 دلار رسید، اما علیرغم افزایش قیمت، تا اواسط جولای به زیر 2000 دلار بازگشت. کاهش دوام نیاورد تا اواسط آگوست، بیت کوین از 4000 دلار عبور کرد و سپس بسیار بالاتر بود. تاجران خرده‌فروشی ناگهان از ارز دیجیتال آگاه شدند و حجم و قیمت‌ها را بالاتر می‌بردند.

ماه سپتامبر، بیت کوین حدود 4000 دلار تثبیت شد و سپس به طور قطعی به 5000 دلار و سپس به 6000 دلار در اواسط اکتبر رسید. قیمت 7000 دلار در 2 نوامبر شکسته شد و سپس بیت کوین بقیه سال را در حال ذوب شدن سپری کرد: چند هفته بعد بیت کوین از 8000 دلار گذشت، سپس از 10000 دلار گذشت، روز بعد به 13000 دلار رسید، 16000 دلار را تحت الشعاع قرار داد و در اواسط دسامبر به بالاترین سطح رسید.  

در ماه دسامبر، معاملات آتی بیت‌کوین در بورس گزینه‌های هیئت مدیره شیکاگو آغاز شد و به افزایش سود و دلار به ارز دیجیتال کمک کرد.

این یک افزایش سریع و خطرناک برای بیت کوین بود که به خودی خود ادامه داد. با انتشار این خبر، افراد بیشتری برای خرید هجوم آوردند و به نظر می رسید که قیمت هر لحظه بالاتر می رود. اما بیت کوین سال را با بالاترین سطح خود به پایان رساند و سال 2017 را با 13850 دلار به پایان رساند.

ژانویه 2018 - دسامبر 2020

بیت کوین بهبود می یابد و حتی بالاتر می رود. پس از افت شدید سال 2017، بیت کوین بیشتر سال 2018 را در یک روند نزولی سپری کرد و در طول سال به دنبال یک موج کوتاه برای شروع سال سقوط کرد. در پایان سه ماهه اول، بیت کوین نزدیک به 50 درصد از جایی که سال را آغاز کرده بود کاهش داشت. بیشتر سال را بین 6000 تا 8000 دلار گذراند تا سال 2018 را با قیمت 3709 دلار ببندد - کاهش 73 درصدی در سال.

سال 2019 با موارد مشابه آغاز شد، زیرا بیت کوین به دنبال جهت بود. در چند ماه اول تلاش کرد تا از 4000 دلار عبور کند، اما در نهایت در آوریل به آن رسید و سپس به 5000 دلار رسید. ماه می آمد و بیت کوین به 6000 دلار، سپس به 7000 دلار و سپس به 8000 دلار رسید تا اینکه در اوایل ژوئن به پایان رسید. در آن ماه بیت کوین قبل از بازگشت به سرعت به 13000 دلار افزایش یافت.

تا سپتامبر، بیت کوین به طور کامل به زیر 10000 دلار بازگشت و به جستجوی جهت ادامه داد و تا پایان سال سقوط کرد و سال 2019 را فقط زیر 7200 دلار به پایان رساند.

اما با چرخش تقویم به سال 2020، بیت کوین افزایش یافت و طی شش هفته آینده به بالای 10000 دلار رسید. در بحبوحه رکودهای بازار سهام در طول موج اولیه همه گیری کووید ، بیت کوین متزلزل شد و به 8000 دلار سقوط کرد. سپس در طول کاهش، در 12 مارس 2020 سقوط کرد - از 7935 دلار به 4826 دلار در یک روز، کاهش بیش از 39 درصدی!

در اوایل آوریل، دوباره به بالای 7000 دلار و سپس 8000 دلار رسید و در نهایت در ماه می شروع به افزایش 10000 دلاری کرد. پس از چند ماه سرگردانی، سرانجام در ماه جولای به بیش از 11000 دلار و در ماه آگوست به 12000 دلار رسید. در طی چند ماه آینده، تا اکتبر، زمانی که بازارهای مالی نقدینگی فدرال رزرو و چشم انداز واکسن کووید را افزایش دادند، دوباره به 13000 دلار رسید و در نهایت در نوامبر 2020 به نزدیک به 20000 دلار رسید .

ژانویه 2021 - ژوئن 2022

بیت کوین تحت فشار قرار می گیرد. پس از پایانی هیجان‌انگیز در سال 2020 برای بیت‌کوین، ارز دیجیتال سال 2021 را با قدرت شروع کرد. کریپتوکارنسی برای شروع سال صعود کرد و در اواسط آوریل به بالای 64000 دلار رسید، پس از سه ماهه اول قوی. وعده‌های نقدینگی به ظاهر پایان ناپذیر فدرال رزرو به بازارها - هم ارزهای دیجیتال و هم سهام - خوش بینی افسارگسیخته داد.

پس از این آغاز فرخنده سال، به نظر می رسید تنها یک مکان برای رفتن وجود دارد: پایین. در ماه مه، چین به خریداران ارزهای دیجیتال هشدار داد که این صنعت را تحت فشار قرار خواهد داد و قیمت بیت کوین شروع به کاهش کرد. این کشور همچنین اعلام کرد که موسسات مالی و پلتفرم های پرداخت را از تراکنش با ارزهای دیجیتال منع می این خبر به بیت کوین کمک کرد که به سرعت در عرض چند ماه بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بعداً، در ماه سپتامبر، چین اعلام کرد که تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال غیرقانونی بوده و حتی وب‌سایت‌های خارجی که چنین خدماتی را به معامله‌گران چینی ارائه می‌دهند، ممنوع هستند. بازار این خبر را کنار گذاشت و تا اکتبر، ارز به بیش از 60000 دلار بازگشت و در 10 نوامبر 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی 68789 دلار رسید.

در اواخر سال 2021، فدرال رزرو اعلام کرد که شروع به کاهش خرید اوراق قرضه خود می کند و به آرامی نقدینگی را از بازارهای مالی تخلیه می کند. با افزایش نرخ تورم در چند دهه گذشته، بانک مرکزی می خواست از افزایش قیمت ها جلوگیری کند. نرخ 10 ساله خزانه داری شروع به افزایش کرد، زیرا سرمایه گذاران شروع به قیمت گذاری با این چشم انداز کردند که فدرال رزرو در آینده نزدیک نرخ های بهره را افزایش خواهد داد.

 

 روند تغییرات قیمت بیت کوین از سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱
 روند تغییرات قیمت بیت کوین از سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱

اواخر سال 2021، فدرال رزرو اعلام کرد که شروع به کاهش خرید اوراق قرضه خود می کند و به آرامی نقدینگی را از بازارهای مالی تخلیه می کند. با افزایش نرخ تورم در چند دهه گذشته، بانک مرکزی می خواست از افزایش قیمت ها جلوگیری کند. نرخ 10 ساله خزانه داری شروع به افزایش کرد، زیرا سرمایه گذاران شروع به قیمت گذاری با این چشم انداز کردند که فدرال رزرو در آینده نزدیک نرخ های بهره را افزایش خواهد داد.

دورنمای کاهش نقدینگی در بازار، دارایی‌های پرخطری مانند سهام با رشد بالا را به چرخش درآورد و ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین از اوایل نوامبر شروع شد.

این ناخوشی تا سال 2022 ادامه یافت، زیرا تورم فزاینده و قصد بانک مرکزی برای افزایش نرخ‌ها برای خنثی کردن آن، سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های پرخطر دور کرد. بیت کوین به ترن هوایی ادامه داد و دستاوردهای قابل توجهی را در این فرآیند از بین برد.

تکنیکال قیمت بیت کوین: نمودار هفتگی

قیمت بیت کوین هفته گذشته اندکی سیز صعودی داشت و توانست بار دیگر به قیمت اوج خود یعنی معادل 69028 برسد با این حال بعد از آن روند نزولی و نوسانی را طی کرد . الگوهای صعودی در حال حاضر تلاش می کنند قیمت را بالاتر از سطح روانی 20000 دلار نگه دارند، اما سطوح بالاتر می تواند فروش را جذب کند.

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و شاخص قدرت نسبی ( RSI ) در قلمرو منفی است، که نشان می دهد الگو ها در کنترل هستند. 

اگر قیمت کاهش یابد و به کمتر از 19517.70 دلار در هفته گذشته برسد، فروش می تواند تشدید شود و جفت BTC/USD می تواند بین 18585.50 دلار و 17574.60 دلار به منطقه حمایت حیاتی کاهش یابد. شکستن و بسته شدن در زیر این منطقه می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

اولین نشانه قدرت، شکست و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای ( EMA ) خواهد بود. 

نصف شدن یا هاوینگ بیت کوین چیست؟

نصف شدن بیت کوین به رویدادی اشاره دارد که در آن سرعت ورود واحدهای جدید بزرگترین ارز دیجیتال جهان به نصف کاهش می یابد. 

این بخشی از یک استراتژی کلی برای ثابت نگه داشتن حداکثر عرضه بیت کوین است، برخلاف ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، که اساساً منابع نامحدودی دارند و زمانی که دولت ها مقدار زیادی از آن را چاپ می کنند، ارزش خود را از دست می دهند.

چرا هاوینگ بیت کوین رخ می دهد؟

با نصف شدن منجر به کاهش پاداش استخراج، ایجاد بیت کوین های جدید به یک پیشنهاد گران قیمت تبدیل می شود. با گذشت زمان، ارزش هر سکه بیشتر و بیشتر می شود. این در تضاد با ارزهایی مانند دلار آمریکا است که همواره قدرت خرید خود را در طول زمان از دست می دهند.

اینکه آیا بیت‌کوین واقعاً یک دارایی کاهش‌دهنده تورم است، هنوز مورد بحث است.

دانیل واترلو، استادیار فناوری صنعتی و مدیریت در موسسه فناوری ایلینوی توضیح می دهد: «اگر بیت کوین به عنوان پرداخت برای کالاها و خدمات پذیرفته می شد، می توان آن را به این شکل تفسیر کرد. با وجود این، بیشتر مشاغل، برای پرداخت بیت کوین را  نمی‌پذیرند، پس ممکن است این روش، برای اندازه گیری ارزش کاهش تورم آن مناسب نباشد.

 

در حین نصف شدن چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین می افتد؟

داده های تاریخی ارتباط بین نصف شدن بیت کوین و افزایش قیمت بیت کوین را نشان می دهد. البته، قیمت نه تنها تحت تأثیر نصف شدن، بلکه تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد.

هاوینگ اول: در زمان نصف شدن اول، در نوامبر 2012، قیمت بیت کوین حدود 11 دلار بود. در عرض یک سال صد برابر شد.هاوینگ دوم: در ژوئیه 2016، شبکه بیت کوین به نقطه عطف 420000 بلاک رسید و باعث ایجاد نیمه دوم شد. قیمت بیت کوین برای چند ماه بین 500 تا 1000 دلار در نوسان بود و در نهایت تا دسامبر 2017 به حدود 20000 دلار رسید.نیمه سوم: نیمه سوم در ماه مه 2020 اتفاق افتاد، همزمان با یک روند صعودی دیگر برای این ارز دیجیتال. در زمان این نصف شدن، بیت کوین در حدود 9000 دلار معامله می شد. تا پایان سال به حدود 30000 دلار صعود کرد.

تام فریزیر، مدیر عامل بلاک چین Redivider، یک صندوق استخراج بیت کوین، می گوید: «در اوایل چرخه پذیرش بیت کوین، همبستگی بین قیمت و نرخ استخراج عمیق بود. امروزه و در زمان بلوغ بیت کوین، هر نصف شدن احتمالاً تأثیر کمتر و کمتری بر قیمت خواهد داشت، به ویژه با توجه به اینکه کشورهای بیشتری از ارز دیجیتال استفاده می کنند و زیرساخت های فنی و نظارتی پایدارتری ایجاد شده است.»

کلام آخر

از آنجایی که بیت کوین و بطور کلی پدیده ارز دیجیتال هنوز یک فناوری غیرمتمرکز نسبتا جدید است، تیرگی و ناشناخته های زیادی وجود دارد. حتی قوانین فنی برای ماینینگ هنوز در حال تحول و قابل بحث است. وسعت نظرات و عناوین پیرامون بیت کوین بیش از آن است که در یک مقاله پوشش داده شود.

با دانش و تعاریف ارائه شده در این مقاله، تفکر انتقادی مبتنی بر درک اساسی از ویژگی های بیت کوین امکان جداسازی هذل از واقعیت را فراهم می کند. با ظهور این رشته، داشتن این دانش اساسی برای ما  اهمیت فزاینده ای پیدا می کند تا بتوانیم تصمیمات تجاری عاقلانه ای اتخاذ کنیم و از صرف منابع گرانبها برای راه حل های جستجوی یک مشکل اجتناب کنیم.

حال شاید این سؤال اساسی به وجود آید که با وجود بررسی ها و تحلیل های گوناگون چطور می توان به تصمیم درست برای زمان و مقدار خرید ارز رسید باید اضافه کنیم اگر شما هم از دسته افرادی هستید که این نیاز را در خود احساس می کنید بهتر است به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت مراجعه کرده و از جدید ترین سیگنال های دیجیتال باخبر شوید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.